piątek, 31 sierpnia 2012

Grażyna Zarzecka - Podglądanie

malarstwo


Urodziłam  się 17 września 1954 r. w Wodzisławiu Śl. w rodzinie księgarzy. Wychowana na bajkach w swojej bajce zostałam. W 1981 r. ukończyłam ASP w Krakowie. Dyplom uzyskałam w pracowni prof. Jana Szancenbacha.

Wystawy:

Przeszło 60 wystaw indywidualnych: m.in. Pałac Sztuki - Kraków, Kocioł Artystyczny - Kraków, Galeria Mlejn - Ostrava, Galeria Pod Pocztową Trąbką - Gorzów Wlkp., Galeria Na żywo - Polskie Radio Katowice (trzykrotnie), kilkakrotne wystawy w Rybniku, Wodzisławiu, w galerii ZPAP „Art Nova 2” w Katowicach...
Kilkadziesiąt wystaw zbiorowych: m. in.: Bruksela, Bonn, Kolonia...

Nagrody Prezydenta Rybnika w dziedzinie kultury,
Stypendia Twórcze Ministra Kultury i Sztuki.
Pisałam także felietony do rybnickiego miesięcznika „Zalew Kultury”.
Przygotowuję młodzież do Liceów Plastycznych i ASP.
Jestem członkiem ZPAP oraz Stowarzyszenia Artystyczna Kreacja Wspólnej Europy.

Sztuki plastycze i filozofia są nierozerwalną częścią mojego życia. Przesiąknięta tym jestem tak bardzo, że często tracę rozeznanie czym lub kim jestem. Opętanie to, bo pasją tego nazwać nie mogę, wyniszcza mnie lub odwrotnie powoduje euforię. Tak bardzo oderwałam się od „świata rzeczywistego”, że wiele spraw nie dociera do mnie, a jak dotrą powodują zdziwienie. Mój umysł sięga skrajnych nisz „niepojętości” wszystkiego co mnie otacza. Mieszają się tutaj prawie wszystkie uczucia ludzkie prócz zawiści i zazdrości, których na szczęście nie pojmuję. Paleta kolorów jak rój owadów oplata me ciało, a umysł na początku protestujący powoli przyswaja ją sobie.
Ta mała prezentacja prac to 10-dniowy notatnik z lipcowego pleneru. Z notatnika tego pewnie powstanie coś większego, aczkolwiek zazwyczaj okazuje się, że te nowe ''większe'' prace mają mało wspólnego z notatnikiem.
Jestem jak kameleon, choć ciągle ta sama.

http://zarzecka.wordpress.com/

Olejne miniatury ok. 14x14, 20x14:
na płótnie:


1.
© Grażyna Zarzecka
Na płycie i tekturze:


2.
© Grażyna Zarzecka

3.
© Grażyna Zarzecka

4.
© Grażyna Zarzecka

5.
© Grażyna Zarzecka

6.
© Grażyna Zarzecka

7.
© Grażyna Zarzecka
Technika mieszana na papierze 24x14cm:

8.
© Grażyna Zarzecka

9.
© Grażyna Zarzecka

10.
© Grażyna Zarzecka

11.
© Grażyna Zarzecka

12.
© Grażyna Zarzecka

13.
© Grażyna Zarzecka

14.
© Grażyna Zarzecka

15.
© Grażyna Zarzecka

16.
olej, płótno, 50 x 70

© Grażyna Zarzecka

17.
olej, płótno, 50 x 60 

© Grażyna Zarzecka

18.
olej, płótno, 50 x 60 

© Grażyna Zarzecka

185 komentarzy:

  1. Witam serdecznie na kolejnym wernisażu.

    OdpowiedzUsuń
  2. melduję swoje przybycie, mam nadzieję, ze się nie spóźniłam za bardzo, ale niestety nie mogę dojść od 4 minut do ładu z internetem i nie mogę się zalogować... Pozwolę sobie najpierw przyjrzeć się pracom :)
    magda.h-m

    OdpowiedzUsuń
  3. Autorka zaraz powinna być z nami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry wieczór, 6 i 7 mnie zatrzymały na chwilkę, gratuluję pięknej wystawy i idę oglądać dalej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 17 mnie powaliła na kolana, nie wiem czy po niej jeszcze dotrze do mnie cokolwiek innego.

      Usuń
    2. Tak 17, jest wspaniała!
      Dopiero teraz ją ujrzałam i poczułam w pełni.
      Ach..

      Usuń
    3. grażyna zarzecka31 sierpnia 2012 20:51

      Dzięki.

      Usuń
  5. niestety nie mogę dodawać normalnie komentarzy, ten próbuję dodać po raz 3 :(
    w każdym razie pisałam, ze urzekły mnie te czekoladowe oleje i to od pierwszego wejrzenia, technika mieszana na papierze również...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyczyść sobie pliki cookies w opcjach internetowych a Ci się poprawi :)

      Usuń
    2. ciastka to ja wyrzuciłam wszystkie już wcześniej nawet te z ziarnami ze szafy na wszelki wypadek, ale żadne ciastka nic nie dawały :(

      Usuń
  6. Dobry wieczór :) Gratuluję Artystce i Kuratorowi - Jankowi :) Szalenie urokliwe są te prace :) Każda z nich jest tajemniczą opowieścią. To taki rodzaj malarstwa, który się nigdy nie opatrzy.

    OdpowiedzUsuń
  7. I ja w końcu dotarłam:)
    Witam:)
    Wybieram pracę 5,8,9,13 i 18.
    Najbardziej trafiły do mnie, od pierwszej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobry wieczór, przypomniały mi się "Szelmostwa Lisa Witalisa" z dzieciństwa. Oczywiście, każdy z nas będzie miał swoje skojarzenia, ale dla mnie 2. przesiąknięta jest duchem Jacka Malczewskiego. A obrazy na płycie i tekturze, a także płótna 16.-18. wydają się "żywo gadać" z formą Tadeusza Makowskiego.

    Gratuluję wystawy :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię taką wielowarstwowość. Nie tylko malarską ale i mentalną :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Autorka ma kłopoty z internetem,
    zaraz powinna być.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzisiaj jest niebieska pełnia księżyca na niebie to wszyscy mamy kłopoty

      Usuń
    2. Ale jaka piękna pełnia, przynajmniej u mnie :)

      Usuń
    3. u mnie się chowa za chmurami :(

      Usuń
    4. Dopisuje się do listy tych z internetowymi kłopotami;) Niebieska pełnia, też mnie dotknęła.

      Usuń
  11. Dobry wieczór. Gratulacje. Technika mieszana fajna, ale gdyby "okazja uczyniła mnie złodziejem", to biorę pod pachę te dwa oleje w brązach z końca i boczkiem wychodzę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. grażyna zarzecka31 sierpnia 2012 20:48

    Witam serdecznie! Nie wiem jak długo będę z Wami ponieważ internet przerywa jak na złość!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Grażynko, udało się!

      Usuń
    2. witamy Pani Grażyno! :) Ja mam od razu pytanie, jakim nauczycielem był Jan Szancenbach? :) Bardzo cenię jego malarstwo i byłoby miło dowiedzieć się w jaki sposób nauczał :)

      Usuń
    3. Dobry wieczór, gratuluję !! Piękna wystawa , zabieram sobie 6,7 i 17....17 przechodzi moje pojęcie....piękny i głęboki bardzo obraz.

      Usuń
    4. grażyna zarzecka31 sierpnia 2012 21:00

      Profesor bardzo mało mówił. Odbierałam Go prawie że telepatycznie. W jego pracowni był najlepszy kolor. .Może być tysiące czerni, bieli, czerwieni. Praca nad kolorem to jest to.Ja poszłam trochę w innym kier. jeśli chodzi o temat. Jestem w takim swoim światku.

      Usuń
  13. Moi ulubieńcy, to cały komplet.
    Polubiłem je wszystkie od pierwszego wejrzenia fotografując po kolacji w lesie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam i dziękuję autorce i organizatorom, że mogę uczestniczyć w tym niepowtarzalnym spektaklu a teraz zamilknę bo nie ma słów lub ja nie znam takowych, które mogłyby opisać to co przeżywam... życzę tylko twórczyni by stan opętania nigdy Jej nie opuścił :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratuluję, najbardziej podobają mi się 7,10,15,16,18

    OdpowiedzUsuń
  16. Janku- dobierałeś ten komplet i zdążyłeś całkiem się rozsmakowac. Ja odkrywam stopniowo. Idę dalej: 18, 17, 16 i 1. Też moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu, nie dobierałem - wziąłem kompletny komplet. To jest "komplet" prac powstałych na jednym plenerze 10-dniowym. Byłem oszołomiony ilością przy znakomitej jakości (jakość - to u Grażyny normalne) - a to było jeszcze dość daleko do końca pleneru.

      Usuń
    2. Ale Grażynka mówi, że to jest wyjątkowo mały komplet plenerowy, a to dla tego, że było zimno i mokro.

      Usuń
    3. No to jestem zaskoczony ... ja przez ten czas narysowałbym pewnie jeden może dwa obrazki :)

      Usuń
  17. grażyna zarzecka31 sierpnia 2012 21:06

    W tej chwili siedzę z czterema kotami przy klawiaturze. Zerkają na łóżko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tej porze już chadzają spać?

      Usuń
    2. Grażyna, to pewnie ty już chcesz nyny, a kotami się wymawiasz:)

      Usuń
    3. grażyna zarzecka31 sierpnia 2012 21:26

      Nie idę jeszcze nyny. Koty już leżą.Czekam na córkę, która ma przyjechać z Krakowa.chyba za 2 godz.

      Usuń
    4. Widzę, że należysz do osób lubiących koty .... to tak jak ja :)

      Usuń
    5. grażyna zarzecka31 sierpnia 2012 22:28

      Ja i koty to jedność. Dzięki nim mimo różnych życiowych zawirowań jestem bardzo spokojną osobą.Spokój ducha pozwala mi na realizowanie siebie . Im bardziej jestem starsza tym bardziej rozumiem i nie rozumiem.To jest wszystko ciekawe.

      Usuń
    6. Ładnie powiedziane "rozumiem i nie rozumiem" ..... też mam podobnie ... gdy zda się sobie sprawę z tego "rozumienia i nierozumienia" to nabiera się dystansu do rzeczywistości ...... a to daje spokój

      Usuń
    7. koty to niezwykłe istoty. i mnie towarzyszą całe życie. czuję się z nimi bratnią duszą.

      Usuń
    8. mój kot co prawda jest bardziej tygrysem lub psem obronnym niż standardowym kociakiem, ale bez niego nie chciałoby mi się niczego :D
      kocham tego wampira!

      Usuń
  18. Nastrojowo, interesująco...Gratuluję Grażynko!

    OdpowiedzUsuń
  19. grażyna zarzecka31 sierpnia 2012 21:17

    Dziękuję Janku za zorganizowanie tego przedsięwzięcia. Myślałam, że nie dam rady z opanowaniem tego komputerowego KLIKANIA ale Twój spokój spowodował, że zrozumiałam o co chodzi. Jestem jak niemowlak jeśli chodzi o technikę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Technika jest dla ludzi. Nie ma się jej co bać.

      Usuń
    2. Witam autorkę ...... świetne dynamiczne malarstwo

      Usuń
  20. Witam,
    bardzo piekna wystawa. Szczerze gratuluję. Czytam aurę Makowskiego, Wojtkiewicza i jest mi bardzo blisko.

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam autorkę i gratuluję wystawy. Przepiękna, wręcz bajeczna. Dziękuję Janku za wystawę, 16/17 bardzo mi się podobają, przypominają mi pewien rodzaj melancholii, o smaku lodów bakaliowych :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wspaniałe malarstwo, spóźniłam się i właśnie z zachwytem oglądam. Spojrzenie "oczami dziecka", które najbardziej cenię sobie w malarstwie, świeżość, tkliwość, bajka no i na dokładkę moje ukochane koty- jestem oczarowana!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie myślałem, że to będą Twoje klimaty :)

      Usuń
    2. tak, od razu jak zobaczyłam to tak się cieszyłam i czekałam, a tu- spóźnienie. ale to nic, teraz podziwiam. bogactwo kolorów mnie rozwala!!

      Usuń
  23. Witajcie .... niestety nieplanowany wyjazd sprawił, że dopiero teraz mogłem tu zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  24. W tych obrazach jest taka dziecięca radość malowania :) ..... 6 wpadł mi od razu w oko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ano właśnie. tu się sprawdza w pełni motto, które jest bardzo bliskie mojemu sercu, że: "tylko ci, którzy patrzą oczami dzieci, mogą w pełni zatracić się w obiekcie swojego zachwytu" (Picasso). podpisuję się pod nim wszystkimi kończynami!! tu jest radość, zatracenie w podziwie i lekkość, którą tylko dzieci mają, a nam dorosłym z wiekiem umyka...

      Usuń
    2. Ale chyba nie wszystkim dorosłym to umyka ;)

      Usuń
    3. nie wszystkim, jak widać u Autorki :) marzę, żeby i mnie nie umykało :)

      Usuń
    4. :) .... z tego co wiem, to akurat Tobie nie umknie :)

      Usuń
    5. dzięki Jacku :* Twoja wiara we mnie i moje "mazianie" od początku dodaje mi skrzydeł. pomału, krok po kroczku i oby w dobrym kierunku :)

      Usuń
    6. ;) jak na razie idziesz w bardzo dobrym kierunku :)

      Usuń
  25. Jacek ma rację- dynamika pociągnięć pędzla bardzo zwraca uwagę, wszystko tu jest w ruchu, odważne, ekspresyjne, a jednak subtelne. No i z serca podziwiam tematykę i pozostawanie Autorki "w swoim światku". To piękny świat i warto w nim być.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pięknie to ujęłaś :)

      Usuń
    2. Własciwie każdy malując tworzy swój świat ..... tylko każdy ma różne te swoje światy ...... u niektórych nie różnią się od rzeczywistego, a u innych to zupełnie inna rzeczywistość ..... tak naprawdę malarstwo dzieje się w głowie malującego

      Usuń
    3. grażyna zarzecka31 sierpnia 2012 22:17

      Ten mój światek pozwala mi na Wolność duszy. Mimo trudnego życia, które jest (chyba) przeszłością, czuję się lekka. Moje życie to głaskanie kotów, prace domowe, głaskanie kotów, momenty no, długie, ha,momenty patrzenia w pieron wie w co a potem se maluję i maluję a 90 letnia mama puka się w czoło więc piekę jej banana, polewam czekoladą i,dodaję bitą śmietanę i potem już nie puka się w czoło, głaszczę koty i trawnik prawie jednocześnie golę kosiarką.

      Usuń
    4. Malowanie to chyba dla wszystkich malujących jest taka odskocznia od rzeczywistości, która często łatwa nie jest ..... to trochę jak narkotyk

      Usuń
    5. Boże, nie mam słów. Podziwiam Pani osobowość, jeszcze raz się powtórzę, bo jestem zaplątana z emocji, że jestem oczarowana. Nie tylko malarstwem, co tu dużo gadać, przede wszystkim osobą Autorki. ehhh, proszę się nie śmiać. I w pełni rozumiem, że takie malarstwo i taki świat powstaje właśnie dlatego, że rzeczywistość i życie jest trudne i człowiek tworzy swoją własną piękną baśń, w której się wyzwala i jest ponad tym wszystkim.

      Usuń
    6. Pani Grażynko.. to prawie tak jak i u mnie... wokół pukają się w czoło.. a ja ... się po nim czasem głaszczę i se maluje....;-) mimo życia płynącego obok...

      Usuń
    7. :)) .... i to jest własnie świetne podejście do rzeczywistości :)

      Usuń
    8. myślę, że to nie dotyczy tylko malowania...każdy z nas tworzy sobie wokół siebie ( czyt. w sobie) swój świat...w moim przypadku są to światy niemożliwe...to pozwala nam żyć normalnie MIMO tych pukających się w czoło :)

      Usuń
  26. Dobry wieczór! Gratuluję wspaniałej prezentacji prac. Przyglądam się i skłaniam się najbardziej ku technice mieszanej, czyli jakby drugiej części wystawy. Urokliwe, lekkie, przyjmujące nawet w wymowie, ciekawe w modelunku postaci... kobiece...
    Intrygują, zaciekawiają...

    Gratuluję i życzę Autorce ....hmm...hmmm... wyśnienia kolorów i form i treści jej najbliższych...

    I pozdrawiam wszystkich uczestników wernisażu, dziękując równocześnie za zaproszenie. ;-))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. grażyna zarzecka31 sierpnia 2012 22:18

      Dzięki!

      Usuń
    2. ;-)cała przyjemność po mojej stronie... miniatury także coś do mnie mówią, muszę dłużej z nimi pobyć... a dzisiaj tak o czas zabiegamy...

      Usuń
  27. Witaj Bożena .... rzeczywiście te akwarelowo tuszowe prace mają swój taki lekko satyryczny charakter i lekkość .......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej, hej... nie radzę sobie jeszcze dość sprawnie z obsługiwaniem komentarzy i biegłym czytaniem poprzedników.. ale się naumiem ;-))

      tak... lekko satyryczny... życie wymaga lekkiego dystansu..

      Usuń
    2. Własnie ..... ludziom podchodzącym do świata bardzo na serio chyba jest o wiele trudniej znosić różne absurdy codzienności ..... :)

      Usuń
    3. hmm, hmm,,,, ja to serio podchodzę i do świata i do malowania, rysowania... uczę się dopiero tego dystansu...

      Usuń
  28. Witam wszystkich i gratuluje serdecznie autorce :) Urzekający, bajkowy klimat, taki wyśniony, pełen niejednoznaczych emocji, a jednocześnie pozornie lekki, swobodny...szczególnie zatrzymały mnie prace techniką mieszaną...oj uwielbiam taką sztukę, pozostaje we mnie - tym bardziej cieszy mnie ta wystawa, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jacku :) widzę, ze pojawiło sie słowo 'dystans' - powiem szczerze, ze im czesciej slysze to slowo tym mniej mam tego dystansu...ale mysle ze dystans to kwestia dojrzalosci...a moze wrazliwosci..a moze po prostu samodyscypliny,ale nie jestem pewna, bo takze wciaz sie tego ucze

      Usuń
    2. poza tym wydaje mi sie, ze trudno jest miec ogolnie dystans do wszystkiego, kazdy cierpi na jego brak w roznych kwestiach...i kazdy na wlasny sposob uczy sie go nabrac

      Usuń
    3. Do mnie dystans do świata przyszedł sporo po 40tce ..... więc masz jeszcze trochę czasu ;) ...... to jest taki stan, gdy przestaje się chcieć zdobywać i zaczyna się cieszyć tym co się ma :)

      Usuń
    4. tak Kasieńko, masz zupełną rację. każdy ma swój wrażliwy punkt, od którego szczególnie trudno się zdystansować.

      myślę, że dla artystów taką formą nauki dystansu jest sztuka. to taki trochę chyba wentyl bezpieczeństwa, pozwalający czasem na upuszczenie pary, czasem na ucieczkę w inna rzeczywistość. i wtedy życie daje się strawić ;) w pewnym sensie człowiek który tworzy jest chyba swego rodzaju jednak szczęściarzem, bo ma ten azyl i sposób.

      Usuń
    5. ha! czyli moge jeszcze do woli przezywac ;)) dlatego wlasnie uwielbiam taka sztuke,ona pokazuje mi zupelnie inny rodzaj postrzegania rzeczywistosci

      Usuń
    6. dystans... mnie nie chodzi o jakąś sztywność, ale bardziej w kategoriach odległości .... kiedy pogarszał mi sie wzrok... odsuwałam ksiązke coraz dalej przed siebie... i wtedy widzialam wiecej (paradoksalnie) także wyraźniej marginesy, paginę żywą, numery stron, przypisy, okładkę...a także swoje ramiona ...i inaczej zaczynam wtedy widzieć...

      Usuń
    7. czesc Kasiu :* prawie calkowicie sie z Toba zgadzam, tylko, co do tego 'szczesciarza' nie do konca, ale w tym m.in. wlasnie ujawnia sie moj brak dystansu...

      ja tez nie mialam na mysli 'sztywnosci'

      Usuń
    8. Katka ... ty lepiej tego dystansu teraz nie szukaj .... on sam kiedyś przyjdzie ...... maluj tak emocjonalnie jak malujesz ..... zachwyca mnie to :)

      Usuń
    9. Kasiula, ja nie mam na myśli tego, że jestem/śmy nie wiadomo jak szczęśliwi :) co tu gadać, mam na myśli, że właśnie często różnie z tym bywa niestety. i dlatego szczęście, że mamy sztukę, dzięki której można uciec do lepszego świata.

      Usuń
    10. a ja oprócz ucieczki do lepszego świata, mam sztukę jeszcze po to, zeby Lidka spojrzała na mnie z zachwytem .... zachwyt w oczach dziewczyny, to jest bezcenne ;)

      Usuń
    11. ...o JAcku....trafiłeś !!!....wszyscy robimy to "dla zachwytu w oczach" kogoś bliskiego....

      Usuń
  29. 17 i 18. Za te prace dziękuję Autorce - dały mi asumpt do refleksji, do przemyśleń.
    Poza tym przepraszam, ale nie znam się na malarstwie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jarek ... na malarstwie nie trzeba się znać .... trzeba je czuć .... a z tym nie masz problemu :)

      Usuń
  30. A tymczasem dziękuję Autorce i Organizatorom i dobrej nocy wszystkim życzę ;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję .... miło, że zajrzałaś ...... Dobrej nocy :)

      Usuń
  31. I ja dziękuję , zabieram 17 ze sobą do moich snów ...dobranoc.

    OdpowiedzUsuń
  32. A propos dystansa - mówią, że jestem spokojny i zdystansowany... chyba tak wyglądam, ale zdarzyły mi się chwile (dobrze po pięćdziesiątce), że największy dystans miałem do zdrowego rozsądku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;))) ..... jak widać z dystansem też można przesadzić ;)))

      Usuń
    2. zależy w jakim kierunku się go mierzy.

      Usuń
    3. ;) .... no właśnie ;)

      Usuń
  33. a ja sobie jeszcze posiedzę i popatrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  34. grażyna zarzecka31 sierpnia 2012 23:12

    Dziękuję Wszystkim za przybycie a organizatorom za wspaniałe przeżycie.Wieczór tak piękny jak Ten to jak najpiękniejszy sen. Moje kotki dawno chrapią a córa z chłopakiem wkrótce przyczłapią. Jeszcze jedna herbatka do niej cytryny kapka, chwila zadumy i z łóżeczka chatka. Dobranoc(chyba, że jeszcze zerknę ale nie wiem)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I my Tobie dziękujemy ślicznie.

      Usuń
    2. Grażyna .... Bardzo dziekujemy za Twoje obrazy i to, że zachciałaś z nami tu dziś posiedzieć ..... Dobranoc .... pogłaszcz ode mnie koty :)

      Usuń
    3. i ode mnie!!! dziękuję, ze mogłam tu być i dziękuję za Pani wspaniały świat i osobę :)

      Usuń
  35. Na mnie chyba tez już pora .... Dziekuję Janek za kolejną świetną wystawę i wszystkim za miły wieczór ...... Dobranoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam i gratuluje pięknej bajecznej wystawy - przepraszam za spóźnienie ale jak zwykle nie mogę wyrobić

      Usuń
  36. cudne i bardzo mi bliskie obrazy

    OdpowiedzUsuń
  37. Im dłużej się przyglądam, to wszystkie obrazy i obrazki mnie zachwycają, każdy na swój sposób. Dopatruję się i dopatruję. Będę wracać. Jeszcze raz dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Gratuluję wernisażu i wystawy Pani Zarzeckiej, podziwiam za to, co najbardziej cenię w malarstwie, czyli za kolor i lirykę, a, że prace stworzone w parę dni! Chylę czoła, cóż za płodność i jakość:-)Pozdrawiam Panią serdecznie, również Artpub. Sylwia Gondeck

    OdpowiedzUsuń
  39. Witaj Grażynko!
    Gratuluję Ci pięknego wernisażu.
    Przyglądam się Twoim pracom
    przemierzając wielokrotnie
    stronę w dół i w górę.
    To jest jak spacer po krainie bajek.
    Masz własny styl i klimaty barw.
    Podglądasz świat poprzez swoje wnętrze.
    Piękna mieszanka zrodzona z poszukiwań
    i zapytań o to co najważniejsze...
    Pozdrawiam Cię serdecznie :)AnaVera

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. grażyna zarzecka2 września 2012 00:04

      Dziękuję. Pozdrawiam. W tej chwili pracuję nad nowym cyklem prac olejnych( formaty od 40x50 do 80x80 oraz duże na kartonach w technikach mieszanych). Zaczęłam też 2 duże oleje jakieś 160x150).Stoją na korytarzu i przeszkadzają domownikom. No ale miałam taki kaprys i już.Niedawno po przeprowadzce do Wodzisławia znalazłam b. dużo kredek. Chcę je wykorzystać na dużych kartonach plus np rozmyty węgiel albo coś w tym rodzaju. Jeszcze nie wiem dokładnie co zastosuję ale przygotowuję materiały.

      Usuń
  40. Piękna wystawa, świetne prace...!

    OdpowiedzUsuń
  41. Grazynko, ciesze sie ze pozostalas w swoim bajkowym swiecie, podoba mi sie swoboda i ekspresja koloru Twoich prac, to przyjemnosc ogladania, pozdrawiam serdecznie Witek Pazera.

    OdpowiedzUsuń
  42. Prace pełne emocji, refleksji...myślę sobie i oglądam prace. Pozdrawiam uczestników.

    OdpowiedzUsuń
  43. Mnie urzeka kolorystyka obrazów i bogactwo faktur...rozkosz dla oczu i emocji

    OdpowiedzUsuń
  44. I believe everything published made a great deal of sense.

    But, what about this? what if you wrote a
    catchier post title? I am not saying your information is not good.
    , but suppose you added something to maybe get people's attention? I mean "Gra�yna Zarzecka - Podgl�danie" is a little boring. You ought to look at Yahoo's front page and see how they write post
    titles to get viewers interested. You might add a related video or a related picture or two to grab people interested about everything've got to say. In my opinion, it could make your website a little livelier.
    Check out my blog - no download slots

    OdpowiedzUsuń
  45. It's awesome to visit this web page and reading the views of all colleagues concerning this post, while I am also zealous of getting know-how.
    Visit my web blog ... forex online option trading

    OdpowiedzUsuń
  46. Today, I went to the beach with my children. I found a
    sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She put the
    shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and
    it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is completely
    off topic but I had to tell someone!
    Also see my page :: free online slots bonus

    OdpowiedzUsuń
  47. I'm extremely impressed with your writing skills and also with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you customize it yourself? Either way keep up the excellent quality writing, it is rare to see a nice blog like this one today.
    My web site seo survival webinar replay

    OdpowiedzUsuń
  48. Exceptional post however , I was wondering if you could write a litte more on this topic?

    I'd be very grateful if you could elaborate a little bit further. Bless you!
    Feel free to surf my web page : affiliates

    OdpowiedzUsuń
  49. I think the admin of this web site is truly working hard
    for his site, for the reason that here every information is
    quality based data.
    Visit my web page : how to make money fast and legal

    OdpowiedzUsuń
  50. It's great that you are getting ideas from this piece of writing as well as from our discussion made here.
    Review my web blog ; best binary options

    OdpowiedzUsuń
  51. Hi there! Do you know if they make any plugins to protect against hackers?
    I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on.
    Any tips?
    Also visit my web-site ... what is forex trading

    OdpowiedzUsuń
  52. I’m not that much of a internet reader to be honest but your sites really nice,
    keep it up! I'll go ahead and bookmark your site to come back later. Cheers
    My website > price action forex trading

    OdpowiedzUsuń
  53. For newest news you have to pay a quick visit world wide web and on web I found this site as a most excellent web site for most up-to-date updates.
    Stop by my web page ... get money fast online

    OdpowiedzUsuń
  54. My brother recommended I might like this website. He was entirely right.

    This post truly made my day. You cann't imagine just how much time I had spent for this information! Thanks!

    Feel free to visit my web page :: day trading options

    OdpowiedzUsuń
  55. Hi just wanted to give you a quick heads up and let you know a few of the pictures aren't loading properly. I'm not sure why but I
    think its a linking issue. I've tried it in two different internet browsers and both show the same outcome.

    my web site - forex trading

    OdpowiedzUsuń
  56. This post provides clear idea in favor of the new viewers of blogging, that really how to do blogging and site-building.


    Have a look at my web-site :: real work from Home jobs
    Also see my website :: work from home opportunities

    OdpowiedzUsuń
  57. What's up to every body, it's my first pay a quick visit of
    this webpage; this web site includes awesome and in fact good information in
    favor of visitors.

    My web page - way to make money online

    OdpowiedzUsuń
  58. Great post.

    Also visit my homepage :: online jobs work from home

    OdpowiedzUsuń
  59. I was curious if you ever thought of changing the layout of your blog?
    Its very well written; I love what youve got to say.
    But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better.
    Youve got an awful lot of text for only having 1
    or two images. Maybe you could space it out better?


    Here is my weblog how to Make Quick Money Online

    OdpowiedzUsuń
  60. We're a bunch of volunteers and opening a brand new scheme in our community. Your website offered us with useful information to work on. You have done an impressive job and our entire group can be thankful to you.

    my blog :: fast money jobs

    OdpowiedzUsuń
  61. Hey there I am so happy I found your site, I really
    found you by error, while I was looking on Aol for
    something else, Anyhow I am here now and would just like to say kudos
    for a incredible post and a all round thrilling blog (I also love the theme/design), I don't have time to browse it all at the moment but I have bookmarked it and also added in your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a lot more, Please do keep up the awesome job.

    Also visit my web page - live forex rates

    OdpowiedzUsuń
  62. Howdy! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be ok. I'm absolutely
    enjoying your blog and look forward to new updates.



    Review my web site; how to make money really fast

    OdpowiedzUsuń
  63. Magnificent items from you, man. I've be mindful your stuff previous to and you're simply
    too great. I really like what you have received right here, certainly like what you are stating
    and the way in which through which you say it. You're making it entertaining and you still take care of to stay it sensible. I can not wait to read far more from you. This is really a wonderful website.

    my website - how to make money on the internet fast

    OdpowiedzUsuń
  64. I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog and was wondering what all is required to get setup? I'm assuming having a blog like yours
    would cost a pretty penny? I'm not very internet smart so I'm not 100% positive. Any suggestions or advice would be greatly appreciated. Thanks

    Feel free to visit my weblog ... make money easy online

    OdpowiedzUsuń
  65. This excellent website certainly has all the
    information I wanted concerning this subject and didn't know who to ask.

    my site :: legit work from home jobs

    OdpowiedzUsuń
  66. Hi there very nice web site!! Guy .. Excellent .. Superb .
    . I'll bookmark your blog and take the feeds also? I am satisfied to search out a lot of helpful info here within the submit, we need develop more strategies in this regard, thanks for sharing. . . . . .

    Here is my blog - cedarfinance.com review

    OdpowiedzUsuń
  67. What's up to all, it's truly a nice for me to pay a visit this site, it includes useful Information.


    Visit my site Cedar Finance Company

    OdpowiedzUsuń
  68. Woah! I'm really loving the template/theme of this website. It's simple,
    yet effective. A lot of times it's very difficult to get that "perfect balance" between user friendliness and appearance. I must say you've done a excellent job with this.

    Additionally, the blog loads very quick for me on Firefox.
    Superb Blog!

    Visit my page best forex trading strategy

    OdpowiedzUsuń
  69. Excellent post. I used to be checking constantly this blog and I am inspired!
    Very helpful information particularly the last part :) I handle such info much.
    I used to be looking for this certain info for a very
    long time. Thank you and best of luck.

    Feel free to surf to my web blog forex trading platforms
    My web page - top penny stocks

    OdpowiedzUsuń
  70. Wow that was strange. I just wrote an incredibly
    long comment but after I clicked submit my comment didn't appear. Grrrr... well I'm not writing all that over again.
    Anyways, just wanted to say great blog!

    Also visit my web page; cedar finance double up

    OdpowiedzUsuń
  71. You ought to take part in a contest for one of the highest quality blogs
    on the internet. I most certainly will highly recommend this website!


    Feel free to surf to my site getting free money
    Also see my page > ways to earn money online for free

    OdpowiedzUsuń
  72. Hmm it seems like your blog ate my first comment (it
    was extremely long) so I guess I'll just sum it up what I submitted and say, I'm thoroughly enjoying your
    blog. I too am an aspiring blog blogger but
    I'm still new to everything. Do you have any suggestions for newbie blog writers? I'd really appreciate it.


    my web blog :: money talks quotes
    my webpage - money talks maid

    OdpowiedzUsuń
  73. Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it.
    Look advanced to more added agreeable from you! However, how can we communicate?


    Visit my blog ... Make Money With Binary Options

    OdpowiedzUsuń
  74. Hi there, I do think your website might be having web
    browser compatibility issues. Whenever I look at your web site in Safari, it looks fine however, if opening
    in I.E., it has some overlapping issues. I simply
    wanted to provide you with a quick heads up! Besides that,
    great blog!

    Also visit my homepage: trading binary options

    OdpowiedzUsuń
  75. Hi, yup this post is truly pleasant and I have learned
    lot of things from it concerning blogging.
    thanks.

    Visit my web-site binary options reviews

    OdpowiedzUsuń
  76. This article is actually a pleasant one it helps new the
    web users, who are wishing for blogging.

    Feel free to visit my website :: comefaresoldifacili

    OdpowiedzUsuń
  77. Hey there just wanted to give you a quick heads up.
    The text in your post seem to be running off the
    screen in Internet explorer. I'm not sure if this is a format issue or something to do with browser compatibility but I figured I'd post
    to let you know. The design and style look great though!
    Hope you get the problem fixed soon. Many thanks

    Here is my site: bisogno di soldi

    OdpowiedzUsuń
  78. It is perfect time to make some plans for the future and it's time to be happy. I have read this post and if I could I want to suggest you few interesting things or tips. Maybe you can write next articles referring to this article. I wish to read even more things about it!

    Take a look at my site - gagnerdelargentsurinternet
    my website: gagnerdelargent

    OdpowiedzUsuń
  79. Attractive section of content. I simply stumbled upon your weblog
    and in accession capital to assert that I acquire in fact enjoyed account your weblog posts.
    Anyway I'll be subscribing in your augment or even I achievement you get admission to persistently fast.

    my blog; gagnerdelargentsurinternet

    OdpowiedzUsuń
  80. Hello there, just became aware of your blog through Google, and
    found that it's really informative. I am gonna watch out for brussels. I will be grateful if you continue this in future. Numerous people will be benefited from your writing. Cheers!

    Here is my weblog: binary options brokers

    OdpowiedzUsuń
  81. It's awesome to visit this site and reading the views of all friends regarding this paragraph, while I am also zealous of getting experience.

    My blog: cedar finance rule

    OdpowiedzUsuń
  82. What's up, always i used to check webpage posts here in the early hours in the daylight, for the reason that i like to gain knowledge of more and more.

    My web-site; How To Make Money Fast Online

    OdpowiedzUsuń
  83. I do not even know how I ended up here, but I thought this post was
    good. I don't know who you are but certainly you are going to a famous blogger if you aren't already ;) Cheers!


    Also visit my blog - best way to make money on the internet

    OdpowiedzUsuń
  84. Howdy! This post couldn't be written any better! Looking at this article reminds me of my previous roommate! He continually kept talking about this. I will send this article to him. Fairly certain he's going to have a very good read.
    Many thanks for sharing!

    Feel free to visit my blog - binary options australia

    OdpowiedzUsuń
  85. Hi, Neat post. There's an issue together with your web site in web explorer, would test this? IE still is the marketplace leader and a large section of folks will leave out your fantastic writing because of this problem.

    Here is my web-site: free money for business
    my web page > fun ways to make money

    OdpowiedzUsuń
  86. Just desire to say your article is as surprising.
    The clearness in your post is simply spectacular and i could assume
    you are an expert on this subject. Fine with your permission allow me to grab your RSS feed to
    keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please continue the gratifying work.



    my web page - binary options india

    OdpowiedzUsuń
  87. What's up, I check your blogs daily. Your writing style is awesome, keep up the good work!

    Also visit my web site :: als schüler geld verdienen

    OdpowiedzUsuń
  88. Hello! Someone in my Facebook group shared this site with us so I came to give it
    a look. I'm definitely loving the information. I'm bookmarking and will be tweeting
    this to my followers! Wonderful blog and amazing design.


    my web blog :: forex converter

    OdpowiedzUsuń
  89. I blog frequently and I genuinely thank you for your information.
    The article has truly peaked my interest. I will book mark your website and keep checking for new
    details about once per week. I subscribed to your RSS feed too.


    Take a look at my web-site :: geld verdienen mit texte schreiben

    OdpowiedzUsuń
  90. Undeniably believe that which you said. Your favorite
    justification appeared to be on the net the simplest thing to be aware
    of. I say to you, I certainly get irked while people think about worries that they plainly do not know about.
    You managed to hit the nail upon the top and also defined out
    the whole thing without having side effect , people can take a signal.

    Will probably be back to get more. Thanks

    Feel free to visit my homepage: what is binary options trading

    OdpowiedzUsuń
  91. Can you tell us more about this? I'd like to find out more details.

    my website: forex strategies
    my site > binary options trading system

    OdpowiedzUsuń
  92. This paragraph will assist the internet users for creating new blog or even a blog from start to
    end.

    My web blog - trading binary options

    OdpowiedzUsuń
  93. Hmm it seems like your site ate my first comment (it was super long) so I
    guess I'll just sum it up what I wrote and say, I'm thoroughly enjoying your blog.

    I as well am an aspiring blog blogger but I'm still new to everything. Do you have any helpful hints for newbie blog writers? I'd certainly appreciate it.


    Stop by my website - Binäre Optionen

    OdpowiedzUsuń
  94. I'm really loving the theme/design of your site. Do you ever run into any web browser compatibility problems? A small number of my blog audience have complained about my blog not working correctly in Explorer but looks great in Firefox. Do you have any ideas to help fix this issue?

    Here is my homepage: how to Trade Binary options

    OdpowiedzUsuń
  95. Appreciating the time and energy you put into your blog and detailed information you provide.
    It's great to come across a blog every once in a while that isn't the same old rehashed information.
    Great read! I've bookmarked your site and I'm including your RSS feeds to my Google account.


    Look into my page ... otc penny stocks
    my web site: cedar finance about

    OdpowiedzUsuń
  96. Hello i am kavin, its my first time to commenting anywhere,
    when i read this paragraph i thought i could also make comment due to
    this brilliant paragraph.

    Feel free to visit my blog post ... acoustic guitar chord

    OdpowiedzUsuń
  97. I'm not sure why but this site is loading extremely slow for me. Is anyone else having this issue or is it a problem on my end? I'll check back later
    and see if the problem still exists.

    Here is my blog ... http://micahmoney.com

    OdpowiedzUsuń
  98. After I initially left a comment I appear to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and
    now whenever a comment is added I recieve 4 emails with the exact same comment.
    Perhaps there is a way you can remove me from that
    service? Thanks a lot!

    my blog ... Psn Code Generator

    OdpowiedzUsuń
  99. The 13-inch model obtained a substantial processor upgrade going from
    the old Core 2 Duo processor to a very fast Intel Core i5 2620M.
    However, there are a few advantages of having a VPN.
    Currently Apple offers three products which are Mac - Book Pro,
    Mac - Book Air and the standard Mac - Book.

    Also visit my blog post macbook pro

    OdpowiedzUsuń
  100. I am in fact grateful to the holder of this site who has shared this enormous
    paragraph at here.

    my web site Psn Code Generator

    OdpowiedzUsuń
  101. noooo ! oto malarstwo, jest, brawo, takiego mi trzeba

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora