piątek, 29 marca 2013

Andrzej Fronczak




Andrzej Fronczak urodził się 01.10.1959 r. w Brześciu Kujawskim. Uprawia malarstwo sztalugowe 
i rysunek. Udział w 37 wystawach indywidualnych między innymi w Lubaniu Śląskim, Koszalinie, Słupsku, Włocławku, Ciechocinku, Warszawie, Toruniu oraz zagranicznych w Chicago, Detroit   
i Paryżu. Od 2004 r. członek Związku Polskich Artystów Plastyków. Udział w 15 plenerach malarskich regionalnych i ogólnopolskich. W 2009 roku Nagroda Prezydenta Miasta Włocławek w dziedzinie kultury, a w 2012 r. wyróżnienie. W 2010 r. odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi za działalność społeczno-kulturalną. Udział w ponad 80 wystawach zbiorowych i konkursach w tym w 8 o randze międzynarodowej. Prace autora wystawiane były w Polce oraz w Niemczech, Danii, Holandii, Serbii, Włoszech, Ukrainie i Słowacji. Obrazy znajdują się w zbiorach muzealnych, instytucjach państwowych, galeriach i kolekcjach prywatnych w kraju i za granicą.
       
Udział w konkursach:
- Od 1999 r. udział w konkursie "Włocławskie impresje" galeria "dk" Włocławek
- VIII Ogólnopolskie Biennale Sztuki w Skierniewicach - 2004 r. - nagroda publiczności
- Konkurs „POCZTA POLSKA w karykaturze” - 2005 r. - pierwsze miejsce - Włocławek
- Salon wiosenny "Dzieło Roku" Galeria Wozownia w Toruniu - 2006 r.
- III Ogólnopolski Konkurs na Rysunek i Grafikę Radom - 2006 r. - IV Międzynarodowe Biennale Miniatury w Częstochowie -2006r. Prezentacje w Galerii Muzeum Stanisława Staszica w Pile, Galerii BWA w Tarnowie, Galerii Prezydenckiej w Warszawie, Galerii BWA w Kaliszu, Galerii Brotzinger Art. w Pforzheim (Niemcy)
- V Triennale Plastyki Włocławskiej - 2006 r.
- V Triennale Autoportretu Radom - 2006 r.
- Triennale z martwą naturą Sieradz - 2006 r. / kwalifikacja do II etapu /
- I Międzynarodowe Biennale Obrazu Quadro Art. Łódź (wystawa w Muzeum Historii Miasta Łódź) - 2007 r.
- Salon wiosenny „Dzieło Roku” - Galeria Wozownia w Toruniu - 2007 r.
- IV Międzynarodowe Biennale Pasteli w Nowym Sączu 2008 r. Pokazy w Serbii, Ukrainie, Słowacji, Włoszech, Holandii i Danii.
- XV edycja „Włocławskie impresje” Galeria „dk” Włocławek 2008 r. - wyróżnienie
- Salon wiosenny „Dzieło Roku’ Galeria Wozownia w Toruniu - 2008 r.
- Nagroda Prezydenta Włocławka w dziedzinie kultury - 2009 r.
- V Ogólnopolski Konkurs „Triennale z martwą naturą” Sieradz - 2009 r. (wystawy w BWA Sieradz, BWA w Kaliszu, BWA w Kielcach, Muzeum Regionalnym w Bełchatowie, Małopolskim Centrum Kultury „Sokół” w Nowym Sączu, Chorzowskim Centrum Kultury w Chorzowie, Miejskiej Galerii Sztuki w Częstochowie)
- II Międzynarodowe Biennale Obrazu Quadro Art - Łódź - 2009 r.
- VI Triennale Plastyki Włocławskiej - 2009 r.
- Wystawa malarstwa, grafiki i rzeźby  Galeria Easternway w Randes - Dania 2009 r.
- Salon wiosenny „Dzieło Roku” Galeria Wozownia Toruń - 2009 r.
- VI Międzynarodowe Biennale Miniatury – Częstochowa - 2010 r.
- Salon wiosenny „Dzieło Roku” Galeria Wozownia  Toruń - 2010 r.
- X Międzynarodowy Jesienny Salon Sztuki „Homo Quadratus Ostroviensis” w Ostrowie Świętokrzyskim - 2010 r.
-XVII edycja „Włocławskie impresje” Galeria „dk” Włocławek 2010r - wyróżnienie Towarzystwa Miłośników Włocławka
- IX Ogólnopolski Salon Wielkopolski - Czarnków - 2010 r.
- Salon wiosenny „Dzieło Roku” Galeria Wozownia Toruń - 2011 r.
- III Międzynarodowe Biennale Obrazu Quadro Art - Łódź - 2011 r.
- IV Ogólnopolski Konkurs Malarski „Zadra” Warszawa 2011 r.
- X Ogólnopolski Salon Wielkopolski - Czarnków - 2011 r.
- III Konkurs Satyryczny „Manufaktura Satyry” - Żyrardów - 2012 r.
- Salon wiosenny  „Dzieło Roku” Galeria Wozownia - Toruń - 2012 r.
- VI Ogólnopolski Konkurs Malarski „Triennale z Martwą Naturą” w Sieradzu - 2012 r.
- Konkurs„Pejzaż malarski im.L. Wyczółkowskiego” Galeria Miejska BWA Bydgoszcz - 2012 r.


1.
Metaliczny I
47x60 cm
  © Andrzej Fronczak

2.
Ballada o stoczni
62x82 cm
  © Andrzej Fronczak

3.
Instytuk eksperymentalny
700x100 cm
  © Andrzej Fronczak

4.
Kod zapisu
50x70 cm
  © Andrzej Fronczak

5.
Cztery tajemnice
50x70 cm
  © Andrzej Fronczak

6.
Ślady miasta
50x70 cm
  © Andrzej Fronczak

7.
Zapis w plenerze
60x80 cm
  © Andrzej Fronczak

8.
Pamiątka z celulozy
60x80 cm
  © Andrzej Fronczak

9.
Ballada o przemijaniu
70x100 cm
  © Andrzej Fronczak

10.
W zapętleniu
70x100 cm
  © Andrzej Fronczak

11.
"Pięćdziesiąt sześć"
63x87 cm
  © Andrzej Fronczak

12.
Zgrzebna obróbka
70x50 cm
  © Andrzej Fronczak

13.
Rdzawy zegar czasu
50x70 cm
  © Andrzej Fronczak

14.
Bardzo martwa natura
  © Andrzej Fronczak

15.
Tam za rzeką
70x50 cm
  © Andrzej Fronczak

16.
Fort
70x50 cm
© Andrzej Fronczak

17.
Człowiek wybrakowany
100x70 cm
  © Andrzej Fronczak

18.
Jest wszędzie
70x50 cm
  © Andrzej Fronczak

19.
Obiekt M - 1
80x60 cm
  © Andrzej Fronczak

20.
 Obiekt z K-23
80x60 cm
  © Andrzej Fronczak


103 komentarze:

  1. Witam na kolenjym wernisażu w Artpub Galerii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Janku :) odglądam :)

      Usuń
    2. Witaj, przy okazji powiedzieć wypada, że przykro mi, ale zaczęła się u mnie grypa i zamiast na Twoim wernisażu leżałem wczoraj z zimnym kompresem na czole :(

      Mam nadzieję, że wernisaż był udany i miałeś wielu gości :)

      Usuń
    3. Było pięknie - na wernisażu i potem w delfinie.

      Usuń
    4. Witam Panie Janie i gratuluję wystawy

      Usuń
    5. Hej, Jasiu! Lubię Twoją aktywność i inwencję.

      Usuń
  2. O, myślałem, że pierwszy post będzie mój ;) Witam wszystkich serdecznie tym bardziej, że świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Widzę, że na wyjeździe też jesteś zinternetowany :)

      Usuń
    2. Na facebooku wrzuciłem kilka fotek z wernisarzu

      Usuń
    3. Dzięki, właśnie obejrzeliśmy.
      Jestem u Ramików na Chełmie. Masz Jacku od nich pozdrowienia.

      Usuń
    4. :) Pozdrów ich też serdecznie :)

      Usuń
  4. Obejrzałam prace i jestem pod wrażeniem.Lubię takie malarstwo.O takiej twórczości nie mówi się,że jest piękna,ale bardzo ciekawa.Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  5. na żywo muszą robić większe wrażenie - widać jak ogromne jest bogactwo faktur.... mój faworyt - nr 3 :) fantastyczny....

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem od kilku minut, ale czad! Świetna wystawa, moje klimaty, bardzo.

    Ballada o stoczni i w zapętleniu - bardzo mi się podobają.

    Dziękuję Małgosiu za przypomnienie.


    Andrzeju gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki...Ballada o stoczni to mój pierwszy obraz z prezentowanej serii...mam do niego sentyment najwiekszy

      Usuń
    2. Cieszę się Pawle, że znalazłaś czas :)

      Usuń
  7. Zgrzebna Obróbka.
    mój faworyt.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam. Kursuję po obrazach góra -dół, dół-góra i nasycić się nie mogę. 100% moich klimatów, kolorów. Zauważyłam, że dłużej zatrzymuję wzrok na 1, 2, 10, 15, 16, 19.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miło mi, że obracamy się w tych samych klimatach :)

      Usuń
  9. Piękna zabawa strukturami .....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem...bardzo to lubię a niejednokrotnie przypadek zupełnie potrafi zmnienić pierwotną koncepcję

      Usuń
    2. To jest właśnie to co jest najfajniejsze w malowaniu ....... zaczyna się zwykle z pewną koncepcją, ale w pewnym momencie obraz zaczyna sam prowadzic i jeżeli się go posłucha, to często powstają prace, które nie powstałyby, gdyby trzymać się planu :)

      Usuń
    3. Też cichutko podglądam powyższe faktury, bo przeszedłem ostatnio na stronę akryli i różnych technik mieszanych, nawet jeśli pozostaję raczej iluzjonistą, to fakturowo i barwnie mocno zmieniam. Tym bardziej miło mi było przeglądać prace Pana Andrzeja i przygotowywać tę wystawę :)

      Usuń
    4. Raz jeszcze serdecznie dziękuję Panie Pawle

      Usuń
  10. Witam :) Piękne obrazy i bardzo mi bliskie duchowo
    Saga

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam,
    świetne obrazy.
    Faktura sprawia, że mam ochotę je dotykać

    szczególnie zapamiętam W zapętleniu.

    pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobry wieczór...witam wszystkich pięknie

    OdpowiedzUsuń
  13. Ballada o stoczni,niesamowity obraz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to też jeden z moich ulubionych w tym zestawie

      Usuń
    2. Też zwróciłam na niego szczególną uwagę
      Saga

      Usuń
  14. Niesamowite są te wszystkie rdzawe barwy, nawet nie pytam jak dochodzi się do takiego efektu, w końcu jestem poetką nie malarką, chociaż... może

    Struktura obrazów jest fascynująca, tak!

    Pozdrawiam Andrzeju nieustająco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie korci,żeby zapytać Andrzeja jak uzyskuje taką fakturę,ale czy zdradzi swoją tajemnicę.

      Usuń
    2. nie ma sprawy...odedzwij się jutro na FB

      Usuń
    3. Domyślam się jak to może robić, kiedyś przyglądałam się chłopakom jak robili stiuki i później nawet próbowałam podziałać, bardzo twórcze zajęcie...

      Usuń
    4. Dziękuję Margarithes....faktura nie jest trudna do zrobienia i nie jest to nic odkrywczego

      Usuń
    5. A napisałam, nie dziękuj :)

      tak, tak, jednak wyobrażam sobie, że "na żywo" to jest odlot

      Usuń
  15. Witam i gratuluję, aż chciałoby się dotknąć

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja mam taki nawyk,niestety,że muszę dotknąć. Gdybym je zobaczyła na żywca,na pewno bym dotykała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Należy macać. Ja to wiem, pracuję w muzeum.

      Usuń
    2. Zdarzają się takie muzea,że można macać.I to lubię i leży w naturze człowieka.

      Usuń
    3. te obrazy można dotykać...tylko trzeba na delikatne ręce uważać...nikektóre są chropowate w nadmiarze .hahaha

      Usuń
  17. Witam :) Gratuluję wystawy. Bardzo namacalne malarstwo. Świetne!

    OdpowiedzUsuń
  18. "Bardzo martwa natura" paradoksalnie jest bardzo blisko życia i moich preferencji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to dla mnie ważny obraz...jest na wystawie...Triennale z martwą naturą w Sieradzu

      Usuń
  19. Witam,
    gratuluje wystawy. Obrazy sklaniajace do refleksji. Niesamowita faktura. Mnie najbardziej urzekly Ballada o przemijaniu i Ballada o stoczni. Swietne :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Znakomita "Pamiątka z celulozy".
    "Człowieka wybrakowanego" odbieram personalnie i akceptuję w ułomności swojej.

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj Andrzejku, Witam wszystkich obecnych - Andrzeja znam od wielu lat, obrazy widziałam na wystawach w realnym świecie, podziwiam je,robią wrażenie z przyjemnością obejrzałam je ponownie wirtualnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aniu..ty nawet widziałaś jak je robię

      Usuń
    2. właśnie Andrzejku widziałam i to dość dokładnie :)

      Usuń
  22. Dobry wieczór, wtargnęłam sobie ;-) i ja na wernisaż, pozdrawiam, gratuluję wystawy Artyście i po cichutku oddalam się pontemplować obrazy,
    Sylwia J.G

    OdpowiedzUsuń
  23. I jeszcze "Tam za rzeką". Przepłyniesz i wbijesz się w takie same zasieki, jakie pokonałeś, żeby dopełznąć do brzegu i przeprawić się na drugą stronę. Lustrzany nurt pokazuje figę poszukiwaczom odmiany. Pozostać w wodzie? Topielcem, czy Janem Chrzcicielem? Pytania do potamologa.

    OdpowiedzUsuń
  24. pokontemplować, przepraszam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Serdecznie gratuluję jakości płócien, wspaniale faktury i klarowność formy
    uklony

    OdpowiedzUsuń
  26. Marzena Naliwajko29 marca 2013 21:28

    Gratuluję i pozdrawiam, Ballada o Przemijaniu- bardzo...

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja dzisiaj sączę sobie czeskie piwo Primator ..... wyśmienite :) ..... Zdrowie autora i wszystkich obecnych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki...28.04 jadę na plener gdzie będzie czeskie piwo (2km od granicy) to odwzajemnie tym samym :)

      Usuń
  28. " Tam za rzeką "- niesamowity! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Dobry wieczór, dotarłam wreszcie, zachwyt pełen, BARDZO moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  30. witam wszystkich serdecznie ...elgrace

    OdpowiedzUsuń
  31. swietne!!! widze jak rzeczywistosc materii splata sie z magia kolorow i swiatla ciekawe sa "cztery tajemnice" ... miniony czas odmierza „Rdzawy zegar czasu” ...otaczajaca nas rzczywistosc nabiera sensu ... kontemplujesz ja w materii i tworzysz sposobnosc odnalezienia w niej sensu sensu ... tresc i forma jest u Ciebie czyms w rodzaju malarskim zapisem przemijania „Ballada o przemijaniu” wspaniale ...gratuluje ... elgrace :)))))

    OdpowiedzUsuń
  32. Zawiesiłam się przy zegarze czasu, jest taki "mój", że aż boli :)....chciałabym go mieć u siebie na ścianie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma sprawy...nr konta to xxxxxxxxxxxxx...hahaha...to żart oczywiście :) ale ten w zasadzie prosty w wymowie obraz ma coś w sobie bo to już nie pierwsza taka wypowiedź...ludzie wrażliwi widzą więcej :)

      Usuń
    2. choćby i nie żart, to i tak mnie nie stać, w sferze marzeń pozostają przeważnie moje "chcenia" :) Gratuluję wystawy, piękne prace !!!

      Usuń
  33. Dobry wieczór :)
    Skuszona przez Małgoś, albo to tylko wymówka, żeby zrobić sobie przerwę,zaglądnęłam i nie żałuję.

    "Tam za rzeką" - to mój faworyt.
    Im dłużej się wpatruję,tym bliższe są mi dwie postacie na drugim brzegu, a łza się w oku kręci. Hmm... wspomnienia i już wiem dlaczego właśnie ten obraz mnie najdłużej zatrzymał.
    Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  34. Jak zwykle spóźniony, przepraszam i witam pięknie. Niezwykłe obrazy/obiekty, bardzo niezwykłe. Gratuluję autorowi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Instytut eksperymentalny"- tu się dzieje bardzo wiele tego, czego oczekuję od dobrego malarstwa. Chylę czoła...

      Usuń
    2. Oczywiście pozostałe prace są nie mniej wspaniałe. (To nic, że gadam sam ze sobą). :)

      Usuń
    3. Uśmiechy świateczne Jarku :)

      Usuń
    4. Dziękuję Gosiu. Ja również dla Ciebie mam piękne uśmiechy. ;)

      Usuń
    5. Bardzo dziękuję ...zaczynam się zastanawiać czy zasłużyłem na tyle pioęknych wypowiedzi

      Usuń
  35. Gratuluję inwencji twórczej.

    OdpowiedzUsuń
  36. Moi faworyci:1.Obiekt M-1
    2.Pięćdziesiąt sześć
    Bardzo przemyślane kompozycje.

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo dziękuję za spotkanie i komentarze. Wszystkim się nisko kłaniam i dobranoc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy Andrzeju :) Dobrych Świąt!

      Małgorzata

      Usuń
    2. Wzajemnie Małgosiu...pięknych i radosnych Świąt :)

      Usuń
  38. Bardzo ciekawe prace, "9.Ballada o przemijaniu" bardzo ładna praca... Gratuluję wystawy...!

    OdpowiedzUsuń
  39. Z wielką przyjemnością obejrzałam wszystkie prace !!!!!
    Gratuluję ...wrócę tu jeszcze na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Jadwiga Pomianowska30 marca 2013 22:18

    Bardzo ciekawe prace, gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  41. ...wspaniałe prace. Jestem tu nowym gościem więc dopiero zacząłem "rozpoznanie terenu". Pzdr. t.b.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora