piątek, 7 sierpnia 2015

Rozmowy z morzem - Ignacy Augustyn Langa - fotografia




Ignacy Augustyn Langa
urodził się 18.08.1950 roku we wsi koło Pucka. Od dziecinnych lat do roku 1981 mieszkał w Pucku, Obecnie mieszka w Gdańsku, gdzie prowadzi zakład fotograficzny, ale chętnie, jak mówi, powróciłby do swojego Pucka.
Brał udział w kilku wystawach i licznych plenerach.

O swojej fotografii mówi:

„Fotografia to mój dziadek.
Jako mały brzdąc podpatrywałem Jego magiczne sztuczki z białym kartonikiem, na którym powoli pojawiał się obraz i z chwili na chwilę stawał się coraz bardziej czytelny – było to czymś niepojętym, cudownym, co zrozumiałem po latach, kiedy w szkole średniej zapisałem się do kółka fotograficznego.
Nim doszedłem do wprawy, zmarnowałem dużo rolek filmowych, papieru fotograficznego, jednocześnie pochłaniając książki o fotografii i malarstwie, gdyż  od dzieciństwa również wiele malowałem i szkicowałem. W  konsekwencji  tych  fascynacji  sztuką  pewnego  dnia  po latach zrezygnowałem z wyuczonego zawodu i otworzyłem wraz z małżonką studio fotograficzne. Spełniły się moje marzenia – robię to co lubię i daje mi to wiele satysfakcji i radości.
Uprawiam fotografię realistyczną, nie przetworzoną, dodaję do niej swoje serce i uczucie a tematem jest morze i pejzaż kaszubski.
Sztukę odbieram jako osobiste doznania estetyczne, wrażliwość, wnikliwość dostrzegania istoty, chłonność obserwacji piękna i to zarówno w otaczającym nas  świecie, jak też patrząc na obce dzieła jak i moje poczynania, do których podchodzę w miarę moich możliwości z całą surowością, które ustawicznie pogłębiam.   Przypuszczam   że   sztuka   to   przede  wszystkim  rozum,  skromność,  prostota,  czytelność i schludność wykonanej pracy. Sztuka nie znosi przypadków. Jest wynikiem aktu twórczego, który polega na (czasem nie w pełni uświadomionej) decyzji artysty.
Fotografia jest moją samotnością i przejawia się na kadrach pozbawionych ludzi, co skłania mnie do osobistego przeżywania niezmąconych estetycznych wrażeń i przeżycia ich osobiście bez zakłóceń, tym bardzie iż wszystkim wiadomo że nasza ingerencja działa destrukcyjnie na przyrodę.
Całe życie spędziłem nad morzem, które chętnie uwieczniam i archiwizuję jego zmienną naturę, żywiołowość i piękno. Moje sukcesy to radość, pragnienie, chęć fotografowania i malowania”

http://www.fotokadr.pl/
http://variart.org/users/view/4370




                                                                             
1
© Ignacy Augustyn Langa







2
© Ignacy Augustyn Langa







3
Pomerynki
© Ignacy Augustyn Langa







4
Dębki 21
© Ignacy Augustyn Langa







5
Tyle
© Ignacy Augustyn Langa







6
Moczenie kija
© Ignacy Augustyn Langa







7
D M J
© Ignacy Augustyn Langa







8
© Ignacy Augustyn Langa







9
Kępki
© Ignacy Augustyn Langa







10
Dębki 23
© Ignacy Augustyn Langa







11
Dębki 20
© Ignacy Augustyn Langa







12
Morskie chochoły
© Ignacy Augustyn Langa







13
© Ignacy Augustyn Langa







14
© Ignacy Augustyn Langa







15
Symfonia morza
© Ignacy Augustyn Langa







16
Część sztormu
© Ignacy Augustyn Langa







17
© Ignacy Augustyn Langa







18
Duża piaskownica
© Ignacy Augustyn Langa







19
© Ignacy Augustyn Langa







20
Idą, idą, idą...
© Ignacy Augustyn Langa







21
Morska dumka
© Ignacy Augustyn Langa







22
Piotr
© Ignacy Augustyn Langa







23
Zalew Szczeciński
© Ignacy Augustyn Langa







24
Między morzem a plażą
© Ignacy Augustyn Langa







25
Dziwny jest ten świat 2
© Ignacy Augustyn Langa





85 komentarzy:

  1. Witam, jak zwykle w piątek,
    na kolejnym elektrycznym wernisażu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Upały chyba gwarantują kiepska frekwencję. Ja praktycznie nie wychodzę z jeziora. Jeszcze raz po 22-giej nura na zakończenie dnia.

      Usuń
  2. Bardzo mi miło,mam nadzieje, że będzie t orzeźwiająca morska bryza na dzisiejsze upały - serdecznie pozdrawiam i dziękuję Janie

    OdpowiedzUsuń
  3. Morze dobre do pooglądania, ale być tam teraz, to masakra. Obrazki dobrze podziałają na ochłodzenie dnia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzisiaj powiem po cichu, że oprócz podziwu dla umiejętności podpatrywania natury i pokazywania jego efektów czuję niejaką zazdrość z powodu miejsca zamieszkania Autora - tam zawsze choć trochę wieje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Panie Ignacy Augustynie!!! nie wyjdę stąd łatwo, jest tu piękniej niż mogłabym sobie wyobrazić. każdy kadr i zdarzenie wodne... a to, co się dzieje na zdjęciu 8 jest ... ogromne!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam serdecznie! Co za kadry! Piękne, wrażliwe te rozmowy...melancholijne, ale i pobrzmiewają dramatyzmem, wzniosłością...intensywnością przeżyć...Jestem pod wrażeniem.
    Gratuluję wystawy.

    PS. No i wystawa w punkt - przestrzeń, powietrze, woda itp. wspaniale orzeźwiają :)

    OdpowiedzUsuń
  7. piękne zdjęcia! 17 i 23 - boskie

    OdpowiedzUsuń
  8. Niezwykłe fotografie, niektóre wyglądają jak malowane, wspaniłe!

    OdpowiedzUsuń
  9. świetne fotografie! napatrzeć się nie mogę i zapewne wrócę do tej wystawy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Signe - również wydaje mi się że to zdjęcie jest moje z najlepszych, a powstało na pleneru na wydmach w Łebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to, co tak drobno spada jest morzem czy piaskiem? na tym 8?
      ja widzę jedno wielkie wydarzenie :)
      ale piękne, ale piękne!!!

      Usuń
    2. Na moje oko to są chmury kłębiasto-warstwowe.

      Usuń
  11. Chyba nie nadążę za odpowiedziami dzięki wiaterek od morza to moje ............................

    OdpowiedzUsuń
  12. jestem wlasnie miedzy morzem a plaza :D kocham wszystko co jest zwiazane z morzem ... wiec dla mnie jest wszystko wspaniale !! podziwiam ...

    OdpowiedzUsuń
  13. Magiczne! Oglądam z zachwytem.

    OdpowiedzUsuń
  14. Od dzieciństwa mieszkam nad morzem i czuję jego zapach, piasku, wody i wiatru. Zapewniam Was że morze należy zobaczyć nie wtedy kiedy jest podeptane przez wczasowiczów ale najlepiej o porze jesiennej i wczesną wiosną - jest wspaniałe i pokazuje swoje wspaniałe oblicze, bardzo skrywane

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spóźniona o życie całe oglądam tą cudną wystawę, oglądałam morze w różnych porach ale Pana spojrzenie jest wyjątkowe, to fascynujące fotografie... Gratuluję sukcesu <3

      Usuń
  15. Dziękuje za wpisy Elgrace, Gooocha pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Z wielką przyjemnością oglądam, świetne 8. Małgosi dziękuję za przypomnienie i proszę o mnie pamiętać następnym razem.
    Będę tu wracał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zerknij na Zalew Szczeciński :) piękny i przypomnę!

      Usuń
  17. uczta dla oczu .... a 11 - Dabki 20 to juz cudo, cudenko..!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Signe - odpowiadam piasek i wiatr był autorem tego zdjęcia, to najwyższy szczyt wydmy Łebskie, teraz nie pamiętam ale ma swoją nazwę, pogoda ekstremalna, w których lubie fotografować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki. wielki wir.
      nigdy czegoś podobnego nie widziałam.
      sekunda rzuconego czaru

      Usuń
  19. Elgrace to taki lukier jak na drożdżówkach, na tych falach - głębia ostrości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie ten lukier wyrzeźbiony jest.

      Usuń
    2. A to już wiem, co ćwiczyć :) głębię ostrości :)

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    4. lubie drozdzowki i ten lukier na nich :D - glebia ostrosci - brzmi jak poezja :) )))

      Usuń
  20. Dziękuję mojej poprzedniczce - pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Uff... Zdążyłem... Witam Bohatera Augusta , kustosza wystawy Jana i wszystkich obecnych... Te prace znam na pamięć, bo z wielką uwagą obserwowałem ich pojawianie się na ścianach szacownego Variartu... Szczerze mówiąc miałem pewien problem z Augustem... W pewnym momencie stwierdziłem, że wyczerpał mi się zasób pochwał jakimi obdzielałem kolejne debiuty naszego szacownego Artysty... No i pewnie zacząłem się powtarzać.... Ale biorąc pod uwagę mój wiek, no i Ignacego, pewnie obaj tego nie zauważyliśmy. Panie Kustoszu, na ręce Pana składam gratulacje za trafny wybór tej ekspozycji. Niech mi ktoś powie, nawet z tytułem profesora, że fotografia nie jest sztuką... A Tobie, zacny Auguście gratuluję tak bogatego i iście bajkowego dorobku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Ryszardzie.
      Wybór nie był łatwy, ale z drugiej strony i był, bo można byłoby wybrać choćby trzy inne podobne zestawy i każdy wybór byłby trafny.

      Usuń
  22. Panie Ignacy jestem pod ogromnym wrażeniem!

    Nie mogę wyjść z zachwytu!
    ...jeszcze nie widziałam morza w TAKIEJ odsłonie....!!!

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam!
    Zdjęcia są niesamowite!
    Nie pomyślałabym że można na tyle sposobów spojrzeć na morze!
    I nawet chyba nie jestem w stanie wybrać tych, które podobają mi się najbardziej.
    Myślałam że 8 i 21 :)
    ale za chwilę wróciłam do początku i wybrałam inne
    Piękne, wszystkie

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Ech, Morska dumka i Piotr tak mi zapadły... ze wdzięczny jestem Małgosi za zaproszenie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Stary przyjacielu Rykardo - nie pisz tak bo klawiaturę zachlapię :-))))) dziękuje i życzę Tobie wiesz czego

    OdpowiedzUsuń
  26. Mam parę latek i nie nadążę wszystkim odpowiedzieć - dziękuję : Mama Maminka, Julia K - po tym wernisażu powrócę i muszę koniecznie Was namierzyć, myślę że po tych Nickach dojdę do Was

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie wiem jakiej Małgosi mam podziękować ale dziękuję tym bardziej że mam wielki sentyment do tego imienia, ponieważ w mojej rodzinie Małgorzat jest wiele - pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ignacy, nie dziękuj, zawsze z przyjemnością nawołuję moich znajomych, bo wiem, że lubią artpub i to, co tutaj z Jankiem robimy :)

      Usuń
  28. Margarithes - miło mi miłego wieczoru, a przecież jest, teraz pod wieczór gorączka zamienia sie na cos przyjemnego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może Ci się spodoba

      taka muzyka https://www.youtube.com/watch?v=2URq2PGQQ4Y

      Usuń
  29. wykradłam trzy morza do bloga https://opisy.wordpress.com/2015/08/07/rozmowy-z-morzem/
    (można?)
    dziękuję Wam, że mogłam tu być
    zaraz wracam

    OdpowiedzUsuń
  30. Niezwykłe doznania wyzwala dzisiejsza wystawa. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. dobry wieczór tu rdza .................raj dla oczu wszystkiezdjęcia przecudowne i to co piszesz o sobie też jest mi bliskie.......ja szukam prawdy i piękna w człowieku.........ale Piękno jakie Ty odnajdujesz w pejzażu jest niezwykłe zazdroszcze Ci że obcujesz na codzień z tak wspaniałymi przestrzeniami
    najwięcej mej uwagi pochłonęło zdjęcie 1 to wymieszanie morza z niebem niezwykły moment uchwyciłeś pozdrawiam Rafał

    OdpowiedzUsuń
  32. Pawle jestem pod wrażeniem, podobnie jak wtedy, kiedy jestem z tą naturą

    OdpowiedzUsuń
  33. Rdza serdecznie pozdrawiam i dziękuję że zaszczyciłeś moje wypieki

    OdpowiedzUsuń
  34. Pozwolę sobie powiedzieć że to moje archiwum morza, które śledziłem przez kilkanaście lat, czyhałem na motywy, pogodę i na aurę i wtedy wybierałem sie na łowy

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam wszystkich serdecznie a przede wszystkim Autora tych fotografii.
    Nigdy w życiu nie widziałam czegoś równie pięknego, a przecież znam morze...urodziłam się i wychowałam w Gdyni :)
    Gratuluję serdecznie Panie Ignacy :)

    p.s. Małgosiu dzięki kochana :*

    OdpowiedzUsuń
  36. ma morze mogę patrzeć bez końca, szczegolnie tak genialnie pokazane. Gratuluję i pozdrawiam :-) Mieto

    OdpowiedzUsuń
  37. Morze to bezkres to nieskończoność i nie koniecznie kończy się na horyzońcie

    OdpowiedzUsuń
  38. Dobry wieczór, wróciłam z pracy i się sycę ! Cudnie patrzysz na morze Auguście i cudnie je umiesz pokazywać. Przestrzeń i spokój - to przede wszystkim widzę w Twoich pracach. Dziękuję Jankowi, że mogę się pozachwycać wystawą :) Pozdrawiam serdecznie i gratuluję
    Majka Kuczara

    OdpowiedzUsuń
  39. Zdjęcie 14 i 22 są dla mnie najlepsze :) Wiele talentu widać w tych fotografiach. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Oj Majku - dziękuję i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  41. Grzegorzu nie są to ulubione moje zdjęcia, wybierał je Jan ale każdy za nas coś lubi i to Nas odróżnia pozdr.............

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...a ja wybierałem właśnie tak, żeby było różnie... i są tu moje ulubione i mniej ulubione, i też sporo z moich ulubionych się nie zmieściło.

      Usuń
  42. Janie, ten wybór to dla mnie największa niespodzianka dzisiejszego wernisażu

    OdpowiedzUsuń
  43. witam wszystkich i gratuluję Augustowi wspaniałych prac... w doskonale skomponowanych kadrach jest przestrzeń a ja mogę pooddychać pełną piersią i podziwiać zdjęcia w których jest dusza człowieka który ukochał morze... do mojego dzisiejszego nastroju najbardziej pasuje praca 13 i 24... pozdrawiam Cię bardzo serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Piotrze Twoje wsparcie jest dla mnie wielkim wsparciem - chyba sobie jeszcze dziś ZAPALĘ PAPIEROCHA pozdr.............

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i to właśnie w elektrycznym wernisażu bije na łeb wszystkie inne:)

      Usuń
  45. Dziękuję za wspólne spędzenie czasu - idę lulu (spać) jak to sie mówi u nas w domu - miłego wieczoru i pięknej soboty i niedzieli

    OdpowiedzUsuń
  46. I ja dziękuję - Tobie, Ignacy
    i gościom.

    OdpowiedzUsuń
  47. Oglądając te zdjęcia, mogłam przenieść się myślami nad morze i poczuć chłodny powiew morskiego powietrza co na moment ukoiło ten rozszalały skwar powietrza w mieszkaniu. Piękne ujęcia, gratuluję i proszę o więcej. Pozdrawiam

    Natalia

    OdpowiedzUsuń
  48. witam wszytskich mocno spóźniona!
    Panie Ignacy, wsiąkłam w klimat Pana zdjęc. Szczególnie zatrzymały mnie kadry 4.5.23- cos pieknego! Zazdroszcze możliwości bycia na morzem kiedy tylko Pan zapragnie.
    Ostatnio też rozmawiałam sobie z morzem fotograficznie i czułam się tam wspaniale.

    Ogromne gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  49. piękne kadry, wspaniała atmosfera!

    OdpowiedzUsuń
  50. piękne kadry, wspaniała atmosfera!

    OdpowiedzUsuń
  51. piekne prace * pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  52. Gratuluję wystawy, dobór prac jest i ładny i ciekawy i wydaje się spójny... praca 17 jak dla mnie, wielkiej urody...!
    Waldemar Dąbrowski

    OdpowiedzUsuń
  53. ciekawe prace, można się skąpać w wodzie. Wystawa na czasie, piękne prace :)

    gratuluję Autorowi wystawy A.

    OdpowiedzUsuń
  54. Dzięki - to takie dla ochłodzenia, krótko mówiąc na czasie pozdrawiam wszystkich zaglądających w me progi

    OdpowiedzUsuń
  55. Witaj Augustynie!
    Spóźniona z powodu upału
    ale już jestem i... podziwiam.
    Zanurzam się w OCEANIE CZASU
    I PRZESTRZENIACH, W ŚLADACH
    MYŚLACH, PUNKTACH, WRAŻENIACH,
    widzianych Twoimi oczyma
    Cudowna podróż pełna niespodzianek
    Piękno natury i jej wielkość zachwyca,
    chciałoby się pofrunąć, polecieć, popłynąć
    Znakomita wystawa - wspaniałe prace.
    GRATULUJĘ :)Ana

    OdpowiedzUsuń
  56. Niezwykłe fotografie piękna przestrzeń kompozycja i malarskość nr 8 to mój faworyt !!!

    OdpowiedzUsuń
  57. Niestety, w dniu Wernisażu nie miałam dostępu do komputera. Spóźniona więc o kilka dni, ale niezmiernie zachwycona gratuluję! Wystawa wspaniała! Urzekają nietuzinkowe kadry, cudowne wyczucie koloru, światła i przestrzeni oraz niestępiona przez doświadczenie wrażliwość. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Przepiękne są te prace :) Gratuluję wystawy :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Fantastyczna wystawa. A ten tytuł ... "rozmowy z morzem" - poezja fotografii. Gratuluję. Trafiłem na nią przy okazji lektury wierszy Małgosi Południak. Pozdrawiam ciepło Autora. Andrzej Walter

    OdpowiedzUsuń
  60. Najbardziej podoba mi się zdjęcie 22 :)

    OdpowiedzUsuń
  61. Jeszcze raz Wszystkim dziękuję z a wpisy

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora