piątek, 5 sierpnia 2016

Moje jest Królestwo - Małgorzata Kossakowska - fotografia



Mieszkam i pracuję w Nowym Sączu. Od wielu lat fotografuję. Najczęściej są to autoportrety, które przetwarzam. Fotografowanie siebie jest dla mnie pasjonujące. Jestem fotografem, modelką, stylistką, grafikiem. Z tego faktu wynikają same pozytywne strony mojej pracy. Mam siebie na co dzień. Fotografuję kiedy chcę, nie muszę nikogo pytać o pozwolenie na upublicznianie prac, również stylizacja nie stanowi dla mnie problemu. Dzięki stylizacjom przenoszę się w różne epoki. Inspirują mnie obrazy dawnych mistrzów, życie mnie inspiruje, jego bogactwo, różnorodność, miejsca, zdarzenia, rzeczy, obrazy, wewnętrzne przeżycia, które wywołują emocje, nastroje, a to z kolei przenosi się na obraz.
Moje fotografie to mój pamiętnik pisany obrazami. W każdej fotografii kryje się cząstka mojego życia, jakaś historia.

W latach 2013 – 2016 studiowałam w PWSZ w Nowym Sączu kierunek: Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych o specjalności Sztuki wizualne i cyfrowa kreacja obrazu. Pracę dyplomową „Skorupa – portret psychologiczny człowieka współczesnego” pod kierunkiem prof. dr hab. Krzysztofa Tomalskiego wykonałam i obroniłam z wynikiem celującym.

Prezentowana wystawa to opowieść o życiu kobiety. W 2014 roku ukazał się album poetycko fotograficzny „Moje jest Królestwo”, wydany przez Miejską Bibliotekę Publiczną im. J. Słowackiego w Tarnowie. Do moich fotografii Bogumił Staszek – tarnowski poeta – napisał poezję, która prowadzi widza od momentu narodzenia, przez życie, aż do dojrzałości i śmierci.


https://500px.com/search?q=Ma%C5%82gorzata+Kossakowska&type=photos&sort=relevance
http://variart.org/users/view/4522
http://www.biblioteka.tarnow.pl/home/133-wydarzenia/1124-moje-jest-krolestwo






1

© Małgorzata Kossakowska






2

© Małgorzata Kossakowska






3
Pamięć jest wieczna
© Małgorzata Kossakowska






4
Doll
© Małgorzata Kossakowska






5
a świat mój był papierowy
© Małgorzata Kossakowska






6
Tunel łączności
© Małgorzata Kossakowska






7

© Małgorzata Kossakowska






8

© Małgorzata Kossakowska






9
Red hair
© Małgorzata Kossakowska







10

© Małgorzata Kossakowska






11

© Małgorzata Kossakowska






12

© Małgorzata Kossakowska






13

© Małgorzata Kossakowska






14

© Małgorzata Kossakowska






15
Imperatorka
© Małgorzata Kossakowska






16

© Małgorzata Kossakowska






17

© Małgorzata Kossakowska






18
Zasnąć
© Małgorzata Kossakowska






19
Z jaśminem
© Małgorzata Kossakowska






20
© Małgorzata Kossakowska






21
Inca
© Małgorzata Kossakowska






22

© Małgorzata Kossakowska






23

© Małgorzata Kossakowska






24

© Małgorzata Kossakowska






25

© Małgorzata Kossakowska







96 komentarzy:

  1. Dobry wieczór,
    Witam na kolejnym wernisażu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór. Dziękuję za zaproszenie.

      Usuń
    2. Cześć Janku, witam Małgosiu, wspaniałe fotografie :)

      Usuń
    3. Cześć Tadeuszu :)

      Miłego wieczoru :)

      Usuń
    4. Witaj, Tadeuszu - jesteś gościem niezawodnym.

      Usuń
    5. dobry wieczór panie Janie, Magosiu:*, panie Tadeuszu :)



      p.s. tak to ja, ade :)

      Usuń
    6. ...może nie do końca niezawodny, ale gdzie mógłbym zobaczyć tak ciekawą i różnorodną, prawdziwą sztukę jak w Waszej Galerii.

      Usuń
    7. Cześć Olu :)

      Dziękujemy Tadeuszu za miłe słowa, nam też się ta różnorodność podoba :)

      Usuń
  2. dobry wieczór, jedna Królowa we wszystkich. piękne!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 20:45

      :) chyba w końcu wiem jak to jest z tymi komentarzami, ale mam kiepski internet, dzięki. Z tą Królową to raczej określenie do mojego królestwa fotografii

      Usuń
  3. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 20:39

    dobry wieczór

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj - z Twoimi fotografiami Bardzo Dobry Wieczór.

      Usuń
    2. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 20:46

      i bardzo ciepły :)

      Usuń
  4. Dobry wieczór:) Świetne fotografie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nie widziałam tak cudnych autoportretów!
    Pani Małgorzato pani fotografie to majstersztyk!
    Naprawdę nie wiem jak wybrać najpiękniejszą fotografię...
    Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 20:49

      Cieszę się i miło mi, ze jestem dzisiaj w galerii wystawowej

      Usuń
  6. Dziękuję za zaproszenie :)
    Wspaniałe fotografie!Gratuluję!
    moi faworyci:10,11,7,20,21 chociaż 7 trochę się boję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 20:51

      nie ma się co bać:) była chyba zmęczona :)

      Usuń
    2. pięknie tutaj, zostanę jeszcze ...

      Usuń
  7. Dobry wieczór prace są wszystkie piękne najbardziej 13 i 21.
    Całość bardzo nastrojowa:) w sam raz na letnią noc :) Pozdrawiam Wioleta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 20:58

      tak już jest z moimi fotografiami, chcę i staram się, żeby były nietypowe i z nastrojem

      Usuń
  8. Cieszę się, że mogę poznać Panią Kossakowską jaki jej dzieła. Podziwiam i gratuluję kunsztu. artystycznego. Prace piękne i przemyślane. Zajrzałem też pod podane linki. Jest dużo do oglądania. Bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 21:01

      cieszę się, że takie sprawiają wrażenia

      Usuń
  9. Dobry wieczór Pani Małgorzato, witam i Ciebie Janku:) Jakże się cieszę, że znów mogę podziwiać te cudne fotografie, które wciąż zachwycają. Jest w nich mnóstwo opowieści oraz podróży w czasie. Z każdą z nich można spędzać długie i piękne chwile, odkrywając Tajemnice, zawarte w obrazach. Odrywają od codzienności. Pełne są magii, refleksji. Podziwiam talent i kreatywność naprawdę wspaniałej Artystki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 21:04

      to opowieści zainspirowane moim życiem

      Usuń
  10. Dziękuję za zaproszenie! Wspaniała wystawa! W tych olśniewających autoportretach istotnie pobrzmiewają echa malarskich arcydzieł. Widz nie ogląda galerii zwyczajnych fotografii, każda odsłona zabiera go w inną epokę i przestrzeń. Jestem pod dużym wrażeniem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 21:10

      czasem korzystam z malarstwa mistrzów, to fakt, mój ulubiony Modigliani i jego kobiety - świetne jak np. fot. 20

      Usuń
  11. dobry wieczór!:)
    Pani Małgorzato znam Pani fotografie i podziwiam nie od dziś. Niezwykle malarskie, barwne, niejednokrotnie bardzo odważne.
    Sama robię autoportrety, więc nie mogło mnie tu dziś zabraknąć..
    Bardzo mnie ciekawi, w jakich okolicznościach powstają Pani fotografie, czy zanim powstaną to powoli rodzi sie pomysł w głowie i jest realizowany po czasie, czy powstają spontanicznie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 21:07

      różnie, czasem przygotowuję stylizację i to trwa, a czasem spontan, siedzę, patrzę po mieszkaniu i już jest pomysł :) Tak było z fotografią 1 - kartonowy kapelusz. To była bardzo udana sesja, świetnie się bawiłam

      Usuń
    2. tak, ta z kapeluszem chyba jedna z lepszych! No to popytam jeszcze, bom strasznie ciekawska ;) Jak często siebie fotografujesz? Masz dłuższe przerwy, czy wciąz wena w Tobie kipi i robisz je niemal codziennie?

      Usuń
    3. Małgorzata Kossakowska7 sierpnia 2016 00:27

      Bywało, że codziennie, teraz miałam długą przerwę, nauka, praca i pstykałam tylko to co było konieczne, czyli na zajęcia. A teraz nie wiem co będzie. Jeszcze nie dostałam veny :)

      Usuń
  12. niesamowita wystawa. jaka siła wyrazu! i hipnotyzujące spojrzenie.
    wrócę tu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 21:22

      miło, że tak to widzisz, to dla mnie ważne

      Usuń
  13. Dobry wieczor:) Wspaniale!! Jestem pod ogromnym wrazeniem , fantastyczne prace!! Bardzo dziekuje Janku za zaproszenie :) Wspaniala wystawa!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 21:29

      ja tez dziękuję Jankowi, bo jeszcze tego nie zrobiłam, za jego pracę

      Usuń
  14. Piękne są te autoportrety ... za sprawą modelki:) Każdy z nich to małe arcydzieło. Moje faworytki 9,10,18. 12 dałabym tytuł "Papieżyca" - choć nie potrafię powiedzieć dlaczego. Obejrzałam też inne Pani prace . Jestem pod wrażeniem.
    Pozdrawiam serdecznie, a Małgosi dziękuję za zaproszenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 21:25

      Modelka dziękuję i pozdrawia

      Usuń
    2. Mada, uściski posyłam :)

      Usuń
  15. Witam wszystkich :) Witam Autorkę:) Prawdziwie królewska to uczta dla oczu! Subtelne, ciekawie zakomponowane,cudownie dopieszczone w szczegółach i trochę szalonych, zaskakujących rekwizytach...szczerze podziwiam! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 21:28

      rekwizyty muszą być zaskakujące, wtedy jest ciekawie i jest inaczej

      Usuń
    2. Tak, to prawda.Portrety nr 1,6,8,18 i 25 zaskoczyły mnie najbardziej. Podziwiam pomysłowość.

      Usuń
  16. Nie znam się na fotografii ale przemawiają do mnie te kadry mimo, że sam mówię, że pojedynczy kadr gadać nie może. pozdrawiam autorkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 21:45

      no tak, kilka kadrów może już coś więcej powiedzieć

      Usuń
    2. Ja myślę, że pojedynczy kadr nie tylko może, ale powinien mówić.

      Usuń
    3. Małgorzata Kossakowska7 sierpnia 2016 00:30

      zgadzam się, ale musi trafić na właściwego odbiorcę

      Usuń
  17. Witam Pani Małgorzato :-)
    Nie mogę się oderwać od Pani prac i to od pierwszej chwili.
    Niesamowite fotografie !
    Gdy tak na nie patrze, mam wrażenie, jak gdyby na Świecie w tych chwilach istniała tylko Pani i ja.
    Wiele Pani pokazuje, ale i nie mało uczy dzięki swoim fotografią.

    Dziękuję za to i pozdrawiam bardzo serdecznie :-)
    Kasia

    P.S. Jak zawsze, na wybór Małgosi P. można się zdać :-) *

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 21:50

      czasem też tak siedzę i patrzę na nią i pytam siebie czy wszystko dobrze zrobiłam, czasem dobrze, czasem mniej dobrze, lecz mimo to jestem z niej na razie zadowolona :) Kiedyś usłyszałam podobny komentarz: wystawa, na środku obracany fotel, wino i jestem w innym świecie. Dzięki

      Usuń
  18. Dobry wieczór. Wspaniały. Różnorodny. Ile tu tematów, epok, strojów i klimatów. Nie znałam prac Pani Małgorzaty Kossakowskiej i tym bardziej mnie zaskoczyły. Najbardziej podobają mi się te inspirowane starymi mistrzami gdzie i reszta robi wielkie wrażenie. Pozdrawiam Organizatorów i Autorkę. Jeszcze sobie popatrzę i skorzystam z linków. Dziękuję za dzisiejsze wraźenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 21:54

      też lubię te epokowe ale ponieważ sama szyję suknie to mam wtedy strasznie dużo pracy, a później jedna, dwie sesje i trzeba odłożyć strój nad którym spędziło się mnóstwo czasu

      Usuń
    2. Och! Tym bardziej podziwiam wykwintnosć strojów. I szkoda bardzo ze nie są już później wykorzystane ( film, teatr... sama nie wiem...). Wielka szkoda tych cudów.

      Usuń
    3. Małgorzata Kossakowska7 sierpnia 2016 00:32

      siedzą i czekają na nowe pomysły, lepszy sprzęt, światło :)

      Usuń
  19. Dobry wieczór! Znakomite obrazy, niezwykle bogate stylizacje, no i modelka fantastycznie wpasowana. Każde zatrzymuje i wcale nie na krótko. Z przyjemnością obejrzałam prace, także te ukrywające się pod linkami. Gratuluję Mistrzyni, a Małgosi dziękuję za zaproszenie. Pozdrawiam :) Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 22:03

      dziękuję Aniu, to co upubliczniam to niewielki fragment moich fotografii

      Usuń
    2. Przydałby się fanpage na facebooku.

      Usuń
  20. A jeszcze chcialam dodać źe te różne odsłony tej samej modelki i jej przeistoczenia są niesamowite!

    OdpowiedzUsuń
  21. Wielkie bogactwo pomysłów, kolorystyka... To bardzo malarskie prace, choć czarno-biała fotografia numer 12 zrobiła na mnie chyba największe wrażenie. Dziękuję i pozdrawiam,i wracam do oglądania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 22:05

      możliwości są ogromne w sensie kolorystyki, formy, pomysłów itd... tylko czasu niewiele i modelka też już nie młoda :)

      Usuń
  22. Fantasryczne, cudne ... podróżowanie po galeriach aż do najciekawszej, podróżowania po osobowości artystki... dzięki za zaproszenie Margarithes...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 22:15

      tak, tak, to również moja podróż w czasie, dziękuję

      Usuń
  23. Dobry wieczór. Wspaniałe fotografie. Najbardziej spodobała mi się ta z pomidorami, znakomite spojrzenie, czyli 7 i numer 12. Pozdrawiam. Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 22:24

      Miło, że wpadłaś, dzięki, pozdrawiam również

      Usuń
  24. Pora sie żegnać, jutro do pracy, niestety - kto to widział, żeby w sobote na siódmą? ... no ale trzeba.

    Dziękuję Autorce,
    Dziękuje Gościom,
    życzę dobrej nocy i zapraszam na następny elektryczny wernisaż.

    OdpowiedzUsuń
  25. Małgorzata Kossakowska5 sierpnia 2016 22:32

    Ja również serdecznie dziękuje za piękny wernisaż, dziękuję gościom za mnóstwo dobrych słów. Było mi bardzo miło. Dobranoc.

    OdpowiedzUsuń
  26. przysiadam dopiero, z zainteresowaniem przewędruję przez chwilę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękny pamiętnik...
      od zaskoczenia, po pierwszym zdjęciu, pozostałe mnie zaskoczyły...

      zainteresowały, niektóre zdziwiły... chętnie jeszcze zajrzę.

      Gratuluję wystawy, organizatorom i Autorce szczególnie. Ciekawe spojrzenie :)

      Usuń
  27. Dziękuję znajomym i przyjaciołom, przyjaciołom ArtPubu za obecność i do zaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska6 sierpnia 2016 10:29

      a ja dziękuję za piękny wernisaż

      Usuń
  28. Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska6 sierpnia 2016 10:38

      miło mi, no bo cóż mam powiedzieć. Takie wystawy są jak wisienka na torcie.

      Usuń
  29. Dopiero dziś mogłam zajrzeć. Znam większość tych pięknych fotografii, od dawna zachwycam się ich kunsztem i różnorodnością. Trudno wybrać faworyta. Każda jest jedynym w swoim rodzaju arcydziełem. Pomysły i stylizacje godne Mistrza! Najdłużej zatrzymałam się przy zdjęciu nr 16. Ma w sobie coś magicznego. drapieżnego. a jednocześnie kruchość i bezbronność. czuję wewnętrzną potrzebę namalowania obrazu na jego podstawie. Pozdrawiam serdecznie Małgosię Kossakowską, życząc wielu kolejnych, niesamowitych i emanujących energią, fotografii. Organizatorom zaś wysyłam wielki uśmiech w podziękowaniu za możliwość przebywania na tak niezwykłej Wystawie. Vedka

    OdpowiedzUsuń
  30. Małgorzata Kossakowska6 sierpnia 2016 10:36

    Vedka, fajnie, że wpadłaś. Jeśli moja Ewa będzie dobrą inspiracją dla Ciebie to maluj. Dla mnie będzie to niezwykle satysfakcjonujące. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  31. Pani Małgorzato gratuluję wystawy - dzieła piękne, w konwencji Stasysa Eidrigeviciusa - tak to odbieram -i wszystkie zrobiły na mnie wrażenie :))

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska6 sierpnia 2016 16:30

      dziękuję i również pozdrawiam

      Usuń
  32. Dziękuję za zaproszenie do tego świata wielkiej wrażliwości estetycznej i... na świat ;) Z fotografii bije kruchość i siła, ciepło i dystans, malarska czułość i skupienie grafiki. Przekracza Pani ramy zdjęć bez jednoznacznych odniesień, cytatów z innych sztuk czy dzieł. Bardzo interesujące!
    Pozdrawiam,
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  33. Małgorzata Kossakowska6 sierpnia 2016 16:26

    jak to miło przeczytać o sobie coś, co samej trudno byłoby mi sformułować, dziękuje Aniu

    OdpowiedzUsuń
  34. Witam =}
    Małgoś, to również (tak prywatnie) niesamowita Kobieta!
    Ma odwagę podążać własną ścieżką...Kto raz zajrzy do Jej świata powraca znowu.
    Gratuluję i pozdrawiam =}
    Asiek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata Kossakowska7 sierpnia 2016 00:38

      Asia? a to niespodzianka :) miło, że wpadłaś.

      Usuń
  35. interesujące i inspirujące prace i modelka.

    OdpowiedzUsuń
  36. jeszcze mam szanse chyba coś skrobnąć - to dobra, konkretna, przemyślana fotografia moje propozycje do 1 i 10 ( dziesiątka trochę przepalona ) chyba rozumiesz bo mówię językiem fotografa wartościowy wernisaż, przyjemnie zobaczyć dobrą fotografię

    OdpowiedzUsuń
  37. Małgorzata Kossakowska8 sierpnia 2016 08:41

    10 jest świadomie mocno skontrastowana aż do przepalenia i rozumiem, rozumiem :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  38. Niestety nie mogłem być w piątek, ale, jestem dzisiaj i podziwiam. Niewątpliwie Twoje jest Królestwo! Wspaniała wystawa! Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  39. Małgorzata Kossakowska8 sierpnia 2016 15:02

    dzięki za obecność i podziwianie :) ja też podziwiam Twoje Królestwo. pozdro.

    OdpowiedzUsuń
  40. Przepiękne stylizacje! Zdjęcia prezentują się niezwykle!

    OdpowiedzUsuń
  41. Nie mogłam być na wernisażu,z powodu wyjazdu, ale teraz z przyjemnością obejrzałam tę niezwykle interesującą wystawę. Piękne plastycznie, bardzo poetyckie i symboliczne zdjęcia. Gratuluję!!!

    OdpowiedzUsuń
  42. Doskonałe... Szacun!Oglądam po długim czasie (4 lata) i podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  43. Zachwyciłem się klimatem wszystkich fotografii.Wspaniałe nowe spojrzenie na dawną wykwintność stroju.
    Z szacunkiem JC

    OdpowiedzUsuń
  44. "Pamięć jest wieczna"
    Jakże stanowcze
    Czy ktoś zaprzecza
    Twierdzę uroczże
    Stąd tu raz jeszcze
    Zdania umieszczę

    Zawsze oglądając takie Dzieła trudno się do nich nie odnieść ;
    skoro "Polacy nie gęsi" chociaż niechętni gęgać, zwłaszcza w
    przypadku gdy trudno im przełknąć kilka zdań więcej niżli; och, ach, cudne, słodkie i takie tam, nie zatrzymując się na palcu który zwalnia migawkę aparatu z wcześniej ustalanym doborem możliwości , czasem,przysłoną etc. Ja jednak nie o tym chcę, klimat zdjęć, nowy wyjątkowy temat ,nawiązujący od początku dagerotypów po dzisiejsze możliwości zapisu cyfrowego razem wzięte są w tych Dziełach, ja je przeżywam patrząc na nie. Stąd też prosta droga do stwierdzenia ż ten
    palec sprawny jest na równi z poleceniem Centrali o prześwietnych nowatorskich wizjach przedstawiających potęgę świata w tychże pono słabych postaciach, bez których bylibyśmy ... Myślącym pozostawiań domysł czym bylibyśmy.

    Szczęściem pamięć bywa niewietrzna o czym świadczy mój tutaj razem ze mną wścibski nos, razem przyrzekamy więcej nie przeszkadzać.
    paluszek doprze wykonuje polecenia NIEPRZECIĘTNEJ Centrali





    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora