piątek, 15 sierpnia 2014

TOO DA LOO - Emma Kwiatkowska - grafika

© Emma Kwiatkowska

Emma Kwiatkowska
studentka 4 roku grafiki toruńskiego Wydziału Sztuk Pięknych UMK. Zajmuje się głównie grafiką warsztatową - wklęsłodrukiem i linorytem, ale również książką, ilustracją, animacją... 
Specjalizację wybrała ze względu na swoistość technik wokół których się obraca - głębokie trawienia, różnorodność faktur, brudy - kwestia przypadków. W swoich pracach próbuje pokazać człowieka jako istotę niedoskonałą, kruchą, pełną wad - zmagającą się z codziennymi dylematami.
Brała udział w wystawach zbiorowych na terenie Polski i Belgii. 

https://pl-pl.facebook.com/EmmaKwiatkowskaGrafika
http://variart.org/galeria/3410-emmbryo.htm


Wiktor Najbor
o twórczości Emmy Kwiatkowskiej:

Często zdarza mi się przejeżdżać przez teren byłej odlewni żeliwa, o którym też mówiło się huta. Słowo huta kojarzy mi się z blachą, a słowo blacha...
sprawia, że uśmiecham się do siebie i jestem bardziej patatający *.

Z wielką satysfakcją obserwuję rozwój osobowości i talentu Emmy, poszukującej środków wypowiedzi dla wyrażania własnej WIZJI i, co najważniejsze, umiejącej ją przedstawiać w sposób mistrzowski, wybitnie ciekawy i niezwykle twórczy.
Emma to moja miłość od pierwszego obejrzenia, a zatem wielkie emocje. Każda Jej praca sygnalizuje istnienie skomplikowanego, wewnętrznego świata sztuki, czyniąc ze mnie odbiorcę uzależnionego.
I ja na to: hurrra!

Dziękuję Janku za możliwość wypowiedzenia się wcześniej.
Dziękuję Ci Emmo, duszą i sercem jestem tu dzisiaj z Tobą!
Gratuluję serdecznie wystawy w tej niezwykłej galerii!

Wiktor

(*jedna z wystawionych grafik "Wierność 2" miała wcześniej roboczy tytuł "Pies patatający" )





Anteny dryfujących min 1
wklęsłodruk, 50 x 50
© Emma Kwiatkowska




Anteny dryfujących min 1
detal


















Anteny dryfujących min 2
wklęsłodruk, 50 x 50
© Emma Kwiatkowska




Anteny dryfujących min 2
detal

















Łowczy
linoryt, 100 x 50
© Emma Kwiatkowska




Łowczy - detal


















Niechętna
wklęsłodruk,70 x 100
© Emma Kwiatkowska




Niechętna - detal 1
Niechętna - detal 2

















Niecierpliwa
wklęsłodruk, 70 x 100
© Emma Kwiatkowska




Niecierpliwa - detal



















Niepewny
wklęsłodruk, 70 x 100
© Emma Kwiatkowska




Niepewny - detal



















Wierność 1
wklęsłodruk,70 x 100
© Emma Kwiatkowska




Wierność 1 - detal

















Wierność 2
wklęsłodruk,70 x 100
© Emma Kwiatkowska




Wierność 2 - detal


















Wybór
linoryt, 70 x 100
© Emma Kwiatkowska




Wybór - detal

















M.U.R.P.
książka unikatowa
z inspiracji płytą zespołu Hey  "Miłość! Uwaga! Ratunku! Pomocy!"
wydruki grafiki komputerowej
© Emma Kwiatkowska









Okładka wewnętrzna
© Emma Kwiatkowska





© Emma Kwiatkowska





Vanitas
© Emma Kwiatkowska





Umieraj stąd
© Emma Kwiatkowska





Faza delta
© Emma Kwiatkowska





Piersi ćwierć
© Emma Kwiatkowska





Chiński urzędnik państwowy
© Emma Kwiatkowska





M!U!R!P!
© Emma Kwiatkowska





Stygnę
© Emma Kwiatkowska





Boję się o nas
© Emma Kwiatkowska





Kto tam? Kto jest w środku?
© Emma Kwiatkowska





Nie więcej
© Emma Kwiatkowska






© Emma Kwiatkowska














93 komentarze:

  1. Witam w kolejny piątkowy wieczór, na kolejnym elektrycznym wernisażu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Informacja dla wernisażowych gości mających konto google:

    Należy najpierw się zalogować, dopiero potem pisać pierwszy komentarz.
    W przeciwnym razie blogger ten komentarz zje.
    Dawniej było inaczej, ale się popsuło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mistrzu Wiktorze - cudowna niespodzianka!!!! Dziękuję za fantastyczną zapowiedź, miłość od pierwszego wejrzenia jest absolutnie odwzajemniana przeze mnie, o czym dobrze wiesz :)
    Dziękuję również gospodarzowi Jankowi Rusnokowi za zaproszenie i zorganizowanie wydarzenia :)
    U mnie właśnie rozpętała się burza - dziękuję każdemu, kto mimo paskudnej pogody zdecydował się wpaść! ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Emmo, Cieszę się, że jesteś mimo burzy.
      Wiktor - mam nadzieję, że też będzie.
      (Może się spóźnić, bo załatwia ważne sprawy.)

      Usuń
  4. Dobry wieczór, nadspodziewanie pierwsza jestem ? Podziwiam od początku rozwój i historię Emmy. Nadzwyczajna wrażliwość i umiejętność przelania emocji w najtrudniejszej z technik attystycznych, w grafice. Bardzo dziękuję organizatorowi Jankowi za zebranie tu i wystawienie tych pięknych prac, będę tu wracać na pewno. Autorce gratuluję wystawy i życzę wielu sukcesów twórczych
    Majka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wklęsłodruk najtrudniejszy pośród technik graficznych? chyba tylko technologicznie :)
      ogromnie dziękuję za przemiłe słowa
      E

      Usuń
    2. no bo jak trzeba się technicznie zmagać z materią to czasem wena spieprza w dal, to miałam na myśli :)
      Majka

      Usuń
    3. achhh w blachach jest tyle przypadku, tyle możliwości - wręcz przeciwnie! :)

      Usuń
  5. fantastyczne prace ! pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Prace są niezwykle poruszające.
    Cieszę się, że je zobaczyłam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje odczucia co do twórczości Emmy były i są podobne, jak Wiktora. Nie będę się silił na mądre wypowiedzi, bo i tak nie umiem. Powiem, że na widok każdej nowej grafiki, czy choćby projektu jestem podobnie. jak Wiktor, bardziej patatający.

    OdpowiedzUsuń
  8. Emmo, podziwiam od dawna. Cieszę się, że mogę podziwiać cykl, ilustracje do książki, niezwykłe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda..niezwykly talent*

      Usuń
    2. Książka pierwsza z wielu... mam nadzieję :) prawdziwa bomba spadnie w postaci aneksu do dyplomu - taki mam plan :) dziękuję!!!

      Usuń
    3. Świetnie :) podoba mi się Twój zapał :)

      Usuń
    4. No to niecierpliwie czekamy na BOMBĘ.

      Usuń
    5. zapał to postęp, postęp to sukces - tak mówili rodzice

      Usuń
  9. Łowczy, Niecierpliwa, wierność I i II

    gratuluję wystawy!

    OdpowiedzUsuń
  10. Niby to nie moje klimaty, a jakieś-coś sprawa, że z ciekawością przyglądam się każdej pracy. Pozdrowienia dla Autorki i wszystkich obecnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ktoś mądry i ważny (w moim mniemaniu) powiedział mi kiedyś, że grafika nie ma się podobać, być ładna i w dobrym klimacie... ma intrygować i niewygodnie zahaczać wzrok odbiorcy... najważniejsze, żeby coś drgnęło... no wiecie....... dzięki i pozdrawiam

      Usuń
  11. Grafiki mają w sobie wyraźny nerw - lekko niepokojący... Książka - bardzo interesująca. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "wyraźny nerw" - zapamiętam to, całkiem zwięzłe a jakby wszystko wiadomo :) dzięki, E

      Usuń
  12. Emmo, ta burza o której wspominasz, jest TU, w tym co robisz. To burza świeżości, wyobraźni i talentu. Jak napiszę, że jesteś wspaniała, pewnie w swojej skromności nie uwierzysz. Dla mnie jesteś jedną z najlepszych, a kto wie, czy nie najlepszą współczesną artystką w Polsce. Podziwiam.

    aleksander korman

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam!:) Mam tylu mistrzów i tylu zdolnych i zdolniejszych kolegów i koleżanek... no nie wiem.... przede wszystkim Anna Maja Czech, to mój absolutny faworyt wśród "metalowców", polecam zrobić risercz :)
      Pięknie się kłaniam... miło to słyszeć od kogoś, kogo się podziwia...

      Usuń
    2. riserczu nie będzie :) pozdrawiam :)

      ak

      Usuń
    3. A ja zrobiłem mały risercz w sprawie Anny Mai - nooo niematotamto! - ale myślę, że ona podobnie jak Ty o niej może powiedzieć o Tobie.

      Usuń
    4. to dopiero komplement... aż się zaczerwieniłam ;)

      Usuń
    5. A zdolni koledzy, to skarb tak samo cenny, jak mądrzy pedagodzy.

      Usuń
  13. Dobry wieczór :) Fantastyczna wystawa! Grafika z najwyższej półki. Gratuluję Autorce wielkiego talentu (podziwiam niezmiennie!), a Jankowi - kolejnej niebanalnej wystawy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Interesujące, wiele przestrzeni dla subiektywnych odczuć

    OdpowiedzUsuń
  15. świetne prace,nieuczesane a i z wyczuciem,gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  16. Obejrzałem wystawione prace jak zwykle z bijącym sercem... Emmo, jesteś moim graficznym alter ego :)
    Dobry wieczór wszystkim.
    Szybko patatałem i chyba zdążyłem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdybym miała wybrać kogoś, kto powie słowo przed otwarciem, nie wahałabym się ani chwili... no i prosze :)

      Usuń
    2. Hej hej! Albo to była burza, albo znów mam fotkę...

      Usuń
    3. Na pewno burza. Tamta okolica burzliwa bardzo jest.

      Usuń
    4. To Janek zadziałał. Zna moją słabość do Twoich grafik i wyciągnął mnie za fraki z krzaków.

      Usuń
    5. racja, burza z deszczem

      Usuń
    6. Prace inspirowane muzyką Hey... mają w sobie coś z tamtych wspaniałych lat, kiedy byłem chłopcem, czytałem Niziurskiego i zachwycałem się ilustracjami.
      Mogłabyś wskrzesić swimi ilustracjami te, być może już zapomniane książki... :)

      Usuń
    7. może, może... dla Ciebie... :)

      Usuń
    8. Zdarzyło mi się kupić parę książek z powodu ilustracji... dopiero potem zauważyłem, że mają też tekst... Jak zilustrujesz jakąś ksiażkę, popełnię ten proceder raz jeszcze... :)

      Usuń
    9. chciałabym mieć możliwość i będę do tego dążyła, obiecuję... mi też się zdarza kupować książki dla obrazków

      Usuń
    10. Jeśli kiedyś wpadną Ci w ręce stare książki, powiedzmy z lat 60-tych, dla młodzieży, i dzieci, te które były ilustrowane, obejrzyj je z uwagą... polecam :)
      Muszę już spadać. Ściskam Cię mocno, dobranoc :)

      Usuń
  17. Jest 21.47... wszyscy poszli spać, czy też może ja klikam gdzie nie trzeba?
    Tak czy inaczej, jeszcze raz gratuluję Emmo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Wiktorze, no gdzie spać :)

      Usuń
    2. Cześć Margo :)
      Jak miło kliknąć pod Tobą :)

      Usuń
    3. Wzajemnie :)

      mam dla Ciebie coś takiego :) https://www.youtube.com/watch?v=_WnrD47KZog

      Usuń
    4. miło Cię spotkać choć tu Wiktorze, gratuluję przedwstępnej przemowy :)
      Majka

      Usuń
    5. Ja to sobie otworzę, czy też może wejdę na to, jutro o 8.35 rano.
      Ale, już dziękuję :)

      Usuń
    6. Cześć Maju!
      No nie mogło mnie tu nie być, sama wiesz... :)

      Usuń
    7. oczywiście

      (troszkę czekałam :) )
      Majka

      Usuń
    8. Wywlokło mnie dzisiaj do Tarnowa...

      Usuń
  18. "Boję się o nas" bardzo wymowna...ja tez się boję..."o nas"

    Wszystkie prace piękne, z przekazem.. musisz stanąć i się zastanowić, pomyśleć:)

    Gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. (jak wolno chodzi ten internet, cholera)
    Pisać tu? Czy gdzie pisać, żeby zahaczyć Emmę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możesz mnie zahaczać tutaj, albo nie

      Usuń
    2. Czy praca z blachami jest ciężka fizycznie?

      Usuń
    3. szalenie, w jednej ręce mam wyrobione muskuły :)

      Usuń
    4. No bo właściwie robisz też w metalurgii...

      Usuń
    5. Jakby co, to tą ręką dawaj w pysk.
      Oczywiście tylko gdy zajdzie taka potrzeba... :)

      Usuń
    6. drugą też umiem... a poważnie, ciężka praca - może trochę, najgorzej jak mam dużą blachę co się nie mieści do kuwety i na piecu i trzeba wszystko robić x2 albo x3... chociaż to sama radość

      Usuń
    7. No, a te blachy mają tez niezłe rozmiary... jest z czym walczyć...

      Usuń
  20. Piorun strzelił, zerwało łącza? Halo, halo.. tu mówi Cincinatti, czy nas słychać?

    OdpowiedzUsuń
  21. Wycofuję się powoli - na z góry upatrzone pozycje, gdyż ponieważ jutro mam wachtę u nasz na zakładzie od godziny 7.

    Dziękuję Autorce, za wystawione znakomitości,
    Wiktorowi Najborowi za piękny wstęp
    i gościom za obecność.
    Dobranoc wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  22. Szalenie fantastyczne grafiki! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. jak zwykle spóźniony Cichy Wielbiciel nie umiem kwieciście pisać zawsze podziwiam i długo "studiuje" to co robisz , pozdrawiam i zostawiam ukłony i różę
    Rafał-Rdza

    OdpowiedzUsuń
  24. też przegapiłam wernisaż .... gratuluję !
    Emmo robisz wspaniałe rzeczy !!! podziwiam i zachwycam się ..a słowa wstępnego od Najbora tylko pozazdrościć ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Emmo, Ty piękna i genialnie unerwiona istoto;) po moich ostatnich bardziej wewnętrznych niż rzeczywistych przeprawach dotarłam tutaj dopiero dzisiaj, ale byłam obecna duchem i podziwiałam z oddali, jak zawsze rozpatatana Twoimi absolutnie wyjątkowo niepokojącymi i uwrażliwiającymi mnie nie tylko w środku, bo i na zewnątrz pracami btw. świetny zestaw...jesteś no wiesz, wybitna i takie tam dalej...podziwiam i życzę kolejnych sukcesów, chociaż już teraz masz je w łapkach i nie tylko...Gratuluję :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiulu, Kacho, Kochana! Wiesz, że moje odczucia względem Ciebie są bardzo podobne! Z opóźnieniem czy bez - dzięki! całuję mocno

      Usuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora