piątek, 16 marca 2012

Humor z Zeszytów Szkolnych - Małgorzata Lazarek - malarstwo, kolaż


Urodziłam się  siódmego kwietnia w czasach kiedy nie było jeszcze komputerów a ludzie porozumiewali się za pomocą słów, czasami pisali listy na papierze lub okazjonalnie dzwonili do siebie za pomocą czarnych lub szarych telefonów. Czytywali książki i gazety, a dzieci lubiły rysować.
Rysowałam ciągle  czymkolwiek i na czymkolwiek się dało - na obudowie nowego telewizora wyskrobałam szpikulcem kwiatki - mnie się bardzo podobały, moim rodzicom zdecydowanie nie. Potem w szkole wykonywałam karykatury nauczycieli, dzięki temu byłam bardzo lubiana przez kolegów, przez nauczycieli mniej.
Naturalnym  był wybór Liceum Plastycznego, a potem Akademii Sztuk Pięknych - spędziłam tam cudowne lata.  Dzisiaj rysuję , maluję ,wykonuję rysunki satyryczne i ilustracje, nie zamykam się w  jednej formie wypowiedzi plastycznej. Rysunki  o tematyce satyrycznej to gimnastyka dla umysłu, a malarstwo to wolność i wyobraźnia. „Satyra to lekarstwo na melancholię” pomaga zneutralizować negatywne emocje i dlatego zajmuje sie rysunkiem satyrycznym.
PREZENTOWANE PRACE TO ILUSTRACJE DO HUMORU ZESZYTÓW SZKOLNYCH - tych publikowanych w starym krakowskim Przekroju - to skarbnica inspiracji - gejzer dowcipu - uwielbiam te teksty.
Lubię uczestniczyć w konkursach plastycznych, to forma sprawdzenia się. Otrzymałam wiele nagród w Polsce i za granicą, jestem dziewięciokrotną laureatką legnickiego Satyrykonu, zdobyłam „Srebrną Pałkę” w konkursie organizowanym przez Wyższą szkołę Policji w Szczytnie, drugie miejsce w konkursie „Warszawa w karykaturze”, w konkursie  o teatrze, w konkursie o Fryderyku Chopinie, o alkoholu i w innych konkursach. Za rysunek otrzymałam nagrodę główną na Biennale Rysunku Studenckiego, mój obraz był „OBRAZEM ROKU 2009”, rok później inny otrzymał wyróżnienie w konkursie ZPAP, jeszcze drugie miejsce w konkursie na ilustracje do poezji Zbigniewa Herberta. Jestem dumna z tych nagród i wyróżnień, ale pełna pokory bo ciągle szukam, zmagam się i wątpię.

Tu jestem:

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek

© Małgorzata Lazarek



124 komentarze:

  1. Witam i zapraszam na humor z zeszytów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam wszystkich serdecznie na wystawie innej niż wszystkie dotychczasowe.

    OdpowiedzUsuń
  3. witam wszystkich serdecznie --- TO MÓJ PIERWSZY RAZ ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję !!!!! Cudnie trafiło to co pokazujecie w moje porąbane poczucie humoru :)

      Usuń
    2. hahaha PIERWSZY RAZ ! Powiedzmy ;) Uwielbiam Cie Małgosiu i uwielbiam Twoje prace! Uwielbiam Cię właśnie za to, że jesteś taka jaka jesteś: szczera i pełna pokory i otwarta i... mogłabym jeszcze wymieniać, choć krótko się znamy....Jestem dumna że Cię znam! I podziwiam Twoje prace (wszystkie!)- Ty zreszta wiesz:)
      Buziaki,
      Małgosia Xmas

      Usuń
  4. :) .... Witajcie Małgorata i Janek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W latach 80-tych byłem namietnym czytaczem "Przekroju" ...... oczywiście zaczynało się od ostatniej strony :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobry wieczór.... nie wytrzymałam - najpierw przeczytałam wszystko i dopiero się melduję :):):) Uwielbiam takie !!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam Autorkę, witam wszystkich:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj Maja ...... ja też przeczytałem ... ale swoją drogą bardzo dużo mądrości jest w tych teksztach np:"W zimie nalezy dokarmiac zwierzęta, żeby były smaczne na wiosnę :)))) .... sama prawda :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W KAŻDYM jest SAMA mądrość !!:):):):) Uwielbiam - a ilustracje są cudnym dopełnieniem

      Usuń
    2. hahaha, szkielet utrzymuje nas na nogach - gdyby nie było szkieletu mięso spadałoby na ziemię ...

      Usuń
    3. miesożerca;))

      Usuń
  9. JA WYCINAŁAM Z OSTATNIEJ STRONY TE TEXTY I WKLEJAŁAM DO ZESZYCIKU - BAWIĄ MNIE DO DZIŚ- I MYŚLE ŻE JESZCZE JAKIŚ CZAS BĘDĄ BAWUĆ- są niestety nieprzetłumaczalne

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj Małgosiu, witam wszystkich! Ale cudnie, że tu dotarłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  11. swietny warsztat opanowałaś, lekko szybko i swobodnie " myśl niedościgła i swita" hihi

    OdpowiedzUsuń
  12. Oczywiście też znam przekrojowa ostatnią stronę. Kiedy pierwszy raz zobaczyłem te obrazki(?)- Obrazy przecież świetnie namalowane - byłem w nastroju takim, że tylko wyskoczyć przez okno (gdyby nie parter), a jednak rozśmieszyły mnie do rozpuku.

    OdpowiedzUsuń
  13. HAHAHA ,kuzynki latem w górach ...no będzie się działo (kiedy zejdą ):)!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Małgorzata .... To prawda, ze mają rację bytu tylko po polsku .... ale część ilustracyjna i bez rozumienia tekstu jest wysmienita.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)dla mnie to także jest swego rodzaju terapia - bo po dawce humoru świat wydaje sie lepszy - choć trochę

      Usuń
  15. Witam, świetne wystawa. Gratuluję!Fantastyczne prace - zabawne, kapitalne plastycznie. No i te purnonsensy. Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  16. och tak Janku, dobrze, że Gosia nam je wplata co jakiś czas Rozśmiesza. A tak serio -znakomite warsztatowo!

    OdpowiedzUsuń
  17. Grażyna ... te faktury malarski po prostu zachwycaja ..... a forma rysunkowa jest z najwyższej półki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) tak lakoniczne , prawda? i namalowane z warszztatową powagą

      Usuń
  18. maszyny proste są to bardzo prosto skomplikowane urządzenia - co ja tu będę więcej pisać :)))
    Pozdrawiam wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  19. Grażynko, masz spory udział w tej wystawie, bo to wszak Ty mnie skierowałaś na właściwa drogę. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))))))))))) Ciesze się, warto było :) widzę, że przypadło wszystkim do gustu :) a humoru więcej przyda sie każdemu :) Ja się świetnie bawiłam każdym nowym dziełem Małgosi. Gosia GRATULACJE! TRAFIŁAŚ W 10!

      Usuń
  20. Jestem zachwycona! Wszystko dobrze przemyślane, ale nie przemęczone, świeże. Janek, jak zawsze ma świetnego nosa, a Artystka świetną rękę ( i głowę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i przecudne poczucie humoru!

      Usuń
    2. :) mówię o Małgosi :) która znam z lat studiów jeszcze :)

      Usuń
  21. Janek .... ja się ciągle zastanawiam skąd Ty takich świetnych artystów wynajdujesz ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, ze masz tyle znajomości, ze starczy na długo :)

      Usuń
  22. Piękna wystawa,duża to radość dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam :) Świetna wystawa, niesamowite karykatury, humor który lubię!

    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  24. Witajcie Żabotyku i Margarithes.

    OdpowiedzUsuń
  25. witam, coś wspaniałego, świetne prace a humor zeszytów znam i lubię od dawna :)))

    OdpowiedzUsuń
  26. Grażynko ,Janku - bardzi Wam dziekuje że zaprosiliscie mnie do tak fajnej galerii ---

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) z przyjemnością wielką Małgorzato :)

      Usuń
  27. Bardzo pozytywne zakończenie ponurego dnia mam dzięki tym rysunkom.
    Gratuluję wystawy!

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja mam podobnie .... od kilku dni walczę z solidnym przeziębieniem ... a gdy zobaczyłem te prace, to jakby choroba poszła na urlop ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Małgosiu - jak zwykle, cała przyjemność po mojej stronie - że znowu się udało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...nie mówiąc o przyjemności obcowania z tymi świetnymi pracami na długo przed wystawą.

      Usuń
    2. Janku dobra robota!!!!!!!

      Usuń
  30. hihi Gosia? jakie zeszyty Ty przegladasz?

    OdpowiedzUsuń
  31. Prace fantastyczne,z punktu plastycznego - doskonałe, malarsko, rysunkowo i jeszcze graficznie. Zero zbędnych elementów, nawet typografia swietna i adekwatna. Podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  32. :)))) .... lato spędzę w górach u kuzynek z których zejdę dopiero po wakacjach :))))

    Przypomniał mi się jeden tekst z humoru zeszytowego, który do dzisiaj pamietam: "Rycerz średniowieczny składał się z hełmu, zbroi i konia, który stawał na każde jego zawołanie" .......... :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zilustrowałam to takze - Jaś ma w kalendarzu....

      Usuń
  33. Przepiękne! Przez kilka lat uprawiania aikido i zgłębiania ducha wojownika nie pojąłem tak dobrze idei seppuku jak przez ostatnia minutę! Nie wiem czy dobrze, ale "nieodwracalność kary śmierci" od razu skojarzyła mi się z Robespiere'm. Podziwiam tę lekkość!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) .... prawda wnętrze ..... i własnie o to chodzi w seppuku :))

      Usuń
    2. też mnie powaliło wnętrze samuraja :)
      Majka

      Usuń
  34. Janko Muzykant mnie rozwalił :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahahaha niesamowite nóżki ma!

      Usuń
    2. kol. powiedziała że to Janko -trans

      Usuń
  35. O, Janko Muzykant, to mój idol.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a Danuśka z lutownicą co lutnią miała być ?

      Usuń
  36. NASZ POLSKI JĘZYK JEST POTĘŻNY I DUŻY :))))

    OdpowiedzUsuń
  37. Nie wiem czym w dzisiejszych czasach zajmuje się monter..... ale wolę być w domu kiedy przyjdzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monter dzisiaj - potrzebny praktycznie do wszystkiego...
      Oj, uważaj na monterów.

      Usuń
  38. Zajrzałem właśnie na karstengallery.com ..... no i co tu dużo gadać .... Małgorzato, jesteś fantastyczną malarką

    OdpowiedzUsuń
  39. dobry wieczór o mały włos a bym zpomniał i nie darowałbym sobie:) lecę oglądać!

    OdpowiedzUsuń
  40. Obejrzałam obrazy http://kerstengallery.com.pl/galeria.php?kategoria=174&start=0 i jestem pod wrażeniem - szacun Małgorzato!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)to zupełnie inna bajka - ale ja lubie tak przeplatać sobie prace - jak zmęczę sie obrazkami to mam ochote robic rysunki , a potem znów satyrę , a potem znowu chce mi sie malowac obrazki ---

      Usuń
    2. Uwielbiam tę odmienność :) przemienność :)

      Usuń
    3. I ja jestem pod wrazeniem!!!

      Usuń
  41. po prostu cudeńka !!!!!!!! wszystkie ,,, każdy jeden........głebokie pokłony składam autorce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i do tego ileż jest zabawy w tych pracach .... czysta radość tworzenia :)

      Usuń
  42. kominiarz z ptakiem , krówka i piesek......ach cudne połączenie kreski z plamą ......cóż za swoboda .....pięknie po prostu pięknie!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, nie umiałam sprecyzować...a to właśnie o to połączenie mi chodziło, że takie cudnie gadające
      Majka

      Usuń
  43. Przebiegłem po linkach i pełen jestem podziwu dla malarstwa Autorki

    OdpowiedzUsuń
  44. Rafale - każdy jeden, a tyle sie zmiesciło, bo więcej nie weszło, jak ktos kiedyś ładnie powiedział

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. byłem też na stronie autorki oczywiście to czysta rozkosz dla mnie .to malarstwo rysunkowe lub wręcz odwrotnie:)

      Usuń
  45. he he to z lutownicą boskie jest!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  46. porażonego jak najbardziej trzeba wyjąć z tego kontaktu.....a po co ona tam właził :):):):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jak to po co? ... żeby kontakt naprawić przecież :)))

      Usuń
    2. może szukal kontaktu z rzeczywistością?

      Usuń
    3. ...znalazł i to go poraziło.

      Usuń
    4. tak własnie tak

      Usuń
    5. poraża :) uwielbiam, w pracy jestem a wracam tu ciągle :)
      Majka

      Usuń
  47. A do tego wszystko to ubrane w fantastycznie wyszukany kolor

    OdpowiedzUsuń
  48. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  49. Małgorzato ..... czy te rysunki powstają tak na szybko w przerwach pomiędzy powazniejszą twórczością, czy raczej nachodzi Cię klimat na zeszytowy humor i wtedy robisz większą ilość tych prac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest tak że czasem sama dla siebie to robie -lecze melancholię i robie kolejne humorki , - zawsze robie kilka prac na raz - bo to nie dzieje sie szybko i zaraz jest efekt koncowy uzyskany- czasem powstaje kilka kolejnych wersji - a czasem nic mi nie wychodzi -- no i nastepnego dnia jest powód aby znowu pracowac....

      Usuń
  50. R Małgosiu, niezły humor: pisior-piernik-wiatrak ( gdzie jest jeszczeR?)itd.
    Sorki Mufka Jarosław Jabrzemski-"a o co chodzi?"

    OdpowiedzUsuń
  51. Chciałbym podziękować Autorce, że zechciała pokazać u nas swoje wysmienite prace i Jankowi za zorganizowanie tej wystawy .... Dziękuję wszystkim za miły wieczór... Będę tu jeszcze nie raz zaglądał :)
    Dobranoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja pragnę podziękowac za mozliwość pokazania moich prac --- super pomysł - i WAM wszystkim za komentarze --- ciesze sie niezmiernie - DOBRANOC

      Usuń
    2. piszac super pomysł - miałam na myśli pomysł zorganizowania takiej galerii- WSPANIAŁA RZECZ - GRATULUJE

      Usuń
  52. To jest absolutna prawda o nas!.....wspaniałe!...żałuję, że nie potrafię tak rysować....powtórzę!....najszczersza opowieść o naszym gatunku...Podziwiam i gratuluję autorce!

    OdpowiedzUsuń
  53. Witam serdecznie pani Małgorzato i podziwiam nie tylko warsztat ale tak subtelne poczucie humoru... bez nachalności z melancholią raczej... Wszystko działa idealne na pojawienie się uśmiechu. A obrazy... jestem pod ogromnym wrażeniem. Oklaski szczerego zachwytu! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DZIEKUJE BARDZO -- TYLE KOMPLEMENTÓW ... bede tu zagladac czesto i leczyc swą niepewność...

      Usuń
  54. Witam, dopiero wróciłam do domu i zaraz do kompa... Super wystawa, od razu mi się humor poprawił :D

    OdpowiedzUsuń
  55. Smutne i wesołe, ubrane i gołe a takie prawdziwe:)

    OdpowiedzUsuń
  56. Super! Rysunki są świetne. Gratulacje pani Małgosiu! Ubawiłam się nieźle, a teraz słyszę jak w pokoju obok chichoczą moje dzieci...

    OdpowiedzUsuń
  57. Wspaniałość!!!
    Takie dowcipne i takie piękne w kolorze i taaaki fajny rysunek...
    chylę czoła i bardzo dziękuję!
    podziwiam i zazdroszczę Talentu
    zaraz podzielę się z przyjaciółmi.
    (kocham psa i żyrafę najbardziej)
    Dziękuję bardzo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniałość!!!
      Takie dowcipne i takie piękne w kolorze i taaaki fajny rysunek...
      chylę czoła i bardzo dziękuję!
      podziwiam i zazdroszczę Talentu
      zaraz podzielę się z przyjaciółmi.
      (kocham psa i żyrafę najbardziej)
      Dziękuję bardzo!

      Anna Kozłowska- Łuc.

      Usuń
    2. ciesze sie ze prace sie podobają --dziekuje - pozdrawiam

      Usuń
  58. Witam, wcześniej nie dotarłam...
    "Znam" Twoje prace Małgosiu ale tych akurat nie widziałam -wspaniałości- kiedyś zapisywałam sobie teksty z zeszytu mojej koleżanki, która stale coś myliła i wychodziły małe śmieszne głupotki :)
    Te prace to takie wspomnienia z dzieciństwa chyba dla wszystkich :)
    Gratuluje wystawy jutro jeszcze zajrze zapoznac dzieci z Twoimi pracami napewno się będą chichrac :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chętnie skorzystam z textów koleżanki( za pozwoleniem - rzecz jasna )pare tekstów mojej córki takze zostało zilustrowanych- pozdrawiam

      Usuń
  59. Kapitalne prace, wszystkie, a dla mnie zwłaszcza - "Żyrafa jest najwyższą firmą", Najmniejszą częścią organizmu jest palec, czy "Kominiarz jak ptak, robi na dachu"
    Gratuluję wystawy, pozdrawiam,
    WalDemar

    OdpowiedzUsuń
  60. Witam . Dopiero dziś wpadłem.

    Dołączam się do chóru pochlebców. Wspaniała kreska i zmysł kronikarza naszej codzienności. Szczególnie mi odpowiada : Kominiarz , Monter i Janko Muzykant. Gratuluje autorce. Jankowi R. również gratuluję w wynajdowaniu ciekawych artystek. Ma ten Janek rękę do kobiet.Pozdrawiam wszystkich!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje bardo za miłe słowa -- a Janek co ma rękę do kobiet- stanie się motywem następnej pracy satyrycznej - pozdrawiam

      Usuń
  61. Pani Małgorzato rewelacja!!! dawno nie widziałam tak świetnych prac satyrycznych, ma Pani super wyczucie formy i kolorystyki :)Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  62. Wczoraj nie udało mi się dotrzeć, ze względu na pracę do późnych godzin, ale dzisiaj jak najbardziej.
    Ubawiłem się znakomicie, nacieszyłem oko rysunkami, tego było mi trzeba!
    Dziękuję Małgorzato

    OdpowiedzUsuń
  63. bardzo ciekawe prace bab1960

    OdpowiedzUsuń
  64. całą rodziną zasiedliśmy przed monitorem... wspaniałe przeżycie :)

    OdpowiedzUsuń
  65. Spóźniona ,przeglądam z zaciekawieniem.Wszystkie prace sa na wysokim poziomie,ale do szczególnego wyróżnienia należy "Zvrafa jest najwyższa forma życia"Gratuluje udanych prac i wspanialej Wystawy.GRATULUJĘ

    OdpowiedzUsuń
  66. swietne prace... fajnie byloby miec kilka pani prac na scianie ... czy mozna je gdzies kupic? zmnakomite i dowcipne rysunki
    pozdrawiam
    profesorkot z warszawy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuje za miłe słowa - w galeriach "humorów" nie sprzedaje - a może to błąd?,,,,, prosze napisac maila na moja poczte to coś wymyślę... pozdrawiam

      Usuń
  67. Świetne ilustracje złotych myśli uczniów :)
    Bardzo mi się podoba.
    Pozdrawiam!
    O.

    OdpowiedzUsuń
  68. Dopiero dzisiaj udało mi się zobaczyć prezentowane tu prace (część widziałem wcześniej, bo mam szczęście oglądać je w kalendarzu, który wisi w naszym domu :-)). Dzięki za skuteczną i niezawodną poprawę nastroju, jaką (poza wrażeniami estetycznymi) prace te gwarantują.
    Serdecznie pozdrawiam,
    Mariusz M.

    OdpowiedzUsuń
  69. Całe szczęście, że Artyści mają inne sposoby, by pokazać "swoje prawdziwe wnętrze" a nam dzięki temu żyje się bardziej kolorowo i z uśmiechem.
    Bardzo dziękuję :-)
    agnieszka j.w. też M.

    PS Mogę stwierdzić z całą odpowiedzialnością, że
    kontakt z Pani twórczością ma "charakter nieodwracalny".

    OdpowiedzUsuń
  70. Dowcipu i obserwacji świata pogratulować!!!

    broda502

    OdpowiedzUsuń
  71. Z przyjemnoscia i podziwem ogladam Pani prace. Gratuluje Grand Prix SATYRYKONU 2013!
    Witold Barbara

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora