piątek, 18 lipca 2014

Piotr Kamieniarz - rysunek



Piotr Kamieniarz - urodzony w 1964 r. Nie ma wykształcenia plastycznego, szuka rozwiązań na własną rękę, posługując się piórkiem i kredkami. Współpracuje z galerią Leonardo w Kazimierzu. Mieszka i pracuje w Salominie. 

Niech nie zmyli Was kaczuszka, lalkarz, arlekin, koń na biegunach, sprzedawczyni jabłek, królowie czy kochankowie złączeni plecami „na dobre i na złe”. Baśniowy i balladowy nastrój prac Piotra Kamieniarza jest jedynie piękną maską (tak częstym motywem twórczości artysty) za którą skrywają się: okrucieństwo, ból, przerażenie i nasze wstydliwe przywary. Te poetyckie rysunki, w niepowtarzalny sposób łączą w sobie dziecięcą niewinność i mroczną seksualność. Nie unikają poruszania częstokroć drażliwych tematów tabu, jak i czułości. Całość podszyta elementami groteski pozbawia je ciężkostrawnego patosu, dojmującego dramatyzmu, czyniąc z Piotra artystę świadomego swojej sztuki, ale także niezwykle wrażliwego obserwatora drugiego człowieka i życia.
Kasia Tchórz
Tekst pochodzi z sZAFy


 Wystawy:
1994 – indywidualna – Volkshohschule w Essen;
1995 – indywidualna – Westdeutsche Allgemeine Zeitung Galerie Katholishes;
od 1996 stała współpraca i wystawy w Galerie KK Essen;
1997 – indywidualna w Miejskim Domu Kultury w Stalowej Woli;
1998 – indywidualna w Galerie KK Essen;
1998 – zbiorowa „Arbeiten auf Papier” w Galerie KK Essen;
2000 – zbiorowa „Auf den Hund gekommen” w Galerie KK, Essen;
2000 – indywidualna w Galerie Streitenfeld, Oberursel;
2001 – indywidualna „Menschen, Engel, Vögel” w Galerie Gallus Zentrum, Frankfurt am Main;
2001 – zbiorowa „Markwurdige Bilder” w Galerie KK, Essen;
2002 – indywidualna „Piotr Kamieniarz – Neue Arbeiten” w Galerie KK, Essen;
2003 – indywidualna w Galerii Bohema, Kazimierz Dolny;
2004 – indywidualna w Galerii Szarej, Kraśnik;
2006 – reprezentacja Galerii KK Essen na Międzynarodowych Targach Sztuki, Köln;
2007 – zbiorowa „Spitzentreffen” (Rolad Topor, Rudi Hurzmeier, Gottfried Helnwein) – Galerie Fahre Bad Saulgau;
2008 – zbiorowa „Ansichten von ich” w Galerie KK, Essen;
2008 – nominacja do nagrody w prestiżowym Międzynarodowym Konkursie Rysunku Satyrycznego „Satyrykon” Legnica, udział w wystawach Satyrykon 2008;
2009 – udział w wystawach Satyrykon 2009;
2009 – indywidualna w Gminnym Ośrodku Kultury w Trzydniku Dużym.
– współpraca z kwartalnikiem filozoficzno-psychologicznym „Labyrinth”;
– stała ekspozycja w Erotik Art Museum, Duisburg (Niemcy);
– 2011 – udzial w wystawie poplenerowej w Galerii Szur w Krasnobrodzie



Protekcja


Spowiednik


Tranwestyta


Puszka Pandory


Samotność we dwoje


W kąpieli


Nocne odwiedziny


Niewierność


Lalka


Kain


Muzyk


Ewa


Eros i śmierć


Wstyd


Aktorzy


Ciąża urojona


Domina


Dziecko Rosamery



100 komentarzy:

  1. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 20:38

    Chciałbym powitać wszystkich odwiedzających mój wernisaż w galerii Artpub oraz podziękować serdecznie Krzysztofowi za umożliwienie wystawienia moich prac. Przed paroma laty miałem przyjemność wystawić moje rysunki w wystawie pokonkursowej. Tamta wystaw była wystawa zbiorowa wiec nie przeżywałem takiej tremy tak jak dzisiaj. Wernisaż wirtualny jest dla mnie nowym doświadczeniem. Nie wiem nawet, jaka będzie oprawa, jakie rysunki w przeciwieństwie do wystaw w realnym świecie gdzie zazwyczaj prace na ścianach wieszam sam lub pomagam w wieszaniu. Mam nadzieje ze Państwo nie będziecie rozczarowani wernisażem i moje rysunki dostarcza miłych wrażeń

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry wieczór? Jestem pierwsza? Od dawna jestem admiratorką sztuki Piotra Kamieniarza. Kasia Tchórz napisała właściwie wszystko. Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piotrze, jakie są formaty tych prac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. piotr kamieniarz18 lipca 2014 20:46

      Miło mi . Wiekszosc prac to format 20 + x 40 + cm

      Usuń
    2. Podziwiam i jeszcze raz gratuluję! :)

      Usuń
    3. Podziwiam i jeszcze raz gratuluję! :)

      Usuń
    4. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 20:49

      Tez mam takie wrazenie ze Kasia napisala to co ja czuje rysujac

      Usuń
  4. Dobry wieczór,
    wspaniałe rysunki pełne poezji i napięcia ...

    Marcin B.

    OdpowiedzUsuń
  5. Znakomita krecha, wyobraźnia i styl. Wielkie TAK dla takich rysunków. pozdrawiam Autora

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 20:47

      Dziekuje slicznie

      Usuń
    2. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 20:47

      kreski czuje bardziej niz kolory :)

      Usuń
    3. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:38

      nie wiem moze dlatego ze kreski to precyzja jak skalpel

      Usuń
  6. Witam, już z zapowiedzi bardzo chciałam obejrzeć Twoją wystawę. Dla mnie nie tyle istotna jest kreska, ile treść prac. I nie rozczarowałam się :) Saga

    OdpowiedzUsuń
  7. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 20:56

    a co podoba Ci sie w tresci?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wnętrze. Stany psychologiczne. Jakby krzywe zwierciadło... Saga

      Usuń
    2. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 22:32

      krzywe zwierciadlo,tak staram sie mowic bez jednoznacznosci

      Usuń
    3. Wiesz, w każdym coś tam z tego co przedstawiłeś siedzi ;). Z prac najbardziej przemówiła do mnie "Nocne odwiedziny". Saga

      Usuń
  8. Interesujące rysunki, gratuluję talentu i wyobraźni.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie, trochę się spóźniłem ale już jestem :) Bardzo cenię sobie prace Piotra. Znam je już wiele lat, nawet kiedyś się spotkaliśmy i muszę przyznać, że mają swoją moc,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:01

      i wypilismy piwo razem w Warszawie :)

      Usuń
    2. Piotrze liczę, że wypijemy jeszcze nie jedno :)

      Usuń
    3. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:16

      nie lubie Warszawy wolalbym w ogrodzie w Salominie

      Usuń
    4. wybiorę się tam kiedyś, obiecuję :)

      Usuń
    5. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 22:13

      mam taka nadzieje :) Ja wybieram sie do Marcina B do Berlina

      Usuń
  10. Dobry wieczór! Jestem pod wrażeniem wszystkich prac, trudno wybrać mi jedna z nich , one wszystkie są wielce kreatywne, rozbudzają wyobraźnię zmuszając odbiorcę do snucia swojej własnej fabuły. Twarze , uchwycony doskonale wyraz niemylnie naprowadzają na przekaz a dysproporcje mówia odbiorcy resztę. Bardzo piękne prace. Gratuluje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:02

      niektorzy twierdz ze w obrazach nie powinno byc literatury

      Usuń
    3. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:04

      mysle ze jest dobrze jesli obrazy nie sa jednoznaczne i pozwalaja na rozne interpretacje

      Usuń
    4. Ja bym powiedziała, że obrazy są literaturą samą w sobie. Tyle że wizualną.
      Saga

      Usuń
    5. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 22:28

      no wlasnie a kiedys spotkalem sie z zarzutem ze nie powinny byc Chyba tylko forma kolory

      Usuń
  11. Witam,
    Świetne prace, cieszę się ,że raz jeszcze mogę je podziwiać. Twoje kreseczki robią na mnie niesamowite wrażenie. Wspaniale ,ze miałam okazje oglądac je w Kazimierzu. Dopiero widząc prace na żywo możemy przekonać się jak wspaniale posługujesz się piórkiem. wielkie brawa za wyobraźnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:08

      jest roznica na zywo plus jeszcze oprawa czyli ramy Mnie tez bardziej podobaja sie niz w komputerze :)

      Usuń
    2. to chyba nawet nie chodzi o oprawę i namacalnośc pracy -ale wiele prac z netu bardzo różni się w realu na niekorzyśc - u Ciebie znacznie zyskują :)

      Usuń
  12. Coś mi szwankuje, że nie widzę moich komentarzy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:10

      Witam Maju

      Usuń
    2. Dobry wieczo,r Piotrze, nie wiem czemu pokazuje mi się komunikat, że komentarz będzie widoczny po zatwierdzeniu Redaktora :( jakaś blokada

      Usuń
    3. Dobry wieczór Piotrze, już trzeci raz próbuję tu coś napisać i mi znika jak kliknę "publikuj"

      Usuń
    4. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:15

      to Krzysiek cos naplatal

      Usuń
    5. ooooo, wreszcie widać, więc jeszcze raz powiem, że uwielbiam Twoje prace i każdą nową oglądam z uwagą i strachem co nowego wyskoczy na mnie spoza pozornej sielanki. Gratuluję pięknej wystawy.

      Usuń
    6. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:26

      dziekuje Maju :)

      Usuń
    7. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:26

      dziekuje Maju:)

      Usuń
  13. Super. Natalia chce żebyś coś dla niej narysował :) oglądała razem ze mną i bardzo jej się podobają Twoje prace :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:13

      Jak sie spotkamy to napewno narysuje

      Usuń
  14. Niezwykłe grafiki, znam, lubię. Pozdrawiam autora

    Małgorzata Południak

    OdpowiedzUsuń
  15. witam i powiem krótko...te rysunki są genialne !!!!!!!!!!!

    aleksander korman

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:12

      No to sie teraz zaczerwienilem ...slyszac to od Ciebie...:)

      Usuń
  16. stylowe,mądre prace,gratuluję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:14

      czy madre? Tak pojmuje swiat moim malym misiowym rozumkiem

      Usuń
    2. mądre mądre Piotrze! nie ma co zaprzeczać :)

      Usuń
  17. Piotr, czy używasz w swoich pracach białego tuszu? zawsze zastanawiają mnie te przerwane linnie - najczęściej na twarzach...i dopatrzeć się nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:19

      Posiadam buteleczke bialego tuszu ale go nie uzywam Linie to zdzierana warstwa z pokladem

      Usuń
    2. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:22

      ale nie powiem Ci co jest podkaldem:)

      Usuń
    3. może kiedyś się dopatrzę - nie można wszystkiego wiedzieć :)

      Usuń
    4. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:28

      to moj wynalazek

      Usuń
    5. daje świetny efekt :) spróbuje nie być ciekawska ale jak będę w Kazimierzu postaram się coś wypatrzeć -choć marnie to widzę...

      Usuń
    6. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:35

      mysle ze warto jest eksperymentowac Czasami przez przypadek mozna znalezdz ciekawe rozwiazania

      Usuń
    7. faktycznie, a ja ostatnio mam z tym problem -wciąż brak mi czasu na eksperymenty a przecież tak czasem potrafią zaskakiwać. Znikam i powodzenia życzę - miło było chwilę porozmawiać w wirtualnym świecie :)
      Raz jeszcze gratuluje wspaniałej twórczości !

      Usuń
  18. Witam, przepraszam za spóźnienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma mnie w domu, a w internecie nie mogłem byc wcześniej.

      Usuń
    2. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:20

      witam pieknie

      Usuń
  19. od dawna jestem fanem zagorzałym, pozdrawiam autora nie ma co tu gadać tylko patrzyć z otwartą gębą :)

    Rafał - Rdza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:21

      a ja jestem fanem Twoich Fotografii

      Usuń
  20. Znam świetne i charakterystyczne rysunki Piotra, niestety, tylko z internetu, na żywo może kiedyś się uda. Na razie idę obejrzec wystawę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:23

      z wystawami u mnie krucho Jeszcze raz piekne dzieki dla Krzysztofa

      Usuń
  21. fajnie się ogląda. dziękuję Autorom - rysunków i wystawy. DR

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:24

      ciesze sie ze sie podobaja :)

      Usuń
  22. Fajne, ciekawa percepcja. Pozdrawiam. I. W.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:28

      tak to wyglada w moich oczach :)

      Usuń
  23. Witam serdecznie! Dziękuję Panie Piotrze za zaproszenie, trochę spóźnieni, ale przeprawialiśmy się z wyspy:) Gratuluję wystawy! Jestem pod dużym wrażeniem Pana prac, świetna kreska, nastrój i emocje - trzeba teraz dopisać do tego treść - już widzę cały album. Czekam na kolejne obserwacje z pozycji kaczuszki;), na następnej. Gratulacje i Najlepszego! [stuk kieliszków;)]

    OdpowiedzUsuń
  24. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:33

    po irlandzku to sie fonetycznie nazywa sloncze czy tak jakos ten stuk kieliszkow :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Gratuluję, świetne prace.
    Pozdrawiam
    FrodoK

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie widze mojego komentarza, więc wpisuję raz jeszcze...

    Taka puszka pandory... to mogę być ja, to mogą być inni... świetnie pokazałeś naszą skrywaną naturę. Wiesz, nie zawsze kochamy artystów za ukazanie naszych wad, czy też zalet. Czasami lubimy się odegrać i zawiesić parę złotych „myśli” na autorze. Pewnie to wiesz aż nadto.
    Jedno co mogę powiedzieć na pewno: robisz wrażenie dojrzałością... i... naiwnością. Paradoks? Tak to widzę, ale pewnie nie mam racji.
    Bardzo, nawet bardziej,
    się podoba.
    Pewnie się domyślasz, że chciałbym nad biurkiem mieć ten obraz: „Puszka Pandory”.
    Dzięki za wrażenia, które zassałem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:48

      Mysle ze kazdy ma swoja racje i swoje spojrzenie. Masz racje ze to co skrywamy dotyczy kazdego. Szkoda tylko ze nie mozna odrzucic masek l

      Usuń
    2. Z maskami sie rodzimy... całe szczęście, że jest jeszcze twórczość bez maski...:) Pozdrawiam i gratuluję.

      Usuń
    3. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:52

      nie rodzimy sie tylko ktos nam te maski naklada

      Usuń
    4. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 21:55

      lub powoduje ze sami je nakladamy

      Usuń
    5. Podoba mi się Twoja argumentacja. I dobrze byłoby, żeby racja była po Twojej stronie...

      Usuń
    6. Piotr Kamieniarz18 lipca 2014 22:30

      mnie podobaja sie teksty na Twoim blogu swietne

      Usuń
  27. po ostatniej wystawie Variatów mam taką refleksję, że warto dążyć do oglądania prac na żywo, są zazwyczaj bardziej niesamowite niż na zdjęciach. wiadomo, zdjęcie spłaszcza i przede wszystkim trudno zrobić je dobre. liczę, że niebawem zobaczę je na żywo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na marginesie - a propos spraw trudnych - jako robienie dobrych zdjęć obrazów. Trudne nie jest niemożliwe. Uczmy się trudnego, nie liczmy, że aparat sam zrobi dobre zdjęcie.

      Usuń
  28. Że żadna reprodukcja nie zastąpi żywej sztuki, to nie podlega dyskusji, przeto życzę nam wszystkim częstszych wystaw Piotra Kamieniarza, a tymczasem dziękuję Piotrowi za tę wystawę, Krzysztofowi za jej zorganizowanie i życzę dobrej nocy.

    OdpowiedzUsuń
  29. Podoba się! Dziekuję :) Dziecko Rosamery milusie i ładniejsze od matki; i o to chodzi!

    OdpowiedzUsuń
  30. Kapitalne prace i ich nadrealny klimat i nastrój...!
    Gratuluję wystawy...!
    WalDemar

    OdpowiedzUsuń
  31. To właśnie wirtualna przestrzeń sprawiła, że mogłam poznać Pana twórczość. Jestem pod dużym wrażeniem - to niezwykle inspirujący i fascynujący Świat...

    OdpowiedzUsuń
  32. Dziekuje Pani Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Spóźnione, ale serdeczne i szczere gratulacje ode mnie i mojej 13-letniej chrześnicy, która jest absolutnie zauroczona pracami, nie mogłam odciągnąć jej od komputera, zobaczyła je na VA i przepadła :D
    Piotrze, jak wiesz zresztą uwielbiam, podziwiam i życzę sobie, a przede wszystkim Tobie abyś tworzył, jak najdłużej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Kasiu Pozdrowienia dla Twojej siostrzenicy:)

      Usuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora