piątek, 25 maja 2012

Mechanizmy - wystawa zbiorowa



To jest wystawa pokonkursowa. Konkurs został zorganizowany na zaprzyjaźnionej stronie www,variart,org . Pomysłodawczynią tematu była Magda Rechłowicz, która brała też udział w głosowaniu nad wyborem zwycięskich prac.
I tak w wyniku głosowania zostały wyróżnione pierwszym miejscem dwie prace: 
Bogdan Szot (bono35) - Time 
Wiktor Najbor (najbor) - CENZOR
drugie miejsce:
Klaudia Grochowska (Euflonica) - Krew, złoto i kruk - plakat
trzecie miejsce:
Krzysztof Schodowski (ElementDuszy) - Zmiany
Te pierwsze cztery prace prezentowane są według zajętych miejsc, reszta wyróżnionych prac prezentowana jest w przypadkowej kolejności
Zapraszamy artystów do zalogowania się na www.variart.org  Jest to strona na której przebywamy na codzień i najłatwiej tam znaleźć kontakt z redakcją Artpub Galerii.
                                                                                                                              Jacek Witczyński




Time
fotomontaż
© Bogdan Szot



CENZOR
technika mieszana
© Wiktor Najbor



Krew, złoto i kruk - plakat
technika mieszana
© Klaudia Grochowska


Zmiany
42cm X 30cm, tusz, papier
© Krzysztof Schodowski




Maszyna do Materializowania Myśli
akryl, olej
© Wiktor Najbor


Krew, złoto i kruk - plakat 2
technika mieszana
© Klaudia Grochowska


Mechanizm
2007, 70cm X 100cm, ołowek, papier
© Magdalena Bożek


Diabetes
akryl, płótno
© Małgorzata Bankowska


Machina leśna
45cm X 45cm, akryl
© Leszek Kostuj


Industria
© Paweł Stępień


Obiekt...
tusz, papier
© Jacek Cybowicz


ZDALNIczka w produkcji
tusz, papier
© Jacek Cybowicz


Metanoia
olej
© Piotr Mosur


Moja dziewuszka nie ma serduszka
tusz,papier
© Monika Oleksińska


Multiple personality
tusz, papier
© Aneta Mlaś


Wehikuł czasu 2011
modelina
© Waldemar Szysz


Machinarium - fragment
grafika komputerowa
© Marianna Stelmach


W pogoni za marchewką
tusz, papier
© Piotr Kamieniarz


-- -.-- ...-... .-..
60cm X 90cm, ołówek, papier
© Adrian Kuchcik


t.u.n.e.l
fotomontaż
© Norbert Kaźmierczak


.

244 komentarze:

  1. Witam na wernisażu zbiorowej wystawy pokonkursowej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. No sporo się trzeba było zastanowić nad wyborem ...... no i takie właśnie zostały wybrane :)

      Usuń
  3. Witajcie, tym bardziej gorąco, zważywszy,że mam okazję być na takim wernisażu online po raz pierwszy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aneta ...... :) pierwszy raz jest zawsze najtrudniejszy, ale potem już jest łatwiej :)

      Usuń
    2. Witaj Anetko, zawsze musi być ten pierwszy az ;)))

      Usuń
    3. Krzysiu mam okazje osobiście tobie pogratulować, twoja nagrodzon apraca wpadła mi najbardziej w me gusta ale ty o tym dobrze wiesz:)

      Usuń
    4. dziękuję Anetko to miłe, tym bardziej że ja zupełnie zapomniałem, że zgłaszałem pracę do tego konkursu i to było dla mnie duże zaskoczenie :-)
      Jest tu wiele świetnych prac, które mnie zainspirowały

      Usuń
    5. to jest chyba najlepsze,jak różne spojrzenia na temat, co za tym idzie jak różne metody i środki przekazu potrafią sprawić,że my sami zaczynamy bawić się krechą lub pędzlem

      Usuń
    6. Krzysiek, gratuluję, piękne dzieło, podziwiam za kunszt, misterne kreślenie tak fantastycznych, klimatycznych prac.
      m.r.

      Usuń
  4. Witam :)
    Poziom był nie zwykle wysoki,dlatego tym bardziej gratuluję Wiktorowi i Bogdanowi. Traktujmy to jako zabawę,a nie rywalizację.
    Olek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olek ... ja właśnie mam nadzieję, że ludzie właśnie tak to traktowali ..... a ostatnio z Najborem, powiedział mi, że to go zmotywowało do porysowania czegoś zupełnie innego niż zwykle robi, więc bardzo mu pomysł z konkursami przypadł do gustu :)

      Usuń
    2. Witaj Olku, to prawda. Myślę, że nie ma co traktować konkursu jako rywalizacji, a raczej jako możliwość poznania spojrzenia różnych twórców na określony a jakże wielopłaszczyznowy temat :-)

      Usuń
    3. też się zgadzam, takie rzucanie konkretnych tematów prac motywuje do tego, by przemyśleć swoją pracę w konkretnych torach mózgowych no i świetnie się obserwuje jak każdy na swój sposób interpretuje myśl przewodnią ile głów tyle pomysłów i to jest cenne

      Usuń
  5. tak, zgadza się,przyznam,że muszę się tutaj trochę rozeznać organizacyjnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz dwa sobie poradzisz ..... przyciskaj często klawisz F5

      Usuń
    2. dzięki Jacku

      Usuń
  6. Dobry i piękny wieczór :) Gratuluję Laureatom. Bardzo dobry pomysł Madzi zaowocował świetnymi pracami. I jak widać wszystko w nieograniczonej wyobrażni artysty może być mechanizmem, jeśli tylko między częściami są połączenia i zależności, jest przyczyna i skutek, kierunek i rytm i to dążenie nieustające do wynalezienia Perpetum Mobile :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mario, a czyż malarstwo nie jest formą perpetum mobile ? :) samoistnie sie uruchamia,napędza i prowadzi do samounicestwienia ?? :)

      Usuń
  7. Dobry wieczór :)
    Gratuluję wszystkim, zabawa świetna jest, a później dużo oglądania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maju, nauczyłem się umiszczać, ale i tak nie nadążam :) Witaj :)

      Usuń
    2. nikt nie nadąża jak jest tylu Twórców Wiktorze :)

      Usuń
  8. Dobry wieczór, gratuluję, bardzo ciekawy zestaw prac. Wyróżnione dzieła podejmują temat "Mechanizmów" w tak różny sposob. Właśnie takie było założenie.. mechanizmy jako maszyny, dynamiczne,tryby.. ale to także relacje międzyludzkie, wewnętrzne niepokoje..

    magda r.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Madziu :))) Dobrze prawisz, zgadzam się z Tobą w zupełności :-)

      Usuń
    2. Witaj Magda ..... właśnie temat jaki zaproponowałas dawał bardzo szerokie pole do interpretacji .... czasem nawet bardzo daleko idącej .... ale w końcu wybrane zostały te w których połączenie mechaniczne jest dość łatwo rozpoznawalne

      Usuń
    3. Ja początkowo myślałem o relacjach międzyludzkich, ale ich złożoność mnie przeraziła, postanowiłem potraktować temat z humorem... dobry wieczór :)

      Usuń
    4. ...ja wyraziłam międzyludzkie ale nie przekonałam :)

      Usuń
  9. Jestem! Witam wszystkich. Łamałem wszystkie możliwe przepisy... nawet wyprzedzałem na potrójnej ciągłej... Gratuluję wszystkim wspaniałych prac!!
    Ja sam jestem bardzo zaskoczony...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Wiktorze :)))) ale mandatu za przekroczenie prędkości mam nadzieję nie dostałeś? :))))

      Usuń
    2. ja nie jestem zaskoczona faktem,że twój cenzor tak się spodobał, wyśmienita praca,gratuluję osobiście

      Usuń
    3. :) potrójna ciągła ... to brzmi nieźle ;)

      Usuń
    4. gratuluję :)widze,że łamiesz te przepisy nie tylko na drodze :)

      Usuń
    5. Ściga mnie straż miejska z Wadowic i policja z Bochni... o innych nic nie wiem... :)

      Usuń
    6. Mogłeś wstąpić po drodze do mnie, miałbyś bliżej to i przepisów mniej byś złamał :)

      Usuń
  10. Dobry wieczór
    Gratuluję wyróżnionym bo naprawdę zasłużyli, pierwszy raz jako twórca mam okazję uczestniczyć w wernisażu tego typu i muszę powiedzie, że jest to bardzo fajne doświadczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jacku, Twój "Obiekt" bardzo mnie pozytywnie zaskoczył :)

      Usuń
    2. Bardziej to zasługa Lema, którego właśnie czytałem niż moja :-)

      Usuń
    3. Jacek ..... według mnie, te tutaj Twoje prace są najlepsze z Twoich ..... powinieneś według mnie pójść właśnie w takim kierunku, bo swietnie Ci to wychodzi

      Usuń
    4. mam podobne zdanie do Jacka :-) właśnie takie prace mnie przekonują, te z czerwonym tuszem mnie rozpraszają, nie wiem czemu :)

      Usuń
    5. też tak uważam, tego typu prace gadają do mnie najmocniej...Twoje prace oczywiście :)

      Usuń
    6. Bardzo dziękuję i niewykluczone, że tak się stanie, na pewno generalnie tuszowi pozostanę wierny jeszcze przez jakiś czas :-)

      Usuń
    7. Maju, twoja fotografia bardzo mi się podobała. Cechowała ją duża wrażliwość.

      m.r.

      Usuń
    8. Dziękuję Madziu :)

      Usuń
  11. praca Bogdana Szota wymiata... ale ostatnio widziałem jedną z nowszych jego prac, która z powodzeniem pasuje do tego tematu i jest także niesamowita:
    http://variart.org/galeria/2903-bono35/66514-rozstania.htm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda dwa dni temu podziwiałem ją na variart jest znakomita.

      Usuń
    2. Krzysiu, widziałam tą pracę, która przyciągnęła moje oko, tak zgadza się ta praca również nadawała by się tutaj. świetny przekaz, działa

      Usuń
    3. aż chciałoby się ją narysować bo to zdecydowanie mój klimat :-)

      Usuń
    4. Aneta ..... a Twoje kijanko-ryby w głowie to świetna biomechanika :)

      Usuń
    5. to bardzo dobry pomysł wiesz?

      Usuń
    6. Jacku dziękuję, tak sobie pomyślałam aby podejść do tematu trochę psychologicznie-botanicznie, któż z nas nie ma w sobie kilku zwierzy, które potrafią czasem namieszać,tworząc ciekawe komplikacje

      Usuń
    7. Aneta .... ja im starszy jestem tym więcej ze zwierzęcia w sobie odkrywam, dlatego bardzo mi przypadła Twoja praca do gustu :)

      Usuń
    8. świetnie to ujęłaś Anetko.
      Twoje prace mają własny charakter i są z daleka rozpoznawalne

      Usuń
    9. merci, to dla mnie duży komplement, szczególnie ze strony takich fajnych artystów jak wy chłopaki: ) cieszy mnie,że moje prace mają swój styl, to chyba ważne aby mieć swój charakterystyczny zarys na szkle sztuki

      Usuń
  12. "t.u.n.e.l" Norberta Kaźmierczaka także zapada długo w pamięć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. foto-graficzne wizje Norberta mają w sobie taką moc,że zapadają w pamięć

      Usuń
    2. Tak Norbert od pewnego czasu zrobił niesamowity skok ... zarówno w fotografiach jak i w rysowaniu

      Usuń
    3. cudnie być świadkiem naocznym takich skoków twórczych. to jednocześnie motywacja do pracy nad swoim warsztatem i rozwojem

      Usuń
    4. kibicuję Norbertowi bardzo :) rozwija się cudnie , jego prace bardzo mnie dotykają .

      Usuń
    5. dotykają dzięki temu,że mają w sobie kawał dobrej historii z samego dna wnętrza, za to cenię Norberta

      Usuń
  13. Witam wszystkich i dziękuję za wyróżnienie.
    Przyznaję jednak, że wszystkie pracę są świetne. Jestem pod wrażeniem konkurentów !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Bogdanie, wielkie gratulacje :-)

      Usuń
    2. Witaj Bogdan ... gdy zobaczyłem pierwszy raz tą Twoją pracę, to od razu wiedziałem, że raczej nikt nie jest w stanie przebić jej ..... no i miałem rację .... jedynie Wiktor dorównał

      Usuń
    3. myślę, że nie tylko on
      kilka prac na prawdę wymiata

      Usuń
    4. Ta praca była skazana na sukces od początku, ja o tym też wiedziałem. :)

      Usuń
    5. To prawda .... chodziło mi raczej o to, że w głosowaniu tylko Wiktor dorównał Ci punktami ....

      Usuń
    6. wszyscy od razu wiedzieli, dobrze, że mimo to wstawili prace bo piękna wystawa się zrobiła z tego.

      Usuń
    7. Witaj
      Gratuluję znakomitej pracy i zasłużonego wyróżnienia.

      Usuń
    8. no nie, ja miałem sporo wątpliwości,a już na pewno nie liczyłem, na wyróżnienie, po tym jak zobaczyłem większość prac..

      przyznam się, że mam tak, że jak kończę jakąś pracę, to zazwyczaj stwierdzam, że mogłem zrobić lepiej :)
      i to mnie pcha do dalszego działania, aby tworzyć następne....

      Usuń
    9. tak chyba ma wielu z nas, to jest potrzebne taka świadomość inaczej nie byłoby kolejnego kroku naprzód

      Usuń
    10. To prawda większość z nasz pewnie tak ma, ja osobiście jeśli jestem zadowolony ze swojej pracy to na ogół w tym zadowoleniu pozostaje samotny a kiedy zastrzeżeń jest wiele i niedosyt duży praca na ogół podoba się odbiorcom. Taki paradoks :-)

      Usuń
  14. dzięki serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również dołączam się do gratulatów, fakt ta praca słusznie została tak wyraźnie zaznaczona w całej gamie świetnych prac tutaj

      Usuń
  15. Bardzo interesujący jest fakt, iż część prac cechuje monochromatyczność lub znaczne zawężenie gamy kolorystycznej. Chciałabym zapytać Autorów, czy podejmowana problematyka w jakimś stopniu determinowała wybór takich odcieni?

    magda r.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wydaje mi się,że sam temat "mechanizmy" podświadomie skłaniał twórców do tego, by skupić się bardziej na formach a sprawa barw poszła na drugi plan. u mnie tak było

      Usuń
    2. Już jakiś czas temu bogactwo kolorów i niedokładność skomplikowanych form zamieniłem na dokładniejszą prostotę ograniczonej palety barw więc temat nie był w moim przypadku odejściem a kontynuacją obranej drogi.

      Usuń
  16. W moim przypadku tematyka nie. Po prostu powoli odchodzę od kolorów, do bardziej prostej formy. Taka zamierzona ewolucja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wprawdzie nie rysowałem do konkursu, bo raczej jako jeden z organizatorów nie powinienem ...... ale ja też przeszedłem kiedyś na monochromatyczne malowanie ... bo jeżeli chce się opowiadać pewna historię, a nie bawić się w czysto malarskie poszukiwani, to czarno białe prace pozwalaja bardziej skupić się na przekazie ....

      Usuń
    2. dokładnie, brak koloru, skłania do większej koncentracji na samym przekazie emocjonalnym, na treści...

      Usuń
    3. takie prace właśnie mają największy ładunek przekazu.ja wciąż mimo skoków w prace kolorowe wracam do czerni i bieli.emocje w takich tonacjach wypadają najlepiej moim skromnym zdaniem

      Usuń
    4. Jacku z ust mi to wyjąłeś, paradoksalnie prostszą formą i ograniczoną paletą można opowiedzieć bogatszą historię, zawsze za przykład daję tu Guernice Picassa.

      Usuń
  17. Plakatowy kruk Klaudii też bardzo mi się spodobał.Lubię takie połączenie mechaniczno-przyrodniczych form, kontrastowość w dobrym stylu ma swóją moc i działa na odbiorcę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda ..... bardzo mnie zachwyciły obie jej prace

      Usuń
    2. też jestem pod wrażeniem tego co zrobiła Klaudia, piękne prace !

      Usuń
    3. Kruk był moim typem nr 2, w zasadzie trafiłem... prawdę mówiąc nie zazdroszczę tym, którzy decydowali... :)

      Usuń
    4. Kruk Klaudii jest fantastyczny :)

      Usuń
    5. Bardzo dobre grafiki, plastycznie zachwycają detalami. I potrafią intrygować, zachęcać... czyli jako plakat/afisz świetnie spełniają swoje przeznaczenie:)

      Usuń
  18. Gratuluję wystawy...! Same świetne prace...!

    OdpowiedzUsuń
  19. Adrian Kuchcik25 maja 2012 21:26

    Witam wszystkich i gratuluję świetnych prac , bardzo mi miło że mój rysunek znalazł się wśród wyróżnionych , prawdziwe zaskoczenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Adrian mnie nie dziwi :) bo to świetny rysunek :)

      Usuń
    2. Witaj Adrian ... cieszę się, że tu zajrzałeś .... Twoja praca, to kawał solidnego rysowania w klimacie cyberpunkowy, świetna rzecz :)

      Usuń
    3. To prawda znakomity rysunek

      Usuń
    4. Przesadna skromność :)

      Usuń
    5. Adrian Kuchcik25 maja 2012 21:43

      Dzięki bardzo :) fajna sprawa taki wernisaż pierwszy raz biorę udział w takim przedsięwzięciu, naprawdę warto zajrzeć

      Usuń
  20. Nie wiem jak Wy ale ja siedzę i popijam piwo .... tym razem nie Warka, ale Lech ..... Więc chciałbym wypić za wszystkich którzy wzieli udział w tej konkursowej zabawie i życzyć sobie i całej redakcji VA, żeby równie swietne prace powstawały na następne konkursy :) ..... Wasze zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napiszę co ja piję, ale obawiam się ,że CENZOR nie przepuści. Mleko.

      Usuń
    2. ja piję Guiness'a :) zdrowie Wasze :)
      nawet mam pomysł na następny temat :-)

      Usuń
    3. Przyłączam się,pijąc wodę mineralną, heh...:)
      m.r.

      Usuń
    4. Czy mam naciskać F5? :)

      Usuń
    5. oj a ja zapomniałam sobie kupić piwka a przydałoby sie teraz, oj przydało.ale mam w zasięgu winko więc wypiję za to również

      Usuń
    6. Była ingerencja! Ja piję mleko! Wasze zdrowie!

      Usuń
    7. Krzysiu jaki temat, jestem ciekawa

      Usuń
    8. pomysł jest taki by wybrać jeden utwór muzyczny i każdy mógłby zrobić do niego swoją interpretację :)

      Usuń
    9. woo, no powiem,że to naprawdę dobry pomysł, zważywszy na fakt, jak dźwięki potrafią być dużym motorem napędowym pracy, któż bowiem nie lubi tworzyć przy udziale muzyki. masz juz jakiś utwór konkretny na myśli??

      Usuń
    10. Fantastyczny pomysł!! Ciekawe, jaki to utwór?

      Usuń
    11. ja jak zwykle przyt herbatce. Bardzo mi się podoba pomysł Krzysia :)

      Usuń
    12. Kapitalny pomysł muzyka to zawsze dobra inspiracja i temat dający ogromną przetrzeć do interpretacji, choć kiedy napisałeś o pomyśle jednocześnie informując o spożywaniu zacnego, ciemnego piwa myślałem, że temat będzie dotyczył alkoholu :-)

      Usuń
    13. utwór można wybrać ale pomyślałem, żeby wybrać coś co nie będzie przygnębiające i poważne i spróbować pójść w takim kierunku:
      http://www.youtube.com/watch?v=sQuE3VWiTvc
      choć oczywiście miałbym szereg innych piosenek bardziej dramatycznych :)

      Usuń
    14. Proponuję Bolero Ravela... hi hi, mleko działa...

      Usuń
    15. z muzyka dobry pomysł
      to może być ciekawe i pouczające, w jaki sposób każdy z nas interpretuje dźwięki w obrazy :)

      Usuń
    16. Krzysiu utwór genialny, przy takich dźwiękach właśnie lubię tworzyć, ty to masz wyczucie. fakt utwór musi być taki aby generalnie nie dołował ale też żeby zbytnio nie dekoncentrował. jak dla mnie to fajny kawałek

      Usuń
  21. dobry wieczór, Wasze zdrowie również :}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Basiu ...... Wprawdzie ta wystawa przesunęła Twoją do archiwum, ale cały czas twoje prace można podziwiać ..... no i jakbyś miała ochotę to zapraszam Cię do zalogowania się na Variart.org .... tam wiekszośc redakcji jest na codzień ... i sporo zaglądających tutaj też :)

      Usuń
    2. Witam, gratuluję wspaniałych prac!! Jestem pod ogromnym wrażeniem wystawy... chodzę po niej urzeczony :)

      Usuń
  22. jestem z reguły milczącym świadkiem Waszych wernisaży :D
    co do pomysłu Krzyśka , trudy temat , ja z reguły jeśli już to pracuje przy audiobookach :}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam
      Na wstępie wspomnę, że wystawa poprzedzająca naszą jest znakomita, wiele razy do niej wracałem a więć gratuluję a co do audiobooków też ostatnio preferuję takie rozwiązanie, doba ma jedynie 24 godziny a dzięki temu można i czytać i pracować.

      Usuń
    2. Basiu ... masz rację z tym tematem ....
      Krzysiek .....każdego kręci inna muzyka i może okazać się, że mało kto będzie zainteresowany ...... w kazdym razie nadal trwa konkurs:akt :) .... tam już jest mnóstwo prac .... wybór będzie piekielnie trudny

      Usuń
    3. Nie próbowałem z audiobookami .... pomysł wydaje mi się świetny .... muszę spróbować :)

      Usuń
    4. uważam,że jednak pomysł Krzysia warto podjąć, bo ukazałby jak każdy indywidualnie odbiera ten sam układ i nurt dźwięków. powstałaby ciekawa wystawa z jednym wątkiem muzycznym i wieloma interpretacjami, jak dla mnie intrygujace i już działa na mnie twórczo ten pomysł

      Usuń
  23. Panie Wiktorze , bardzo dziękuję, ja jestem urzeczona Pana pracami :}
    PS
    coś tryb odpowiedz nie trybi :}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, chętnie wymieniłbym się kilkoma pracami :)

      Usuń
    2. proszę tylko wskazać paluchem na co :}

      Usuń
    3. proszę tylko wskazać paluchem na co :}

      Usuń
  24. "Mechanizmy" z prawdziwego zdarzenia. Zastanawiam się, co nie jest "mechanizmem".
    Spóźniona.
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Bogusiu ..... zawsze jest mi miło jak tu zaglądasz :) ..... no i wszystko chyba jest oparte na jakimś mechanizmie

      Usuń
    2. witam. chyba wszystko kryje w sobie mechanizm, jakiś twór działania, reakcji, związków i zależności.dlatego ten temat prac był tak intrygujący

      Usuń
    3. Kamień leżący przy drodze nie jest mechanizmem, ale gdy na niego patrzymy, albo weźmiemy do ręki, to już jest mechanizm... właściwie konkurs już się zakończył, a ja ciągle maluję mechanizmy, coraz głębiej zapuszczam się w ten temat, który okazał się być dla mnie niezwykle inspirujący... dobry więczór, wiktor pisał :)

      Usuń
    4. nawet kamień jest rezultatem jakiegoś mechanizmu, który go tam umieścił przy tej drodze prawda? tak ja też wciąż też krążę w tym temacie, im dłużej się o nim myśli, tym więcej skojarzeń i pomysłów w głowie. zapewne gdyby podjąć ten temat na konkurs za rok, to każdy z wyróżnionych twórców stworzyłby może całkiem inne formy i wyraz przekazu.

      Usuń
  25. w sumie , traktując audiobooki jako ścieżkę dźwiękową może można byłoby naciągnąć nieco temat ...

    OdpowiedzUsuń
  26. spróbuj Jacku, zobaczysz, czasem trudno wyjść z pracowni , bo chcesz się dowiedzieć , co będzie dalej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat mam pracownię w domu ;) ..... własciwie moją pracownią jest biurko z dwoma komputerami i trzema monitorami ;) .....

      Usuń
  27. Mam takie pytanie, czy ktoś z uczestników tego konkursu ciągnie dalej ten temat w swoich pracach? Bo ja np. strasznie się nakręciłem i nie mogę zatrzymać... mechanizm pokonkursowej siły bezwładności...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiktorze to da się wyczuć w twoich pracach,że mechanizmy cię napędzają twórczo i to jest wspaniały efekt uboczny tego konkursu. Mechanizmy i u mnie się przeplatają wciąż, bo lubię przekładać wszelakie rodzaje mechanizmów na arkusz, cokolwiek dotyczy relacji między ludzkich jest bowiem swoistym mechanizmem.

      Usuń
    2. Ja wprawdzie nie rysuję mechanizmów w roli głównej .... chociaz kiedyś narysowałem silnik, ale nie skończyłem ........ ale coraz śmielej wstawiam do swoich obrazków samoloty ....

      Usuń
    3. Próbowałem kiedyś namalować zazdrość, w końcu wyszedł mi obraz "fabryka proszku do prania czarnego"... ze względu na dwuznaczność tytułu zamalowałem... powstało coś zupełnie innego... podejmujesz się trudnych tematów, i za to między innymi cenię Twe prace...

      Usuń
    4. Pomyśl o samolotach ze śmigiełkiem, a nie tylko odrzutach :)

      Usuń
    5. Wiktorze a propos tytułów twoich prac, nie wiem jak głębokie jest twoje dno wyobraźni ale talent do tytułów masz równie genialny jak sama forma jego plastycznego wyrazu

      Usuń
    6. Wiktor ..... wiesz, że ja wolę helikoptery ;) ....... a tytuły prac rzeczywiście masz mistrzowskie :))

      Usuń
    7. Wiesz,wydaje mi się, że jestem bez dna. Stworzyłem więcej tytułów niż namalowałem obrazów. Obawiam się, że nigdy tego nie nadrobię...
      może ich wymyślanie to jakaś forma pisania... a ja zawsze chciałem pisać...

      Usuń
    8. po samych tytułach stwierdzam,że stworzyłbyś świetne opowiadanie lub powieść,to byłaby świetna lektura i inspiracja

      Usuń
  28. dobry wieczór! piękna wystawa! uwielbiam zbiorówki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Piotr .... mam podobnie ... zbiorówki mają swój niepowtarzalny klimat

      Usuń
    2. czy może już powoli zza horyzontu pojawia sie kolejny temat zbiorówki?

      Usuń
    3. Chodzi mi taki pomysł po głowie ..... na pewno chciałbym, zeby to był temat wymagający powstania nowej pracy ...... ale jeszcze muszę przemyslec i pogadać z resztą redakcji

      Usuń
    4. zgadza się, musi to być temat, który zmobilizuje twórców by wykreować nowe dzieło akurat na cel konkursu a nie z łatwością wyciągnąć rękę i zanurkować do swojego archiwum prac.

      Usuń
    5. No ale takie zanurkowane też sa potrzebne ... dlatego teraz będzie Akt:) .... a potem znowu coś nowego do narysowania

      Usuń
    6. nie mówię,że nie ale często byłam świadkiem, jak niektórzy woleli sięgać do archiwum niż tworzyć coś nowego na jakieś konkursy,najlepiej aby bazować na tym co się juz stworzyło równoważąc wciąż nowymi tworami

      Usuń
    7. Ja uwielbiem sięgać do archiwum, są w nim prace które nazywam "impas", nie rzstrzygnęte, zawieszone, odstawione i zapomniane... po jakimś czasie mam zupełnie inne spojrzenie i gra toczy sie dalej...

      Usuń
  29. Wiktor i Bogdan ... chciałbym wam powiedzieć, jeżeli tego nie zauważyliście, ze na facebooku, Wasze prace są w nagłówku profilu Variartu ..... naczelny był zachwycony .... profil natychmiast nabrał klasy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wspaniała forma wyróżnienia, idealnie wizualnie się wbiły te prace w nagłówku, super

      Usuń
    2. To może naczelny postawi nam piwo? :) działa

      Usuń
    3. :) Dam mu znać :)

      Usuń
  30. Witam, przepraszam za spóźnienie, Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Janek .... a Cibie nie kusi czasem narysować cos technicznego, a nie tylko pejzaż?

      Usuń
  31. Ja byłem dzisiaj poza komputerem i nie wiedziałem, to miłe co piszesz... czas i cenzor.. wyszedł mechanizm :) odpowiedź nie działa...

    OdpowiedzUsuń
  32. ot przyszło do głowy przy oglądaniu prac, że częściej w wyobraźni mechanizujemy człowieka niż uczłowieczamy mechanizm. Zwróćcie uwagę jak przez to zostają nam w pamięci mechanizmy z duszą jak blade runner

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może dlatego,że człowiek tak naprawdę to jeden wielki złożony, wielopłaszczyznowy mechanizm pokryty tkanką skórną.

      Usuń
    2. No a Terminator? ..... to świetny przykład uczłowieczonej maszyny ;)

      Usuń
    3. Zresztą w Blade runnerze też ;P ..... Rachel była cudowna :)

      Usuń
    4. I niezwykle wysportowana... :)

      Usuń
  33. dopisek - tytuł oczywiście nie bohater - toć to człek był

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, siedzę na działce , skradłam koma sąsiadowi i nie wiem jak długo bedzie działał - ale zdrówko Wasze wznoszę Kasztelanem przy kaszance z grila :)

      Usuń
    2. No to masz pełen wypas :) .... Twoje zdrowie Monika :)

      Usuń
    3. witam kolejną autorkę wyróżnionej pracy, przyznam,że pracy, która też przyciągnęła moje oko, z uwagi na formę i czarno-białe krechy:)gratuluję

      Usuń
    4. dzięki Jacek, lecę do góry poczytać póki ma internet:)

      Usuń
    5. Touanda -pięknie dziękuję to praca która miałam w głowie już dawno...ale brakowało mi kopa żeby się za nią zabrać :)

      Usuń
    6. Monika .... bardzo mnie zachwyciło w Twojej pracy to, że zauważyłaś, że kobiety też są czasem jak maszyny bez serca

      Usuń
    7. wiesz Jacek wciąż mi sie wydaje że jesteśmy tacy sami tylko ciężko się nam do tego przyznać...są mężczyźni którym serca brak i kobiety co serca im zabrakło :)

      Usuń
    8. mocno powiedziane ale prawdziwe, co ważne bardzo ciekawie ukazane w tej pracy, podobnie jak detal twarzy,a raczej jej braku lub ukrycia.tak czasem kobiety takie są niestety

      Usuń
    9. niektórym kobietom ktoś serce skradł, stąd są bez serca.żeby nie było,że takie okrutne jesteśmy:))

      Usuń
    10. No to jest jakby oddzielny temat .... ale kiedyś oglądałem reportaż o kobietach walcząsych w wojnie domowej w Somalii i tam reporterka rozmawiała właśnie z takimi dziewczynami ...... i jedna z nich na pytanie czym się rózni na polu walki kobieta od mężczyzny, odpowiedział, że własciwie niczym poza tym, że kobiety są okrutniejsze ..... hmmmm

      Usuń
    11. zgadzam się w stu procentach, zazwyczaj jesteśmy bez serca bo ktos nam je skradł :)

      Usuń
    12. Jacku to prawda, kobiety w temacie walki czy agresji potrafią być okrutniejsze.nie wiem z czego to wynika, może z tego,że emocje u nas działają pierwszoplanowo i jeśli je ukierunkować na złe tory to są motorem napędowym takich negatywów

      Usuń
    13. ...to te nasze poplątane kabelki Jacek...nam nigdy nie przechodzi :)

      Usuń
    14. Aneta .... też mi się wydaje, że to własnie tak jest .... dlatego nieraz gdy słyszę wypowiedzi, że gdyby kobiet rządziły światem byłoby pięknie i spokojnie, to podaję przykłady z historii takie jak angielska królowa Maria I czy caryca Katarzyna .... tych przykładów rządzących kobiet było sporo i w większości niestety to były bardzo krwawe rządy ..... hmmm

      Usuń
    15. dokładnie, fajnie to ujęłaś"poplątane kabelki" : ))) dobre

      Usuń
  34. właśnie to miałem na myśli: umaszynowienie człowieka spowszedniało: sztuczna inteligencja Spielberga jest więc bardziej ludzka niż człowiek, czy humanitarna nawet.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo robot to raczej nie ma zaprogramowanej głupoty ;) .... chociaż prace nad samouczącymi się maszynami trochę mnie przerażają

      Usuń
    2. a film "ja robot"?

      Usuń
    3. yyyy .... jeszcze nie widziałem .... muszę nadrobić :)

      Usuń
    4. to a propos twoich obaw dotyczących tego czym mogą się stać roboty, zobacz go sobie

      Usuń
  35. Świetne są takie konkursy bo wyzwalają w nas wole zmierzenia się z czymś co nie do końca jest nasze...temat był dla mnie wyzwaniem choć łaził za mną jakiś czas...rysowanie dla mnie jest wyrażaniem emocji - zazwyczaj rysuje kiededy coś się wydarzy i czuje ,że muszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najważniejsze żeby "czuć" :)
      bez tego ani rusz ! też tak mam, że wtedy muszę to z siebie wyrzucić...

      Usuń
    2. autoterapia tak zwana, inni muszą się wyżyć w sporcie, muzyce, tańcu a my plastycznie.bez ładunku emocjonalnego praca nie ma swej mocy

      Usuń
    3. coś w tym jest to taka terapia malowaniem bądź rysowaniem :)ja tak mam -to forma własnej wypowiedzi o której nie chcę rozmawiać

      Usuń
    4. niektórych rzeczy nie da się oddać werbalnie, wówczas zaczyna się pole działania dla kresek, form i kropek i to jest piękne

      Usuń
  36. Dobry wieczór, przepraszam za spóźnienie, ale wieczór autorski Basiu Dudek mnie pochłonął z ilustracjami Macieja Woltmana.

    Ale jestem, przyglądam się pracom po kolei i podziwiam moich ulubionych mistrzów :)

    Gratuluję wystawy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Margo :) Dziękuję-my :)

      Usuń
    2. Cieszę się, że zdążyłam, to ja dziękuję - Ty już wiesz... uszczęśliwiłeś mnie :)

      Usuń
  37. Witajcie, świetna forma wernisażu... jestem zachwycona i oglądam i ogładam. Dziękuję również ze moja praca tez tu się znalazła :) Gratuluję wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
  38. hej wszystkim!! mam tu strasznie wolny internet, więc prawie się nie odświeża, ale wpadłam, żeby pogratulować wspaniałych prac!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  39. Zmiany Krzysztofa mam przed nosem, więc mogę ponownie wbić się w jego mechanikę... Jeszcze raz dziękuję. Wiktor, Twoją maszynę powinnam wbudować w siebie, to własnie tak działa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, mechaniczna krecha Krzysia działa bardzo, witam serdecznie:)

      Usuń
  40. Monika, bardzo sugestywnie działa na mnie Twoja grafika, a Norbert trafił w sedno istoty - niesamowite!

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora