piątek, 10 lipca 2015

maciej furyatczak inter


Artysta plastyk, malarz i grafik, uznawany za ciekawego przedstawiciela nurtu art-brut. Absolwent wrocławskiej ASP.
W dorobku wystawy indywidualne i zbiorowe. Najważniejsze z nich, to:
-Galeria Miejska Wrocław, wystawa „ Łódź. Malarstwo i instalacje” z Martą Jarosz i Arturem Kardamaszem, 1994,
-Muzeum Medalierstwa, Wrocław, wystawa indywidualna „Podróże w nieznane” 1995.
-Wystawa zbiorowa ”Malarstwo Dolnośląskie-Ciąg Dalszy”,Wrocław,Galeria Awangarda, 2004 .
-Wystawa zbiorowa “Myśl zwierzę”,Wrocław,Browar Mieszczański, 2005
-Wystawa wspólna z Marią Mamczur „Sakrum-Profanum” Biblioteka   Uniwersytecka, Warszawa, 2007
-Wystawa zbiorowa Artpub, BWA Olsztyn, 2008
-Wystawa zbiorowa Alternatywa, Warszawa, 2008
-Wystawa indywidualna „Ritualia”, Galeria Autograf, Warszawa, 2009

Jego obrazy znajdują się w kolekcjach w USA, Australii, Niemczech i Polsce.
Zajmuje się także muzyką,tworząc korespondażowe projekty z Fumosem Fumowiczem m.in.:
oraz solowo jako allotyk:








football © Maciej Ratajczak




ambi © Maciej Ratajczak




fortepiano © Maciej Ratajczak




gryppa © Maciej Ratajczak





symptomy © Maciej Ratajczak





pech © Maciej Ratajczak




apriori © Maciej Ratajczak





ghraaaghhh! © Maciej Ratajczak




plan © Maciej Ratajczak




tobago © Maciej Ratajczak




mask © Maciej Ratajczak




ptak © Maciej Ratajczak




tank © Maciej Ratajczak




na granicy © Maciej Ratajczak




minarety © Maciej Ratajczak




terapeuta © Maciej Ratajczak




mirażer © Maciej Ratajczak




brak © Maciej Ratajczak




greytree © Maciej Ratajczak




cartoon © Maciej Ratajczak




antentka © Maciej Ratajczak




damp © Maciej Ratajczak




rosiki © Maciej Ratajczak




owal © Maciej Ratajczak




joga © Maciej Ratajczak




carbon © Maciej Ratajczak

47 komentarzy:

  1. Witam w kolejny piątkowy wieczór.
    Dobry Wieczór.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry wieczór :) Obrazki znam, muzykę też. Fajnie je jednak zobaczyć tak w grupie. Niezmiennie podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,
      Powiedział klasyk, że podoba nam się to co znamy... i miał rację.
      Muzykę mniej znam, dopiero poznaję, ale obrazki - jak najbardziej.

      Usuń
  3. Dobry wieczór.
    Witam wszystkich, a zwłaszcza Autora tych unikalnych prac.

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzeba przyznać, że przestrzeń inter, pomiędzy wizualnością a akustyką jest bardzo inte(r)gralna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko Integra?Twoje odczucie jest dla mnie pocieszające;)

      Usuń
  5. Witam Autora-Allotyka oraz Leszka Frodoka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czas rozpocząć partyjkę brydża!

    OdpowiedzUsuń
  7. Maćku, to bardzo dobre! Przez ostatnie lata dojrzałeś i robisz naprawdę ciekawe rzeczy. Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  8. tu są bardzo różne różności pod każdym względem :)
    podobają mi się ISTOTY
    a mirażer się porusza!!!
    nie mówcie, że nie, byłam tam ileś razy
    coś pięknego

    OdpowiedzUsuń
  9. Juliusz Martwy10 lipca 2015 20:58

    Dobry wieczór, po godzinie udało mi się wreszcie otworzyć okienko z komentarzem (limit internetu wyczerpany). Obrazy oczywiście są mi znane, i cenię je. Zaś opinię krytyczną do tego stopnia, że inne nigdy się dla mnie nie liczyły - to znaczy - jeśli kiedykolwiek dostało się od autora pochwałę, to można mu wierzyć, że się nie sknocilo roboty.

    OdpowiedzUsuń
  10. cześć wszystkim tu rdza :) Maćku parę lat temu wywróciłeś moje spojrzenie na malarstwo :)
    długo musiałem oswajać się z tymi obrazami , dziękuje Ci za to kłaniam sie i pozdrawiam

    Rafał

    OdpowiedzUsuń
  11. Juliusz Martwy10 lipca 2015 21:15

    Niektore z tych obrazów tak ukazują całą grozę egzystencji, że ciarki chodzą po plecach - i to nie jest li tylko memento mori - czasem to wszystko staje się groteskowe, ironiczne, bolesne i śmieszne naraz - a forma - taka właśnie, odsyła mnie do refleksji, jak strasznie stary jest to problem, ze jest się istotą śmiertelną, jednym 'ja' na przeciw wielości całego istnienia - a i oferują pocieszenie estetyczne - więc widz zostaje ostatecznie zbawiony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Julku za dobre słowa.Celnie ujmujące moją przestrzeń.

      Usuń
    2. Tak, odwieczne trudne pytania
      "kim jestem" i "dokąd zmierzam"
      jest i piękna Nadzieja
      odpowiedź przez sztukę
      Tworzę, więc jestem...

      Usuń
  12. Witam, spóźniona, ale jestem... bardzo lubię. Fortepiano - dzisiaj pasuje do mnie idealnie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzę sobie od kreski do kreski i wkręcam się mocniej w Twoje historie.

      Usuń
  13. Dobry wieczór

    Nie pamiętam już kiedy ostatnio byłem na tak udanej wystawie.

    Dziękuję
    Michał Rzecznik

    OdpowiedzUsuń
  14. Ponieważ nie widzę poprzedniego komentarza, który być może nie został moderowany) to jeszcze raz napiszę, ze miło się ogląda te prace w tym zestawieniu. Gratuluję dorobku i wystawy oraz pozdrawiam wszystkich obecnych! m.h-m

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,
      Komentarz blogier połknął. On tak lubi...

      Usuń
    2. Mnie już chyba nic w necie nie zdziwi. Znaleźć można więcej niż się zdarzyło, a zgubić jeszcze więcej............. ;) jeszcze raz się porozglądam i podumam żeby nacieszyć oko przed snem i już teraz życzę wszystkim dobrej nocy :)

      Usuń
    3. Żeby komentować na blogrze, trzeba być już zalogowanym, a nie logować się pierwszym komentarzem. Musi wyświetlać naszą nazwę, inaczej komentarz zawsze zniknie.

      Usuń
    4. ale ja nie byłam zalogowana i nie chciałam się logować przy pierwszym komentarzu. Chciałam, jak inni tutaj, dodać komentarz jako anonimowy i się podpisać. Innym się udało z tego co widziałam, a mnie nie. Nie loguję się od dawna na blog bo mam z nim jakieś problemy i dlatego chciałam skorzystać z tego obejścia, ale w zasadzie to już bez znaczenia.

      Usuń
  15. mi też połknął, dobry wieczór jeszcze raz. Obrazy Maćkowe trafiają w samo sedno moich atawiamów i w mojej podświadomości. Gratuluję wyboru, piękna wystawa

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam Autora i Jeszcze Obecnych!
    Przepełnia mnie radość obcowania
    z tak znakomitą Sztuką Macieju...
    Kocham te cudne szarości
    i nie ukrywam, że doskonale
    pamiętam od dawna obraz Mirażer
    Greytree chętnie powiesiłabym w salonie
    a Ptak, Damp i Carbon przyciągają
    Wspaniały zestaw prac opowiada o Autorze
    A barwy i ich połączenia też mnie frapuje
    Plan, Cartoon, Owal zatrzymują
    Biegnąc nasycam moją duszę
    Gratuluję Wyobraźni i Stylu
    Pozdrawiam Autora :)Ana

    OdpowiedzUsuń
  17. Pora się oddalić... chociaż jutro akurat nie idę do roboty...
    Dziękuję Autorowi i Gościom,
    Dobranoc.

    OdpowiedzUsuń
  18. późno, ale popatrzę przez chwilę...
    :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobry wieczór, fiu fiu! wyobraźnia szaleje i dziczeje, gdy ogląda się te prace, mimo pewnej grozy, niepokoju, a nawet trudnych, bolesnych emocji w nich zawartych, znajduję w nich też bunt, muzyczność niezwykle indywidualną opowieść z uśmiechem (i dostojnym szczęknięciem Rity) w tle:) Dygam i podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Dobry wieczór

    Tutaj czuję się 'jak w domu' za sprawą kodyfikacji art-brut która często gościła od dzieciństwa w mojej przestrzeni. Tak ze strony najbliższej rodziny jak i znajomych, twórcy gościli często. Wspaniałe prace!!

    Pozdrowień Moc
    Jakub

    OdpowiedzUsuń
  21. ptak i mirazer moje ulubione ! dobry wieczor wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
  22. wspaniala kolekcja Maciek! Zbigniew Przadka

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzień dobry! Co tu gadać, kocham te prace, tę estetykę, ten sposób wyrażanie emocji!
    Dostaję gęsiej skórki, co mi się zdarza rzadko i przeważnie gdy słucham muzyki...
    co w przypadku Maćka, ma swoje podwójne uzasadnienie :)
    Gratuluję fantastycznej wystawy! Jest 7.53, lecę do pracowni po kilkudniowej przerwie i oczywiście napalony, naładowany, rozentuzjazmowany :)

    OdpowiedzUsuń
  24. wspaniałe prace ....bardzo interesujące tworzą wizualizację tworzonej przez autora muzyki.
    Jest w tym jakaś pierwotna siła

    Ewa Lutomska Bracikowska

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora