piątek, 8 listopada 2013

Katarzyna Wołodkiewicz - Malarstwo


Katarzyna Wołodkiewicz urodziła się, mieszka i pracuje we Wrocławiu. Zajmuje się malarstwem, grafiką i ilustracją, czyli sztukami pięknymi w różnych postaciach. Absolwentka wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych (Grafika Warsztatowa, dyplom w pracowni prof. A. Basaja w 2002 r.). W latach 2004-2006 pracowała jako nauczyciel w Liceum Plastycznym we Wrocławiu, jest wykwalifikowanym pedagogiem. W roku 2007 powołała Fenomenarium czyli Warsztaty Rysunku, Malarstwa, Rzeźby i Projektowania, jej uczniowie z sukcesem ubiegają się o miejsca na uczelnie artystyczne w kraju i za granicą. Współpracuje z wydawnictwami, agencjami reklamowymi oraz galeriami sztuki. Szczególnie ceni sobie współpracę z galerią ilustracji IllustrateYourself oraz Studiem Ilustracji IllustrateYourLIFE.

Wystawy indywidualne

2012 - wystawa malarstwa “Współistnienia”, Galeria Alternatywna „Obudź Jutro”, Łódź
2011 - cykl malarstwa “Szmery i Szelesty”, Filharmonia Wrocławska, Wrocław
2011 - wystawa malarstwa, „Spotkania z Modą i Sztuką”, Hotel Platinum Palace, Wrocław
2011 - cykl malarstwa “Portretownia”, Wrocławski Klub Formaty, Wrocław
2011 - cykl malarstwa “Pieszczot”, Pracownia-galeria Academia Nova, Wrocław
2011 - cykl malarstwa “Portretownia”, Mleczarnia, Wrocław
2011 - wystawa malarstwa “Czarny szlak”,  DPT Cyganeria, Kudowa Zdrój
2011 - przekrojowa wystawa malarstwa “Preteksty”,  Filharmonia Wrocławska, Wrocław
2009 - cykl malarstwa „Minownia",  Kalaczakra, Wrocław
2004 - cykl malarstwa „Śnienie”, Galeria Pod Plafonem, Wrocław
2004 - cykl grafiki „Ujarzmienie”,  Pícaro Café-Teatro, Toledo, Hiszpania
2002 - cykl grafiki „Ujarzmienie”, wystawa podyplomowa, Galeria na Solnym, Wrocław

Wybrane wystawy zbiorowe

2012 - malarstwo, 12. Ogólnopolski Przegląd Sztuki Współczesnej FORMA 2012, Dom Kultury w Rawiczu
2011 - malarstwo, wystawa studentów i absolwentów ASP we Wrocławiu "Sztuka walki", Włodkowica 11, Wrocław
2011 - malarstwo, wystawa studentów i absolwentów ASP we Wrocławiu, "Wiadro", Włodkowica 11, Wrocław
2011 - grafika, IV Ogólnopolski Konkurs Grafiki im. Ludwiga Meidnera, galeria MOKiS, Oleśnica
2011 - cykl malarstwa "Portretownia", Międzynarodowy Festiwal Sztuki WPA, Duszniki Zdrój
2011 - rysunek, Triennale Polskiego Rysunku Współczesnego Lubaczów 2011, Lubaczów
2011 - malarstwo, 11. Ogólnopolski  Przegląd Sztuki Współczesnej FORMA 2011, Dom Kultury w Rawiczu
2010 - rysunek, VII. International Biennial of Drawing, Museum of West Bohemia, Pilzno, Czechy
2010 - rysunek, World Gallery of Drawings, Osten Gallery, Skopje, Macedonia
2010 - cykl malarstwa i instalacja malarska “Pieszczot”, Wrocławskie Centrum Prasowe, Wrocław
2010 - projekt mailartowy „P.S. obraz/ P.S. picture", wystawa Stowarzyszenia Artystyka, Galeria G23, Wrocław
2009 - projekt mailartowy „P.S. obraz/ P.S. picture", wystawa Stowarzyszenia Artystyka, Muzeum Ziemi Kłodzkiej, Kłodzko
2008 - cykl malarstwa  „Powietrzem opowiadane”,  Hasco-Lek, Wrocław
2008 - instalacja malarska „Turbulencje”, wystawa Stowarzyszenia Artystyka, Muzeum Ziemi Kłodzkiej, Kłodzko
2006 - rysunek, III Międzynarodowy Konkurs Rysunku, Muzeum Architektury, Wrocław
2003-2004 - cykl ilustracji, wystawy zbiorowe „Jóvenes Artistas de Castilla", La Mancha, Hiszpania
2000-2006 - grafika, wystawy zbiorowe pracowni graficznej prof. A. Basaja
2000-2003 - grafika i malarstwo, wystawy zbiorowe Pizza Hut
2000 - cykl malarstwa „Mroki”, Centrum Bielany Tesco, Wrocław
2000 - wystawa reprezentująca pracownie projektowania komputerowego
wrocławskiego ASP we Lwowie i Kijowie







1. Somnambulik
© Katarzyna Wołodkiewicz






2. Dzielenie
akryl na płycie 90x83, 2011

© Katarzyna Wołodkiewicz




 
3.  Ogień Akryl na papierze, 70x100 cm + rama 2010
© Katarzyna Wołodkiewicz





 4. Z trudem
akryl na płycie 45x95 cm
© Katarzyna Wołodkiewicz





5. Niepoczytalnie
akryl na płycie 45x95 cm

© Katarzyna Wołodkiewicz





6. Dotyki akryl na papierze, 70x100 cm + rama, 2010
© Katarzyna Wołodkiewicz





7.  Szmery i szelesty - w tą przestrzeń cię wpuszczam,  
80x120 cm, akryl na płycie, 2011
© Katarzyna Wołodkiewicz





8. Szmery i szelesty - szamotanina  
80x120 cm, akryl na płycie, 2011
© Katarzyna Wołodkiewicz





9. Szmery i szelesty - czarny szlak,
80x120 cm, akryl na płycie, 2011
© Katarzyna Wołodkiewicz





10. Szmery i szelesty - od słowa do słowa pusta przestrzeń,
80x120 cm, akryl na płycie, 2011
© Katarzyna Wołodkiewicz





11. Portretownia - Sara akryl na papierze, 70x100 cm, 2009
© Katarzyna Wołodkiewicz





12. Pieszczot akryl na tekturze,| 68,5x30,2 cm + rama, 2010
© Katarzyna Wołodkiewicz





13.  Szmery i szelesty - współistnienia  
80x120 cm, akryl na płycie, 2011
© Katarzyna Wołodkiewicz





14. Szmery i szelesty - stać i patrzeć
80x120 cm, akryl na płycie, 2011
© Katarzyna Wołodkiewicz




 
15. Przekrój - Maja Kleczewska  akryl i kredki akwarelowe, A4, 2010
© Katarzyna Wołodkiewicz





16.  Prędkość czy położenie
akryl na płycie 120x80 cm, 2010
© Katarzyna Wołodkiewicz




 
17. Portretownia - pasterkaakryl na papierze, 100x70 cm, 2009
© Katarzyna Wołodkiewicz





18. Portretownia - Krzyś
akryl na płycie, 60x40 cm, 2009
© Katarzyna Wołodkiewicz





19. Przekrój - Adam Sikora akwarela na papierze, A4, 2010
© Katarzyna Wołodkiewicz






20. Portretownia - Ola akryl na papierze, 100x70 cm, 2009
© Katarzyna Wołodkiewicz





21. Przekrój - Krzysztof Grabowski akryl, kredki i digital-kolaż, A4, 2010
© Katarzyna Wołodkiewicz






66 komentarzy:

  1. Dobry wieczór :) witam wszystkich na kolejnym wernisażu on- line

    zapraszam do oglądania rozmowy, mam nadzieję, ze artystka zaraz się do nas odezwie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doby wieczór, najpierw spacerowałam.. "Szmery i szelesty" dookoła, trzeba się było dobrze rozglądać i nacieszać oczy. Dziękuję za zaproszenie :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Niezwykłe prace, kolorystyka, bardzo energetyczne i wyraziste :) jeżeli mogę użyć takiego sformułowania :)

      Usuń
  3. Dziękuję bardzo za możliwość pokazania moich prac Galerii Artpub.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się cieszę osobiście bardzo z tego, że możemy je tu pokazać. Dawno na ciebie trafiłem na Digarcie, choć chyba nie zostawiłem śladów.

      Usuń
    2. Dziękuję pięknie. Pierwszy raz w ten sposób też dowiedziałam się o tego typu wernisażach. Muszę przyznać że taki wernisaż zdecydowanie bardziej mi się podoba. Nie czuję się dobrze w tłumie. Zawsze wernisaże są dla mnie krępujące. Podoba mi się ta forma.

      Usuń
    3. A ta forma wernisażu chyba tylko u nas.
      Nie wiem, czy ktoś gdzieś jeszcze wpadł na ten pomysł.

      Usuń
    4. Dla mnie, z racji emigracji to najlepszy sposób na obejrzenie obrazów, pogadanie i oderwanie się od codzienności :) Dziękuję Katarzyno, że dzisiaj z Tobą mam przyjemność :) a może raczej z obrazami :)

      Usuń
    5. Po ciężkim dniu, ulubiona muzyka i wizyta w Galerii, spojrzenie tym pięknym portretom w twarz, słuchanie "Szmerów i szelestów", bardzo piękne jest to, co Pani robi Pani Katarzyno i jakie cudowne ciepłe światło wędruje do serca - dziękuję.

      Usuń
    6. Gratuluję, Katarzyno, ;)

      Usuń
  4. Witam serdecznie :)
    wspaniałe prace - kolor, niedopowiedzenia -szczerze zachwycają !
    gratuluję autorce!

    OdpowiedzUsuń
  5. To standardowy banał, że wszystko mi sie podoba, więc powiem, że jakom temu od pejzażu, zwłaszcza Szmery i szelesty przypadają do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mówisz Janku, że mówiąc wszystko się podoba to banał byłby ? no właśnie zastanawiam się co mi najbardziej do gustu przypadło.....i zgłupiałam...."Szmery i szelesty - współistnienia" "Niepoczytalnie" "Ogień " i "Dzielenie"....wyśmienite! "
      Somnambulik" to akryl?

      Usuń
    2. a wiecie, ja mam problem, nie mogę się zdecydować, co mi się najmniej podoba, w każdym obrazie znajduję coś, co mnie zachwyca, nie lubię jakoś ostatnio portretów, może mam przesyt, a tutaj w każdym znajduję jakiś szczegół i jestem rozmiękczona :P sorry, że jestem banalna Janku :P

      Usuń
    3. Banał banalny, ale prawdziwy - i to bardzo dobrze - wszystkie obrazy są Świetne.

      Usuń
    4. Wszystkie te prace to akryle. Dziękuję. Ja też często odnajduję twórców, u których wszystko mi się podoba, więc nie widzę problemu w banalności tego faktu;)

      Usuń
    5. Akryle wbrew pozorom i ich jakby małej popularności jeszcze, mają moc nie gorszą niż oleje o ile nie większą, też coraz częściej używam tylko akryli, choć obrazy mam z zupełnie innej mańki ;)

      Usuń
    6. Uwielbiam akryle za możliwość wprowadzania szybkich zmian, za to jak wiele niezwykłych efektów można nimi uzyskać. W szybkim czasie zobaczyć i jeszcze szybciej poprawić.Są jak podróż w której człowiek zachwyca się widokami.

      Usuń
  6. Szmery i szelesty powstały z chęci podzielenia się tym szczególnym stanem, który sobie tak bardzo cenie w czasie pracy. Chodzi o przestrzeń gdzie działa wyobraźnia. Taki czas trochę medytacyjnego spokoju, gdzie można zatopić się w kolory.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się w nich czuje.

      Najbardziej lubię "Stać i patrzeć" - tę ciepłą tonację...

      Usuń
  7. na ten wieczór najbardziej "Ogień" i "Dotyki" - ale będę tu wracać wielokrotnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Z poślizgiem z przyczyn nieprzewidzianych, ale też witam was i Autorkę i gości wszystkich obecnych i przyszłych :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam, i pozdrawiam: prace interesujące, szczególne wrażenie robi "od słowa do słowa..." Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wita i pozdrawiam ;) Też zafascynowały mnie Szmery i szelesty. Niesamowity świat Saga

    OdpowiedzUsuń
  11. Cześć Pawle :) świetna wystawa, gartuluję i autorce i Tobie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam, gratuluje wystawy:) Piekne prace!!!!
    Pozdrawiam
    Ultramaryna

    OdpowiedzUsuń
  13. Dotyki i Ogień dały początek bardziej rozbudowanej serii pt. "Pieszczot". Tu zamieściłam te dwie prace, bo one najlepiej chyba wyrażają to, o co chodziło w serii.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne prace, ciekawe ujęcia tematów - GRATULACJE :)

    OdpowiedzUsuń
  15. 1 i 3 - genialne. Świetne połączenie "realizmu" z "niedokończeniem", taszystowską wręcz strukturą farby.
    Reszta znakomita.
    Przykro mi ale tylko znakomita.

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajna sprawa te obrazy, dużo w nich przestrzeni, piękny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobry wieczór :) Magiczna twórczość - podobnie jak pan Romuald jestem pod szczególnym wrażeniem serii "Szmery i szelesty", a obraz "od słowa do słowa.." absolutnie mnie zaczarował. Dużo oddechu jest w Pani obrazach, gratuluję i dołączam do grona entuzjastów Pani twórczości.

    OdpowiedzUsuń
  18. ŚWIETNE PRACE...w tych obrazach jest moc, energia i jednocześnie lekkość. Gratulacje

    OdpowiedzUsuń
  19. Staram się :) i nie proponowałbym na nasze wystawy osoby, co do której nie miałbym pewności, że robi sztukę wysokich lotów... ach, miło patrzeć jak malarstwo nasze jest różnorodne i mocne zarazem.

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam Autorkę prac. 8. Szmery i szelesty - szamotanina -bardzo mi ta praca odpowiada.

    OdpowiedzUsuń
  21. Dość ciężko zebrać myśli i odpowiedzieć coś na tyle ciepłych słów o moich pracach. Jest to przestrzeń mojego świata dość intymna co sprawia że jestem z jednaj strony lekko skrępowana, a z drugiej jest mi niesłychanie miło że ten mój kawałek świata się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W obrazach jest jak pisał Andrzej Fronczak moc, energia i lekkość, a nadto można użyć określeń jak przestrzeń, ciepło, powietrze... ale to wszystko tyko słowa, realny odbiór obrazu jest zawsze głębszy i dlatego warto je prezentować jak najczęściej.

      Usuń
  22. Uszanowanie. Malarstwo wyborne, Jak napisał Andrzej "w tych obrazach jest moc, energia i jednocześnie lekkość" - nic ująć, może tylko dodać, że jest w obrazach figuratywnych swoisty, obserwatorski "pazur". Gratuluję autorce serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Rozkoszuję się od dawna Twoimi pracami, jest w nich niesamowita zachłanność i tajemnica - w kolorze, formie, kompozycji. I ta wysublimowana i wyrafinowana gra dłońmi...bardzo głęboko sięgasz w naturę człowieka. Podziwiam i gratuluję!

    kasia tchórz

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam wszystkich. Szczegolnie zaś autorkę tych pyszności tu prezentowanych.

    OdpowiedzUsuń
  25. Witaj Katarzyno!
    Jakże cieszę się, że dziś jestem tutaj i przyglądam się,
    delektuję się, smakuję, dotykam i czuję cudowne szelesty i szmery piękna.
    Somnambulik, Dzielenie, Ogień, Z trudem, Niepoczytalnie - są piękne,
    a Wszystkie Portrety - PORTRETY są z DUSZĄ.
    "DOTYKI", DOTYKI, DOTYKI mnie zatrzymały na długi czas,
    a WSZYSTKIE "SZMERY I SZELESTY"
    tak i SZMERY i SZELESTY i SZELESTY i SZMERY mnie zachwyciły.
    Cudowne prace Katarzyno, Kasiu, pełne czaru barw, pełne smaku,
    pełne delikatności i cudownego powiewu świeżości.
    To jest urzekające i niesamowite zjawisko, gdyż przyglądając się
    wszystkim Twoim pracom odczuwam wielką RADOŚĆ ŻYCIA.
    Tak, to pasja tworzenia - moc, energia, która została przekazana
    a teraz udziela się oglądającym. Tak trzymaj.
    GRATULACJE.
    Znakomita Wystawa Malarstwa.
    Podziwiam i pozdrawiam serdecznie
    Anna Kos

    OdpowiedzUsuń
  26. Prace świetne. Pierwsze sześć przytrzymuje wzrok i puścić nie chce. Szmery i szelesty podobnie. Nie to, żebym coś portretom miała do zarzucenia, ale moje serce uwiodły te powyższe. Gratulacje dla autorki.

    OdpowiedzUsuń
  27. Dzieńdobry wieczór Margarithes, Janku i Pawle. Jest o.k. :) Całuski dla Gosi.

    OdpowiedzUsuń
  28. Szczere gratulacje składam autorce prac.

    OdpowiedzUsuń
  29. Myślę, że to chyba najwspanialszy komplement jak czytam, że moje prace są odbierane emocjami, uczuciami. Przez wiele lat walczyłam jak w amoku o precyzję, o sposób na fotograficzne odtworzenie rzeczywistości. Trochę czasu mi zajęło zanim zrozumiałam całkiem przypadkiem że o wiele cenniejsze cą rzeczy w których jest drugie dno. Wiele lat w muzeum Rodina zobaczyłam obraz Van Gogha i doznałam olśnienia. Energia która biła z prostego pejzażu uderzyła mnie do tego stopnia że w jednej chwili zmieniło się moje podejście do wszystkiego co robiłam i jak o tym myślałam. Następne kilka lat przyszło mi trawić to olśnienie.

    OdpowiedzUsuń
  30. Dobry wieczór. Gratuluję ciekawej wystawy. Bardzo ciekawe cykle. Siła koloru i te ludzkie inkrustacje!

    OdpowiedzUsuń
  31. 10 i 11 faworyci...........poza tym wszystkie piękne
    gratuluje i pozdrawiam
    Rafał - rdza

    OdpowiedzUsuń
  32. rodorek.bloog.pl8 listopada 2013 21:56

    Nie znam się na malarstwie, ale dla mnie te prace są subtelne, pełne tajemnicy, jakby niedopowiedziane... Pozostawiasz kawałek płótna do "zagospodarowania" przez widzów:)
    Podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetne prace Kasia, w oko wpadła mi ta z nr1, czuję w niej emocje, a ta gra ciepłych i zimnych barw rewelacja, aż bym go sobie w pokoju powiesił

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo cześć :) Jak fajnie widzieć cię na tym wyjątkowym wernisażu. Dziękuję pięknie

      Usuń
  34. Podziwiam od wielu lat i ciagle mnie zaskakujesz. Nie moge sie doczekac, az zaczniesz nowa serie... ciekawe, co to bedzie po tych wszystkich przezyciach ostatnich czasow:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Dobry wieczór, zachwyciły mnie 9 i 10 :) Gratuluję pięknej wystawy Autorce a Organizatorom dziękuję za możliwośc poznania nowej Malarki ( nie znałam dotąd ) :)
    Majka

    OdpowiedzUsuń
  36. Na mnie pora, będę sie wyłączał,
    Dziękuję Autorce
    i Pawłowi za zorganizowanie wystawy.
    Dobranoc.

    OdpowiedzUsuń
  37. Pięknie dziękuje wszystkim, entuzjastycznie pozdrawiam Dobrej nocy

    OdpowiedzUsuń
  38. Brawo, wspaniałe prace... numer 4, 10 i 12 najbardziej przyciągnęły mój wzrok, podoba mi się sposób malowania, subtelnie wycofany realizm na rzecz autorskich światów - pięknie
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
  39. Gratuluję wystawy...!. "Somnambulik", bardzo ciekawa i ładna praca,... Pozdrawiam... WalDemar

    OdpowiedzUsuń
  40. Gratuluję wspaniałej wystawy! przepiękne obrazy. wrócę tu jeszcze nie raz, by popatrzeć na subtelne pociągnięcia pędzla, smukłe linie kredką, nasycić się emocjami płynącymi wprost do serca.
    pozdrawiam
    ved

    OdpowiedzUsuń
  41. świetne malarstwo !
    gratuluje
    Rafał-rdza

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora