piątek, 7 listopada 2014

Jacek Baryłkiewicz - Malarstwo




Jacek Baryłkiewiccz

Urodzony w 1961 r. w Oleśnicy. Przez 20 lat prowadził Galerię Sztuki Użytkowej i Przedmiotu. Obecnie posiada Pracownię Ceramiczną, wykonuje wyroby z szamotu i gliny. Niedawno powrócił po długiej przerwie do malowania. Robi to z zamiłowania, co daje mu swobodę i radość tworzenia.

"Malować   zacząłem   trzy   lata   temu,   gdy  zrezygnowałem  z  prowadzenia  galerii  i  pozostałem  tylko w pracowni ceramicznej. Cały czas uczę się malować, szczególnie od strony warsztatowej widzę u siebie dużo  do  poprawy.  W malarstwie ważny jest dla mnie kolor. Jest on fundamentem, bez którego nie jestem w stanie nic sensownego zbudować. Potrafię nie raz zachwycić się nawet najprostszym układem kolorystycznym. Z kolei rozbudowana forma,która jest tego koloru pozbawiona, nie przyciąga mojej uwagi. Ponad wszystkim jest jednak dla mnie kompozycja, której najbliżej do prawdziwej twórczości.

Swoje prace wystawiam w rodzimej galerii w Lubinie, w DKZM, CUPRUM ARENA oraz 







Szkic olejny
olej, 120 x 60, 2013
© Jacek Baryłkiewicz






Pejzaż 1
olej, 45 x 45, 2014
© Jacek Baryłkiewicz






Zima
olej, 100 x 100, 2014
© Jacek Baryłkiewicz






Szkic
węgiel(, akwarela, 80 x 60, 2012
© Jacek Baryłkiewicz






Nad Samotnią
szkic olejny, 70 x 50, 2013
© Jacek Baryłkiewicz






Abstrakcja 1
olej, 80 x 60 (jeden z trzech do tryptyku), 2014
© Jacek Baryłkiewicz







Pejzaz gorski
olej, 60 x 50, 2014
© Jacek Baryłkiewicz






Abstrakcja 2
olej, 80 x 60, 2014
© Jacek Baryłkiewicz






Abstrakcja 3
olej, batik, 100 x 70, 2014
© Jacek Baryłkiewicz






Szkic
olej, 100 x 70, 2013
© Jacek Baryłkiewicz






Trzy kolory
Olej, 100 x 80 (jeden z serii trzech obrazów, pozostałe - biały i niebieski), 2012
© Jacek Baryłkiewicz






Akt
 akryl, 80 x 60, 2014
© Jacek Baryłkiewicz






Flaut - szkic
olej, 100 x 50, 2014
© Jacek Baryłkiewicz






Pejzaż 2
olej, akryl, 100 x 70, 2014
© Jacek Baryłkiewicz






Pejzaż 3
olej, 80 x 70, 2014
© Jacek Baryłkiewicz






Abstrakcja 4
olej, 130 x 67, 2013
© Jacek Baryłkiewicz






Abstrakcja 5
olej, 85 x 85, 2012
© Jacek Baryłkiewicz






Szkic zimowy
olej, 75 x 65, 2012
© Jacek Baryłkiewicz






Abstrakcja - kompozycja nr.2
olej, 100 x 80, 2012
© Jacek Baryłkiewicz






Impresja
olej, 60 x 60, 2012
© Jacek Baryłkiewicz






Abstrakcja 6
olej, 135 x 95, 2014
© Jacek Baryłkiewicz






87 komentarzy:

  1. Dobry wieczór.
    Witam na kolejnym wernisażu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry wieczór Janku!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobry wieczór,witam Wszystkich serdecznie,dziękuje Panu Jankowi i twórcom Artpub Galerii za zainteresowanie i zorganizowanie tej wystawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Jacku KOLORYSTO! :)
      Gratuluję wystawy!

      Usuń
    2. Przyszło mi takie pytanie do głowy, czy kiedykolwiek robiłeś sobie sam farby?

      Usuń
    3. Sam od podstaw nie robiłem,ale zdarza się ,że coś nie coś dodam z natury.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Witajcie jest mi milo,że jesteście.

      Usuń
    2. Janku, czy ja za każdym razem będę musiał udowadniać,że nie jestem maszyną?
      Przepraszam, że bez związku z wystawą...

      Usuń
  5. Witajcie mili, oglądam... i podziwam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Margo! :)

      Usuń
    2. Abstrakcja 4 jest genialna, chciałabym kiedyś stanąć przed tymi obrazami i się pogapić na żywo...

      Usuń
    3. I podotykać palcem... poczuć niezwykłą fakturę i temperaturę... wierzę, że obrazy Jacka są ciepłe, może nawet gorące, albo chłodne i zimne w dotyku.

      Usuń
    4. No właśnie, właśnie....

      Usuń
    5. Cześć Jarku, miło Cię "spotkać" ponownie :)

      Usuń
  6. Jacku, napisałeś, że malujesz od trzech lat.
    Powiem szczerze - ja Ci nie wierzę.
    Może była przerwa, ale malowanie kiedyś na pewno było -takie rzeczy, jak tu pokazujesz nie biorą się "znienacka".
    Czy możesz coś więcej o tym powiedzieć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malowałem wczesniej ,ale na prawdę bardzo sporadycznie.

      Usuń
    2. Tak nawiązując do muzyki,to moje malarstwo to duża improwizacja.

      Usuń
    3. Improwizacja improwizacją, ale wyczucie koloru masz we krwi, albo wyssałeś... no wiesz...

      Usuń
    4. To się w nim czuje.
      Przy tym można powiedzieć, że masz Dużą inwencję melodyczną, a zwłaszcza harmoniczną.

      Usuń
    5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    6. To widać malowanie cały czas - czy się robiło, czy nie - w głowie siedziało. Teraz nabiera rozpędu/

      Usuń
  7. NIE JESTEM MASZYNĄ!
    Wy też tak macie? Odcyfrowujecie krzywe cyferki i słowa zanim zamieści TO coś Wasz komentarz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aaa zaraz zobaczę, co tam się dzieje

      Usuń
    2. U mnie pokazuje, że jest wyłączone.

      Usuń
    3. sprawdziałam w ustawieniach i jest dobrze... odśwież stronę f5

      Usuń
    4. Uwaga, próba...

      Usuń
    5. Guzik! Dalej muszę udowadniać...
      A może, zaraz, może ja jestem maszyną?

      Usuń
    6. Internetowe czary.
      A spróbuj wyłączyć przeglądarkę i na nowo włączyć.

      Usuń
    7. Wiktorze, maszyny poczuły w Tobie bratnią duszę :) Tworzysz na obrazach ich kolejne niesamowite wcielenia, na dodatek nigdy bezduszne, więc co się dziwisz :)

      Usuń
    8. Wiktorze, a wyloguj się i zaloguj ponownie...a masz konto na gmailu

      Usuń
    9. Uwaga, próba kolejna po wylogowaniu... ale ja się nigdzie nie logowałem.
      Wyłączę komputer i włączę.

      Usuń
    10. Wiktor, jesteś maszyną? Muszę kiedyś przylecież i w Twoje strony, zajrzeć do galerii, juz mi się marzy... mam od Ciebie "Nocnego przechodnia" przed nosem... nie, Ty nie możesz być maszyną!

      Usuń
    11. A jednak, coś tu nie gra... Żono! Gdzie jest moje ostatnie prześwietlenie klatki piersiowej?
      ( Ja dalej muszę wpisywać te durnowate krzywe...)

      Usuń
    12. No dobrze, musimy z tym jakoś żyć... mam dla Ciebie piosenkę

      https://www.youtube.com/watch?v=3PdILZ_1P74

      może kiedyś odsłuchasz :P

      Usuń
    13. Wygląda na to, że blaggier nie traktuje wszystich równo...

      Usuń
    14. Margo, odsłucham, dziękuję pięknie. Leć! Rozpalimy ogniska, trafisz., Janku, powinienem zaliczyć może jakiś kurs?
      A mój naj naj naj Jackowy obraz, to ten u samej góry.
      Z kurami co zniosą jajka...

      Usuń
    15. Myślę, że to jakaś opóźniona reakcja bloggera na nasze zabezpieczenia antyspamowe

      Usuń
    16. Kury też są boskie... gapię się

      Usuń
    17. Chciałbym kiedyś namalować z Jackiem wspólny obraz... On by zaczął, a ja wykończył... tak sobie marzę... :)

      Usuń
    18. To jest świetny pomysł jeżeli się kiedyś spotkamy to na pewno dojdzie do skutku.

      Usuń
  8. Dobry wieczór! Gratuluję świetnej wystawy - autorowi - Jackowi i Jankowi-kuratorowi. Bardzo lubię Twoje malarstwo Jacku. Jego namacalność, ładnie przetrawiony kolor i mocną, "szamotową" kompozycję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci serdecznie.

      Usuń
    2. Dobry wieczór Marysiu... tak, chyba nie uwolnię się od maszyn :)

      Usuń
    3. Dobry wieczór Człowieku-Orkiestro :) :)

      Usuń
  9. Dobry wieczór, podoba mi się bardzo Akt i Pejzaże, Abstrakcje. Świetne wyczucie koloru, idealne rozmazywanie, czy jak to się nazywa. Margarithes mogłaby o tym malarstwie esej napisać, bo jest o czym.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Wieczór dobry.
    Świetne,szlachetne w każdym calu malarstwo.Grube tak jak lubię;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam w ten piękny, jesienny wieczór.

    Jako, że malarstwo Autora już, co nie co znam, m.in., ponieważ niedawno udało mu się wygrać Bitwę malarską na Digart.pl, powiem tylko, że podobnie jak Janowi, i mnie trudno było uwierzyć, że maluje tylko 3 lata, ale czasem tak bywa, popularnie nazywa się to..., talentem :)

    Zatem życzę, by było tylko lepiej i by weny nigdy nie zabrakło.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobry wieczór. Bardzo lubię takie grubo położone farby, piękne obrazy, świetna wystawa.Gratuluję Autorowi i organizatorom.
    Majka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje i pozdrawiam Pani Majko.

      Usuń
    2. MajaK a nie pani Majka

      Usuń
    3. Cześć Majeczko! :)
      Ty na pewno najbardziej lubisz wszystkie rude obrazy Jacka :)

      Usuń
    4. ...a że się wtrącę - sporo tych rudych.

      Usuń
    5. Wszystkie lubię, te kobaltowe niebieskości też :)
      ja też muszę udowadniać, że nie jetem maszyną

      Usuń
  13. Lubię ten kolor,potrafi współgrać z wieloma innymi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda! To kolor niezwykły! Nie muszę chyba dodawać, że jeden z moich ulubionych...

      Usuń
    2. Twoje rudości są również przednie.

      Usuń
    3. Nawet i w niedużej ilości daje ciepło obrazowi...
      Patrząc na Jacka obrazy nabieram chęci do malowania. Najlebiej by coś na rudo... bo ostatnio mi smętki jakieś wychodzą....

      Usuń
    4. Ty za to jesteś specjalistą do zieleni ,którą we wszystkich tonacjach i zamgleniach nam prezentujesz.

      Usuń
  14. Było mi bardzo miło spotkać się z Tobą Jacku, po raz kolejny podziwiać Twoje wspaniałe malarstwo
    jak również z Wami wszystkimi.
    Życzę dobrej nocy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za spotkanie i pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Dziękuję ci Janku za pięknie przygotowaną wystawę i zainteresowanie z Twojej strony.
      Pozdrawiam.
      Dobranoc.

      Usuń
    3. Dziękuję Jacku ja Tobie.
      Przyjemnie się robi wystawy z tak świetnego materiału..
      Życzę dobrej nocy.
      Jeszcze tu chwilę zostanę.

      Usuń
  15. Z ciekawością zajrzałam tu :) ... z przyjemnością rozgościłam się w soczystościach, mięsistościach i barwach... wybieram Szkic(plecy) i Akt... fajne prace Panie Jacku :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję za zaproszenie. Z przyjemnością nacieszyłem oczy "Flautem" nazywanym przeze mnie flautą. "Szkic olejny" przypomniał dzieciństwo - ja tak już mam z kurami.

    OdpowiedzUsuń
  17. Gratuluję wystawy, lubię takie widzenie kolorów. Bardzo w moim klimacie jest Abstrakcja 6 -za barwy i ich samodzielne istnienie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Podziwiam, uwielbiam to szlachetne, mięsiste, piękne malarstwo Jacka,takie obrazy mogę oglądać nieustannie. Gratuluję i cieszę się z wystawy - będę tutaj wracać:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witaj Jacku! W sobotni wieczór
    spaceruję sobie po Twojej wystawie.
    Zachwycają mnie Pejzaże i Abstrakcje.
    Pejzaż górski, Impresja, Akt.
    To wędrówka po klimatach i barwach
    wszystkich cudownych pór roku
    które malują się w moim sercu.
    Soczystość - tym jednym słowem
    mogłabym opisać wszystkie obrazy.
    Jacku - gratuluję pięknej wystawy
    i wszystkich wspaniałych prac.
    Pozdrawiam serdecznie :)Anna

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora