piątek, 23 listopada 2012

Paweł Nowak - Relief - Papier



PAWEŁ NOWAK ur. 1.06.1956 r. w Aleksandrowie Kujawskim. Studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Gdańsku, na Wydziale Malarstwa i Grafiki, w kierunku malarstwa w Pracowni prof. Kazimierza Ostrowskiego odbył w latach 1979-1986. Członek ZPAP oddział Toruń od 1991r.
Uczestnik ok. 50 wystaw zbiorowych i 20 indywidualnych. Twórca własnej techniki reliefowej w papierze. Aktualnie zajmuje się grafiką warsztatową, malarstwem reliefowym w papierze oraz działaniami konceptualistycznymi.


NAGRODY I WYRÓŻNIENIA:

1986 – Wyróżnienie Honorowe za obraz „Środek Słońca”. Ogólnopolski  Konkurs Malarski Na Obraz
             im. Jana Spychalskiego, Poznań.
1991 –  Udział. III Międzynarodowe Triennale Grafiki – Mezzotinta 91, Galeria BWA, Sopot.
2001 – Udział. III Triennale Plastyki Włocławskiej, Galeria Sztuki Współczesnej, Włocławek.
2001 – Udział. Dzieło Roku 2000 , Toruń.
2002 – Wyróżnienie w kategorii Malarstwo, za obraz „Jesienne liście”, Dzieło Roku 2001, Toruń.
2003 – III Nagroda w kategorii Rysunek, za obraz  „W Dolinie Tążyny I”,  Dzieło Roku 2002, Toruń.
             Obraz zakupiony przez Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej we Włocławku do Kolekcji 
             Współczesnej Sztuki Polskiej.
2003 – II Nagroda za zestaw obrazów: „W Dolinie Tążyny I”, „W Dolinie Tążyny    II”, „Ryby”, „Martwa natura
            z chińskim kapeluszem”, IV Triennale Plastyki Włocławskiej, Galeria Sztuki Współczesnej, Włocławek.
2004 – I Nagroda w kategorii Rysunek, za obraz „Ośmiu Królów”, Dzieło Roku 2003, Toruń.
2004 – I Nagroda w konkursie malarskim Włocławskie Impresje 2004, za obraz „Pejzaż na pianinie”, Galeria
             DKTKW Czarny Spichrz, Włocławek.
2005 – I Nagroda w kategorii Rysunek, za obraz „Okno Sajlenslandu z widokiem na góry”, Dzieło roku 2004
             Toruń.
2006 – I Nagroda w kategorii Rysunek, za obraz „Góra Poetów”, Dzieło roku 2005, Toruń. Obraz zakupiony 
             w 2007 r. przez Centrum Sztuki Współczesnej „Znaki Czasu” w Toruniu do Kolekcji Regionalnej.
2007 – II Nagroda w kategorii Rysunek, za obraz „Ulica Strażacka”, Dzieło Roku 2006, Toruń.
2007 – II Nagroda w kategorii Malarstwo, za obraz „Misterium”, Dzieło Roku 2006, Toruń.
2008 – III Nagroda w kategorii Rysunek, za obraz „Nasza Klasa”, wg sztychu ze ”Stultifera Navis” 1500 r.
             Sebastiana Brandta, Dzieło Roku 2007, Toruń.
2009 – I Nagroda w konkursie malarskim Włocławskie Impresje 2009 za obraz „Amnezja”.
2009 – I Nagroda za cykl obrazów „Creatio Mundi”, VI Triennale Plastyki Włocławskiej, Galeria Sztuki
             Współczesnej, Włocławek.
2010 – Wyróżnienie w kategorii: Rysunek za obraz „Casablanca” z cyklu „Kwiat Rycerstwa”, Dzieło Roku
             2009, Toruń.
2010 – Wyróżnienie w konkursie malarskim Włocławskie Impresje 2010 za obraz „Terra Incognita”.
2011 – II Nagroda w kategorii Malarstwo za obraz „Creatio Mundi XII”, Dzieło Roku 2010, Toruń
2011 – Wyróżnienie w kategorii Rysunek za obraz „Creatio Mundi XI”, Dzieło Roku 2010, Toruń.
2011 – II Nagroda w konkursie malarskim Włocławskie Impresje 2010 za cykl obrazów "Epitafium", "Ślady"
             "Okno czasu", "Perpetuum mobile".
2012 – III Nagroda w kategorii Rysunek za obraz „Et in Arcadia Ego”, Dzieło Roku 2011, Toruń.


Wszystkie obrazy w autorskiej technice papierowo-reliefowej

Góra Poetów
200 x 140, 2004-2005
© Paweł Nowak



Creatio Mundi, obraz I
 70 x 100, 2009
© Paweł Nowak



Creatio Mundi, Obraz II
 70 x 100, 2009
© Paweł Nowak


Creatio Mundi, Obraz III
 70 x 100, 2009
© Paweł Nowak



Creatio Mundi, Obraz IV
 70 x 100, 2009
© Paweł Nowak


Creatio Mundi, Obraz V
2009
© Paweł Nowak



Creatio Mundi, Obraz VI
70 x 100, 2010
© Paweł Nowak



Creatio Mundi, Obraz VII
70 x 100, 2010
© Paweł Nowak



Creatio Mundi, Obraz VIII
70 x 100, 2010
© Paweł Nowak


Creatio Mundi, Obraz IX
70 x 100, 2010
© Paweł Nowak



Creatio Mundi, Obraz X
70 x 100, 2011
© Paweł Nowak



Creatio Mundi, Obraz XI
70 x 100 , 2011
© Paweł Nowak



Creatio Mundi, Obraz XII
70 x 100, 2011
© Paweł Nowak



Creatio Mundi, Obraz XIII
70 x 100, 2011
© Paweł Nowak



Nic nie jest tym, czym się zdaje...
100 x 70, 2012
© Paweł Nowak



Epitafium dla czasu, obraz VIII
35 x 50, 2011
© Paweł Nowak


Trans
188 x 198
© Paweł Nowak


Misterium
210 x 300, 2004-2006
© Paweł Nowak



Obraz I z cyklu Sójka
35 x 50, 2011
© Paweł Nowak



W dolinie Tążyny II
100 x 70
© Paweł Nowak


Et In Arcadia Ego
140 x 200, 2012
© Paweł Nowak








71 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. dobry wieczór, uwielbiam takie prace jak obrazy od I do X...niezliczona iliść interpretacji w nich tkwi, można je oglądać miliony razy i za każdym razem widzieć co innego . Gratuluję . Piękna wystawa

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo, jestem zaszczycony takim komentarzem.

      Usuń
    3. :) to ja zaszczyconam, że mogłam obejrzeć dziś takie cudeńka...ten obraz X bym chętnie powiesiła na ścianie :)

      Usuń
  2. Witaj Pawle,
    Witam wszystkich na kolejnym wernisażu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie :) ..... zapraszam na kolejny wernisaż online

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze się nie zdarzyło, zeby autor był pierwszy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A jednak, kiedyś musi być ten pierwszy raz...!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) .... własciwie jakiś czas temu się zastanawiałem, czy kiedyś tak się zdarzy ........ No i się zdarzyło :)

      Usuń
  6. Niesamowite, a "Creatio Mundi, Obraz X" najcudniejszy :) Podziwiam.

    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluje wystawy, bardzo ciekawe prace, szczególne na mnie wrażenie zrobiła "Creatio Mundi, Obraz VI"...!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobry wieczór :) Wyśmienita wystawa! Pochwyciła mnie, wchłonęła. Prace z cyklu Creatio Mundi wybitne!!! Świetna kompozycja, szlachetne odcienie szarości. Cudo! Chylę czoło.

    OdpowiedzUsuń
  9. Miło mi dołączyć do grona twórców Galerii artpub.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piekne prace ...... lubię monochromy ......i trafiają do mnie natychmiast

    OdpowiedzUsuń
  11. Udanego wernisażu, ja już muszę myknąć...!

    OdpowiedzUsuń
  12. Witajcie! Piękne prace. Specjalnie spieszyłam się z Katowic do Wodzisławia aby byc na wernisażu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pawle, Krótko Cię miałem okazje i zaszczyt widzieć, więc nie mam pewności - czy na "Nic nie jest tym, czym sie sdaje" jest Twój autoportret?

    OdpowiedzUsuń
  14. "Nic nie jest tym czym się wydaje" jest swoistym metaforycznym autoportretem.

    OdpowiedzUsuń
  15. interesujące prace.

    OdpowiedzUsuń
  16. Technika papierowo reliefowa brzmi dość tajemniczo ...... właśnie przyglądałem się zbliżeniom i wygląda to na dość pracochłonną robotę ..... przypuszczam, że w rzeczywistości efekt reliefu robi świetne wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo trafna uwaga. Technika jest pracochłonna, ale znajomość magicznych zaklęć przyspiesza, ułatwia i uprzyjemnia pracę w procesie twórczym.

      Usuń
    2. Magiczne zaklęcia bardzo pomagają...
      w innych technikach też, niematotamto.

      Usuń
  17. Znowu zapomniałam jak pisze się komentarze. Teraz chyba już wiem.Witajcie Pawle i Janku. Cieszy mnie to, że prawdziwi artyści są na tym świecie i się realizują. Dzisiaj widziałam co 'rynek'sztuki? może zrobić z dobrych artystów. Przyjechałam z Katowic zdołowana ale teraz po obejrzeniu tutaj prezentowanych prac humor mi się poprawił.Wystawa wyśmienita. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Grażynko, pozdrawiam, dziękuję za ciepłe słowa.

      Usuń
  18. Interesuje mnie ta autorska technika reliefowo-papierowa...Niesamowity efekt, a droga do niego tajemnicza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrazy powstają poprzez nacinanie papieru i zdzieranie kolejnych warstw, wcieranie pigmentów....

      Usuń
  19. Jaskry w oczach mnie denerwują bo nie wiem czy się coś opublikowało czy nie. Pioruny kuliste non stop. Na szczęście to dotyczy raczej pisania i czytania. Jedną pracę upatrzyłam sobie i chciałabym ją miec. Piękna

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie widziałem tych obrazów na żywo, tym bardziej z bliska. Wyglądaja one na takie, że przyciągają do tego stopnia, że ląduje się nosem na obrazie.
    Zarówno całość, czasem dużego formatu, jak i każdy fragmencik robia niesamowite wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na wystawach obrazy prezentuję bez szkła, tak aby faktura była "dotykalna". Bardzo istotnym elementem jest światło, ponieważ obraz reliefowy pod każdym kątem wygląda inaczej.

      Usuń
    2. Planujesz może w bliskiej przyszłości jakąś naziemną wystawę?

      Usuń
    3. W najbliższym czasie nie mam żadnej koncepcji na zorganizowanie wystawy. Jestem otwarty na propozycje.

      Usuń
    4. Rzeczywiście miło by było pooglądać te prace na żywo ........
      ale nie wszystkie są robione tą techniką reliefowo-papierową, np te buty .... Czy one są malowane, czy to fotografia?

      Usuń
    5. bardzo bym chciała dotknąć tych prac :)

      Usuń
    6. Buty - "Et in Arcadia Ego" są również wykonane w technice reliefowej. Faktycznie dają efekt hiperrealistyczny.

      Usuń
  21. Creatio Mundi, obraz X. Oczywiście jak to ja ...zwierzątka!

    OdpowiedzUsuń
  22. genialne rzeczy.
    robię wielkie oczy i chłonę dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo poruszające prace... w moim odbiorze, widoki przez szkło a raczej "okna"...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wobec niektórych obrazów mam podobne odczucia. W dużym stopniu wynika to z geometrycznych podziałów tych abstrakcyjnych pejzaży...

      Usuń
  24. witam :) trochę spóźniony, ale jestem :) znakomita wystawa, straszliwie mnie jarają te prace :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też inspirują .... chodzi mi ostatnio po głowie, żeby pobawić się własnie abstrakcyjną formą ...... te prace poprzez właśnie swoją monochromatyczność bardzo mnie pobudzają, do przekształcenia zamiarów w czyn.

      Usuń
    2. to prawda Jacku! Te prace dają takiego powera, że nic tylko siadać i robić :)))

      Usuń
    3. Tak ..... możliwe, że coś w weekend podłubię :)

      Usuń
  25. Ja już wychodzę. Dzięki za zaproszenie i ucztę duchową. Pa

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziękuję Wszystkim serdecznie za udział w Wernisażu.
    Na dziś muszę kończyć.
    Na wszelkie kolejne Komentarze na pewno odpowiem w najbliższych dniach.
    Dziękuję za zaproszenie do grona Artpub.
    Był to mój pierwszy "wirtualny" wernisaż - koncepcja prezentacji sztuki w sieci jest bardzo ciekawa, miło jest dotrzeć jednocześnie do odbiorców z wielu zakątków świata.
    Pozdrawiam i życzę Dobrej Nocy!

    Paweł Nowak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za piękne prace ......
      Dobranoc

      Usuń
    2. serdeczności i dalszych sukcesów. zaskoczona jestem jak mocno może grafika działać na wyobraźnię.
      do następnego wernisażu.
      Danusia

      Usuń
  27. Dziękuję, Pawle, za przyjęcie zaproszenia.

    OdpowiedzUsuń
  28. Janek .... bardzo dziekuję za piekną i dla mnie bardzo inspirującą wystawę .... Dobranoc

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo interesujące prace. Chciałabym kiedyś zobaczyć na żywo, ukradkiem pogładzić;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam Autora i wszystkich obecnych. :)
    Pawle, podziwiam technikę, jaką się posłużyłeś w swoich grafikach/obrazach. Ciekawe efekty, niezwykłe tekstury/faktury.
    Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam bardzo spóźniony jaestem pod wrażeniem przede wszystkim tych oszczędnych , powiedzieć można minimalistycznych prac tekstury faktury itd itd.gratuluje i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  32. Jestem pod wrażeniem prac papierowych Pawła Nowaka. Gratulacje dla Autora.Pewien wycinek jego twórczości widziałem w Koszalinie u Wisi Kabacińskiej. Porządna robota!

    OdpowiedzUsuń
  33. witam serdecznie Autora tych niesamowitych prac oraz wszystkich bywalców Galerii owej :)
    jestem zadziwiona niesamowitym klimatem prac.
    już mam faworyta:
    Creatio Mundi, Obraz X
    70 x 100, 2011
    lecę teraz obejrzeć dokładniej. bo zupełnie nieznana mi ta forma wyrazu.
    pozdrawiam serdecznie
    ved`ka

    OdpowiedzUsuń
  34. Witaj Pawle, podziwiam technikę reliefowo-papierową w Twoich obrazach. Ciekawe efekty, niezwykłe tekstury/faktury.Jestem cały czas pełna podziwu od momentu jak niektóre z nich widziałam realnym świecie
    Gratuluję i pozdrawiam serdecznie
    AnnaW

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetne prace,

    jest w nich to, co lubię

    oniryzm, magia! Cieszę się, że poznałam.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora