wtorek, 8 lutego 2011

Maria Kuczara - Bo kocham światło



Maria Kuczara – rocznik 56 .Fotografik – samouk. Od kilku lat bawię się fotografią i grafiką komputerową. Uwielbiam tworzyć nowe światy z kawałków tego naszego – znanego i mało śmiesznego raczej.
Kocham też fotografować Człowieka. Nie ma nic piękniejszego niż ludzkie ciało, niż ludzkie emocje.

Nie umiem gadać. Niech moje obrazki mówią za mnie . Zapraszam.

Strony www autorki:   majak.digart.pl
                                swiatyniemozliwe.blogspot.com


Bo cienie  
2010, fotografia
© Maria Kuczara

Bo światło
2010, fotografia
© Maria Kuczara

Decyzje
2010, fotografia
© Maria Kuczara

Nieśmiałość
2010, fotografia
© Maria Kuczara

Bo wiatr
2011, fotografia
© Maria Kuczara

Prywatne niebo
2011, fotografia
© Maria Kuczara

Bezsenność
2010, fotografia
© Maria Kuczara

Puste miejsce
2010, fotografia
© Maria Kuczara

Rozważania
2008, fotografia
© Maria Kuczara

Izabella
2009, fotografia
© Maria Kuczara

77 komentarzy:

  1. Piękne fotki:)))..."Bezsenność" - przepiękna...magiczna...księżycowa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobre fotografie.Wielka wrażliwość artystyczna.Malarstwo fotograficzne.

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo za odkurzenie starocia :)

      Usuń
  2. "Bo cienie" i "Bo światło" ...... zachwycam się nimi ... są jak najlepsze przykłady barokowego malarstwa ...... Agnieszka wspaniale pasuje do tego klimatu .....

    OdpowiedzUsuń
  3. tak, "Bezsenność" jest genialna :) zresztą cała wystawa jest świetna :)
    "Decyzje" i "niesmialosc" - faworyci

    OdpowiedzUsuń
  4. piękna wystawa, ja uwielbiam: bezsenność, puste miejsce,bo światło :) dobrze się czuję we własnej kuchni ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Decyzja" i "Nieśmiałość" ... głębsze w przekazie .... znowu wysmienicie malarsko ..... Kontakt na ścianie świetnie pasuje .... piekne boczne światło

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobry wieczór . Przepraszam za spóźnienie - byłam w pracy. Bardzo dziękuję Jacku za zaproszenie.I za podbudowanie mojego ego wątłego :).

    OdpowiedzUsuń
  7. sączę sobie piwo :) ...... "Bo wiatr" ... dość nietypowe dla Ciebie zdjęcie .... bardzo dynamiczne .... kusiło mnie, żeby pokazać je do góry nogami .... "Prywatne niebo" .... bardzo przekonująca modelka .... chociaż bardzo chudziutka ;) ... Piękny układ dłoni .... Aparat fotograficzny bardzo ją lubi ..... piękna sesja ....
    ps. zauważ, że zachwyca mnie dziewczę, nie dość, że chudziutkie, to jeszcze niebiuściaste ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem w szoku właśnie :) Modelka niestety przestała pozować - strasznie żałuję - bo świetnie to robiła i chciałam na niej wypróbować nowy aparat.Ale trudno :)
    A "bo wiatr " jest obrócone o 90 stopni w lewo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Maja, pijesz sobie teraz wino, albo coś w tym stylu? ........"Bezsenność" ... no cóż ... to jedno z najlepszych zdjęć z tej sesji ( biorę też pod uwagę zdjęcia Rafała )....... Modelka .... Ty wiesz ... 150% w moim typie ;)) .... samo zdjęcie wyśmienite! ... wyraz twarzy, spojrzenie, poza... wszystko gra ..... i ta pozioma pajęczyna łamiąca układ pionów .... extra!!! ...... papieros też wyśmienicie pasuje

    OdpowiedzUsuń
  10. Jacek przy swoim kompie sączy piwo,ja przy swoim białą herbatę. Dobrze,że są w naszym domu dwa komputery, bo nie wiem czy doszłabym do głosu ;) Maja cieszę się z oglądania Twoich prac, bardzo! Nadal podoba mi się "Izabella", ale nowa dla mnie "Bezsenność" świetna!
    Maja, pozdrawiam ciepło, Lidka :)
    Jeszcze się tu po napawam:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj Lidko :) Dziękuję bardzo za miłe słowa.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja sobie oczywiście herbatkę czarną mocną gorzką i z cytryną zaserwowałam.:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Popatrz Jacku jak to jest - robisz sesję, starasz się,wymyślasz scenariusze - a tu :) przypadkowa fotografia zrobiona podczas przerwy na papierosa :) Łapać chwile - to moje motto.Ktoś mi zarzucił - jakie "łapać chwile"???robisz sesję ,każesz modelce robić to czy tamto - gdzie tu łapanie chwil.....a jednak , ja łapię chwile :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Agnieszka! .... masz prześliczną koszulkę ... i kuchnię jak z obrazów :)

    Maja!....Ja to z cytryną przestałem lubić ;) ..... "Puste miejsce" i "Rozważania" .... potrafisz świetnie panować nad takimi kameralnymi martwymi .....są godne "małych mistrzów" holenderskich .....świetnie, że książka też jest stara, bo nowa by dużo zepsuła .......czyste malarstwo

    ps.Strasznie u nas dziś wieje. U Ciebie też?

    OdpowiedzUsuń
  15. Dlatego fotograf musi być ciągle czujny ... żeby wyłapywać takie momenty jak w "Bezsenności" ...... ja bym się nie nadawał ;) ....

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie wreszcie przestało.Przez ostatnie cztery dni wiało tak,że głowę urywało razem z płucami.Strasznie mocno.

    OdpowiedzUsuń
  17. E tam nie :) Gdybyś miał Martę za modelkę to myślę,że Twoja czujność by była na miarę potrzeb :)

    OdpowiedzUsuń
  18. :DDD ..... Obawiam się, że byłbym zupełnie rozkojarzony ;)) ..... i na pewno nie zrobiłbym żadnej porządnej fotki ...... okulary by mi zaparowywały z emocji ;DDD

    OdpowiedzUsuń
  19. u nas dziś dmie :) a decyzje uwielbiam...Maja zrobiła zdjęcie prorocze :D

    OdpowiedzUsuń
  20. świetna wystawa i przepraszam też za spóźnienie ale zapracowana strasznie ostatnio jestem ...
    Bardzo ładne, malarskie, wyszukane fotografię ...
    poetyckie i liryczne obrazy..
    pozdrawiam Wioleta.

    OdpowiedzUsuń
  21. no a Marta to ciacho nawet dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Mnie też parują :):)
    Witaj Janku - jak tam Twój wernisaż ?

    OdpowiedzUsuń
  23. "Izabella" ..... no ..... toż to jest jak obraz Hansa Holbeina ....... czysta klasyka w najlepszym wydaniu ......

    ps. na razie zmykam, ale będę jeszcze zaglądał ....Dziękuję za miły wieczór .... kwiatek dla Ciebie @-}---

    OdpowiedzUsuń
  24. " Bo cienie" i "Bo światło"
    najbardziej może dlatego że Vermera mi przypominają:)
    Wioleta.

    OdpowiedzUsuń
  25. Agnieszko - chyba nie prorocze,chyba to widziałam w Was :(.

    OdpowiedzUsuń
  26. Dobry wieczór Wioleto :) bo tak naprawdę to był inspiracją ze swoim światłem pan J.V.

    OdpowiedzUsuń
  27. co do kuchni to troszkę miejscami straszy :)bo to miał być wakacyjny domek a wyszło jak wyszło:) takie łaszki twardo kolekcjonuję, sesje ślubną miałam w oryginalnej bardzo starej koszuleczce z tkanego ręcznie płócienka ale się rozpadła ze starości :)mam jeszcze materiał na pasiak łowicki

    OdpowiedzUsuń
  28. tak, to fakt, że więcej ludzi na zewnątrz to widziało niż my od środka :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jeszcze raz dziękuję za zaproszenie Jacku i za wszystko co zrobiłeś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. kucyk: rewelacja!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  31. Bo światło, Izabela, Rozważania... piękne ... bo światło, bo tajemnica, bo miekkość, niedopowiedzenie, nastrój, drugie dno i wiele, wiele bo...

    OdpowiedzUsuń
  32. Pięknie opanowałaś światło. Caravagio byłby z ciebie dumny - nie wspominając o moim ukochanym Vermerze.
    Ja jestem.
    Dalszych sukcesów życzę.

    OdpowiedzUsuń
  33. Witaj Majko, wpadam na chwilkę tylko, bo gości pełna chata, ale pamiętałam! jestem pod wrażeniem. Fajna sprawa z tymi wystawami z pogaduszkami! Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  34. Witajcie - bardzo dziękuję , że znaleźliście chwilkę by popatrzeć na moje obrazki :).

    OdpowiedzUsuń
  35. Gratuluje Majeczko, piękna wystawa :)))

    OdpowiedzUsuń
  36. Witaj Majka miło znowu Internetowo Ciebie spotkać :)) piękne fotografie bardzo bliskie klimatom Vermera, Którego uwielbiam. Piękne zdjęcia!! i piękna modelka!! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  37. Pięknie światłem opowiedziane, w przestrzeni kadru zamknięte uczucia, doznania, czas... Tak jak lubię, jak mnie oczarowuje...
    Cudowna wystawa:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Miłe Panie - bardzo dziękuję za ciepłe słowa.

    OdpowiedzUsuń
  39. wspaniałe fotografie, Jacek dokonał bardzo dobrego wyboru, każda praca to w zasadzie perełka.........gratuluje Majeczko
    Rafał

    OdpowiedzUsuń
  40. Dziękuję Rafał.Dużo się nauczyłam od Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  41. A, i jest jeszcze kilka prac Majeczki, które we mnie celują wyjątkowo, np: "Figura", czy też " Cień czy światło"...do zobaczenia na Digarcie, polecam i je:D

    OdpowiedzUsuń
  42. Maju, gratulacje :-) co tu mówić, skoro fachowcy powiedzieli wszystko. już tylko patrzeć...

    piękne!

    OdpowiedzUsuń
  43. Sydonio -dziękuję :)
    Witaj Emmo - bardzo dziękuję , że jesteś.

    OdpowiedzUsuń
  44. Może być herbatką???:) skoro zdrowie to pewnie może, głowa nie będzie bolała:DDD

    OdpowiedzUsuń
  45. Ja tylko herbatką :) rano idę do pracy - pobudka 4:45 :):)

    OdpowiedzUsuń
  46. Ło matkoś:DDD ja często o tej porze dopiero wskakuję w pościel:D nocne stworzenie ze mnie, czasem czekam do wschodu słońca, pooglądam i nastrojowo się kładę;D
    To zdrowie!!!... i miłych, kolorowych snów:D

    OdpowiedzUsuń
  47. Piękne fotografie, niesamowite odczucia. Dziękuję M.

    OdpowiedzUsuń
  48. Majeczko, piękna wystawa, ale pozostawia u mnie uczucie niedosytu- chciałoby się ogladać dalej, wiecej!:-)
    Piękna ta sesja z Wróbelkiem, iście Vermeerowska, bardzo lubię.
    Cudna jest tez Bezsenność i Rozważania- doskonałe miękkie, plastyczne światło. Całość wystawy bardzo malarska, i taka, taka...niewspólczesna. Usciski.

    OdpowiedzUsuń
  49. Dziękuję Margo :)
    Dominiko - bardzo dziękuję...:)....a że niedosyt - to chyba dobrze.Gorzej gdyby nudno i za dużo było.A tak - zawsze można zajrzeć tam gdzie jest więcej.

    OdpowiedzUsuń
  50. "Bezsenność", "Decyzje" i "Izabella".......nie mogę się napatrzeć........"Decyzje" NAJ!!!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  51. Pod Twoje pierwsze zdjęcia wchodziłam zauroczona światłem
    pełna skojarzeń z małymi mistrzami holenderskimi, z Vermeerem
    puste krzesła
    lustra
    główki dzieci głaskane słońcem
    zgasłe motyle na parapetach
    niemal widziałam pociągnięcia pędzla na papierze
    Cieszę się, że ciągle szukasz.

    Zostawiasz po sobie wyraźny ślad we wszechświecie
    Piękny
    I Twój.

    Anka

    OdpowiedzUsuń
  52. Prace i wystawa wielkiej urody świadczące o dużym talencie...!:)

    OdpowiedzUsuń
  53. piękne portrety, piekne obrazy, klimat - że usiąść i się zasiedzieć, zapatrzyć

    OdpowiedzUsuń
  54. Dabroart,Abrah - bardzo dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  55. A dlaczego PomyloneGary?Te oczy tak szeroko?

    OdpowiedzUsuń
  56. Piękne, pełne zadumy fotografie.
    Pozdrawiam
    Tomek L.

    OdpowiedzUsuń
  57. Bardzo klimatyczne

    OdpowiedzUsuń
  58. O jak miło,że ktoś tu jeszcze zagląda :)Dziękuję i pozdrawiam
    Majka

    OdpowiedzUsuń
  59. Przywodzą na myśl wielkich twórców -Caravaggio, El Greco , po prostu mistrzów ciarro scuro, GRATULUJĘ! cudne, nastrojowe, wyraziste .... zaglądałam tu już kilka razy i z przyjemnością jeszcze wrócę :))))))))))))Pozdrawiam
    Grażyna M-B

    OdpowiedzUsuń
  60. Bardzo dziękuję :):) Miło,że po takim czasie jeszcze ktoś tu zagląda.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  61. Zachwycają! Z przyjemnością tutaj zaglądam i podziwiam. Zgadzam się z moimi przedmówczyniami Anką i Grażyna M-B. Cóż dodać więcej? Pani fotografia niczym obrazy... przenosi w inny wymiar. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  62. Bardzo dziękuję za miłe słowa.Cieszy mnie, że jeszcze ktoś tu zagląda
    Majka

    OdpowiedzUsuń
  63. Przepiękne prace Majeczko wszystko ukryte w w cieniach i pół cieniach !!!!!

    broda502

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Andrzeju :) Ja raczej uważam , że one są wyłuskane światłem z tych cieni :)
      Majka

      Usuń
  64. Pięknie Pani patrzy. A co najważniejsze, pięknie Pani widzi... .

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora