piątek, 30 marca 2012

Beata Bieniak, Jarosław Jabrzemski - Z motyką na holgę


BEATA BIENIAK - Urodziła się w Poddębicach gdzie do dziś mieszka i pracuje. Z wykształcenia fizjoterapeuta, z zawodu handlowiec, z zamiłowania (od 5 lat) fotograf i fotomontażysta. Totalny samouk i amator. Swoje pokłady kreatywności dzieli po połowie, między tradycyjną fotografią analogową a cyfrowym fotomontażem. Kocha czerń i biel.



JAROSŁAW JABRZEMSKI - od 9 września 1955 roku w rozumieniu administracyjnym kojarzony z Warszawą. Pierwszy romans z poezją konsumował w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku, w klubie literackim "SIGMA" przy Krakowskim Przedmieściu. Studia na Wydziale Filozofii Chrześcijańskiej ATK porzucił dla bezowocnego poszukiwania złóż ropy naftowej w Beskidzie Żywieckim, co szczęśliwie zakończyło się na roznoszeniu mleka w mieście rodzinnym; przy tym zajęciu zastał go stan wojenny i obdarował glejtem, który nie sprzyjał pisaniu, jednak był ze zrozumieniem odczytywany przez patrole milicyjne i przeważnie pozwalał na unikanie bliższych kontaktów z pałkami. Po rozwiązaniu WRON, ciesząc się nienadwyrężoną cielesnością, z pasją oddał się rzemiosłu: ceramice, ciesielce i stolarce. W zwanej wolnej Polsce, z powodu dolegliwości reumatycznych został radnym i ukończył studia na Wydziale Prawa i Administracji UW. Obecnie, jako licencjonowany zarządca nieruchomości, przyzwyczaił do klawiatury ręce odwykłe od dłuta. Uważa, że ryby nie pozwalają się łowić samoistnie i publikuje w necie.



Zapraszamy też na stronę: www.szafa.prezentacje.pl

people 23
© Beata Bieniak




na biegunach

południe

jest cudnie
pośród cegieł
nie wiem
jak wiele szczęścia
zmieszczę w zamęściach
i wezmę na ręce
ile radości dadzą zapłodnienia
brzuchata się kręcę
jak ziemia

północ

po zabiegu smutno
trudno
ubrali mnie w giezło
ktoś ma zabawę
z tego niezłą
ciekawe
czy wiedzą czy przewidzą
potęgę mojego przywiązania
myślami bawię z dzidzią
wieczne cegły na ścianach
podłoga faluje pijana
nie mam pustki w dłoni
na łańcuchu konik

kołyska wyschła

                                         © Jarosław Jabrzemski





people 36
© Beata Bieniak



chiaroscuro

pamiętam
nie tylko od święta
że ruta zielona kwiat modry
że nie przeszliśmy razem odry
tym bardziej wisły

do której nie mam z czym
bez nadziei oracz
i nieścisły
taka pora
gdzie rzym tam krym
niedostępne

chciałbym ozłocić
a ty wpatrujesz się we mnie
mówisz marny światłocień
formy mało przestrzenne

na co dzień
sto pociech


                                         © Jarosław Jabrzemski






other 10
© Beata Bieniak




a teraz bajka o kocie

    Proszę pominąć niepotrzebne szczegóły
    Pani Mnemos


terkocą łapki po terakocie
za to ozłoci

marską wątrobą drobią
nerką czyste futerko
i nie powie
że bez serca człowiek
wprowadza w trans

plant servant
in advance

leży na tarczy
i warczy

racja

nie straszy demon
gdzie demokracja
mnemos


Zasadą mnemotechniki jest związanie trudnych do zapamiętania informacji z prostszymi


                                             © Jarosław Jabrzemski






digital art 2
© Beata Bieniak




zasieki wędrowne

paradoksalnie dystans skracam
tak sobie idę i nie wracam
się zdaję

później się czołgam
poza krajobraz
odstaję

jest inaczej 
(daję głowę) 
kiedy już jestem 
z powrotem baczę 
by oschłym słowem 
niezręcznym gestem 
parentezą 
(że się zatracę) 
nie płoszyć zwierząt 

krzywym spojrzeniem nie zaskoczyć 
ptaków które mi śmiało patrzą w oczy 
i wierzą 

hołubię
w sobie instynkt gończy
klatki łańcuchy i obrączki
polubię


                                   © Jarosław Jabrzemski





people 39
© Beata Bieniak




przeciwko próbom replikacji ideału

    Brwi wyniosłe i czarniawe,
    A oczy dwa węgla prawe.
    Jan Kochanowski


jestem dumna
z odległości między źrenicami
bindi proporcję wyrówna
klips ucho wyważy

mierzę między oczami
a ustami
i nie wierzę oczom
trzydzieści sześć procent
długości twarzy

usta niech z zazdrości pękną
tym co mówili że szpetna
bezdzietna
nie powiela się takiego piękna

                                      © Jarosław Jabrzemski






people 33
© Beata Bieniak



niech ci firanka jako i mnie powiewa

nie jestem nowoczesnym
plastikowym
oknem
jestem stare
drewniane

niejedna przeze mnie
wyglądała
na niejednego i liczne
odbijały się we mnie
księżyce

i słońce

a teraz
przez ciebie ledwie
żyję

dlatego
chętnie stałobym się
drzwiami

żebyś wyszła przeze mnie

bo psułaś wspólną nam
rzeczywistość
uporczywie nie domykałaś
skrzydeł
nie szanowałaś w ramach

wypaczałaś
aż się upodmiotowiłom


                           © Jarosław Jabrzemski






holga 27
© Beata Bieniak



niepokoje

różne są strachy psie
banner na płocie płoszy
grozą zagląda w oczy
bo wisi źle

rozliczne są ludzkie lęki
że już nie poda łapy
wdzięcznie się nie zagapi
ktoś maleńki


                         © Jarosław Jabrzemski






people 70
© Beata Bieniak



miękławka swojska

   głosu nie mają
   dzięki bogu
   jeżdżą tramwajem
   na ogół 

coś tam wypływa im spod powiek
rzęsa przeszkadza tonąć w łzach
dobrze jest nawodniony człowiek
i zarybiony jest
jak staw

                               
                                  © Jarosław Jabrzemski






other 6
© Beata Bieniak



drzewa nie umierają jednoznacznie

przy bezwietrznej pogodzie
biernie wegetują
wysychają w palących promieniach

niezgrabnie wyciągniętym gałęziom
udaje się czasem wybić niewprawne
krótkowzroczne oko

incydentalnie
przyprawią o zachwyt municypalnego derkacza
wtedy stają się natchnieniem
poetów lingwistycznych i innych malarzy

drzewa odżywają nocą

w przybitym świetle pień odcina ciemność kirem
korona bardziej mroczna od najgłębszej czerni nieba
triumfuje

drzewa odchodzą nocą

silniejsze od gwiazd opierają się chmurom
wyznaczają własne horyzonty
później słabną

przez czterdzieści lat dogorywają stojąc
kolejne trzysta lat umierają leżąc
ku uciesze sikor kun wiewiórek

i tuńczyków
kiedy pniom bliżej do morza
niż do nieba


                                   © Jarosław Jabrzemski






people 18
© Beata Bieniak



intensywność

łzy otrzeć?

mogę ci zoperować twarz
diamentem skrzą moje opuszki
i nie paznokcie są lancetu ostrzem

nie płacz już więcej do poduszki
odłóż tę chustkę
przejrzyj się w lustrze

przejrzałą znasz?


                                 © Jarosław Jabrzemski






people 3
© Beata Bieniak




kukiełeczka kuka

bije serce
w marionetce
dzwony słyszy

sznur się splątał w pętlę
podskoczy niechętnie
pobuja się w ciszy

                                 © Jarosław Jabrzemski






digital art 8
© Beata Bieniak



księżycowa bajka

po nowiu ponowa
w pełni
co teraz śnieży
na fotografiach zzielenieje
my nieśmiertelni
z zazdrości nie pomrzemy
w wierze

koniec bajania dnieje

                                  © Jarosław Jabrzemski






holga 13
© Beata Bieniak



wszystko co pamiętam za swoje mam


nie lubiłem wesołych miasteczek
z powodu karuzeli
teraz kręcę się w kółko
merry-go-round
wolałem inne rozrywki
ojciec zabierał do cyrku
w smutnym mieście

było
pysznie

ponury
źle wytresowany
nie uprawiam caravaningu
przyczepy mają zbyt duży promień
skrętu

przekornie
pamiętam czas pod namiotami
z rozrzewnieniem
co nie znajduje żadnego zastosowania
w życiu na poważnie

tylko pierdolona karuzela się sprawdza


                                             © Jarosław Jabrzemski






people 66
© Beata Bieniak




panna szarotka chce znowu być kocią łapką

teraz śpi
bez majtek i nie zapuszcza się
w góry z lenistwa

zraziła się do opiekunów
przez co przytyła i uległa
niewygórowanym marzeniom
o czynnościach opiekuńczych

na inne w pełni nie liczy
z braku aktywności zszarzała
zbrzydła

kiedy prawie wszystko pod ochroną
liczydło górskie i pełnik
europejski
już nikt nie zrywa
z niej kołdry
więc zasypia
bez majtek wyłącznie z lenistwa


                                          © Jarosław Jabrzemski






other 1
© Beata Bieniak



rzeźbię w wierzbie

ja twardziel
zgrzypik

wstępnie żeruję w łyku
później dyskretnie
wchodzę między korę i drewno
łaskoczę wierzbę do łez
czynię ją rzewną

jestem aktywny
o zmierzchu i w nocy
skrzypię wspólnie zestrojonym dźwiękiem
twardością ksylemu
mięknę

co moim szlochem
to wierzby chichotem
trudem robaka oszukanych wzrusza
zwana płaczącą śmiechem się zanosi
przekłamywanym w uszach


                                          © Jarosław Jabrzemski




285 komentarzy:

  1. Witam na otwarciu kolejnej wystawy .... tym razem fotograficzno-poetyckiej ....

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam! Niezmiernie mi miło być dzisiaj z Wami! bb

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Jarek i Krzysiek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. I Następnych przybyłych też witam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobry wieczór! Zabłądziłam, zaczytałam się, oniemiałam ....cudeńka !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie współbrzmicie :) Czy wiersze były pisane do obrazów czy obrazy dobierane do słów ?

      Usuń
    2. Witam:) Ja nie zabłądziłam. Długo czekałam na ten moment i się nie zawiodłam. Jeszcze tu zostaje. A gdy odejdę, pewne jest, że szybko wrócę.

      Usuń
    3. Zapraszam Kasiu! o każdej porze dnia i nocy! :)

      Usuń
    4. Teksty są dedykowane fotografiom, a raczej do nich dopasowane. Wyjątkiem jest "na biegunach" - napisany specjalnie do pracy Beaty.

      Usuń
    5. ...i właśnie ten tekst mnie zatrzymał najdłużej ....:)

      Usuń
  6. Jestem odrobinkę ograniczona technicznie, musicie mi wybaczyć czasowe potkniecia, korzystam z tabletu.. pisanie na tym urządzeniu nie nalezy do najłatwiejszych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybaczamy Beatko, zdjęcia mnie powalają, w połączeniu z wierszami Jarka, robi się jeszcze ciekawiej :)

      Usuń
    2. Małgoś wiersze Jarka i mnie powaliły :) bardzo mocno zasiane w mym umyśle.. to prawdziwa poezja beata b.

      Usuń
    3. Mogę tylko potwierdzić to co napisała Gosia :)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Ja po drodze do okienka komentarzowego pochłonęłam wsdzystko....narazie Kukiełeczka najgłośniej we mnie zakukała

      Usuń
    2. Uczyniłam tak samo, po drodze do okienka komentarzowego obejrzałam i przeczytałam całość. Do której zaraz znów powrócę dlatego, że wiersze z obrazami przyciągają mnie swym pięknem i wyjątkowością.

      Usuń
  8. Pięknie witam wszystkich gości i dziękuję za przybycie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witajcie. Peknie sie oglada, milo sie czyta, a zem nie w sosie, to pokomplentuje jeszcze ciutke, dokoncze koacje popijana winem i znikne.
    Na marginesie.
    ŚWIETNIE TU DZISIAJ.

    Mbiemann

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiecie, że nasz Naczelny szafowy zaspał?

    Normalnie wychodzę z siebie i zaraz stanę obok!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ładnie tu :)
    Grażka Jarka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jak pokazujemy takie fotki z takimi wierszami, to nie dziwota, że ładnie ;)
      Jacek Lidki

      Usuń
    2. Cześć Grażka :)

      a gdzie Lidka Jacka?

      Usuń
  12. dobry wieczór fotografie na poziomie :) a Jarosław ma lekką rękę do pisania to dziś rzadkość ........przytej intelektualno poetyckiej paplaninie :) idę dokładniej studiować wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pozwolę sobie na krótki cytat
      paradoksalnie dystans skracam
      tak sobie idę i nie wracam
      się zdaję

      później się czołgam
      poza krajobraz
      odstaję

      jest inaczej


      Jarku jestem Twoim fanem od dzisiejszego wieczoru

      Usuń
    2. lekko ść dystans śpiewność rytm chumor i dramat to wszystko jest w tak krótkiej formie zawarte ........powaliłeś mnie!!!!!!!!!

      Usuń
    3. pewnie zrobiłem już parę błędów ortograficznych hi hi

      Usuń
    4. popieram Rafała...niby od dawna znam Twoje wiersze...ale jakoś tak pojedynczo je czytałam....a tutaj jest przekrój całego Ciebie Jarku...
      ...nie mówię nic o fotografiach bo zaniemówiłam z zachwytu i z zazdrości trochę też...:) Piękne obrazy tworzysz Beato !!

      Usuń
    5. Tak się dopasowaliśmy wirtualnie. Miło, że efekt cieszy oczy.

      Usuń
  13. Do mnie jakoś ten las przemawia (other 6) . Jest to reprezentacja człowieka, który nie boi się być sobą z każdymi negatywnymi, jak też pozytywnymi konsekwencjami tej deklaracji...

    Monika Tołłoczko -Szaleństwo, Sztuka i Marzenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka Odwaga (jeżeli można to tak nazwać) o której Pani wspomina to dziś bezcenna rzecz...

      Usuń
  14. ...pierwszy wiersz się we mnie zagnieździł...odbija się echem w mojej głowie....chyba zostanie ze mną na zawsze .....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polubiłaś tekst nigdzie jeszcze niepublikowany. Dziękuję!

      Usuń
    2. a ja uwielbiam:
      niepokoje

      różne są strachy psie
      banner na płocie płoszy
      grozą zagląda w oczy
      bo wisi źle

      rozliczne są ludzkie lęki
      że już nie poda łapy
      wdzięcznie się nie zagapi
      ktoś maleńki

      Usuń
    3. ....też mi się podoba bardzo ten psi niepokój....
      to ja dziękuję Jarku :)

      Usuń
  15. digital art 8 no i zdjęcie Henryki namierzam się na tą dziewczynę bo z mojego miasta jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie dość że piękna i mądra to należy jeszcze do grupy ludzi uduchowionych... uwielbiam ją :) znakomita modelka

      Usuń
    2. no właśnie ja nie mam śmiałości jej zaczepić ale w tym roku to zrobię na pewno:)

      Usuń
    3. ona jest bardzo komunikatywna i otwarta :) pisz do niej!

      Usuń
    4. Rdza, Jarkowi też by wypadało sesję zrobić :)

      Usuń
  16. wszystkie wiersze są piękne:)

    OdpowiedzUsuń
  17. other 6 też piękne, lubię proste i nie przegadane motywy w fotografii wszystko już było :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Najbardziej przemawia do mnie ptak w klatce na drzewie i marionetka. Aż brak słów.. Zobaczyłam obrazy, które już mnie nie opuszczą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to bardzo miłe :)

      Usuń
    2. a tak na marginesie to ptak w klatce na drzewie to jedna z tych moich prac które darze olbrzymim sentymentem...

      Usuń
    3. fajnie że potrafimy darzyć bo nie każdy to umie ....

      Usuń
    4. Grażka też darzy tę fotografię i nie tylko.

      Usuń
    5. a własnie, gdzie Grażka? jak mogła nie przyjść???

      Usuń
    6. Również darzę. Zarówno fotografię jak i dedykowany wiersz:)

      Usuń
    7. W tych czasach darzenie zanika, ale na szczęście nie znika całkowicie.

      Usuń
    8. Jest Grażka, jest - jako Nieznajoma rozszyfrowana przez Jacka Witczyńskiego.

      Usuń
    9. nie damy mu odejść czy utonąć w plastikowej rzeczywistości. to dzieki takim inicjatywom jak art pub galeria, dzięki Małgosi ten dar zostanie z nami... na zawsze .. i nic tylko dziekowac takim ludziom trzeba

      Usuń
    10. zatem cieszę się że jest i Grażynka :) Cześc Grażynka!

      Usuń
    11. przepraszam za bezprzecinki, bezogonki ale straszliwie trudno mi sie pisze na tym urządzeniu..

      Usuń
    12. Jakże mogłoby mnie nie być - przecież przybliżyłam Jarkowi Twoje fotografie, bo on ogląda głównie akty (ze szczególnym uwzględnieniem dużych piersi).

      Usuń
    13. Grażka, nie zauwazyłam, pisze na jakimś męża tablecie, nie za wiele widze i mam kłopoty z pisaniem :)))

      Usuń
  19. Panna szorstka ..no nieeeeeee ja wymiękam , ale dajesz czadu :):):)

    OdpowiedzUsuń
  20. kiedy prawie wszystko pod ochroną
    liczydło górskie i pełnik
    europejski
    już nikt nie zrywa
    z niej kołdry
    więc zasypia
    bez majtek wyłącznie z lenistwa

    ....................ale dajesz ale dajesz :):)

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam. Gratuluję Autorom artystycznego wydarzenia. Piękny dwugłos o ważnych sprawach. Zero banału, zero patosu, zero krygowania się. Tak lubię! Wnikliwie, pięknie, mocno.

    OdpowiedzUsuń
  22. bije serce
    w marionetce
    dzwony słyszy

    sznur się splątał w pętlę
    podskoczy niechętnie
    pobuja się w ciszy


    a to prawie haiku czy jak to tam się piszę :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Beata .... jestem całkowicie i absolutnie zachwycony Twoimi pracami :) ...

    Jarek ...... Piszesz tak jak powinno się według mnie pisać .... zwięźle i treściwie ..... Takie pisanie do mnie mówi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znaczy spełniam swoją powinność, Jacku :)

      Usuń
    2. JaWi, dziękuję... :) Miło mi jak nie wiem co :)

      Usuń
    3. Obydwoje jesteście niesamowici w tym co robicie .... mam nadzieję, że kiedyś siądziemy i pogadamy przy piwie ....... a tymczasem Wasze zdrowie :) ( ja tradycyjnie warkę popijam :)

      Usuń
    4. Twoje, Jacku! Harnasiem (znakomita relacja jakości i ceny).
      PS Może znasz jakąś nadobną piwowarkę?

      Usuń
    5. :).... piwowarkę powiadasz? ... a co Grażka na to? ;))

      Usuń
    6. JaWi Twoje zdrowie, własnie pozwoliłam sobie na Żytnie :) Jarku i Twoje i Grażki!!!

      Usuń
    7. Zdrowie wszystkich naszych gości! :)

      Usuń
    8. Grażka czeka na dobrego piwowara - poetę już ma.

      Usuń
  24. Witam,
    wieczorową porą :)
    "wszystko co pamiętam za swoje mam"....taka podróż pomiędzy karty pamięci, które w nas pozostają -świetnie napisane :)
    "people 66" - wspaniała fotografia - przy niej zatrzymałam się na dłuższą chwilę :)
    gratuluję Jarkowi i Beacie wspaniałej wystawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Moniko! zdjęcie z ubiegłego roku, zrobione w mokrej trawie tuż po letnim deszczu :) Miło mi że tu zajrzałaś :) Pozdrawiam

      Usuń
    2. oj, lubie taką trawę po deszczu już wiem dlaczego tak na mnie zadziałało :)
      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  25. Nie wiem, czy się nie zdubluję. Te fotografie przemawiają do mnie szczególnie: other 1, digital art 8, other 6, people 23, digital art 2. I lubię bajki.

    księżycowa bajka

    po nowiu ponowa
    w pełni
    co teraz śnieży
    na fotografiach zzielenieje
    my nieśmiertelni
    z zazdrości nie pomrzemy
    w wierze

    koniec bajania dnieje

    Pozdrowienia dla wszystkich uczestników.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Bogumiło! :) I ja lubie bajki, często do nich wchodze poprzez wrota moich fotomontaży :) czuję sie tam znakomicie :) Odpozdrawiam serdecznie i dziekuje!

      Usuń
    2. I właśnie zostałam wyprzedzona, ale to nic Bogusiu:) Napisałaś teks wiersza, który utkwił w moim sercu najbardziej i który właśnie teraz chciałam umieścić w komentarzu. Czytam go po raz kolejny. Choć nie jest jedynym z tych naj.

      Usuń
    3. Pozdrawiam serdecznie z przekonaniem, że nie tylko Bogu jesteś miła.

      Usuń
  26. Marta Jurkiewicz30 marca 2012 21:20

    Witam:) Jestem zauroczona. Najbardziej podoba mi się praca people 70 - świetny pomysł, przepiękne kolory!!! Wiersz, który zostanie w sercu - Niepokoje.
    Gratuluję Wam, kochani Autorzy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Marto! people70 nalesnikarnia Manekin w centrum Łodzi (serwują cudowne naleśniki ze szpinakiem w beszamelu) na zdjęciu Usachianna Henryka, sesja promujaca nową kolekcje ubrań Sylwii Kawinskiej :)
      Dziękuję że tu jesteś :) Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Marta Jurkiewicz30 marca 2012 21:41

      A można gdzieś obejrzeć całą sesję? Chętnie bym nacieszyła oczy:) Ja też się cieszę, że tu jestem:)

      Jarku, Twoje wiersze podziwiam od dawna. Ten mi się podoba szczególnie, przypomina mi wiersze Szymborskiej - w kilku prostych słowach zaklęte niesamowite emocje.

      Usuń
    3. całej niestety nie... zdjęcia miały posłuzyc do celów komercyjnych, dostałam pozwolenie na pokazanie kilku z tej sesji... mam je na FB bodajże

      Usuń
  27. Przepiękne zestawienie słowa i obrazu. Cieszę się, że tu jestem. Pozdrawiam serdecznie Autorkę i Autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja się cieszę z Twojego przybycia.

      Usuń
    2. I ja równiez sie cieszę :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    3. No to cieszmy się. Wbrew sondażom i stereotypom. Widzę, że dzięki Wam, wskaźnik cieszących się rośnie ponad przeciętną:)

      Usuń
    4. Zarażamy radością? Oby tak dalej!

      Usuń
  28. Jestem. Czytam, oglądam, rozmyślam, uśmiecham się i to co najbardziej lubię, uczę się poezji. To nie komplement, bo te, tylko dla kobiet. Kiepski ze mnie uczeń, a jeszcze gorszy pismak, ale przynajmniej mój namiot w obozie Twojej poezji rozbity. Poezję którą prezentujesz, to dobry balsam na kilka moich wieczorów. Zapewne niektóre będą trwały dłużej. Dobrze, że istnieją takie sposobności, takie miejsca, szczególnie cenię sobie je, ponieważ nie udało mi się w Atenach poznać choćby jednego polskiego poetę. Mam nadzieje, że kiedyś uda mi się nabyć, Twój tomik wierszy. Nie będę dłużej zanudzał, to też mi marnie wychodzi. Życzę wszystkiego dobrego Wam dwojga, jako że pani Beata, należy też do autorów prac, które z całą przyjemnością podziwiam. Do następnego...

    OdpowiedzUsuń
  29. Teraz obejrzałam same obrazy.....wszystkie są piękne. Podziwiam szczerze.

    OdpowiedzUsuń
  30. tak sobie czytam i zastanawiam się czy Beta z Jarkiem się kiedyś spotkaliście? ...czy sowa pisane są do fotografi czy fotografie są wynikiem słowa? bo zupełnie nie znam historii Waszej wspólnej twórczości:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wybaczcie pozjadałam kilka liter ale to wynik drugiego piwa -musicie mi wybaczyc :)

      Usuń
    2. po szóstym Jarku, ja napewno bym nie pisała :)

      Usuń
    3. Pisze się spontanicznie, bezmyślnie i w efekcie trafnie :)

      Usuń
  31. Agnieszka Hasiak30 marca 2012 21:35

    Jeszcze nie wiem. Ale przecież o to chodzi. Żeby o niej myśleś a nie przełykać jak ciepłe kluski. Zabieram ze sobą. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  32. :) Beata,Jarek....... Własnie powiedziałem Lidce, że jakby wszyscy twórcy byli tacy kontaktowi jak Wy, to ja nie miałbym nic tutaj do roboty ;)) ..... cieszę się, ze tak świetnie się tu czujecie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie sposób inaczej sie czuć w doborowym towarzystwie :)

      Usuń
  33. ..i czytam i patrzę....wspaniałe spotkanie słowa i obrazu.... gratuluję serdecznie.
    Laura Verde powiedziała kilkoma słowami wszystko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Diękuje Aleksander! Miło że do nas zajrzałes :)

      Usuń
    2. ....zajrzałem ??? siedzę tu od czasu jakiegoś i się wgapiam i wczytuję :)

      Usuń
    3. nie mam nic bardziej wartościowego dla fotografującego, jak zapatrzony w jego zdjęcia widz :) dziękuję..

      Usuń
  34. Niepowtarzalne jest to, że istnieje internetowy wernisaż fotografii i wieczór z poezją. Dzięki temu można podziwiać piękno z każdego zakątka. Dziękuję w imieniu wielu, również swoim:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katarzyno ...... Takie słowa powodują, ze mamy energię i ochotę organizować te internetowe spotkania .... właśnie dla takich słów to robimy ... Dziekuję w imieniu całego zespołu Artpubu :

      Usuń
    2. Ja równiez dziękuję! Przemiły wieczór w przemiłym towarzystwie i w przemiłych okolicznościach...

      Usuń
    3. JaWi naprawdę... to co robicie to kawał dobrej roboty...

      Usuń
    4. Tak! Świetna robota. Chapeau bas!

      Usuń
    5. Beata .... bardzo jest to dla nas miłe ... zwłaszcza z ust/dłoni tak utalentowanej artystki :) .... Twoje zdrowie :) .....
      ps.Piwo mi się skończyło, przechodzę na Finlandię ;)

      Usuń
    6. Przybyliśmy dziś i będziemy przybywać w przyszłości. Nie napisałam, że gdy będzie okazja, bo jestem pewna, że jeszcze nie jeden podobny wieczór przed Nami:)

      Usuń
    7. Katarzyno .... co dwa tygodnie robimy nową wystawę i oczywiście wernisaż online ..... więc gorąco zapraszam :)

      Usuń
    8. Absolut nie, absolutnie:) Taki mały żart:))

      Usuń
    9. JaWi u mnie też juz dno widać... tyle tylko że ja nigdy nie kupuję jednego piwa :) 2 minimum :) Wasze zdrowie kochani!

      Usuń
    10. Beata .... ja nawet więcej kupuję, ale syn mi wypił ;) .... ale zawsze mam flaszeczkę w lodówce ... tak dla zdrowia ;) ( tego mu tykać nie wolno )

      Usuń
    11. ja to musiałabym schować w najczarniejszy kąt żeby przeżyła taka flaszka :)

      Usuń
  35. ciekawe jest to ,że przy pomocy obrazów tworzą się słowa i to jak tak bliska jest obrazom poezja.
    ...bo przecież patrząc na obraz czy fotografie w wielu z nas kołaczą się myśli...wspaniałe jest to ,ze są ludzie którzy to piekno potrafią zapisac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ekfraza nie obraża, Moniko - obrazuje. Ludź czuje się zaszczycony Twoim komentarzem.

      Usuń
    2. Ja bardzo często czytając wiersze widzę obrazy. Czasem mgliście niewyraźne, a czasem jaskrawe i ostre ja brzytwa.

      Usuń
    3. Majeczko, Ty wszystkie słowa, które kołaczą sie w Tobie zapisujesz obrazem fotografi....je też pięknie w słowa ubrac można :)

      Usuń
    4. to w moście między sercem a piórem tkwi owa tajemnica... Jarek tę tajemnice zgłębił :)

      Usuń
    5. ...a ja rysując głównie słowa słyszę...:)

      Usuń
    6. Monika, przepiekne rysunki!

      Usuń
    7. Beatko, ślicznie dziękuję :)

      Usuń
  36. niepokoje już są moje


    niepokoje

    różne są strachy psie
    banner na płocie płoszy
    grozą zagląda w oczy
    bo wisi źle

    rozliczne są ludzkie lęki
    że już nie poda łapy
    wdzięcznie się nie zagapi
    ktoś maleńki


    gk

    OdpowiedzUsuń
  37. Czy ja już się mogę napić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgoś .... To Ty tak "o suchym pysku"? ... że tak nieelegancko powiem .... To wbrew logice jest ;)

      Usuń
    2. Bo Wy tu imprezujecie, a ja ganiam z sZAFą, z wernisażem, ciężary dźwigam :)

      Usuń
  38. Kochani, muszę znikac -pozdrawiam wszystkich serdecznie, dziekuję za miły wieczór.
    Jutro na spokojnie nasycę się słowem i nacieszę oczy fotografią, pod koniec dnia zwykle padam z przemęczenia.
    Dobraj nocki i radosci tworzenia :)
    pozdrawiam twórców i Wszystkich serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy Moniko że z nami byłaś :) Spokojnej nocy dla Ciebie. Pozdrawiam bb

      Usuń
    2. Nie śpij fotograficznie, Moniko - śpij poetycko i słodko.Dziękuję za obecność.

      Usuń
    3. Monika ... koniecznie zajrzyj na blogi autorów .... bo tutaj to tylko namiastka jest

      Usuń
    4. Jacku, zajrzę napewno jutro troszkę bardziej wnikliwie :) dziękuję
      Wam również - dobranoc :)

      Usuń
  39. Komentarze idą jak burza, więc chciałbym przypomnieć, że po 200stu komentarzach pojawi się na dole napis "załaduj więcej" ..... i niestety uzywający przeglądarki Internet Eksplorer mogą mieć problem z otworzeniem tego linku :( ...... Firefox działa jak nalezy

    OdpowiedzUsuń
  40. Sorry... Dopiero dobiegłem. Bez motyki i narąbany, z innego wernisażu, na którym musiałem być. Moniko, Jarku, gratulacje! Bardzo mi się tu podoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej późno niż wcale. Dobrze, że jesteś, Miśku.

      Usuń
    2. :)) Chyba Beato ..... ale może o czymś nie wiem ;)

      Usuń
    3. Witaj Michał, miło że znalazłes chwilkę :)

      Usuń
  41. No jo... rzeczywiście jestem narąbany. Beato!!! Przepraszam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ależ nie masz za co mnie przepraszać przecież :) !!!

      Usuń
    2. jo? ... to ty chyba z moich stron jesteś :)

      Usuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora