piątek, 20 lipca 2012

Rafał Makieła - Underwater photography










Fotografią zajmuję się od 8 lat, impulsem do zainteresowania się tą dziedziną sztuki były narodziny mojej Córci Maksymilianny. Chęć uwieczniania każdego dnia z Jej życia spowodowała moje zainteresowanie fotografią. I tak stało się to moją pasją. Powoli uczyłem się podpatrując lepszych ode mnie i nieustannie ćwicząc. Szukałem wyrazu swojej ekspresji w różnych dziedzinach fotografii, ślubnej, komercyjnej. W końcu pewnego dnia trafiłem w sieci na zdjęcia Zeny Holloway i postanowiłem zrealizować coś równie spektakularnego jak ich zdjęcia (w końcu przykład trzeba brać od najlepszych).



Strony www autora:
www.makiela.com
facebook



1.
© Rafał Makieła


2.
© Rafał Makieła


3.
© Rafał Makieła


4.
© Rafał Makieła


5.
© Rafał Makieła


6.
© Rafał Makieła


7.
© Rafał Makieła


8.
© Rafał Makieła


9.
© Rafał Makieła


10.
© Rafał Makieła


11.
© Rafał Makieła


12.
© Rafał Makieła


13.
© Rafał Makieła


14.
© Rafał Makieła


15.
© Rafał Makieła


16.
© Rafał Makieła


17.
© Rafał Makieła


18.
© Rafał Makieła


19.
© Rafał Makieła

113 komentarzy:

  1. witam wszystkich na nowej wystawie w Artpubie :) tym razem fotografie Rafała Makieły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. skurczybyk! imionami topielców winni nazywać wszystkie jeziora! jestem pod wielkim wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Talat moje pierwsze zderzenie z tymi fotografiami było niesamowite, chodziły za mną wiele dni :)

      Usuń
    2. Ja też jestem pod wielkim wrażeniem, choć określiłbym to mniej dosadnie

      Usuń
  3. Witaj Krzysiek! ...... to iście wakacyjny temat ..... Bardzo mi przypadł do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jacku! To prawda, plus cała plejada kolorów, pięknych kobiet... żyć, nie umierać :)

      Usuń
  4. Ja również witam wszystkich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Rafale, miło, że zgodziłeś się na takie nietypowe przedsięwzięcie :-)

      Usuń
    2. Witaj Rafał! .... gdy zobaczyłem te zdjęcia po prostu mnie zatkało!

      Usuń
    3. To mnie jest bardzo miło że zostałem zaproszony w tak fajne miejsce.

      Usuń
    4. Mam nadzieję JaWi że już przeszło ;)

      Usuń
    5. No jak to w Artpubie ;)

      Usuń
    6. Rafał .... no trudno powiedzieć czy przeszło, bo na pewno będę zachwycał się jeszcze dłuuuuugo .... i za każdym razem gdy zajrzę tutaj będzie zatykać mnie znowu ;)

      Usuń
  5. O ja! Piękne zdjęcia. Woda jest niesamowitym tworzywem. Człowiek w wodzie też! ;)) Ogromnie mi się podobają!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeżeli macie jakieś pytania to z chęcią odpowiem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Rafał czytałem Twój wywiad dla Projekt 50mm ( http://www.projekt50mm.pl/wywiady,2 ) - opowiadasz tam, że praca pod wodą to niezwykle trudna sprawa, potrzebny jest sztab ludzi by zapewnić bezpieczeństwo. Możesz coś powiedzieć jak wygląda taka sesja zdjęciowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Krzysztofie. Tak na sesji zwykle jest jeden lub dwóch płetwonurków którzy dbają o bezpieczeństwo modelki po wodą. Używam teł pod wodą i czasami modelka może się np. zaplątać i wpaść w panikę a to najgorsze pod wodą. Dlatego zawsze ktoś czuwa.

      Usuń
    2. rozumiem, ile sekund potrzeba by zrobić kilka dobrych zdjęć w danym ujęciu? czy powtarzasz ujęcia?

      Usuń
    3. Ja mam ten komfort że mam butlę, modelka w zależności od umiejętności może wytrzymać nawet do minuty a te które potrafią korzystają z tlenu podawanego z octopusa. ujęcia powtarzam aż jestem zadowolony.

      Usuń
    4. czy masz już sprawdzonych modeli do takich przedsięwzięć? Czy bierzesz także ochotników? Jakie warunki trzeba spełnić by wziąć udział w takiej sesji podwodnej?

      Usuń
    5. Mam sprawdzone w boju modelki i modeli. Ale czasami mi się zdarza brać nowe twarze, ponadto robię prywatne sesje dla modelek i modeli. Warunki są dosyć wyśrubowane bardzo dobre zdrowie, umiejętność pływania i swobodnego nurkowania, brak chorób typu astma i krążenia. Każda osoba podpisuje oświadczenie o stanie zdrowia i że zdaje sobie sprawę z konsekwencji. Oczywiście alkohol i inne używki też nie wchodzą w grę.

      Usuń
    6. Cacka! Zaczynam żałować, że nie jestem płetwonurkiem.

      Usuń
    7. Ja nie jestem płetwonurkiem :) nigdy nie nurkowałem ze sprzętem poza basenem :)

      Usuń
  8. skoro tak, to ja mam pytanie. czy wszystkie z powyższych zdjęć wykonane zostały w basenie? w zasadzie po niektórych tego nie widać, dopiero we filmiku można zobaczyć, że jest basen. no, i druga sprawa. pływasz z butlą, te wszystkie lampy, w zasadzie sam sprzęt. wszystko, chyba sporo kosztuje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Tak wszystkie zdjęcia są zrobione w basenie. Zdjęcia robię w pełnym sprzęcie nurkowym.

      Usuń
    2. Jeżeli chodzi o koszta to faktycznie nie jest tanio, ale na pewnym etapie niestety nie da się oszczędzić. Ale w sumie i tak nie korzystam z najdroższych rozwiązań technicznych, część sprzętu pożyczam do danych sesji.

      Usuń
  9. Witam - o do razu parę achów i ochów z zachwytu zapodam, bo zdjęcia są niesamowicie piękne!

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety nie mogę dziś posiedzieć tutaj dłużej :(.... ale będę zaglądał nie jeden raz ..... Miłego wieczoru życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jacku miło, że udało Ci się choć na chwilę :) do miłego!

      Usuń
    2. Miło Cię było poznać.

      Usuń
  11. witam:)
    poogladalam, mile, malarskie co poniektore prace. kolory Krzysiu faktycznie piekne.
    tego modela syrena z filmiku mi brakuje panie autorze ;)


    mbiermann

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Monia :) Syren jest na stronie Rafała :-) można dokładniej obejrzeć ;-)

      Usuń
    2. juz wskakuje ;-P

      Usuń
    3. Pan syren czyli Tryton jest u mnie na stronie :)

      Usuń
  12. Witam, Panie Rafale. Gratuluję fenomenalnych zdjęć. Mnie zachwyciła 11. Woda jest nie tylko tworzywem, lecz także nowym środowiskiem, kontekstem. Paletą możliwości, które w wypadku tradycyjnej fotografii pozostawały poza granicami zdjęcia. Życzę udanego wernisażu :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Karolu :) ja się bardzo z numerem 4. utożsamiam :)

      Usuń
    2. Witaj Karolu. Dziękuję bardzo. Tak, woda jest fenomenalnym tworzywem. Tym bardziej że jest nieprzewidywalna, czasami trudno przewidzieć jak ułoży się materiał na modelce albo jakie powstaną refleksy. I ten element zaskoczenia jest najciekawszy.

      Usuń
    3. Witaj Krzyśku :). Numer 4 jest krystalicznie czysty, taka podwodna angelologia. A więc nie tylko woda, ale ubranie, draperie, refleksy. Wiele okazji do zaskoczeń, ruchu, spontaniczności. A czy dno basenu bywa wyściełane jakimś materiałem? Jedenasta fotografia chyba właśnie tak powstała?

      Usuń
    4. Niestety baseny w Polsce są najczęściej wykładane lepszymi lub gorszymi kaflami które nie koniecznie dobrze wyglądają na zdjęciach. W związku z tym muszę stosować różne tła, które rozścielamy w basenie. Ostatnio znalazłem basen który jest wykonany w innej technice więc będą wkrótce ciekawe nowe ujęcia. Jutro mam rano sesję.

      Usuń
    5. Zatem nie pozostaje mi nic innego jak życzyć powodzenia :). Dziękuję za wyjaśnienie.

      Usuń
    6. Rafał czyli znasz już wszystkie baseny w Polsce? :)))

      Usuń
    7. Hahaha, jeszcze nie ale w okolicy Wro już wiele poznałem. Mam nadzieję że trafię w końcu na taki który będzie idealny.

      Usuń
  13. Witam:) Niezwykłe zdjęcia i aż trudno uwierzyć, że to "tylko 8 lat" pracy, nauki fotografii. Niektórzy całe życie fotografują i nigdy mogą nie dojść do takiego mistrzostwa! Myślę, że fotografia, widzenie świata poprzez foto, było w Tobie zawsze...trzeba byłą ją tylko znaleźć, odnaleźć, zaufać i pokochać, zająć się nią:) Piękne zdjęcia!
    Woda nadaje lekkości, są odbicia, blaski, prześwity i pięknie to potrafisz wykorzystać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dzięki narodzinom mojej Córci zająłem się fotografią, chcąc uchwycić każdy moment z Jej życia. Fotografią podwodną zajmuję się na poważnie od 1,5 roku. Dziękuję za te miłe słowa.

      Usuń
    2. Aż trudno uwierzyć:) Jestem pełna podziwu.

      Usuń
    3. dla mnie opowieść, że człowiek zaczyna tworzyć z miłości jest czymś pięknym. Chyba nie ma piękniejszego impulsu.

      Usuń
    4. O tak, najpiękniejsza inspiracja. nigdy nie gasnąca.

      Usuń
    5. 1,5 roku? :) no to szacun Rafale!

      Usuń
    6. Tak fotografią podwodną zajmuję się 1,5 roku.

      Usuń
  14. 4,5,8,9 - zachwycają mnie szczególnie.
    Ujęcia super i te świetne refleksy, jakie daje woda, efektowne bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam,
    rzeczywiście, piękne obrazy. Nigdy bym nie pomyślał, że mogą mi się spodobać zdjęcia kiecek na modelkach... albo modelek w kieckach... chyba, że takie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to właśnie chodziło żeby te kiecki na modelkach nie były takie jak zawsze :)

      Usuń
    2. te kiecuszki są również "bohaterem ujęć". Mają lekkość z wody a ciężkość z koloru i to niezwykle się uzupełnia, gra ze sobą.

      Usuń
    3. Czasami bohaterem jest sama modelka.

      Usuń
    4. Rafale mam takie pytanie czy Twoje fotografie takie "wyciągnięte z wody" potrzebują potem dużo photoshopa? ogólnie już obróbki "na sucho":)
      Patrząc na filmik zdawałoby się, ze piękne ujęcia mogą wyjść bez programu graficznego nawet!

      Usuń
    5. Faktycznie czasem zdjęcia prosto z aparatu wyglądają naprawdę dobrze. Jednak jest to zależne od wielu czynników a przede wszystkim od czystości i klarowności wody. Większość jest obrabiana w mniejszym lub większym stopniu.

      Usuń
  16. "15" świetna! Skutecznie obala uporczywie stawianą przeze mnie tezę: "piechota morska nie tonie".

    OdpowiedzUsuń
  17. wiele świetnych, niemniej, moim zdecydowanym faworytem jest szóstka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie zgadzam się jest świetne i praktycznie nie było tknięte obróbką. drobna korekcja kontrastu i koloru i usunięcie zanieczyszczeń.

      Usuń
    2. Nie będę kwestionował tego wyboru.

      Usuń
  18. Witaj Rafale, piękne fotografie, szczególnie 2/7/9

    serdeczności i bardzo Ci dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam:)mam okazję pracować z Rafałem przy okazji zarówno zdjęc podwodnych jak i tych na powierzchni i wiem jak wiele pracy kosztuje zorganizowanie tych sesji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fotografie są niesamowite, a Rafał wkłada w nie całego siebie:)

      Usuń
    2. Witaj Kingo :) może zdradzić jakieś tajne sztuczki mistrza? :)))) ;)

      Usuń
    3. No proszę i moja Dziewczyna tu jest :)

      Usuń
    4. witamy dziewczynę Rafała :))))

      Usuń
    5. Mistrz jest nieprzewidywalny:) wiele prac powstaje spontanicznie i pomimo naszego przygotowania od strony zarówno technicznej, lokalowej, sprzętowej itd, to Rafał zawsze wpadnie na jakiś pomysł podczas sesji, który owocuje czymś niesamowitym:) poza tym siedzenie tyle czasu pod wodą ani nie jest łatwe, ani przyjemne;) najgorszy jest dzień po, a nawet noc, kiedy od tylu godzin w jackecie bolą go niesamowicie plecy, czasami nie może zasnąć, zdecydowanie to wymaga poświęceń i nie ma tylko jasnych kolorów.

      Usuń
    6. No nie jest tak źle, ale faktycznie czasami po 5 czy 6 godzinach prawie bez przerw pod wodą nie czuję się najlepiej. A najzabawniejsze jest to że strasznie chce mi się pić :D

      Usuń
    7. Rafał i co? wtedy po wodę sięgasz? :)))

      Usuń
    8. Poznaliśmy się z Rafałem, jakieś 4lata temu i od początku staram się go wspierać, ponieważ on sam jest dosyć krytyczny w ocenach swoich prac. Jest bardzo wymagający i liczą się dla niego tylko najlepsze efekty. Czasami mam wrażenie, że nawet przesadza, ale wiem, że zależy mu na tym, żeby to co robi było najwyższej jakości... i bardzo mnie to cieszy, kiedy widzę jak innym ludziom naprawdę podoba się to co tworzy:) jestem z niego dumna:)

      Usuń
    9. Co do picia wody Krzysztofie, to naprawdę nie ma czasu:) modelki są poustawiane w kolejce i jedna wychodzi, kolejna wchodzi:)i tak w kółko:)

      Usuń
    10. Kingo to wspaniale że ma w Tobie wsparcie :)

      Usuń
    11. Fotografie Rafała są na świetnym poziomie, to od razu widać :)

      Usuń
    12. jak puszczam modelki jedną po drugiej bez przerwy, albo mówię szczerze co myślę ;) to nie zawsze Rafał jest zachwycony ;) ale to uroki bycia "blisko" z mistrzem:) można na więcej sobie pozwolić:) Mam nadzieję tylko, ze Rafał wie, ze może zawsze na mnie liczyć, a to że czasem zwracam jego uwagę na jakieś drobiazgi, to robię to z jak najlepszymi intencjami:)

      Usuń
    13. czyli wykonujesz kawał dobrej roboty :-) moim zdaniem, dobre rady zawsze są w cenie :)))

      Usuń
  20. Wreszcie mogę uczestniczyć w takim wernisażu, który w każdym aspekcie cieszy moje, niemłode już oczy. Ostatnią egzemplifikacją moich kontaktów z wodą jest zakup urządzeń Water Logic dla Urzędu Dzielnicy Ochota - niefortunne okoliczności sprawiły, że do apelu Czerwonych Gitar "wróćmy nad jeziora" życie odwróciło mnie dupą. Zazdroszczę "ósemce".

    OdpowiedzUsuń
  21. Chcę podkreślić że wszystkie moje fotografie nie powstałyby gdyby nie pomoc i zaangażowanie wielu ludzi. Oprócz modelek i modeli których wkład jest widoczny są jeszcze wizażystki, stylistki, projektantki. Koordynacją sesji zwykle zajmuje się moja dziewczyna :*. do tego moi przyjaciele którzy nurkują i asystują, zajmują się ustawianiem oświetlenia i wielu osobom dzięki którym powstają. chcę podziękować również szefostwu Aqua Parku Wrocławskiego bez którego dobrej woli i pomocy nie powstałaby większość moich zdjęć. Chłopakom z Exstream za nieustanne dostawy sprzętu do nurkowania i Maczkowi :)

    OdpowiedzUsuń
  22. No fakt - ukłony dla modelek i wszystkich, którzy pomagali. Niemniej to Twoje oko uchwyciło, utrwaliło i teraz efektem zachwyca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale bez nich nie byłoby tego ostatecznego efektu :) są bardzo ważną częścią całego procesu tworzenia fotografii.

      Usuń
  23. Gratuluję! To niezwykła wystawa. Niezwykły świat. Ósmy wymiar :))

    OdpowiedzUsuń
  24. Kapitalne!.....w stanie nieważkości...cudowne efekty!

    OdpowiedzUsuń
  25. Na mnie już dziś czas, dziękuję Rafale za przyjęcie zaproszenia :)))
    Wszystkim życzę dobrej nocy :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo dziękuję Wszystkim za komentarze i dyskusję :) zapraszam wszystkich na moją stronę i fan page po nowości a w razie dalszych pytań podaję mój e-mail info@makiela.com

    OdpowiedzUsuń
  27. mocno spóxniona ale jestem i z zapartym tchem ogladam te cuda.
    Rafał, utrwalasz ulotność i delikatnośc a to lubie najbardziej w fotografii. Pewnie ja nigdy nie będe umiała czegoś takiego, ale moze znajdę kiedyś swoją ściezkę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) ja swoją znalazłem, Tobie również tego życzę :)

      Usuń
  28. Dobry wieczór.Spóźniona przybiegłam i podziwiam. Całkiem odmienna estetyka od mojej .Podziwiam technikę, kolory, ubrania i makijaż modelek.Co CIę zainspirowała do TAKIEJ właśnie fotografii ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszukiwałem swojej drogi i znalazłem ją :0 jestem zodiakalnym rakiem i woda jest żywiołem mojego znaku.

      Usuń
  29. Wspaniałe, magiczne wręcz prace, gratuluję! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Przepraszam za spóźnienie... ;)
    Boże, co za fotografie! padam na kolana i pytam, czy jeszcze można zrobić coś bardziej doskonałego?
    Szczerze gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  31. Coś pięknego gratuluję !!!

    broda502

    OdpowiedzUsuń
  32. Witaj Rafale!
    Rewelacyjne zdjęcia
    Zatrzymujące, zachwycające
    Pełne barw, klimatów
    i uniesień.
    Woda to wdzięczny temat
    I ile z nią można zrobić
    To jest przykład
    wielkiej pracy własnej
    i rozwoju w danym temacie
    a biorąc przykład z najlepszych
    można stać się jeszcze lepszym
    Gratulacje i życzenia
    dalszych sukcesów - pozdr :)AnaVera

    OdpowiedzUsuń
  33. Wspaniała wystawa!! oglądam z zachwytem, pewnie tu wrócę nie raz :)
    Serdecznie gratuluję

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora