czwartek, 1 września 2011

Monika Mausolf- Relikty cywlizacji




 Monika Mausolf (1986)- absolwentka Wydziału Sztuk Pięknych UMK w Toruniu, obroniła z wyróżnieniem dyplom na kierunku: malarstwo w pracowni prof. Lecha Wolskiego. Na swoim koncie posiada szereg wystaw indywidualnych i grupowych zarówno w rodzimym Toruniu jak i innych miastach min.in. Warszawa, Poznań, Stalowa Wola, Olsztyn, Koszalin oraz Berlin. 
W swojej twórczości skupia się przede wszystkim na strukturze i materii. Uprawia malarstwo, rysunek, tworzy obiekty. Działa cyklami uciekając się do najróżniejszych technik, eksperymentuje z formami, strukturą, linią i kolorem, żonglując kontekstami zawsze stara się znaleźć wspólny mianownik dla swoich działań, Interesuje ją człowiek, uprzedmiotowienie ciała w dzisiejszej kulturze, oraz szeroko pojęta sztuka feministyczna.
Jest nam bardzo miło zaprezentować na Artpub galerii rewelacyjny dyplom Moniki z 2010 roku pt.:"Relikty cywlizacji",  są to prace po raz pierwszy pokazywane w przestrzeni wirtualnej.
"Dlaczego relikty"?- zapytałam (*red.Dominika) Monikę podczas jednego z wspólnie spędzonych wieczorów w Warszawie.
"Żyjemy w czasach nowych technologii, w szaleńczym tempie rozwoju medycyny, przeżywamy niejako naukowy renesans zainteresowania ciałem. Ciało człowieka postrzegane jest jako produkt społeczeństwa, historii i kultury, stało się reliktem wspomnianych czynników... W swoich obrazach chciałam odnieść się do pierwotnych odniesień i znaczeń ciała ludzkiego. Interpretuję tutaj ciało jako powłokę..."
O resztę musicie zapytać artystkę sami ;)

Prace powstawały na przełomie 2009/2010 roku i mają wymiary 250/90 cm.

Strony www Artystki :
http://mausolf.wordpress.com/
http://www.myspace.com/monmau
http://monmau.abnormals.org/#pictures



01
technika mieszana
© Monika Mausolf


02
technika mieszana
© Monika Mausolf


03
technika mieszana
© Monika Mausolf


04
technika mieszana
© Monika Mausolf


05
technika mieszana
© Monika Mausolf


06
technika mieszana
© Monika Mausolf


07
technika mieszana
© Monika Mausolf


08
technika mieszana
© Monika Mausolf


09
technika mieszana
© Monika Mausolf


10
technika mieszana
© Monika Mausolf


11
technika mieszana
© Monika Mausolf


12
technika mieszana
© Monika Mausolf








121 komentarzy:

  1. witam wszystkich bardzo serdelecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam i ja, jeszcze chwilke przed czasem. Czy autorka jest tutaj z nami?

    OdpowiedzUsuń
  3. Krzyś, serdelecznie?;) marzą Ci się serdelki?;o

    OdpowiedzUsuń
  4. to takie powiedzenie mazurskie Domisiu :P

    OdpowiedzUsuń
  5. jestem jestem, witam wszystkich serdecznie:)

    monika

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam kochani, jestem pod wrażeniem...


    i mam dla Was piosenkę

    http://youtu.be/O3H6BMyg28k

    żeby Wam się przyjemniej oglądało :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć Monika - gratuluję wystawy - jest niesamowita!

    OdpowiedzUsuń
  8. i dziekuje oczywiście za mozliwosc prezentacji:)) to spore wyróznienie dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślałam, że to jakieś maksymalnie metrowe prace...a tu taka niespodzianka


    Dygam do kostek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Krzys ee tam wielka, zalezy gdzie patrzec;) a wysokosc zaledwie 1,60m;)

    OdpowiedzUsuń
  11. o tak spory ciezar do noszenia o zawieszaniu nie wspomne:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Monia dla mnie wielka kruszynko nasza :)

    OdpowiedzUsuń
  13. witam wszystkich mi najbardziej podoba mi się obiekt o numerze 6. Wielkie brawa dla autorki...

    OdpowiedzUsuń
  14. dobry wieczór zawsze podziwiałem Monisiu Twoją fantazje , wszystkie ludziki są piękne
    trudno wybrać mi faworyta:)

    OdpowiedzUsuń
  15. To my Ci dziękujemy Moniko, ze zgodzilaś się wystawić na Artpub galerii swoje prace :*

    Opowiedz Kochana, skad pomysl na wykorzystanie tych a nie innych materiałów w swoich pracach?
    Przyznaję, ze moja ulubiona to 12-tka i piaskowa 07-mka:-)

    OdpowiedzUsuń
  16. ale chyba 12 najbardziej jest taka włoskowo kanalikowa :)

    OdpowiedzUsuń
  17. a moi faworyci to 10. i 12. :D ale wszystkie są kosmiczne!

    OdpowiedzUsuń
  18. gdzie w realu była ta piękna wystawa?

    OdpowiedzUsuń
  19. Pani Moniko! Rewelacja! Gratuluję serdecznie, fantastyczna idea, forma!

    OdpowiedzUsuń
  20. dlaczego te materiały, odpowiedz troche prozaiczna, brałam to co pod ręką, poczatkowo wszystkie postacie miały byc papierowe (z papieru toaletowego)- postac nr9 - bo w tym materiale tworzyłam przez 2 lata studiów i najlepiej znałam, pozostałe materiały okazały sie znacznym wyzwaniem

    OdpowiedzUsuń
  21. zamykam firmę, jak dojadę do domu to wejdę i mam nadzieję, że jeszcze ktoś tu będzie :)))

    OdpowiedzUsuń
  22. patrzę i patrzę i ciągle jestem na wdechu

    OdpowiedzUsuń
  23. najpierw obrona w hali pomp, na terenie Toruńskich Wodociagów Stare Bielany w Toruniu, przepiekna miejscówka:) podaje link dla zainteresowanych:
    http://wieze.republika.pl/Torun_wodociag.htm
    w styczniu tego roku zawisły w toruńskim Centrum sztuki Współczesnej

    OdpowiedzUsuń
  24. No tak, rozumiem. Muszę przyznać, ze uzyte materialy robią wrazenie, nie chcę nawet pytać jak to się do siebie kleiło i trzymało;)
    Twoje prace są z rodzaju tych, które na zywo są BARDZIEJ, pełniej, piękniej, gdy mozna je zobaczyc w trójwymiarze, przestrzeni, dotknąć...

    A czemu białe tło?

    OdpowiedzUsuń
  25. Bry wieczór :) ...... Monika ....... ja sobie tak już od paru dni oglądam te prace i moge tylko powiedziec, że chylę czoło

    OdpowiedzUsuń
  26. przepraszam, witam wszystkich! Zapomniałam się z wrażenia :)

    OdpowiedzUsuń
  27. tło było najwieksza zmorą, przez pol roku nie miałam pomysłu na nie, w zamysle miało byc ono nieuchwytne, "z innej bajki", kombinowałam ze srebrnym tłem.. ale wyszło ono zbyt matowe a zalezało na efekcie lustrzanym tak aby widzowie odbijali sie w nim, ale cały czas to nie było to, w koncu doszłam do wniosku ze uzyje koloru neutralnego, tak aby figura działała na nim jak znak

    OdpowiedzUsuń
  28. Na tych zdjęciach z wystawy, wygladają po prostu imponująco

    OdpowiedzUsuń
  29. dziekuje za tak miłe przyjecie i wszystkie komentarze:*

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja nie umiem wybrać żadnej z tych prac jako lepsza od drugiej,po prostu patrze i odbieram tę prezentację jako całość. Całość niebywale wymowną, dopiero później -jak z czego i dlaczego? A może najpierw dlaczego? Ciesze się, na prawdę, cieszę się, że te prace powstały!

    OdpowiedzUsuń
  31. Monika .... trudno byłoby nie przyjąć miło, tak miłej osoby jak Ty :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Kiedy przesłałaś mi swoje prace, zastanawiałam się, nad tym tłem wlasnie...i jak ja bym ten problem rozwiązała, pomyślałam nad tłem w kolorze poszczegolnych Reliktów, ale wtedy kazde byloby inne.
    W koncu doszlam do wniosku, że ta biel , która wybrałaś jest idealna, gdyż podkresla znaczenie Reliktów, jest neutralna, ale jednoczesnie czysta, niewinna..., wiec co tu gadać jestes genialna dziewczyno!:*

    OdpowiedzUsuń
  33. Grażyna .... jak znam prace Moniki, to mogę powiedzieć, że to co tu widać, to nawet nie połowa efektu ..... dużą rolę odgrywają w nich faktury, które zaczynają niesamowicie grać w odpowiednim oświetleniu

    OdpowiedzUsuń
  34. jest tu i frywolność i dramat i przemijanie i tajemnica i cisza(w człowieku), jejku....

    OdpowiedzUsuń
  35. (czy ktoś może mi powiedzieć jak zamieścić ikonkę przy nazwisku?Tak na skróty:))

    OdpowiedzUsuń
  36. JaWi - taaaaaaak, wyobrażam sobie

    OdpowiedzUsuń
  37. Grażyna ..... musisz mieć konto Google ... np używać gmaila albo picasa albo mieć bloga na bloggerze

    OdpowiedzUsuń
  38. ja nigdy nie byłam do konca przekonana do tej bieli, jak to tworzyłam byłam zwolenniczka kompozycji niemal "przepełnionych", na których panował prawie ze horror vacui, całosc wydawała mi sie zbyt sztywna i równiez najchetniej wtopiłabym te postacie, tu jednak musze przyznac przwazyło zdanie promotora..

    OdpowiedzUsuń
  39. Grazyno, musisz wejsc w edytuj profil i tam "edytuj zdjęcie" :-)

    OdpowiedzUsuń
  40. O! Moniko! Popełnij taką, chośby jedna z tłem z lusrta- Ś W I E T N Y P O M Y S Ł!

    OdpowiedzUsuń
  41. Monika ..... ta postacie własciwie działają jak rzeźby i to białe tło spełnie rolę postumentu ....to chyba najlepszy wybór do tych prac

    OdpowiedzUsuń
  42. dzięki , spróbuję:)))

    OdpowiedzUsuń
  43. gggggggggggg, tam jest krzyżyk :(((((((((((((

    OdpowiedzUsuń
  44. Jacek ma racje, gdyby tło bylo "w kolorze" prace działałyby jako malarstwo, nie jako rzezba-znak-relikt.

    OdpowiedzUsuń
  45. moze kiedys popełnie takowa, na razie jednak powrócilam do farb i metod tradycyjnych:)

    OdpowiedzUsuń
  46. Monika, a która praca jest Twoją ulubioną i dlaczego?:-)

    OdpowiedzUsuń
  47. bardzo ciekawe prace ,natura i wspolczesnosc,materia i ekspresja formy ,dzialaja niczym stwory ludzkie i zwierzece ,rozdrapana skora.pozdrawiam wszystkich i gratuluje autorce .
    dorota

    OdpowiedzUsuń
  48. to wlasnie to powiaznie jest zanadto oczywiste a ja wowczas pelna buntu;), nie chcialam aby to bylo tak sztywne i powazne, jak i tytuł..

    OdpowiedzUsuń
  49. ulubiona.. chyba pierwsza która powstała czyli struktura nr9, wtedy jeszcze bylam pełna entuzjazmu i wiary w cala idee, ale mam równiez sentyment do 11 na ktorej umiescilam ponczoche mojej siostry ze slubu;)

    OdpowiedzUsuń
  50. :) ... pończocha ze ślubu :))) ...... a mi co rusz rzuca się w oczy 10

    OdpowiedzUsuń
  51. ja wiem może Jacuś te kragłe formy tak działaja;)

    OdpowiedzUsuń
  52. do posłuchania :)

    http://youtu.be/viN41AnA0uc

    OdpowiedzUsuń
  53. Monika ... właśnie też sobie tak pomyslałem :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Ale tu własciwie trudno jakąś ulubioną wskazać ...... one wszystkie działają super, a w pełnym zestawie to już mistrzostwo świata jest

    OdpowiedzUsuń
  55. Margo .... bardzo ładne to coś do słuchania

    OdpowiedzUsuń
  56. Prześwietne wszystkie. Każda z osobna i cała wystawa robi niebywałe wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  57. Dominika, JaWi - fakt, białe tło powoduje , że ze znakiem mamy do czynienia, ale lustro............no dodałoby innego wymiaru , dalszego ciągu - odbicie przestrzeni, w której się znajdują te znaki, odbicie człowieka stojącego przed.Wyobrażam sobie, ze lustrzana powierzchnia byłaby złożona z dużych, gładkich kawałków(żeby nie było i tak zbyt dużego chaosu )który wprowadzi odbicie. Ciekawa jestem tego efektu....

    OdpowiedzUsuń
  58. Grażyna ...... tak sobie próbuje wyobrazić z lustrzanym tłem ..... ale obawiam się, ze odbicie zdominowałoby całą pracę ... byłoby bardziej kontrastowe niż postać na nim i wyszłoby na wierzch .... a białe działa jak passe partout i wybija postać na wierzch

    OdpowiedzUsuń
  59. Jacku, tak czułam, że Ci się spodoba :)

    a tu coś innego, dla odmiany :)

    http://youtu.be/o5GDsFdaLqM

    hehe

    OdpowiedzUsuń
  60. Tak. Świetna muzyka, Margo. Ludziki też ...:)

    OdpowiedzUsuń
  61. A tak w ogóle to Rdza mógłby nam muzykę przygotować do wystawy, to byłoby piękne dla zmysłów :)

    OdpowiedzUsuń
  62. Grazyna, z pewnoscią i ta koncepcja byłaby udana, choć byłaby na pewno bardzo trudna do wykonania technicznie(jak przykleić rzezbiarskie relikty do szyby- lustra?) Ciekawe byloby odbicie nas, czlowieka patrzącego, i zderzenie z reliktem na wprost, ten kontrast działający na podświadomość, lęk...

    OdpowiedzUsuń
  63. te ludziki Grażynko pasowały mi do wystawy, szczególnie do 8

    OdpowiedzUsuń
  64. Dobry wieczór.Jestem i ja.Cudne prace.Bardzo chcę je zobaczyć na żywo - kiedy i gdzie można??Ostatnie trzy chyba najbardziej mi się podobają

    OdpowiedzUsuń
  65. Siódemka ma cudną fakturę.

    OdpowiedzUsuń
  66. Przykleic do szkła nie jest problem, to mówi Pan Janek z muzeum - nie takie rzeczy my...
    Może trzeba by jakich fikuśnych luster - przyciemnionych? chyba nie, przymatowionych jakich? albo kwestia zaaranżowania całej ekspozycji...

    OdpowiedzUsuń
  67. Domyślam się o co Monice chodziło z tym srebrnym lustrzanym tłem tak chce się jeszcze dalej ...jeszcze poszukać....Rozumiem ją (tak mi się wydaje:)) Wiem, to prawda, ze tło tak neutralne to właśnie To-ZNAK - i tak dużo w nim treści, dzięki takiej formie. Nie zamykałabym jednak drogi:)

    OdpowiedzUsuń
  68. świetna cała seria.podziwiam technikę i zaskakujące materiały wykorzystywane do tych prac.04,05 już moje ulubione
    pozdrawiam.to byłam ja,Ewa Miler ;)

    OdpowiedzUsuń
  69. http://youtu.be/t1x8DMfbYN4


    Muzyka do 4 :)

    OdpowiedzUsuń
  70. 05 pokazuje, do czego tak na prawdę służą piankowe "chrupki" - a u nasz na zakładzie się je sypie jako prozaiczny wypełniacz do paczek z delikatnym towarem...

    OdpowiedzUsuń
  71. 03 ... jak ektoplazma .... bardzo spirytystyczne

    OdpowiedzUsuń
  72. Margo... muzyka do 4 pasuje elegancko

    OdpowiedzUsuń
  73. Bardzo ciekawe prace... formy.. nie jestem w stanie sobie wyobrazić jak to jest zrobione :)) nie wiem dlaczego skojarzyły mi się te prace z "Doktorem śmiercią" który zamieniał zwłoki w dzieła sztuki. Tutaj można zobaczyć jego prace:

    http://wiadomosci.onet.pl/fotoreportaze/ciekawostki/eksponaty-doktora-smierc,4203170,0,fotoreportaz-maly.html#photo8861604

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  74. Dominiko....technicznie? oj...myślę , że choćby cienka MDF na niej ZNAK i wokół kawałki lustra - to naprawdę ciekawe mogłoby być i właśnie ten niepokój, który wzbudzałoby ACZKOLWIEK NISKO CHYLE CZOŁO! UKŁONY MONIKO!!to są tylko dywagacje :)

    OdpowiedzUsuń
  75. Maju jak na razie jedynie w mojej piwnicy, miałam mozliwosc w warszawie na przelomie wrzesnia/pazdzieernika niestety z uwagi na rozmiar prac-problem z transportem jak i zainteresowanie na wernisazach w tym miejscu, zrezygnowalam, jesli sprawa sie rozwinie bede informowac na VA

    OdpowiedzUsuń
  76. Może teraz ja trochę muzyki zapodam .....Dzisiaj ponownie wykopałem stare nagrania Jethro tull ...... http://www.youtube.com/watch?v=itwbs-AQrjI

    OdpowiedzUsuń
  77. zastanawiam się 1986 to data urodzenia artystki? (wiem, że to dyplom)...tyle książek przeczytanych?...tyle nocy przepłakanych?...tyle westchnień i radości...

    OdpowiedzUsuń
  78. BRAVO!!!!!!!! Jetro thul!!

    OdpowiedzUsuń
  79. tak to data urodzenia, dyplom bronilam w lipcu ubieglego roku..

    OdpowiedzUsuń
  80. Grażyna .... tak, Monika to młoda osóbka jest, a już robi takie cuda .... więc co dopiero będzie za lat powiedzmy 10?

    OdpowiedzUsuń
  81. i fajne typo na plakacie,co to za font?:)

    OdpowiedzUsuń
  82. BOURE - druga część jak ja t lubię :)) dzięki JaWi!

    OdpowiedzUsuń
  83. fantastyczne !
    5,10,11 moje favoryty,pelne emocji wszystkie
    pozdrawiam serdecznie
    Alicja

    OdpowiedzUsuń
  84. No ...fajnie...znowu widziałam rzeczy niesamowite...Gratuluję autorce po raz kolejny! :))))

    OdpowiedzUsuń
  85. Egotyku to Dominiki(przy okazji dzieki Kochana:*) musisz zapytac, ja rowniez zwrocilam uwage na fajne skojarzenie kosciane;)

    OdpowiedzUsuń
  86. http://www.youtube.com/watch?v=JB2BY2UVp4w Proszę, nie oglądajcie tych fotografii, niech tylko muzyka gra (w tle) :) Jan Garbarek , oczywiście

    OdpowiedzUsuń
  87. Ala ... widzę, że i tobie wpadł w oko 10 ;)

    OdpowiedzUsuń
  88. zabotyk, typo szukałam dłuugo pod Monisie wlasnie, warto bylo, myslę:) dziekuje, cieszę się, ze się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  89. Grażyna .... Garbarek zuper

    OdpowiedzUsuń
  90. "Byłem tylko człowiekiem, to znaczy cierpiałem dążąc do istot podobnych sobie" (Cz. Miłosz).

    Wspaniałe dążenia do podobieństwa, Pani Moniko. Wspaniałe cierpienia.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  91. Tempus Sans ITC plus faza i plaskorzezba...:)

    OdpowiedzUsuń
  92. dotarłem do domu i nadal się zachwycam

    OdpowiedzUsuń
  93. zatrzymuję się na dłużej przy 12 ale 1, 2, 4-szalona, 7,8-szpitalne dreny,9-spoczynek
    WSZYSTKIE ZNAKI mówią

    OdpowiedzUsuń
  94. haha Fajnie Krzysztofie :) To działa!

    OdpowiedzUsuń
  95. 06 ... jak cień z Hiroszimy

    OdpowiedzUsuń
  96. a 11...? bardzo przejmująca, trudno przeprowadzać egzegezę, ale intryguje mnie ta praca

    OdpowiedzUsuń
  97. http://www.youtube.com/watch?v=VioXKLaYZnI

    i jeszcze coś do posłuchania:) Krzysztof Popek tym razem:)

    OdpowiedzUsuń
  98. Moniś, dziękuję za wspaniale wrażenia:*, milego wieczoru wszystkim zyczę. Pożegnam się elegancko;) Dobranoc:)

    OdpowiedzUsuń
  99. Ja też będe znikał ..... nie raz jeszcze bede zaglądał do tych prac ...... Monika .... jak podciągną autostradę do Torunia, to bedę wpadał do Torunia regularnie ;) .... Dziekuję Wszystkim za miły wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  100. Dobranoc Dominisiu i Jacku, jeszcze raz dzieki za ugoszczenie:))

    OdpowiedzUsuń
  101. PUK!PUK! http://www.youtube.com/watch?v=ntm1YfehK7U&feature=autoplay&list=PL82EE3E4D3E45E870&lf=results_main&playnext=1

    DZIĘKUJĘ! MONIKO ŻYCZĘ POWODZENIA W TWÓRCZOŚCI:)
    Świetna wystawa!
    Pożegnam się utworem Pink Floyd TIME
    Do następnego spotkania!

    OdpowiedzUsuń
  102. Dziękuję pięknie, świetna wystawa Moniko :) jeszcze raz gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  103. darek tu był, człowiek z tollund

    OdpowiedzUsuń
  104. Kłaniam się wszystkim. Oglądam, przyglądam sie i chłonę. Jeśli mogę sie podzielic pierwszym wrażeniem, to nasuwaja mi się obrazki z seansu szeptuchy odmawiającej modły nad małą dziewczynką cierpiącą na różę :-)Czyli tak bardzo atawistycznie, szamańsko. Gratuluję. Sylwia J. G

    OdpowiedzUsuń
  105. Wspaniałe prace...prawda na dłoni...gratuluję Moniko!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  106. Na sztuce znam się mniej niż na poezji ;) ale wrażenie mam kolosalne. Staroświecka jestem, a jednak... Gratuluję autorce pomysłów.

    I.W.

    OdpowiedzUsuń
  107. Gratulacje Pani Malarzu!

    Lubię siódemkę i trójkę jeśli miałbym wybierać, aczkolwiek cała seria jest mocna... jak seria z pepeszy. Coś kapitalnego się tu wypoczwarza spomiędzy organiczno-industrialnych faktur.

    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  108. świetne!!!
    maggie piu

    OdpowiedzUsuń
  109. Ostre!Duża doza ekspresji,kobiecości i erotyki!Jestem pod wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora