piątek, 13 kwietnia 2012

Piotr Kolanko - Malarstwo


    Piotr Kolanko ur. 1987 r. Student IV roku EA specjalizacja malarstwo na Uniwersytecie Rzeszowskim w Pracowni Prof. S. Białogłowicza. Uzyskał dyplom licencjacki z wyróżnieniem w roku 2011 . Założyciel i członek intermedialnej grupy "Wektor ".

            Trudno jednoznacznie zdefiniować problematykę  mojego malarstwa. Mamy  tu do czynienia  z ogromną różnorodnością form i treści. Poszukiwanie własnego języka malarskiego, to droga pełna kontrastów, prób, ciągłego przekraczania własnych skłonności inaczej rutyny, w  której czujemy się pewnie. Poszukiwanie tożsamości, niezdecydowanie, lęk, samotność, fantazje erotyczne to główne z tematów, które znaleźć można na moich obrazach. Sam fakt podejmowania tego typu problemów wynika z wewnętrznej potrzeby auto definiowania się. Transformacje na płaszczyźnie psychiczno –emocjonalnej , przenikają się wzajemnie z rozważaniami na tematy formy malarskiej , tworząc różnorodne dyskusje pomiędzy zależnościami formy i treści. W mojej twórczości nieustannie pojawia się  problem człowieka wpisanego w pomieszczenie. Budowane przeze mnie wnętrza stanowią znakomite pole do rozważań formalnych i ideowych. Odnalazłem w nich rodzaj niesamowitej swobody , wolności a jednocześnie istnienia w bardzo surowym kanonie. Sama formuła jest dla mnie na tyle atrakcyjna, że wprawia w ciągłą chęć budowania nowych zależności , zestawień wnętrz, płaszczyzn, gestu ,przenikania się form przedstawiających z niedopowiedzianymi , chłodnej matematycznej kalkulacji , ze spontaniczną emocjonalną swobodą działania.
Wystawy:
- Wystawa zbiorowa „ Traktat o Manekinach” Szyb Wilson, Katowice, marzec 2012
- Wystawa zbiorowa w teatrze Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie 2011
- Wystawa zbiorowa w Muzeum naftowym w Bóbrce 2011
- Festiwal sztuki współczesnej "Forma " w Rawiczu 2011
- Festiwal sztuki współczesnej w Dusznikach zdroju "WPA" wystawa indywidualna w starym szpitalu 2011     - Festiwal „ArtFest” Centrum Sztuki Mościce ,Tarnów 2011
-2011- I edycja Konkursu Malarskiego "Wnętrze" Fundacja Rozwoju Sztuki Zielona Marchewka 2011  Warszawa.
- 2011 – V Konfrontacje Malarskie Polsko – Słowackie – Koszyce
- 2011 – V Konfrontacje Malarskie Polsko – Słowackie – Galeria Pod Ratuszem – Rzeszów
- Grupa wektor „Kultura miejska” – rysunek, grafika, film krótkometrażowy – „Stara Drukarnia” Rzeszów     2011
- „Nic więcej” – indywidualna wystawa malarstwa w Kawiarni BWA Rzeszów 2011
- Trzeci Konkurs Malarski – Zadra 2010 – „Galeria Zadra” w Warszawie
- II ogólnopolskie triennale rysunku “Granice Rysunku”:
Galeria Miejska ZSP w Rzeszowie maj 2009
Galeria “Na 11 Piętrze” Elektromontaż Rzeszów S.A wrzesień 2009
Galeria ASP w PWST w Krakowie październik 2009
- Wystawa zbiorowa “Anomalie w Sztuce ” Anomalia Rzeszów 2010
- Wystawa indywidualna “Kontrasty” Remont Rzeszów maj 2010
- Plener malarski “Hadle szklarskie” 2009

Nagrody :
Wyróżnienie w międzynarodowym konkursie pleneru malarskiego w Szymbarku

 http://www.piotrkolanko.pl/

 www: suriw.digart.pl

 

 
Ciotka 
 © Piotr Kolanko



Między nami
 © Piotr Kolanko



M
© Piotr Kolanko


 Autoportret psychologiczny (jesień)
  © Piotr Kolanko



W między czasie 
 © Piotr Kolanko


  Dembosy
   © Piotr Kolanko


  Dzisiaj
   © Piotr Kolanko


Frustracja
  © Piotr Kolanko


 Kompozycja z psem
   © Piotr Kolanko


  Ładna szyja
   © Piotr Kolanko


 Lekcja III
  © Piotr Kolanko


 Lekcja
  © Piotr Kolanko


 Minotaur
  © Piotr Kolanko


Nas dwóch
  © Piotr Kolanko


  Nić Ariadny
  © Piotr Kolanko


 Obsesja
  © Piotr Kolanko


 Poranna kawa
  © Piotr Kolanko


 Otwarcie
 © Piotr Kolanko



Pomiędzy Imionami K
  © Piotr Kolanko


 Pati
 © Piotr Kolanko


107 komentarzy:

  1. Witam wszystkich na nowym wernisażu w Artpub Galerii :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam i ja, czy jest z nami Autor? :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam wszystkich, za chwilę powinien pojawić się autor.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witajcie, na razie jestem obecny częściowo. Za jakąś chwilę powinienem być bardziej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobry wieczór. Jestem. Po drodze obejrzałam obrazy. Dembosy - najmocniej mnie uderzył

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Majeczko, ja także zwróciłem uwagę na ten obraz, ciekawa kompozycja i kolorystyka

      Usuń
  6. Bardzo odpowiada mi klimat obrazów Piotra, odnajduję w nich miejsce dla siebie

    OdpowiedzUsuń
  7. Prace Piotrka (suriw) znam bardzo dobrze od samego poczatku jego bytnosci na digarcie, cieszę się, ze pokazuje sie i w artpubie. Moj fav z tej wystawy to Poranna kawa- kolorystyka, kompozycja-"kadr" i ten nastrój, iście przed poranną kawą;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sprawne mieszanie technik, rózne poszukiwania plastyczne, niesztampowość, odwaga- to cechy, ktore kojarzą mi się z twórczoscią Piotra...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak - różnorodność i niesztampowość tak mi się wydaje :)

      Usuń
  9. moje faworyty to "autoportret psychologiczny" i "obsesja" - te obrazy mają moc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autoportret jest rzeczywiscie bardzo dobry! A co powiecie na tytułowo-plakatową "Lekcję"? Doskonała, prawda? Przytłaczające, genialne światło i kolorystyka...

      Usuń
    2. Tę czerwoną lekcję obchodzę na razie z daleka....powoduje ciarki na plecach ......

      Usuń
    3. Na żywo to dopiero wrażenie robi :)

      Usuń
    4. to świetny obraz, uwielbiam takie połączenia kolorystyczne

      Usuń
    5. Ciarki- swietnie to Maju, określilas, dokladnie!

      Piotrze, wierzymy Ci na słowo;)

      Usuń
    6. Piotrze gdzie można na żywo zobaczyć? :)

      Usuń
    7. A choćby na wystawie naszej w Katowicach teraźniejszej :) Baner nad wystawą. Plus pare innych jego obrazów, polecam.

      Usuń
    8. Gdybym miał bliżej Katowice! Ech... :) w maju będę w Katowicach, może coś uda się podejrzeć ;-)

      Usuń
    9. Moc palących skojarzeń i emocje, które igrają z rozumem... Ciekawe prace :)

      Usuń
  10. Również Piotra pracę bardzo długo znam, warto polecić również same miejsca w których je eksponuję scalając formę malarską z przestrzenną. Co można zobaczyć tutaj: http://www.facebook.com/pages/Targowa/321550401206386

    OdpowiedzUsuń
  11. dobrywieczór wszystkim,
    Wspaniałe prace, niesamowita różnorodnośc...na pierwszy rzut oka ciężko wybrac tą naj...chyba będzie ich kilka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Monisiu! Mam podobne zdanie, choć na początku kilka szczególnie zauważyłem.

      Usuń
    2. we wszystkich widzę coś co lubię...kawa pierwsza przykuła moją uwagę, nas dwóch -genialne,Dembosy i Pomiedzi imionami K - ma coś magnetycznego
      obsesja wywołuje we mnie uśmiech :)

      Usuń
    3. Moniś, taką Obsesję mógł stworzyć tylko mężczyzna;);p

      Usuń
    4. he he coś w tym jest -albo władcza kobieta ;)

      Usuń
    5. miło mi że kobiety reagują na moje fantazje ... tematyka moich prac często oscyluje wkoło tożsamości seksualnej ...

      Usuń
  12. Rysunkowo-malarskie Otwarcie i Pomiędzy imionami K- są równiez bardzo ciekawe, mam słabość do mieszanych technik malarsko-rysunkowo-graficznych:DD , ale ale! ciekawi mnie biustonosz w "Pomiędzy imionami", czyzby opowiadał jakąś miłosną historię..?:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że autor nam o tym opowie :)

      Usuń
    2. Wysłałem mu właśnie wiadomość, dziwne że go nie ma. Mówił ze na pewno będzie.

      Usuń
    3. Przebieram nózkami...;)

      Usuń
    4. może coś mu wypadło, albo net padł :)

      Usuń
    5. ...że tak napomknę ,chyba przy staniku i majtki są...jakaś historia chyba miała miejsce;)

      Usuń
  13. Dobry wieczór. Przestaję się dziwić, że zgadzamy się z Krzysztofem we wszystkim :). Oczywiście - "Autoportret psychologiczny" i "Obsesja".

    Wyróżniłbym również "Lekcję III", bardzo inteligentną. Wspaniałe, mądre prace.

    Gratuluję, Panie Piotrze!

    OdpowiedzUsuń
  14. Witajcie :) Przyglądam się tym pracom już od jakiegoś czasu. Każda z nich jest bardzo ciekawa. Widać w nich duży potencjał malarski, wrażliwość kolorystyczną i kompozycyjną. Bardzo interesujące są te twórcze poszukiwania. Aż mnie kusi, by zapytać- jaką drogą pójdzie Autor? Czy prace zestawione są chronologicznie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, obrazy nie są ustawione chronologiczne.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Marysiu, warto obejrzec Autora prace na digarcie, tam widac wyrazniej chronologię poszukiwań...

      Usuń
    4. Domisiu, z przyjemnością obejrzę :)

      Usuń
    5. Obejrzałam :) jestem usatysfakcjonowana :)

      Usuń
  15. ma autor swoją stronę internetową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ma w trakcie budowy :) jutro możliwe że będzie już w internecie ... mogę wysłać adres ... jednak dopiero jutro

      Usuń
    2. blogspot daje też fajne możliwości na prostą galeryjkę :)

      Usuń
    3. robię sobie sam stronkę ... z tym że teksty traktuje chyba zbyt poważnie i zmieniam je notorycznie jak obrazy ... przez co stronę publikuje już 2 tygodnie :):) jutro będzie ... dokonam tego wreszcie obiecuje

      Usuń
    4. z wielką przyjemnością zajrzę :)

      Usuń
  16. o fajnie -nie lubie digart'a -nie wiem czemu nie lubie tam grzebac :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj juz prawdopodobnie nie dodam ... ale proszę zostawić email postaram się odpisać ...

      Usuń
    2. Piotrze jak będzie trzeba to dodamy do wystawy Twoją stronę - żaden problem :)

      Usuń
    3. dzięki Piotr, wrzuc mi na monika.oleksinska@onet.pl

      Usuń
  17. Przepraszam państwa najmocniej, maluje na strychu i się nieco zagapiłem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Piotrze! Czyżby zatracone poczucie czasu? ;-)

      Usuń
    2. zdecydowanie ... ciężko się z tym faktem uporać

      Usuń
    3. Witam i gratuluję
      Myślę , że jako jedna ze starszych tutaj mam prawo poprosić o mówienie sobie po imieniu.Milej się rozmawia :)

      Usuń
  18. bardzo dziękuje wszystkim uczestnikom naszej wirtualnej wystawy , bardzo miło mi czytać taki ogrom pozytywnych komentarzy ...jeszcze raz proszę o wybaczenie mojej początkowej nieobecności ... obraz potrafi oderwać od rzeczywistości ... o 4 godzin usiłuję zjeść kolacje ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podobno na głodnego się lepiej maluje :-))))

      Usuń
    2. tak mówi mój profesor ... nie wiem czy to prawda ale często bywam głodny w pracy

      Usuń
    3. mam podobnie, mój profesor też tak mówił. Człowiek najedzony staje się leniwy, a człowiek głodny jest bardziej pracowity, głód go mobilizuje :)

      Usuń
    4. no właśnie :) a ja dalej w ubranku roboczym na zimnym strychu bez kolacji ... ale obejdę się już dziś smakiem ... jestem na po świątecznej diecie :)

      Usuń
  19. Witam wszystkich, szczególnie autora... spóźniłam się, bo walczę z biogramami na jutrzejszy wernisaż w Poznaniu, mam nadzieję, że jutro się tam wszyscy spotkamy :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Małgorzato dawno nie widziana :D

      Usuń
    2. Te, nie chwal się, że się jutro będziecie widzieć!a ja nie, buu..

      Usuń
    3. Witaj równie miło :)

      Usuń
    4. myślałam, że będziesz Dominiczko :(O

      Usuń
    5. Pochwal się Małgosiu, pochwal bo mnie do Poznania za daleko

      Usuń
  20. Ciotka jest podoba do mnie - zdecydowanie! :P I bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O? :o , aż się poszłam wrócić, że się tak niegramatycznie wyrażę;)

      Usuń
    2. he he ja też :)
      podobna bo koloru pełna :)

      Usuń
  21. Piotrze skąd czerpiesz inspiracje do obrazów? Masz jakiś ulubionych mistrzów? Jestem ciekawy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciężko powiedzieć wydaje mi się nie patrze daleko poza siebie ... inspiracją jest próba auto definiowania się , rejestrowania przejawów własnego ego ... nie sięgam do innych malarzy choć o wielu się ocieram , nie sposób tego uniknąć , wielu szanuję ... ale nie utożsamiam się

      Usuń
    2. staram się mówić o tym co dotyczy mnie bezpośrednio, od zawsze sztuka była dla mnie formą komunikatu, w ten sposób staram się opowiedzieć o sobie odbiorcy ... wymusić pewne zachowania , czasem manipuluje przekazem

      Usuń
    3. o czym opowiada: nas dwóch - o dwóch obliczach człowieka czy jest jakaś inna historia ?

      Usuń
    4. Gdy zaczynałem swoją przygodę ze sztuką, unikałem oglądania obrazów bo bałem się że podświadomie będę się nimi inspirował. Potem przeżywałem fascynację wielkimi mistrzami, podpatrywałem ich dzieła i kopiowałem, ale tylko po to by potem wszystko odrzucić :)

      Usuń
    5. nas dwóch to przede wszystkim ja, ludzie którzy mnie znają wiedzą dokładnie czym jest ten obraz ... mam dwie charakterystyczne skrajne osobowości ... myślę że zasadnicze cechy i ich wzajemne relacje są przedstawione . Nas dwóch , to portret wewnętrzny

      Usuń
    6. Mhm, chyba każdy z nas ma jakichś"dwóch"...

      Usuń
    7. Tak mi się właśnie wydawało, że składasz się z mocnych kontrastów

      Usuń
    8. ja miałem ostatnio chwilkę taki problem z Nowosielskim , był na tyle wyrazistym twórcą , którego notabene ubóstwiam , że ostatnio przeglądając jego dzieła zakotwiczyłem się gdzieś w specyfice formalnej jego prac , podświadomie chcąc posługiwać się jego zestawieniami ... wojnę tą jednak wygrałem ... prawdą jest że pewne bardzo wyraziste osobowości twórcze mogą mieć na nas wpływ fatalny

      Usuń
    9. mój drugi jest z lekka nieobliczalnym fanatykiem :) nie polecam bliskich kontaktów z tym osobnikiem alfa :P

      Usuń
    10. coś w tym jest ,że to co malujemy mocno jest z nami samymi związane to nasza forma wypowiedzi ...i w każdym pewnie ten drugi się czai tyle tylko ,że w niektórych bardzo mocno :)

      Usuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. ja niestety muszę zmykać już, jeszcze raz gratuluję Piotrze świetnej wystawy :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Kochani , muszę zmykac, było mi bardzo miło :)
    Piotrze gratuluję -bardzo podoba mi się różnorodnośc Twoich prac -to jakby w jednej osobie było nie dwóch tylko kilkoro :)
    jeszcze raz dzięki i zapraszamy na VA ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. I ja idę, świetne prace Piotr. Dobrej nocy wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  26. Dobranoc:) dziękuję za moc wrażeń!

    OdpowiedzUsuń
  27. Dobranoc :) dziękuje wam bardzo serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Dobra wystawa, jest z czego wybrać, jest na czym się zatrzymać. Wystawa z dużą dozą refleksji. Pozdrawiam
    :)

    OdpowiedzUsuń
  29. bardzo inspirujące malarstwo Pomiędzy imionami K mój faworyt
    pozdrawiam
    Rafał - Rdza

    OdpowiedzUsuń
  30. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  31. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Talat jeszcze raz gdzieś to podkreślisz i się dobiorę do Ciebie :P

      Usuń
  33. Nie miałam pojęcia, że w moim Rzeszówku jest taki fajny artysta. :) Podziwiam wrażliwość młodego malarza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest i musi niestety walczyć z dziadami :)

      Usuń
  34. no tak .......znam, wspaniala wystawa bab1960

    OdpowiedzUsuń
  35. Wyśmienite malarstwo .... pełne różnorodności dnia codziennego.... Zachwyca mnie!

    OdpowiedzUsuń
  36. refleksyjne, świetne, dobrze było się zatrzymać.

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam - choć spóźniona ale jestem - znam prace Piotra i uważam, że są bardzo dobre, zmuszają do zatrzymania się i zastanowienia

    OdpowiedzUsuń
  38. Wciągająca wystawa. Znakomite prace. Fajne operowanie światłem. Nastrój.... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora