piątek, 6 marca 2015

Droga na zamek - Ewa Gadnicka Włodarczyk



"Może być to droga, do takiego zamku prawdziwego murowanego na wielkiej niedostępnej górze, na którą z trudem i mozołem wspinać się trzeba, na którą ja się wspinam.
Może to być wyimaginowany zamek jako coś co ciekawi, co tajemnicze, wysoko, zaczarowane.
Moje obrazy to zapis tej właśnie drogi i myślę że nie jest to cykl skończony, zamknięty, bowiem moje wędrowanie trwa i zapis z tego co po drodze do zamku widzę-widziałam również."



Ewa Gadnicka Włodarczyk
jest absolwentką krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, którą ukończyła na wydziale grafiki w 1987. Zajmuje się projektowaniem graficznym, maluje, rysuje, tworzy grafikę warsztatową oraz prowadzi warsztaty rysunku i akwareli. Pisze ikony kanoniczne. Jest członkiem Związku Polskich Artystów Plastyków oraz Stowarzyszenia Pastelistów Polskich.


http://www.egwgrafika.amarad.pl/index.htm
http://cynober-ewa.blogspot.com/



Obrazy olejne na płótnie
70 x 70 i 50 x 70:



Droga na zamek
2013
© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Deszcz w mieście
2014

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Dom na skale
2014

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Floksy
2012

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Mały Rynek
2013

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Most pierwszy
2014

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Most drugi
2014

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Motyw 1
2013

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Most trzeci
2012

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Ogródek za miastem
2014

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Planty 1
2013

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Osty
2013

© Ewa Gadnicka Włodarczyk






Planty 2
© Ewa Gadnicka Włodarczyk





39 komentarzy:

  1. Witam na kolejnym wernisażu.

    Kto zna naszą dzisiejszą autorkę, być może zna ją głównie jako autorkę świetnych pasteli i akwareli. Sam, myśląc (juz od dość dawna) o zaproponowaniu Ewie wystawy w naszej elektrycznej galerii, widziałem w wyobraźni właśnie wystawę akwareli, ale od kilku lat Ewa poszerzyła, że tak powiem, asortyment i mamy dziś wystawę obrazów olejnych - równie znakomitych, jak prace pastelowe i akwarelowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezwykłe... Planty 2

      Witam serdecznie artystkę :)

      Cześć Janku :)

      Usuń
    2. Dziękuję Janku za zaproszenie, nie bardzo wiem ja sie tu poruszać :) ale bardzo serdecznie dziekuję za Państwa obecność :)

      Usuń
  2. taktak Planty2 zdecydowanie:)
    Witam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj, Małgosiu.

    Autorka może się trochę spóźnić, bo ma wieczorne zajęcia, ale obiecała być.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, czas zapijam winem...

      Usuń
    2. ...a mnie naszła ochota na kawusię wieczorną.

      Usuń
  4. Witam serdecznie :)

    jestem zauroczona , zafascynowana pracami.. cudowne obrazy, bajka ... kolor, forma , tresc... jestem pod wrazeniem ..

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobry wieczór :) Piękne malarstwo! Mnie urzekły Most Pierwszy, Most drugi i Dom na skale. Są niezwykle wielozmysłowe i muzyczne. Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Planty 2 - tak, tak
    ale lubię też kwiatowe obrazy - ich "witrażowość".

    OdpowiedzUsuń
  7. cudowne prace,przypominają witraże,cudo!

    OdpowiedzUsuń
  8. Z przyjemnością obejrzałam prace. Są niezwykłe. Mnie bardzo podobają się mosty :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam wszystkich.
    Przepiękne obrazy!
    Planty 1 i 2, Most trzeci, Ogródek za miastem... i wszystkie pozostałe - wspaniałe!
    Niesamowite światło. Wyjątkowe wyczucie barw.
    Jestem pod wrażeniem.
    Podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Z przyjemnością obejrzałam prace. Są niezwykłe. Mnie bardzo podobają się mosty :)

    OdpowiedzUsuń
  11. naprawdę, jest w bajce, idzie się przez bajkę, mosty z zakręconymi poręczami, wszystko prawdziwie bajeczne i Mały Rynek jak z takiego opowiadania Hessego, w którym Hesse wyszedł wieczorem z domu, bo coś go wyciągnęło gdy otworzył drzwi i szedł, szedł do rana aż się znalazł na takim Rynku, tam zawrócił,
    teraz jest namalowane pięknie, cieszę się, że tu byłam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam serdecznie
    Piękne obrazy ..świetliste i rytmiczne
    Moja ulubiona praca to Osty
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. Oczywiście że dobry :)

      Usuń
    2. Duży w tym udział Twojego malarstwa. Tym razem olejnego.

      Usuń
    3. no właśnie - olejne, ale mają lekkość i finezję akwareli. Podziwiam

      Usuń
    4. To prawda że przejście z akwareli do oleju zawsze pozostawia ślad tej pierwszej :)

      Usuń
    5. I to są dobre ślady.
      Akwarela wymaga pewności oka i ręki, a przede wszystkim koncepcji. To się zawsze przydaje.

      Usuń
  14. dobry wieczor wszytskim :)
    Bardzo zgrabnie Autorko o tym wędrowaniu napisałaś. Nie znam się na malarstwie, ale Twoje obrazy mocno mnie kusza barwami i tematem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobry wieczór, Planty 1 mnie urzekły kolorami, ogródek za miastem dowcipem, kwiaty witrażową delikatnością. Nie zawiodłam się - piękna wystawa. Dziękuję Autorce i Organizatorom.

    OdpowiedzUsuń
  16. dobry wieczor* pieknie tutaj! planty 2 moim faworytem ! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobry wieczór - też mam witrażowe skojarzenia, przez co jeszcze bardziej bliskie są mi te obrazy.
    Urzekają kolorystyką i delikatnością Motywy roślinne zachwycają a Deszcz w mieście wcale nie taki straszny - wręcz przeciwnie :)
    Dziękuję Małgosiu za zaproszenie i podziękowania przesyłam Autorce za kolorowy wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Podobają mi się. Sprawiają wrażenie takie krucho-delikatne.

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne prace! Ewa gratuluje bardzo i wracam oglądać obrazy jeszcze raz!

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo serdecznie Wszystkim Gościom dziękuje za obecność dzisiejszego wieczoru za piękne komentarze, dopowiedzenia i wrażenia jakie moje "wędrowanie" z paletą nasuwają czy wywołuje. Droga na zamek, tak naprawdę to droga pod górę, czyli nie łatwa, zamki przecież dość wysoko stoją. Ale w czasie tej wędrówki, coraz wyżej się jest i coraz więcej widać :)

    OdpowiedzUsuń
  21. I ja dziękuję - Tobie, Ewo głównie - za podzielenie się z nami wrażeniami z tej drogi - pod górę.
    Gościom za obecność.

    OdpowiedzUsuń
  22. Zapraszam za 2 tygodnie na kolejny wernisaż.

    OdpowiedzUsuń
  23. Niestety spóźniony, sorry. Tak wyszło. Czytam twoje myśli Ewo i przeraza mnie myśl, że malujesz lepiej niż nasz kolega Słoneczny wiatr, bawi mnie barwa, światło, sama wiesz, ze to rzadkość. Gratuluję i już uciekam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj Ewo!
    Spóźniona, w sobotnie przedpołudnie
    Spaceruję Twoją Drogą na Zamek
    Barwną a jednocześnie kruchą i delikatną
    Pełną cudownego Deszczu i pięknych Mostów
    Pełną kwiatowych motywów i ostów
    Odpoczywam w Ogródku za miastem i na Plantach
    Bo tajemniczy Świat Ewy przyciąga i czaruje
    Paletą barw, światłem, spokojem, ciszą, deszczem
    Znakomita Wystawa - Talent i Piękno Drogi
    GRATULUJĘ Ewo i pozdrawiam :)A.

    OdpowiedzUsuń
  25. Spóźniona, ale wszystko poczułam każdym kolorem się nasyciłam, kształty wydotykałam...i fakturą zadziwiłam swoje podpatrywanie. Najbardziej moje, które bym zabrała do siebie, to Planty2 i Most Trzeci.
    Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  26. Wczoraj nie dałam rady, ale dzisiaj z Wielką Radością!!! To jest po prostu Piękne malarstwo. Niezwykły świat, jakiś magicznie Jednoznaczny i Czysty. Każdy kolor jest SOBĄ :)
    Spędzę tu dzisiaj na pewno jeszcze dużo czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Witaj Ewo!
    Jaka piekna wystawa...! Oczywiscie, tak jak wiekszosc, spodziewalam sie akwarel, tymczasem zaskoczylas mnie :-). A jednak nie jest to rozczarowanie (choc wiesz swietnie ze uwielbiam akwarele)...Malujesz wspaniale oleje. pelne swiatla i koloru.Nie bede pisac ktory podoba mi sie szczegolnie bo...trudny to wybor.Calosc jest jak kalejdoskop-migocze i opowiada coraz to nowe, magiczne historie... .....No dobrze....moze "Dom na skale " ujmuje mnie najbardziej...Ale i rynek mi sie ogromnie podoba i mosty... Jest w tym duzo bogactwa. wysnutego z prozy zycia. I to jest wlasnie Sztuka. Milo mi zanurzyc sie w tym swiecie, wroce tu na pewno... Pozdrawiam Cie goraco i gratuluje . :-). Azja (J.Sadecka)

    OdpowiedzUsuń
  28. Gratuluję wystawy, Ewo, dla mnie Twoje prace, bez wyjątku, wszystkie są wspaniałe i piękne; rozpoznawalne i jedyne w swoim rodzaju...!
    Pozdrawiam, sukcesów życzę,
    WalDemar

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora