piątek, 4 listopada 2011

Edyta Leśniak - Fotografie


Edyta Leśniak ...Zajmuję się fotografią studyjną, specjalizuję się w akcie artystycznym. W jak najbardziej oszczędny sposób pokazuję kobiety, ich emocje. Niekiedy dodaję elementy surrealistyczne. Przede wszystkim interesuje mnie czystość formy przy maksymalnym dopracowaniu detalu.  Nie używam programów komputerowych do upiększania postaci, na moich fotografiach kobiety są prawdziwe. W chwili obecnej uprawiam fotografię studyjną, choć nie wykluczam inscenizacji w plenerze. Mam w dorobku kilka indywidualnych i zbiorowych wystaw.

Więcej prac autora::  www.photodom.com

                               inwersja.digart.pl


Ptak
2010, fotografia
© Edyta Leśniak


Skrzydła anioła
2010, fotografia
© Edyta Leśniak


Embrion
2009, fotografia
© Edyta Leśniak

01 bez tytułu
2011, fotografia
© Edyta Leśniak


02 bez tytułu
2010, fotografia
© Edyta Leśniak


Fire
2011, fotografia
© Edyta Leśniak


156
2009, fotografia
© Edyta Leśniak


Cienka linia
2011, fotografia
© Edyta Leśniak


076
2009, fotografia
© Edyta Leśniak


03 bez tytułu
2010, fotografia
© Edyta Leśniak


046
2009, fotografia
© Edyta Leśniak


088
2009, fotografia
© Edyta Leśniak


04 bez tytułu
 2011, fotografia
© Edyta Leśniak


05 bez tytułu
2011, fotografia
© Edyta Leśniak


K.
2010, fotografia
© Edyta Leśniak


06 bez tytułu
2011, fotografia
© Edyta Leśniak


Rozterki
2010, fotografia
© Edyta Leśniak


07 bez tytułu
2011, fotografia
© Edyta Leśniak


Rozmarzenie
2010, fotografia
© Edyta Leśniak

08 bez tytułu
2011, fotografia
© Edyta Leśniak


137 komentarzy:

  1. Witam na rozpoczęciu wystawy fotografii Edyty Leśniak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Jacku :) Edytka niestety nie słyszy "oklasków na stojąco" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w głowie pewną arię, ona najlepiej oddaje co czuję patrząc na te zdjęcia: http://www.youtube.com/watch?v=c3iFRaTwwj0

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Olek :) ..... własciwie powinienem nagrać jakieś oklaski i podać link ... wtedy by słyszała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł miał Artpub z ta wystawą....powiew świeżości :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Edytka ma wyobraźnie nawet słuchową :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak .... fotografie jak na razie nie gościły często .... a takie perełki aktu są pierwszy raz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Obawiam sie ,ze trudno bedzie o perełki następne :) wysoko ta poprzeczka wisi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. "08 bez tytułu" oczarował mnie bez reszty, wczoraj gdy składałem wystawę ..... nie widziałem go wcześniej

    OdpowiedzUsuń
  10. To prawda .... Edyta ma niesamowite wyczucie ciała

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam i gratuluję autorce świetnych fotografii. Te, które szczególnie sobie upodobałem, to "Skrzydła anioła" (za malarskość), "02 Bez tytułu" (za oszczędność środków wyrazu) i "05 Bez tytułu" (za symbolikę). :)

    OdpowiedzUsuń
  12. I jak kazda Artystka kaze czekac na siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli chodzi o oklaski, to proszę bardzo:
    http://www.youtube.com/watch?v=L__-fmTiQuw&NR=1

    OdpowiedzUsuń
  14. Niewątpliwie, jest tu taka fotografia, która siedzi mi w głowie i nie zamierza wyjść... Ta fotografia to "156". Wyglada nawet upiornie, trochę jak pająk, na pewno jak mroczna tajemnica kobiety upadłej... duzo podobnych określeń mogłabym wstawić.

    Miss-de-Lioncourt, Monika Tołłoczko

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj Edyta :)

    Jarek ... bardzo ładne oklaski ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj, Jacku. A w ogóle to witam wszystkich. :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Coś pięknego .Edytko jak byś zrobiła zdjęcie mojej teścowej też by wyszła cudownie .Świetne zdjęcia gratuluję !!!!!!!!!!!!!!

    broda502

    OdpowiedzUsuń
  18. Monika ... Bardzo fajne skojarzenie z pająkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Broda :) ..... ale ciekaw jestem czy jakby mi zrobiła zdjęcie, to byłbym cudowny ;)))

    OdpowiedzUsuń
  20. Moniko...dla mnie miło,że moje prace, że moja praca może zapaść w pamięć...ponoć dla twórcy śmiercią, umieraniem jest nijakość...
    dziękuję :)
    ..ta fotografia, jak wiele moich, ma "swoją historię"...mnie również zapadła w pamięć:)

    OdpowiedzUsuń
  21. broda-nie prowokuj mnie:) :) :)

    Jacku...a jak wiele mógłbys dać z siebie??? :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Edyta ....... Twoje zdjęcia sprawiają wrażenie, ze przystepując do fotografowania dokładnie wiesz co chcesz osiągnąć .... Czy robisz sobie przed sesją jakieś szkice koncepcyjne?

    OdpowiedzUsuń
  23. Jacku ty jesteś piękny żaden aparat nie od da tego co ja w tobie widzę.

    broda502

    OdpowiedzUsuń
  24. :) .... Edyta, ja z siebie to raczej niewiele mógłbym dać .... zupełnie nie nadaję sie na modela.

    OdpowiedzUsuń
  25. Jacku, raz tylko próbowałam...nic z tego...to totalna improwizacja...patrzę i...czuję...pragnę czuć i nade wszystko pragnę to pokazać!

    OdpowiedzUsuń
  26. :DDD ..... Jedruś! jesteś mistrz ;DDDDd

    OdpowiedzUsuń
  27. jacku, broda-miedzy Wami jest "coś więcej"???? moze razem mi zapozujecie:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jacku oj nie.......jeszcze nie....Mistrza mam jednego:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Edyta .... improwizujesz? nie chce sie wierzyć .... w takim razie masz niesamowite oko fotograficzne ..... i chyba długo ustawiasz modelkę .... ile czasu trwa taka jedna sesja?

    OdpowiedzUsuń
  30. Jacku..jak mam nie improwizować? dziewczyny często widzę po raz pierwszy....zależy jak układa mi sie kontakt z modelką, sesja...4-5 godzin z przerwą , w tym jest kilka tematów, tez zależy od nas-naszej wspólpracy.

    OdpowiedzUsuń
  31. "K." ..... zachwyca mnie prostotą i spokojem ...

    OdpowiedzUsuń
  32. Sądząc po zdjęciach, to kontakt z każdą masz wysmienity .....

    OdpowiedzUsuń
  33. dla mnie istotne,że każdy widzi w moich pracach cos swojego, innego...każedemu podoba/nie sie cos innego...ludzie maja różne spojrzenia...jedni widza prostotę, inni kształtne piersi, jeszcze inni "kobiecy"9to równiez kwestia dyskusyjna) zarys bioder :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja brzytki jak trzynaste dziecko baby jagi

    broda502

    OdpowiedzUsuń
  35. ...czy ja wiem....wymagam od siebie coraz więcej...więc wciąż mi mało...

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja widzę seks piękny seks

    broda502

    OdpowiedzUsuń
  37. broda-szukam brzydoty:)

    OdpowiedzUsuń
  38. ....broda..... ojojoooooj:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Dla mnie to są bardzo kobiece zdjęcia ..... mężczyzna inaczej patrzy na kobiety ..... a tu jest piekna opowieść o kobiecie, opowiadana przez kobietę.

    OdpowiedzUsuń
  40. ...tak.... masz rację Jacku...to jest opowieść...

    OdpowiedzUsuń
  41. Twoje modelki są szczupłe i mają świetne proporcje, czy nie kusiło Cię kiedys zrobienie zdjęć dziewczynie "przy kości" ?

    OdpowiedzUsuń
  42. Pięknie i smakowicie podane ciało kobiety ciekawe czy byś tyle pokazała u mężczyzny

    broda502

    OdpowiedzUsuń
  43. Dobry wieczór.
    Piękne fotografie.Lubię Twoje powiązania ciała modelki z tkaninami.Fotografujesz tylko kobiety ?
    Majka

    OdpowiedzUsuń
  44. Broda .... one sa jak wysmakowane rzeźby .... fajnie by było gdyby takie stały gdzieś w parku, albo jeszcze lepiej gdzieś w mieście ;)

    OdpowiedzUsuń
  45. Dobry wieczór!...świadomość światła i cienia zawsze w zdjęciach Edytki mnie zachwyca...oczywiście nie mówię o pięknych modelkach!

    OdpowiedzUsuń
  46. Brzydota też może być piękna, jak u Adriaena Brouwera. :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Jarek ..... to prawda ;)) ..... ale dobrze, że Edyta ma takie modelki jak ma ;)

    OdpowiedzUsuń
  48. Też wolę "trudne przypadki" czyli brzydotę fotografować.Zresztą co to znaczy "brzydota" ? To przecież tylko inny rodzaj piękna .
    Majka

    OdpowiedzUsuń
  49. witam ....

    Jarku tak...masz rację...w mojej wypowiedzi nie było ni krzty drwiny...szukam różnych kobiet...bo uważam,ze wszystkie mamy w sobie piękno...

    OdpowiedzUsuń
  50. Andrzej .... dobrze zwróciłeś uwagę na światło .... tu właściwie ono jest głównym mistrzem ceremonii

    OdpowiedzUsuń
  51. Andrzej!!!!!!!!!!!!!!....jak miło...witaj :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Tu jednak nie ma brzydoty a jednak jest harmonia...aha!...w moim odczuciu seks jest elegancki i dyskretny...jakby przy okazji:)

    OdpowiedzUsuń
  53. Maju...witaj...
    czasem zastanawiam się , gdzie jestem JA? ta prawdziwa...zaczęłąm od bardzo nikłego pokazywania ciała, od fotografii czarno-białej....od fragmentów ciała...wciąż poszukuję...nadal poszukuję

    OdpowiedzUsuń
  54. Cześć Edytka! chciałem być tu pierwszy...leżał zegarek na oku ale o 20:24 zadzwonił kolega:)

    OdpowiedzUsuń
  55. "046" .... zachwyca klimatem i nutką dekadencji ...

    OdpowiedzUsuń
  56. ...Chłopcy..naprawde widzicie seks w moich fotografiach?...powiedzcie coś jeszcze:)

    OdpowiedzUsuń
  57. No własnie ja nie widzę tu erotyki .... tak jak napisałem gdzieś wyżej, że to jest kobiece spojrzenie a nie męskie.

    OdpowiedzUsuń
  58. Jacku...wiesz,że to jedna z moich ulubionych fotografii....i ...embrion...

    OdpowiedzUsuń
  59. Jesteś w tych poszukiwaniach...szukaj jak najdłużej...:):):), my też na tym skorzystamy:)

    OdpowiedzUsuń
  60. ANDRZEJ...DLA MNIE NIEZMIERNIE MIŁO,ZE JESTEŚ...:)

    OdpowiedzUsuń
  61. Może dlatego, ze sam staram się właśnie zawrzeć trochę erotyki w moich obrazkach inaczej patrzę na te akty.

    OdpowiedzUsuń
  62. ja też zasugerowałem delikatnie, że seksu nie widzę w Twoich zdjęciach

    OdpowiedzUsuń
  63. uuuuuuuuuuuuuuu...to co widzicie? :)

    OdpowiedzUsuń
  64. ..powiedziałem, że widzę poszukiwania w których wszystkie składniki wyrazowe są jednakowo ważne, a to oznacza harmonię

    OdpowiedzUsuń
  65. Ja widzę formę i emocje i tak jak już pisałem opowieśc o kobiecie ....

    OdpowiedzUsuń
  66. Edyta .... a Ty widzisz w tych zdjęciach seks?

    OdpowiedzUsuń
  67. Myślę, że tego nie da się POWIEDZIEĆ - to język OBRAZU

    OdpowiedzUsuń
  68. ..widzę emocje, bo w nich one znajdują po części ujście :)

    OdpowiedzUsuń
  69. Edyta przewrotnie nas podpytuje:)...nie dajmy się wciągnąć:):):)

    OdpowiedzUsuń
  70. Andrzej ....ja własnie jestem ciekaw, jak Edyta patrzy na to co robi .... czy chce zawrzeć w tych zdjęciach tez erotykę?

    OdpowiedzUsuń
  71. Tak sobie przegladam te zdjęcia i musze powiedzieć, że uzyskujesz wyśmienite efekty artystyczne, bez żadnych środków dodatkowych, typu zaszumienie, rozmycie itp ..... to jest duża umiejętność .....

    OdpowiedzUsuń
  72. Edyta ... Od kiedy fotografujesz?

    OdpowiedzUsuń
  73. Jacku-od kiedy "upadłąm na głowę"

    OdpowiedzUsuń
  74. :) .... to tak jak ja zacząłem rysować ;) ..... ale u mnie ten "upadek na głowę" był jakieś 30 lat temu ;)

    OdpowiedzUsuń
  75. Myślę Jacku, że to jest dla nas trudne do zrozumienia...ja na przykład nie znalazłbym żadnej satysfakcji w fotografowaniu męskich aktów

    OdpowiedzUsuń
  76. Kobiety traktują to chyba inaczej niż my

    OdpowiedzUsuń
  77. Andrzej ...... mi tego nie trzeba mówić .... ja nawet ubranych facetów nie rysuję ;) ..... Akt kobiecy jest czymś innym .... on stał się po prostu formą wyrazu uczuć .... i dawno przestał być nośnikiem tylko uczuć erotycznych

    OdpowiedzUsuń
  78. No zdecydowanie inaczej ...... bo my w znacznie wiekszym stopniu patrzymy na akt poprzez pryzmat erotyki.

    OdpowiedzUsuń
  79. ja-jako kobieta traktuje to prosto i rzeczowo: upadłąm 22 sierpnia 2008, a zaczęłam robić zdjęcia w listopadzie:)

    OdpowiedzUsuń
  80. ...wygląda na to,że zostaliśmy sami...hmmmm...:)

    OdpowiedzUsuń
  81. ale też różne są powody rysowania, czy fotografowania aktu ...ja na przykład, wszystkie moje obrazki traktuję jak autoportrety ........

    OdpowiedzUsuń
  82. :) .... to nawet datę "upadku" pamiętasz? .....2008? ....
    Trzeba być nieprzeciętnie utalentowanym, zeby w tak krótkim czasie osiągnąć tak wspaniałe efekty

    OdpowiedzUsuń
  83. tak, bo to nie jest przenośnia

    OdpowiedzUsuń
  84. talent tu nie ma wiele do rzeczy...emocje są

    OdpowiedzUsuń
  85. Nie jest przenośnia? ....... i to zdarzenie zmieniło Twoje zainteresowania?

    OdpowiedzUsuń
  86. Talent, to jest to coś, co pozwala pięknie ukazać emocje ;)

    OdpowiedzUsuń
  87. Też myślę, że talent niesamowity! W tak krótkim czasie osiągnąć takie efekty! Przecudne fotografie, urzekają czystą formą, wyrażają tak wiele. Zachwyt, zachwyt, zachwyt...;)

    OdpowiedzUsuń
  88. Witaj Sława ...... własnie na samym początku podałem link do arii Casta Diva, bo ta aria najlepiej oddaje moje odczucia z obcowania z tymi zdjęciami ...

    http://www.youtube.com/watch?v=c3iFRaTwwj0

    OdpowiedzUsuń
  89. nie...nie przenośnia
    ...to odkryło je

    ...miło mi,że jesteśmy sami...smutno mi,że nie ma nikogo więcej.....to też emocje...

    OdpowiedzUsuń
  90. Za Jackiem, to jest właśnie talent: ukazać emocje za pomocą cudownego warsztatu, tak, by odbiorca miał pole do popisu, interpretując.

    OdpowiedzUsuń
  91. Witaj Sława..miło mi:)

    OdpowiedzUsuń
  92. Trudno wybrać ulubione...ale chyba jednak "156".;)

    OdpowiedzUsuń
  93. Edyta .... czasem mam wrażenie, że moje gadulstwo tutaj, odstrasza trochę od pisania innych ;)

    OdpowiedzUsuń
  94. Andrzeju....dobrze, bo zaraz sie popłaczę

    OdpowiedzUsuń
  95. W każdej fotografii jest coś innego do polubienia.
    Ale wszystkie łączy ta klarowność obrazu. Jeśli mogę się tak nieartystycznie wyrazić.;)

    OdpowiedzUsuń
  96. nie Jacku...to nie to...Ty wiesz

    OdpowiedzUsuń
  97. Najbardziej lubię te w klimacie 04...choć mam kilka ulubionych zdjęć Edyty których nie ma na tej wystawie:)

    OdpowiedzUsuń
  98. Sława ..... ta klarowność, jest niesamowita, jakby zaplanowana, a to jest improwizacja ..... ta klarowność jest w samej autorce

    OdpowiedzUsuń
  99. Witajcie, przepraszam za spóźnienie. Ja gadać nie umiem, wolę słuchać gadulstwa Jacka. Nie tylko wirtualnie... a z fotgrafii 02.

    OdpowiedzUsuń
  100. Powiedz, Edyto, czy uczyłaś się fotografii w szkole, na kursach, czy jesteś samoukiem?

    OdpowiedzUsuń
  101. Edyta .... no i jakby nie było akt, zwłaszcza fotograficzny, to dla sporej ilości osób, dość trudny temat do rozmowy.

    OdpowiedzUsuń
  102. Powyższa moja wypowiedź dotyczyła niesamowitej improwizacji klarowności.O!;)

    OdpowiedzUsuń
  103. Edytko!...komponujesz aparatem, czy przycinasz w obróbce?

    OdpowiedzUsuń
  104. Sława-fotografuje od 2008r ...jestem samo...czuciem:)

    OdpowiedzUsuń
  105. Sława ... ja się domyśliłem ;) .

    OdpowiedzUsuń
  106. Jacek dobrze mówi!..ma wiedzę i intuicję..zawsze mnie na coś naprowadza

    OdpowiedzUsuń
  107. Andrzej:) ..rysowałam kiedyś, http://edytanaja.digart.pl/ teraz fotografuję

    OdpowiedzUsuń
  108. Czucie, w takim razie, niesamowite! Wiem co piszę, sama od paru miesięcy usiłuję zgłębić tajniki fotografii i kudy mi tam do sztuki! Nawet podstaw jeszcze nie opanowałam.;)

    OdpowiedzUsuń
  109. Andrzej .... ja kiedyś próbowałem bawić się w fotografowanie ..... ale ja zazwyczaj straszny chaos mam w głowie i rysowanie pozwala mi z tego wydobyć to co chcę pokazać, a w fotografowaniu, trzeba mieć wszystko wyklarowane w jednej sekundzie.

    OdpowiedzUsuń
  110. A widzisz! Rysunek!...o matko jedenasta...jakie piękne prace! No to teraz już wiem wszystko! Albo prawie.;) Z Pani jest PRAWDZIWA artystka, szanowna pani. Nie tylko oko, nie tylko emocje, ale i ręka!

    OdpowiedzUsuń
  111. Wiem, że rysowałaś...ale ciekawy jestem na jakim etapie robisz te subtelności kompozycyjne..np w "04 bez tytułu"?

    OdpowiedzUsuń
  112. Twarz jest przycięta po mistrzowsku...jest jeszcze kilka takich perełek kompozycyjnych w Twojej galerii DA

    OdpowiedzUsuń
  113. Moi drodzy ... muszę znikać, bo jadę odebrać Lidkę ..... Dziękuję za bardzo miły wieczór ..... Dobranoc

    OdpowiedzUsuń
  114. ....śpicie już?...dla mnie na przykład, w fotografii, najdłużej klaruje się decyzja granicy kadru...centymetr w lewo...z powrotem ...może pół centymetra...itd itp

    OdpowiedzUsuń
  115. Ja jestem jeszcze po cichu się przyglądam dyskusji.Też próbuję fotografować akty ale całkiem inaczej niż Ty.U Ciebie emocje wyrażają się FORMĄ,POZĄ,GADŻETEM.U mnie jednak ważniejszy chyba jest CZŁOWIEK jako całość.
    Majka

    OdpowiedzUsuń
  116. dziękuję wszystkim...Tobie Jacku...bardzo






    MÓJ MISTRZU ...Tobie szczególnie też:)

    OdpowiedzUsuń
  117. Ja spóźniona, mogę tylko wyrazić podziw dla zdolności i kreatywności Artystki. Niesamowite, że w tak krótkim czasie taka eksplozja talentu :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  118. Witajcie, od dawna podziwiam...

    przepraszam, że mnie nie było, ale obowiązki.

    OdpowiedzUsuń
  119. Są świetne...!
    Piękne prace, akty zaklęte, chociaż by "06 bez tytułu"...
    Wspaniałej wystawy gratuluję Autorce, WalDemar.

    OdpowiedzUsuń
  120. Małgorzata Jeżewska5 listopada 2011 20:05

    Niesamowite zdjęcia. Jestem pełna podziwu i oddania. Ja wiem że to banalne, ale nic więcej nie jestem w stanie z siebie wyksztusić :)Jak jeszcze można spojrzeć na kobietę... Niby taki oklepany temat. Jedak wciąż budzi największy podziw.. Kobieta... Ciekawe elementy podkreślające nastrój, bądź dobitnie wydobywające kształty ciała, symetryczne kompozycje, które, szczerze mówiąc, chyba najciekawsze. Cóż, pewnie gdybym się głębiej zastanowiła znalazłabym więcej pochwał :)Krótko- podziwiam i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  121. nie da się ukryć - bardzo dobre prace. Wielki aplauz dla autorki. Napomknę jednak, że nie przepadam za aktami.

    OdpowiedzUsuń
  122. piękne prace i pięknie czyste. cisza

    OdpowiedzUsuń
  123. Chyba polubię fotografikę , szczególnie w ujęciu autorki!Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  124. Od paru dni myślę co napisać i nawet gdzieś przekmnęła mi pewna refleksja, że modelki ze zdjęć Edyty to bardzo silne kobiety, świadome swojego ciała i pożądania, jakie potrafią wzbudzać. Nawet w pozornie skrytych formach ukazujących kobiecą delikatność, przemyka gdzieś subtelny erotyzm, jakieś niedopowiedzenie pobudzające wyobraźnię płci męskiej. Żeby robić takie fotografie trzeba fascynować się ciałem!
    Ciekawe czy akty męskie też byłby takie wysublimowane?

    Pozdrawiam
    Krzysztof

    OdpowiedzUsuń
  125. Jestem zafascynowana! Oglądałam fotografie z arią w tle, polecaną przez JW, http://www.youtube.com/watch?v=c3iFRaTwwj0. Genialne połączenie! Emocje i metafory... I szczypta erotyzmu. Gratulacje dla autorki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  126. Przepiękne fotografie , cudowna gra światła...ciężko oczy oderwac..
    ...swoją drogą my kobiety to mamy fajne te ciała :)
    Gratulacje z owacjami na stojąco dla autorki

    OdpowiedzUsuń
  127. Oglądałam już kilka razy, to są świetne fotografie

    OdpowiedzUsuń
  128. a ja Ci nic nie napisze-bo pewnie wiesz albo pamietasz. mniejsza. Alosza.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora