piątek, 6 maja 2011

Jan Rusnok - Pejzaż

 
Urodziłem się w r. 1956 w Cieszynie, czyli na granicy – wtedy polsko-czechosłowackiej, dzisiaj polsko-czeskiej, a zawsze śląsko-śląskiej. Żyłem na tej granicy 34 lata przekraczając ją co i raz tam i z powrotem. W którymś momencie zacząłem malować obrazy. Patrząc na to, co udało mi się dotąd w tej dziedzinie zrobić, stwierdzam, że również poruszam się w pobliżu granicy. Po jednej stronie realizm, po drugiej…? Życie w realnym świecie jest strasznie męczące, może dlatego w malarstwie staram się wychodząc od rzeczywistych, zobaczonych obrazków uciekać od realistycznego przedstawiania szukając własnego świata.

Strony www autora:  www.rusnok.jasky.pl/rusnok/
                                www.variart.pl
                                rusnok.digart.pl


01 Pejzaż
2004, 40cm X 60cm, olej, płyta
© Jan Rusnok


02 Pejzaż
2002, 23cm X 60cm, olej, płyta
© Jan Rusnok

03 Pejzaż
2002, 23cm X 60cm, olej, płyta
© Jan Rusnok

04 Pejzaż
2006, 35cm X 60cm, olej, płyta
© Jan Rusnok

05 Pejzaż
2006, 33cm X 60cm, olej, płyta
© Jan Rusnok

06 Pejzaż
2003, 50cm X 60cm, olej, płyta
© Jan Rusnok

07 Pejzaż
2003, 50cm X 60cm, olej, płyta
© Jan Rusnok

08 Pejzaż
2003, 50cm X 60cm, olej, płyta
© Jan Rusnok

09 Pejzaż
2003, 107cm X 60cm, olej, płyta
© Jan Rusnok

10 Pejzaż
2007, 107cm X 60cm, olej, płyta
© Jan Rusnok

11 Pejzaż
2000, 60cm X 85cm, olej, płyta
© Jan Rusnok

12 Pejzaż
2002, 60cm X 85cm, olej, płyta
© Jan Rusnok

82 komentarze:

  1. No to jestem.Witaj Janku.Cieszę się,że mogę pooglądać Twoje nierealne pejzaże :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z reguły ludzie nie zaglądają do starszych prac, skupiając się na nowych, dlatego fajnie jest co jakiś czas przypomnieć, że dany twórca ma w zanadrzu mnóstwo świetnych obrazów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak patrze na 2003 to brakuje mi slow....

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten rudy z 2006 roku mnie zachwyca.Też mi się podoba,że pokazaliście starsze Jankowe prace - nie znałam ich .

    OdpowiedzUsuń
  5. Basia! .... a ja Cię szukam od kilku dni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. drugi od dołu pięknie działa .... minimum machania maximum efektu

    OdpowiedzUsuń
  7. A czwarty od dołu zawsze kojarzył mi się z krucjatą .... ma klimat

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej! Witajcie. Ciekaw byłem, Jacku, co wybierzesz z tej mojej zaprzeszłej wystawki... a w zasadzie, to zapomniałem już co tam było...

    OdpowiedzUsuń
  9. A ....wynioslam na Facebook.... e-mail mam zmieniony ,juz nie panuje nad tym...ciagle mi cos zmienia....

    OdpowiedzUsuń
  10. witaj Janek......2000 dziala jak abstrakcja... cudenko

    OdpowiedzUsuń
  11. Janek .... no jak widzisz same fajne obrazki :)

    Basia ..... podeślij mi ten nowy adres na digarcie

    OdpowiedzUsuń
  12. Z tym czwartym od dołu miałem podobne skojarzenia już od zobaczenia w naturze - niekoniecznie krucjata, ale drużyna jakichś wojów.

    OdpowiedzUsuń
  13. 2002 tanczace drzewa... wlaciwie motyw banalny,ale jak podany.... nie wazne co, wazne jak

    OdpowiedzUsuń
  14. O, Basiu, wielce mnie cieszy zawsze, jak mi się uda jakiś kawałek abstrakcji.

    OdpowiedzUsuń
  15. Na tym czwartym od dołu jest nawet palestyńska kolorystyka ..... świt w drodze do Akki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kurde - jak obrazy nie mają tytułów to wieszajcie je z numerkami kolejnymi - bo bez tego źle się o wystawie rozmawia.Denerwuje takie ciągłe odliczanie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Maja, przygotowuję wystawkę (nie moją) na której tak właśnie będzie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Maja! .... że też ja na to nie wpadłem ... buziak dla Ciebie .... Już zrobiłem ... Jak odświeżysz to powinno być

    OdpowiedzUsuń
  19. O,dziękuję bardzo.Teraz zupełnie inaczej.Powiedz Janku czy w naturze 7 i 8 mają naprawdę takie zimne te zielenie ?

    OdpowiedzUsuń
  20. 8 to wyjątkowy jest ... te zielenie są w klimacie Corota ...... a ja uważam, ze Corot to mistrz zieleni jest

    OdpowiedzUsuń
  21. Wiesz, kolory u mnie są rzadko zgodne z naturą. Te zimne oddają mój wredny charakter.

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam na myśli kolor obrazu i kolor na zdjęciu - czy są takie same :):)

    OdpowiedzUsuń
  23. :) ... On się tylko tak kryguje .... ale czasem "pięknie" coś podsumuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wiecie co mnie denerwuje....dlaczego musze wejsc no nowo aby zobaczys kto co napisal nowegp

    OdpowiedzUsuń
  25. Tak, kolory raczej się zgadzają. Zawsze się staram na ile się da przypasować.

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam.
    Piękny zestawik prac...
    O9 mnie przyciągnęło od razu jak magnes, 07 i 08 to rewia cudnych zieleni. 06 wiruje. Nieskromnie się pochwalę, że 04 wisi u mnie i mogę się nim delektować ile dusza zapragnie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Basia! ... sprzedam Ci patent, ja mam otwartą cały czas pocztę, i jeżeli klikniesz na dole "subskrybuj pocztą e-mail" to w poczcie na bieżąco będą pojawiać się informacje o nowych komentarzach i bez odświeżania ekranu będziesz na bieżąco

    OdpowiedzUsuń
  28. uwielbiam twoje pejzaże są lekkie, słodkie i poetyczne pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Dopadł - oczywiście to z wrażenia :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Można też wcisnąć razem klawisze Ctrl+F5 i się odświeża :)

    OdpowiedzUsuń
  31. 04 jest cudnie nostalgiczny.

    OdpowiedzUsuń
  32. Witaj Magdo.
    Nieskromnie powiem, że tu: http://bozydarlisciowy.blogspot.com/2011/05/wystawa-jana-rusnoka-w-galerii-artpub.html#comments
    można zobaczyć drobny dodatek do wystawki.

    OdpowiedzUsuń
  33. Hosala .... kurcze, On chyba ma do Ciebie słabość ;) ...... Wcale się mu nie dziwię ;)

    świetlistości .... ładnie to ujęłaś .... i chciałbym dodać, że zacząłem rysować obrazek, który na pewno Cię zainteresuje ;)

    Witaj Margo .... Miło Cię tu widzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Cześć Jacku :)

    Cześć Majeczko :)

    Cześć wszystkim których nie znam :)

    I temu co mnie na wystawę w Szczecinie nie zabrał też cześć :P

    To nie wyrzut, ja mam sklerozę :)

    OdpowiedzUsuń
  35. madrale..."Twoje pejzaże są lekkie, słodkie i poetyczne" tez bym to tak nazwala

    OdpowiedzUsuń
  36. 06 też działa na mnie świetnie ..... ja generalnie lubię obrazy w wąskiej gamie kolorystycznej ...... chociaż kiedyś sam malowałem w pełnej palecie barw .... ale jak wiadomo przeszło mi ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. W 04 to mnie się horyzont podoba... bardzo optymistyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Margo ... generalnie Janka obrazy są optymistyczne, co jest dla mnie plusem, bo ja nie bardzo takie umiem, a chciałbym.
    Ale się staram, żeby przynajmniej nie były pesymistyczne

    OdpowiedzUsuń
  39. Jacku, Twoje mi się wydają - przynajmniej te które wieszam u siebie na blogu, że są bardzo optymistyczne...

    A Janka 06 wydaje się mroczny :)

    OdpowiedzUsuń
  40. 01 bardzo przypomina mi pewien leśny zakątek w którym jako dzieciak spędzałem dużo czasu ...

    OdpowiedzUsuń
  41. Jak dla mnie to najbardziej mroczna jest ta Krucjata "04"
    A z moich to jedyny optymistyczny to jest ten portret Cecylii z żyrafami

    OdpowiedzUsuń
  42. Janek... a czy kiedyś namalowałeś jakiś akt, albo portret?

    OdpowiedzUsuń
  43. Witaj Janku :) i wszyscy których znam i nie znam :) Weszłam i się zachwycam ... 04 piękny a 09 choć już znam nadal zachwyca.

    OdpowiedzUsuń
  44. Ups ....ten mroczny to miał być 09 a nie 04 :) ..... 04 jest uroczy ... lubię takie płaskie przestrzenie

    OdpowiedzUsuń
  45. Portretów kilka, kiedyś, raczej niedużo - ostatni był auto- na wystawę Grupy 4 parę lat temu. Akt - na studiach.

    OdpowiedzUsuń
  46. a nie kusi Cię czasem, żeby własnie jakiś portret machnąć ..... bo mnie skusiło kiedyś narysowanie pejzażu i czasem sobie z dużą przyjemnością rysuję

    OdpowiedzUsuń
  47. :) ... A ta Lidka, to moja druga połowa .... jakbyś nie wiedział ;)

    OdpowiedzUsuń
  48. Margo - 06, mówisz, mroczny...? Mnie się wydawało, że ciepły i wesoły... choroba, znowu się nie udało.
    A propos wystawy we Szczecinie - jeszcze się nie zdążyłem oswoić z nową tam znajomością. Następną razą się poprawię i wyślę ci zaproszenie.

    Jacku - optymistyczne? - no to jednak mi się czasem trochę udaje.

    OdpowiedzUsuń
  49. Witajcie :) Gratuluję, podziwiam, niezmiennie się zachwycam wrażiwością wszechstronną i czuje się pochwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Witaj Marysiu! ... Cieszę się, że zajrzałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Jacku, dzisiaj zdążyłam:)) Ostatnio trochę wiecej czasu poświęcam pracy nad nową książeczką i zaniedbuję internet :) A tu tyle wspanialości

    OdpowiedzUsuń
  52. Witaj Maju, mam nadzieję, że cieplejszą porą zobaczymy się w realu:)

    OdpowiedzUsuń
  53. Laura .... No ciekaw jestem tej książki, bo znając Twoje pisanie, musi być nietuzinkowa ..... a na internet ja też nie mam ostatnio głowy ... chyba wiosna tak działa ;)

    OdpowiedzUsuń
  54. Przepiekne, wyciszajace malarstwo. Gratulacje !

    OdpowiedzUsuń
  55. Ech, ja bym częsciej zaglądała i sprawdzała, co rob^ą moi ulubieni artyści, ale mam na razie internet radiowy... i kiedy chcę coś otworzyć, muli się, zrywa, pluje :D

    OdpowiedzUsuń
  56. Witaj Janku, mogę spokojnie śpiewać w chórku Twoich fanów :)) Cudowne malarstwo!

    OdpowiedzUsuń
  57. Aleksandra .... jest dokładnie tak jak piszesz :)

    Maria .... to rzeczywiście można stracić chęć zaglądania do netu

    OdpowiedzUsuń
  58. Będę znikał .... Chciałbym podziękować wszystkim za przybycie tutaj dzisiaj ...... Bardzo było mi miło z Wami pogadać ...... Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Jak się cieszę, że u nas internet nie pluje:)) i mogę spokojnie pooglądać ... 11 podoba mi się bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  60. E tam, moje subiektywne odczucie może się z niczym nie pokrywać. To tylko wrażenie. Więc spokojnie :) Będzie mi miło, jak mi czasem przypomnisz o jakimś fajnym spotkaniu w cudownych okolicznościach :)


    Dziękuję pięknie za miłe spotkanie i oddalam się.

    OdpowiedzUsuń
  61. widziałam bardzo wiele obrazów Janka na żywo :) zrobiłyśmy mu niezły rumor z Hosalką w pracowni. w rzeczywistości obrazy się prezentują zarówno fakturalnie jak i kolorystycznie zdecydowanie lepiej niż na zdjęciach. piękny zestaw prac na tej wystawie. 4,8,9 i 12 to moi faworyci :)

    OdpowiedzUsuń
  62. zapomniałam napisać, że 7 zachwyca nietuzinkową kompozycją

    OdpowiedzUsuń
  63. Wielkiej urody prace, odrealnione obrazy, przestrzenie, odrealnione klimaty... zwłaszcza mnie zachwycił - 09 Pejzaż -
    Pozdrawiam serdecznie Autora, WalDemar

    OdpowiedzUsuń
  64. Jacku jestem ciekawa Twojego nowego obrazka:) mam nadzieję że wkrótce go skończysz bo zżera mnie ciekawość....:) pozdrawiam wiola.

    OdpowiedzUsuń
  65. :)Pozdrawiam. Chodzę po wystawie z Możdżerem w słuchawkach, mam szeroko otwarte okna i wlewa mi się słońce do pokoju... Lepszej aranżacji nie trzeba do tych prac:). 11 chciałabym zobaczyć w realu. Jest w ramie okiennej?

    OdpowiedzUsuń
  66. Zmierzyłeś się kiedyś Janku z wydmami? Jakie tam są "posolone zielenie" cudne. Trawy ostre.

    OdpowiedzUsuń
  67. Jam jak zwykle haniebnie spoźniona.

    Janku, podziwiam zawsze Twoją niezwykłą wrażliwosc na barwy, niuanse kolorystyczne (prace lepiej sie ogląda na żywo- jak zwykle)...te Twoje, bo tak charakterystyczne dla Ciebie, drgania barwne. Nie pomyliłabym Twojego pejzażu z niczyim innym:)
    Moje faworyty to 04 i o5, ze względu na kompozycję i gamę barwną.
    W 07 i 08 są wspaniałe, godne podziwu zielenie. A 11 mnie zaskoczyles:)!

    Bardzo ciekawa jestem tej wspolnej wystawy z Madzią w czerwcu, mam nadzieje, ze to nadal aktualne i że uda sie przyjechac:)))
    ____________________
    Pozdrawiam Was Kochani wszystkich serdecznie,bo i Lidzię Jacusiową tu widzę i Wrobelka, Krzysia jedynie nie ma.
    Tak strasznie fajnie i dobrze się czyta, jak tak sobie gadacie:*
    ...a to tylko przypomina mi, ze najwyzszy czas zaplanować jakieś kolejne spotkanko w realu, bo się po prostu stęskniłam,o!:D

    OdpowiedzUsuń
  68. Wydmy? Kiedyś jedna koleżanka domagała się tryptyku morskiego. Zacząłem jedną część (na formacie dość miniaturowym), ale jakoś nie mogę ruszyć dalej. Trzeba by się wybrać na jaką wycieczkę i wydmy też pofotografić. Jakoś nie moge sie znaleźć w odpowiednim miejscu o odpowiedniej porze - jak się trafił Kołobrzeg, to w nocy...

    11 ma zwykłą wąską ramkę.

    Duet z Hosalką w czerwcu w Świeciu jak najbardziej aktualny: http://oksir.com.pl/product,pl,aktualnosci,96.html

    OdpowiedzUsuń
  69. zamiastmnie

    podziwiam , podziwiam Janku...

    OdpowiedzUsuń
  70. Janku widziałem Twoje obrazy na żywo i wiesz, że dla mnie jesteś mistrzem świata :)

    OdpowiedzUsuń
  71. Ja tu sobie teraz chodzę i zaglądam. Ogromnie mnie cieszy, że znalazłem się w gronie tak znakomitych twórców. Chciałbym wejść w Twoje pejzaże. Gdybym miał wybrać jeden, nie umiałbym...

    OdpowiedzUsuń
  72. Piękny i ciepły jest Twój świat( ażeby rzeczywistość nie była taka trudna) Janku:)Cudne są 1, 04, 07, 08, 09,11 i wszystkie:) dedykuję Ci śpiewanie Wandy Warskiej :)http://www.youtube.com/watch?v=YIajx1rQQ5c&feature=related nie tylko ten jeden utwór:)

    OdpowiedzUsuń
  73. Piękne są Twoje obrazy. Ciepłe i miękkie, jak szlachetne, aksamitne szale.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora