piątek, 2 października 2015

kOty i nieKoty - Ewa Kantorczyk



Ewa Kantorczyk /ew.ka/ - absolwentka Liceum Plastycznego, studia o charakterze artystyczno pedagogicznym w Częstochowie zakończone dyplomem z malarstwa. Jednak to grafika zawsze ją interesowała. W tej dziedzinie odnosiła pierwsze sukcesy. Jej życie kręci sie wokół uczenia i uczenia się. Po latach powróciła do twórczości w nowej odsłonie. Fascynacja programami graficznymi zmotywowała ją do zdobycia certyfikatu w tej dziedzinie. Teraz układa kształty i kolory na pulpicie, nie rozstaje się ze swoim tabletem. Tworzy swoje grafiki wektorowe i rastrowe. Emocje dnia codziennego i otaczająca rzeczywistość to jej tematy - przetwarza i "struga" je po swojemu. Pod ich wpływem powstają scenerie, portrety, martwe natury i wizje.

Jest autorką wystaw indywidualnych i zbiorowych.

Koty i nie koty są jednym z ulubionych moich tematów, przez które przepuszczam swoje i nie swoje emocje. Kot użycza mi tylko swojego wizerunku i udaje przede mną, że go rozpracowałam. Kto kota zrozumie...? !, To indywidualista, ma osobowość, świetną intuicję i strategię. To ON decyduje kiedy się przytuli i tak to rozegra, że myślę sobie - ja To zdziałałam!

Co widziałem? Nic. Co zrozumiałem? Nic prócz tego, że coś mogło mi umknąć.
Eric-Emmanuel Schmitt



http://ew-ka.blogspot.com/
http://ew-ka.jimdo.com/
http://variart.org/users/view/3679





Mój kawałek kanapy
© Ewa Kantorczyk







Banalna opowieść
© Ewa Kantorczyk






Cudze piórka
© Ewa Kantorczyk






Portret z rudym kotem
© Ewa Kantorczyk






Dzień gorącego lata
© Ewa Kantorczyk






Dzikie koty
© Ewa Kantorczyk






Flądra jedna taka
© Ewa Kantorczyk






gęsiEGO
© Ewa Kantorczyk






Święty spokój
© Ewa Kantorczyk






Inwazja
© Ewa Kantorczyk






kocie Opowieści
© Ewa Kantorczyk






kot SzAch
© Ewa Kantorczyk






Niebieska kropa
© Ewa Kantorczyk






obYdwa
© Ewa Kantorczyk






Odchodzę
© Ewa Kantorczyk






Ona I On
© Ewa Kantorczyk






Papuga jedna i druga
© Ewa Kantorczyk






Peggy i Fabian
© Ewa Kantorczyk






PRZEDwiośnie
© Ewa Kantorczyk






Podano
© Ewa Kantorczyk






Prywatne wody terytorialne
© Ewa Kantorczyk






Sesja
© Ewa Kantorczyk






Sezon balkonowy
© Ewa Kantorczyk






Sjesta
© Ewa Kantorczyk






Złapać dystans
© Ewa Kantorczyk





144 komentarze:

  1. Dobry wieczór.
    Witam na kolejnym elektrycznym wernisażu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Miauuu, dobry wieczór.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak miło ! Witaj Wiktorze

      Usuń
    2. Oj, mnie też jest bardzo miło!
      Cieszę się, że wśród niekotów nastąpiła inwazja :)

      Usuń
    3. jak to w życiu , każdy przezywa inwazję ;)

      Usuń
  3. Uwielbiam je wszystkie. Za kolor, kompozycję, anegdotę. Gratuluję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja.
      A gdybym miał wybrać między kotem prawdziwym prawdziwym, a prawdziwym Ewy, wybieram Ewy :)

      Usuń
    2. dziękuję , propozycja wystawy od Janka była sympatycznym zaskoczeniem ...

      Usuń
    3. Mam podobnie... co do grafik, co do Kotów - jeszcze za to, że czasem pozwolą się pogłaskać.

      Usuń
    4. kot mój prawdziwy daje mi wiele inspiracji :)

      Usuń
    5. Jest tu jedna praca, której trochę się boję, choć podoba mi się jak wszystkie inne.
      Maszerujące na mnie gęsi, gęsiego, przywołują w pamięci te gęsi , które mnie atakowały chcąc uszczypnąć w tyłek, gdy sobie spokojnie szedłem po mleko od krowy.

      Usuń
    6. i mnie towarzyszyło to wspomnienie ;) ... czar słodkich wakacji na wsi ... tu gąska całkiem spokojna ale dołożyłam historię

      Usuń
    7. Gęsi, faktycznie, wyglądają groźnie... ale wrazieco te akurat możesz wyłączyć.

      Usuń
    8. Ewo, czy jest tutaj praca, o której mogłabyś powiedzieć; o, to jest moja ulubiona?

      Usuń
    9. ulubiona ? tak na nie nie patrzę ..... Peggy i Fabian - to taka osobista opowieść o mojej mamie - szczególne wspomnienia i pamięć ...PODANO - lubię takie zabawy.... tu przemycam pewne emocje , Sjesta - brzydkie ptaszyska które maja swoje życie ...

      Usuń
    10. Widzisz, a mnie się zdarzyło trzy razy tak pomyśleć o swoich pracach...
      Grafiki wektorowe i rastrowe... czarna magia dla mnie, ale to dzięki takim twórcom jak Ty,
      grzebię coraz więcej w ... no, powiedzmy programach graficznych.
      Na razie jednym palcem... :)

      Usuń
    11. wystarczy ;) ..... ja myślę ,że mam wiele do zrobienia w tym temacie - to temat rzeka - cieszę się ze chociaż trochę umiem

      Usuń
  4. zapraszam .... do oglądania i rozmowy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Super wystawa,bardzo mi odpowiada:)

      Usuń
    2. dzięki ... szukam inspiracji blisko .... dodaję swoje skojarzenia i jest zabawa ;)

      Usuń
    3. Bardzo możliwe, że temu koledze, który mnie odwiedził wczoraj w porze obiadowej też by się podobała. Kolega Kot od sąsiada. Załapał się na obiad poobiedni, tego dnia piesek nie dostał....

      Usuń
  6. Taki wernisaż to sama przyjemność w piątkowy wieczór.Gratuluję Autorce, uwielbiam jej koty, nie koty też.

    OdpowiedzUsuń
  7. Marysia zwróciła uwagę na istotny w pracach Ewy aspekt muzyczny,idealne wyważenie kompozycji...i trudno się z tym nie zgodzić.Jest tu taka miła lekkość,niedopowiedzenie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Złapać dystans, w moich ulubionych kolorach, miła wystawa, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzikie koty i flądra, też wspaniałe... idę trochę ludzi przyciągnąć :***

      Usuń
    2. Witaj !
      złapać dystans - kot potrafi tego nauczyć :)

      Usuń
    3. Ty nie przyciągaj, Małgoś - Ty głaszcz koty!

      Usuń
    4. No ale tutaj przyciągnąć, tutaj :) głaszczę wciąż i wciąż Jarku :) ściskam

      Usuń
    5. Przyciągaj, niech też głaskają.

      Usuń
    6. Dzięki Margarithes... kto chce i ma czas zajrzy :)...

      Usuń
    7. Uściski dla Twoich dziewczyn Jarku :)

      Usuń
  9. kompozycja jest dla mnie ważna ... lubię ustalać sobie taki porządek do motywu który mi w głowie siedzi , skojarzenia i niedopowiedzenie- to to co lubię :)
    a aspekt muzyczny ? - piękne określenie - po raz pierwszy to usłyszałam

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobry wieczór . Sama nie wiem jak to określić - jasne, w większości pastelowe, prace wzbudziły we mnie same dobre uczucia . Najbardziej koty ! "Sezon balkonów" , "PRZEDwiośnie" ObYdwa ... Choć i "Niekotom" niczego nie brakuje . Patrzę i widzę harmonię i pogodę :) .Dziękuję za możliwość "pochodzenia " po tej wystawie :). Pozdrawiam . Roma Jegor

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za takie spostrzeżenia ! pozdrawiam także !

      Usuń
  11. Dobry wieczór! Jak są koty mnie nie może zabraknąć :)
    - Ewo uwielbiam je wszystkie! choć mam kilka swoich ulubieńców....;)
    Wysmakowane, niezwykle piękne kompozycyjnie i jak dla mnie poetyckie prace...Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór. Jeszcze jeden Katek :)

      Usuń
    2. Dobry wieczór:) Podliczmy- moje trzy, które jak zwykle biegają wokół, plus te "rysujące się", no i cudeńka Ewy - mamy tu cały koci raj! :)

      Usuń
    3. Cześć Katko - drapieżna kocico ;) jeżeli mogę tak sobie pozwolić - oczywiście znam Tylko Twoją drapieżną twórczość - poruszającą do trzewi

      Usuń
    4. Haha :) Ewo w końcu koty to drapieżcy, ale mają i swoją potulną, pełną tajemnic stronę...no i dlatego tak mnie ujmują te Twoje kociska, PRZEDwiośnie, Odchodzę, Dzikie koty i Kot SzAch mogłabym głaskać wzrokiem i głaskać, ale też inne prace mi grają i jak ktoś zdaje się Maria, albo Żabotyk zwrócił uwagę jest w nich coś muzycznego i bardzo uspokajającego,to prawda,a ja też jakoś zawsze się uśmiecham do tych opowieści które snujesz...:)

      Usuń
    5. dzięki , ważne są dla mnie Wasze spostrzeżenia !

      Usuń
  12. dobry wieczór:) wszystko piękne!!! koty z tą groźną powagą. a gęsi to najstraszniejsze stworzenia syczące jakie są. nareszcie pokazane. będę pamiętać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobry wieczór wszystkim.
    Bardzo tu kocio i przytulnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobry wieczór. Czuję się jak u siebie w domu. O lekki niepokój przyprawiła mnie praca "Podano", jakby odstająca, jakby zasadzona na kontrapunkcie, ale cóż, konsumpcjonizm wdziera się wszędzie. Moje ego nigdy nie korespondowało z gęśmi poza półmiskiem, jednak taka ekspozycja syczącego ptactwa nieodparcie budzi poklask. Znakomity wernisaż! Aż się chce tę menażerię głaskać i przytulać. Dziękuję Autorce. Dziękuję Organizatorom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak , konsumpcjonizm się wdziera ... dzięki za taki komentarz

      Usuń
    2. Wiedz, Artystko, że ja się nie znam - ja od słów jestem, nie od obrazów. Dałaś mi dużo radości, a moje poczucie estetyki zostało sowicie obdarowane.

      Usuń
    3. od słów , od obrazów .... owszem jest różnica - ale wrażliwość łączy

      Usuń
  15. Witam. Jak zwykle moja ulubiona to" różowa fladra" ( bo ona w sobie coś ma), natomiast "banalna opowieść" mnie urzekła- pozdrawiam Ewuś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Flądra jedna taka, to jest - za przeproszeniem - turbot.

      Usuń
    2. Ja obstaję przy mojej flądrze ;-)

      Usuń
    3. flądra jedna taka - Ty wiesz jaka ;D - dziękuję !!!

      Usuń
    4. turbot ?! ciekawe ;D .... zainspirowałeś nie ...znam turbota jednego takiego ;)

      Usuń
  16. Dobry wieczór! Cieszę się, że w końcu udaje mi się być na wernisażu Pani prac! Niesamowicie podoba mi się kolorystyka i ten zamysł i żart, o którym już ktoś wyżej pisał. I zatrzymany Gato :) Życzę niesłabnącej energii do dalszej twórczości, bo oglądanie takich dzieł to sama przyjemność! Martyna S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sprawiłaś mi WIELKĄ PRZYJEMNOŚĆ :) - pozdrawiam

      Usuń
  17. Jak zwykle ostatnio spóźniony, ale nie mogłem sobie i Ewie odmówić wizyty w tak uroczystej dla Niej chwili... Witam Autorkę. Kustosza Jana i wszystkich gości !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jesteś w odpowiednim czasie - witam Cię gorąco !

      Usuń
  18. Świetne kocie historie. Rybie opowieści. Dziękuję za zaproszenie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam, właśnie czytałam meile a tu wernisaż Ewy i jej grafiki :)
    zaglądam więc na chwilkę - wrócę jutro rano na dłużej - lubię.....bardzo lubię :)
    ...i koty też lubię ;)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dobry wieczór ! Małgosiu dziękuję za zaproszenie i chociaż jestem zdeklarowaną psiarą "spacer" po tej wystawie sprawił mi wielką frajdę. Coś jest w tych pracach, co zachwyca, bawi ... przymrużenie oka, dystans, żart . Bardzo mi się tutaj podoba :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Miło spędzać wieczór z kotami i innymi wybranymi, żywymi i tymi mniej żywotnymi. Gratuluję wyboru prac, kustoszu :)
    bardo

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak odkryłem Variart, Ewa już tam była i tak się złożyło, że często komentowaliśmy swoje prace, dlatego znam większość z nich "na pamięć"... Wydaje mi się, ze potrafiłbym znaleźć grafiki Ewy pośród prac innych autorów, a to świadczy o tym, że posiada Ona swój indywidualny styl. Mam nadzieję, że nie raz jeszcze dostarczy nam miłych wrażeń przy oglądaniu kolejnych dzieł. Pozdrawiam Cię Ewo i życzę by natchnienie Cię nie opuszczało!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ryszardzie, witaj, dziękuję za "kustosza" - u nasz na zakładzie jestem tylko starym kolaborantem... znaczy starszym laborantem.

      Usuń
    2. Ważne Ryszardzie ,żE odkryliśmy variart ! pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Janku Twój świat wyrażeń jest niesamowity ! --- świat byłby uboższy bez nich

      Usuń
  23. Zajrzalam przypadkiem i pozwolilam sobie popodziwiac. Chociaz w realu jestem "psiara" to kocie opowiesci i mnie zauroczyly. A na dluzej zatrzymalam sie przy rozowej fladrze (czy jak kto woli turbocie). Z pewnoscia jeszcze zajrze przyjrzec sie jej ponownie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki .... no powstała nowa historia flądra vel turbot ;)

      Usuń
    2. Za bardzo na płastugach się nie znam, ale w kwestii turbota mam wątpliwości - jest bardziej okrągły.

      Usuń
    3. ja jeszcze dalej nie wiem jak wygląda ;) ale brzmi ciekawie

      Usuń
  24. podobają mi się wszystkie prace za delikatność i dozę dzikości za jednym zamachem. Oglądam już po raz kolejny i za każdym razem odkrywam coś jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  25. Dobry wieczór. Świetne kompozycje, wspaniała paleta no i genialna synteza kształtów i nastrojów. Uwielbiam Twoje grafiki Ewo.
    Majka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja uwielbiam TWÓJ ŚWIAT ! dziękuję :)

      Usuń
    2. Pozdrawiam i mam nadzieję, że kiedyś spotkamy się na żywo i pogadamy o patrzeniu na Światy Nasze :)
      Majka

      Usuń
    3. może się uda ...nie ma rzeczy niemożliwych

      Usuń
    4. prace niezwykłe. nie traktuję ich jako manifestu sympatii dla kotów. swietna kompozycja, paleta barw, syntetyczne myslenie, satyra, znajomosc warsztatu. podobaja mi sie. weszłam przypadkowo i jestem oczarowana. Ewa

      Usuń
    5. lubię przypadki ;) ... dziękuję !!!

      Usuń
  26. mam wrażenie że minęła chwila ... to dzięki Wam ... pozwolę sobie już na pierwsze podziękowania ...To wyjątkowe spotkanie ... miłe i ważne słowa tu padły ... dla mnie to wyjątkowy piątek

    OdpowiedzUsuń
  27. Teraz wchodzą spóźnieni! ;) [trzaskanie drzwiami, przeciągi]
    Dobry wieczór!

    OdpowiedzUsuń
  28. A więc zatem.
    Znowu będę smędzić, żeby obrazy podpisywać. Nie tylko tytuł ale też JAKA technika - zawsze można napisać, że mieszana, z czego nic nie wynika a formalnościom zadość.

    Koty zacne, jak będę inwentaryzować koty w sztuce to dołączę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale osobiście przypadła mi Inwazja, Ona i on i te sroczki egzaminacyjne ;)

      Usuń
    2. egzaminacyjnie ?! rozwiniesz ? / że tak wg normy "ubrane "

      Usuń
  29. masz rację ... autorce czyli mnie wydawało się to oczywiste - nic nie mieszane .... grafika komputerowa
    tabletowanie , programy graficzne
    dobrze że wpadłaś !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...a tez trochę moja wina, że nie napisałem. Przepraszam. ...ale właściwie rzecz wynika z tekstu (biogramu).

      Usuń
    2. zawsze można dopytać ;) - chętnie odpowiemy . myślę że nikt się nie gniewa :)

      Usuń
    3. Margarytka mnie dobrze wytresowała i (prawie) zawsze wpadam na wasze wernisaże ;)

      No ale np te Dzikie koty z początku posta to też kompy, ani tyci tyci pasteli? Bo za słabą jakość mam podglądu aby stwierdzić. Dlategoż drążę.

      Usuń
    4. drąż ! tak jak wyżej napisałam .... żadnych dodatków - program ma tzw w pędzle i z tych korzystam

      Usuń
    5. Wot, oko podbite zmyłką ;)
      Dzięki, gratuluję autorce i uciekam.

      Usuń
    6. dzięki , na takie pytania tez czekałam

      Usuń
    7. Oj tam wytresowała, ściskam IKro :* i wpadaj za dwa tygodnie, robię wystwę Tadeuszowi Baranowskiemu :) ciao

      Usuń
  30. ... i przyszła pora późnego wieczora.
    Dziękuję Autorce - Ewie,
    Dziękuję Gościom.
    Życzę dobrej nocy i zapraszam na zaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również pięknie dziękuję ! Tobie Janku za zaproszenie i organizację !
      pozdrawiam wszystkich Gości - znamienite towarzystwo !

      Usuń
  31. dobry wieczór tu spóźniony rdza Ewuniu jestem Ywoim wielbicielem od dawna
    to co robisz uważam za malarstwo najwyższych lotów , tak odbieram to właśnie gratuluje wszystko jest piekne
    pozdrawiam Rafał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rafale - znowu wielkie słowa z Twojej strony
      -dziękuję

      Usuń
  32. dzień dobry :)
    Nie, nie spóźniłam się, tylko coś mi komp odmówił posłuszeństwa i dopiero teraz wpisuję się ze swoją opinią.
    Pani Ewo, koty piękne, ale ja kociara jestem, więc mało obiektywna;) ogólnie znowu jeste zadowolona, że tu przyszłam.
    Gratuluję i powodzenia :)

    p.s. ten kot co to "odchodzi" bardzo mnie wzruszył, więc przywłaszczam sobie, mogę? I nie, nie będę publikować, będzie na pulpicie.

    OdpowiedzUsuń
  33. niech zagości na pulpicie ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. T .Baranowski się zagapił, ale dzisiaj wpisuje się z najwyższym uznaniem i wyrazami szacunku. gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  35. Cześć Agnieszko, wystwy nie znikają, więc można tu zaglądać i napisać komentarz o każdej porze :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja tu sobie ciągle zaglądam. :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Odpowiedzi
    1. wygląda na to że Ty i ja tu zaglądamy ;D
      w każdym razie jest to przyjemne ..
      pozdrawiam Wiktorze

      Usuń
  38. Witaj i Twoje Kocurkowo,przeleciałam Miau.Wspaniałe.Ja także od nie tak dawna maluję i piszę Bajeczki o Kotach Czarodziejach...Pozdrawiam..

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora