piątek, 6 marca 2015

Droga na zamek - Ewa Gadnicka Włodarczyk



"Może być to droga, do takiego zamku prawdziwego murowanego na wielkiej niedostępnej górze, na którą z trudem i mozołem wspinać się trzeba, na którą ja się wspinam.
Może to być wyimaginowany zamek jako coś co ciekawi, co tajemnicze, wysoko, zaczarowane.
Moje obrazy to zapis tej właśnie drogi i myślę że nie jest to cykl skończony, zamknięty, bowiem moje wędrowanie trwa i zapis z tego co po drodze do zamku widzę-widziałam również."



Ewa Gadnicka Włodarczyk
jest absolwentką krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, którą ukończyła na wydziale grafiki w 1987. Zajmuje się projektowaniem graficznym, maluje, rysuje, tworzy grafikę warsztatową oraz prowadzi warsztaty rysunku i akwareli. Pisze ikony kanoniczne. Jest członkiem Związku Polskich Artystów Plastyków oraz Stowarzyszenia Pastelistów Polskich.


http://www.egwgrafika.amarad.pl/index.htm
http://cynober-ewa.blogspot.com/



Obrazy olejne na płótnie
70 x 70 i 50 x 70:



Droga na zamek
2013
© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Deszcz w mieście
2014

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Dom na skale
2014

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Floksy
2012

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Mały Rynek
2013

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Most pierwszy
2014

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Most drugi
2014

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Motyw 1
2013

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Most trzeci
2012

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Ogródek za miastem
2014

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Planty 1
2013

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Osty
2013

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Planty 2
© Ewa Gadnicka Włodarczyk





39 komentarzy:

  1. Witam na kolejnym wernisażu.

    Kto zna naszą dzisiejszą autorkę, być może zna ją głównie jako autorkę świetnych pasteli i akwareli. Sam, myśląc (juz od dość dawna) o zaproponowaniu Ewie wystawy w naszej elektrycznej galerii, widziałem w wyobraźni właśnie wystawę akwareli, ale od kilku lat Ewa poszerzyła, że tak powiem, asortyment i mamy dziś wystawę obrazów olejnych - równie znakomitych, jak prace pastelowe i akwarelowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezwykłe... Planty 2

      Witam serdecznie artystkę :)

      Cześć Janku :)

      Usuń
    2. Dziękuję Janku za zaproszenie, nie bardzo wiem ja sie tu poruszać :) ale bardzo serdecznie dziekuję za Państwa obecność :)

      Usuń
  2. taktak Planty2 zdecydowanie:)
    Witam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj, Małgosiu.

    Autorka może się trochę spóźnić, bo ma wieczorne zajęcia, ale obiecała być.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie :)

    jestem zauroczona , zafascynowana pracami.. cudowne obrazy, bajka ... kolor, forma , tresc... jestem pod wrazeniem ..

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobry wieczór :) Piękne malarstwo! Mnie urzekły Most Pierwszy, Most drugi i Dom na skale. Są niezwykle wielozmysłowe i muzyczne. Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Planty 2 - tak, tak
    ale lubię też kwiatowe obrazy - ich "witrażowość".

    OdpowiedzUsuń
  7. cudowne prace,przypominają witraże,cudo!

    OdpowiedzUsuń
  8. Z przyjemnością obejrzałam prace. Są niezwykłe. Mnie bardzo podobają się mosty :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam wszystkich.
    Przepiękne obrazy!
    Planty 1 i 2, Most trzeci, Ogródek za miastem... i wszystkie pozostałe - wspaniałe!
    Niesamowite światło. Wyjątkowe wyczucie barw.
    Jestem pod wrażeniem.
    Podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Z przyjemnością obejrzałam prace. Są niezwykłe. Mnie bardzo podobają się mosty :)

    OdpowiedzUsuń
  11. naprawdę, jest w bajce, idzie się przez bajkę, mosty z zakręconymi poręczami, wszystko prawdziwie bajeczne i Mały Rynek jak z takiego opowiadania Hessego, w którym Hesse wyszedł wieczorem z domu, bo coś go wyciągnęło gdy otworzył drzwi i szedł, szedł do rana aż się znalazł na takim Rynku, tam zawrócił,
    teraz jest namalowane pięknie, cieszę się, że tu byłam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam serdecznie
    Piękne obrazy ..świetliste i rytmiczne
    Moja ulubiona praca to Osty
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. Oczywiście że dobry :)

      Usuń
    2. Duży w tym udział Twojego malarstwa. Tym razem olejnego.

      Usuń
    3. no właśnie - olejne, ale mają lekkość i finezję akwareli. Podziwiam

      Usuń
    4. To prawda że przejście z akwareli do oleju zawsze pozostawia ślad tej pierwszej :)

      Usuń
    5. I to są dobre ślady.
      Akwarela wymaga pewności oka i ręki, a przede wszystkim koncepcji. To się zawsze przydaje.

      Usuń
  14. dobry wieczor wszytskim :)
    Bardzo zgrabnie Autorko o tym wędrowaniu napisałaś. Nie znam się na malarstwie, ale Twoje obrazy mocno mnie kusza barwami i tematem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobry wieczór, Planty 1 mnie urzekły kolorami, ogródek za miastem dowcipem, kwiaty witrażową delikatnością. Nie zawiodłam się - piękna wystawa. Dziękuję Autorce i Organizatorom.

    OdpowiedzUsuń
  16. dobry wieczor* pieknie tutaj! planty 2 moim faworytem ! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobry wieczór - też mam witrażowe skojarzenia, przez co jeszcze bardziej bliskie są mi te obrazy.
    Urzekają kolorystyką i delikatnością Motywy roślinne zachwycają a Deszcz w mieście wcale nie taki straszny - wręcz przeciwnie :)
    Dziękuję Małgosiu za zaproszenie i podziękowania przesyłam Autorce za kolorowy wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Podobają mi się. Sprawiają wrażenie takie krucho-delikatne.

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne prace! Ewa gratuluje bardzo i wracam oglądać obrazy jeszcze raz!

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo serdecznie Wszystkim Gościom dziękuje za obecność dzisiejszego wieczoru za piękne komentarze, dopowiedzenia i wrażenia jakie moje "wędrowanie" z paletą nasuwają czy wywołuje. Droga na zamek, tak naprawdę to droga pod górę, czyli nie łatwa, zamki przecież dość wysoko stoją. Ale w czasie tej wędrówki, coraz wyżej się jest i coraz więcej widać :)

    OdpowiedzUsuń
  21. I ja dziękuję - Tobie, Ewo głównie - za podzielenie się z nami wrażeniami z tej drogi - pod górę.
    Gościom za obecność.

    OdpowiedzUsuń
  22. Zapraszam za 2 tygodnie na kolejny wernisaż.

    OdpowiedzUsuń
  23. Niestety spóźniony, sorry. Tak wyszło. Czytam twoje myśli Ewo i przeraza mnie myśl, że malujesz lepiej niż nasz kolega Słoneczny wiatr, bawi mnie barwa, światło, sama wiesz, ze to rzadkość. Gratuluję i już uciekam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj Ewo!
    Spóźniona, w sobotnie przedpołudnie
    Spaceruję Twoją Drogą na Zamek
    Barwną a jednocześnie kruchą i delikatną
    Pełną cudownego Deszczu i pięknych Mostów
    Pełną kwiatowych motywów i ostów
    Odpoczywam w Ogródku za miastem i na Plantach
    Bo tajemniczy Świat Ewy przyciąga i czaruje
    Paletą barw, światłem, spokojem, ciszą, deszczem
    Znakomita Wystawa - Talent i Piękno Drogi
    GRATULUJĘ Ewo i pozdrawiam :)A.

    OdpowiedzUsuń
  25. Spóźniona, ale wszystko poczułam każdym kolorem się nasyciłam, kształty wydotykałam...i fakturą zadziwiłam swoje podpatrywanie. Najbardziej moje, które bym zabrała do siebie, to Planty2 i Most Trzeci.
    Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  26. Wczoraj nie dałam rady, ale dzisiaj z Wielką Radością!!! To jest po prostu Piękne malarstwo. Niezwykły świat, jakiś magicznie Jednoznaczny i Czysty. Każdy kolor jest SOBĄ :)
    Spędzę tu dzisiaj na pewno jeszcze dużo czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Witaj Ewo!
    Jaka piekna wystawa...! Oczywiscie, tak jak wiekszosc, spodziewalam sie akwarel, tymczasem zaskoczylas mnie :-). A jednak nie jest to rozczarowanie (choc wiesz swietnie ze uwielbiam akwarele)...Malujesz wspaniale oleje. pelne swiatla i koloru.Nie bede pisac ktory podoba mi sie szczegolnie bo...trudny to wybor.Calosc jest jak kalejdoskop-migocze i opowiada coraz to nowe, magiczne historie... .....No dobrze....moze "Dom na skale " ujmuje mnie najbardziej...Ale i rynek mi sie ogromnie podoba i mosty... Jest w tym duzo bogactwa. wysnutego z prozy zycia. I to jest wlasnie Sztuka. Milo mi zanurzyc sie w tym swiecie, wroce tu na pewno... Pozdrawiam Cie goraco i gratuluje . :-). Azja (J.Sadecka)

    OdpowiedzUsuń
  28. Gratuluję wystawy, Ewo, dla mnie Twoje prace, bez wyjątku, wszystkie są wspaniałe i piękne; rozpoznawalne i jedyne w swoim rodzaju...!
    Pozdrawiam, sukcesów życzę,
    WalDemar

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora