piątek, 29 sierpnia 2014

Improwizacje różnotematyczne - Ryszard Miłek - pastele



Ryszard Miłek
Urodził się w 1955 r. Ukończył Liceum  Plastyczne w Tarnowie i studia z zakresu historii sztuki na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.
Zajmuje się rysunkiem, malarstwem i krytyką plastyczną. Przez 9 lat wykładał historię sztuki w Wyższej Szkole Biznesu - National Louis University w Nowym Sączu. Uczył także plastyki w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Obecnie zajmuje się wyłącznie twórczością plastyczną.
Brał udział w ponad 85 wystawach indywidualnych w Polsce, Norwegii i USA, i ponad 170 zbiorowych w Polsce i Europie, oraz wielu plenerach.
Jest członkiem Stowarzyszenia Pastelistów Polskich i jego byłym wiceprezesem.
Jego obrazy znajdują się w wielu kolekcjach prywatnych w Polsce, Anglii, Niemczech, Francji, Szwecji, Włoszech, Watykanie, Austrii, Norwegii i USA.

Otrzymał wiele nagród w konkursach i biennale w Polsce i za granicą.

Autorska strona www:

Wszystkie obrazy - pastele olejne, wymiary 100 x 70:






1
© Ryszard Miłek







2
© Ryszard Miłek







3
© Ryszard Miłek







4
© Ryszard Miłek







5
© Ryszard Miłek







6
© Ryszard Miłek







7
© Ryszard Miłek







8
© Ryszard Miłek







9
© Ryszard Miłek







10
© Ryszard Miłek







11
© Ryszard Miłek







12
© Ryszard Miłek







13
© Ryszard Miłek







14
© Ryszard Miłek







15
© Ryszard Miłek







16
© Ryszard Miłek







17
© Ryszard Miłek







18
© Ryszard Miłek







19
© Ryszard Miłek







20
© Ryszard Miłek







21
© Ryszard Miłek







22
© Ryszard Miłek







23
© Ryszard Miłek







24
© Ryszard Miłek







25
© Ryszard Miłek






81 komentarzy:

  1. Witam na kolejnym elektrycznym, piątkowym wernisażu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypominam gościom, którzy mają konto google, żeby się zalogowali przed napisaniem pierwszego komentarza. Inaczej blogier komentarz połknie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór
      Uwielbiam malarstwo Ryszarda Miłka1111

      Usuń
  3. Cieszę się, że mogę tu dziś gościć. Obrazy Ryszarda Miłka już od dawna mi się podobają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam.
      Mnie podobają się od pierwszego ujrzenia, czyli od lipca.

      Usuń
  4. To ja się najpierw przywitam. Dobry wieczór.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć, bardzo energetyczne prace, oglądam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy poetyckie? :)
      Cześć Margo!

      Usuń
    2. Cześć Wiktor, myślę, że poetyckie :)

      z resztą uważam, że poeci powinni pisać o malarstwie, mają do tego odpowiednie zaplecze :)

      Usuń
    3. To byłoby zbyt piękne... a zbyt pięknie nie może być na tym łez padole, więc piszą o malarstwie nie tylko poeci :)

      Usuń
    4. Mam coś dla Was mili :) http://bcove.me/2vu00y69

      Usuń
    5. No nie może, jest jak jest :)

      Usuń
    6. A to dobrze, że w ogóle ktoś pisze.

      Usuń
    7. Tesz prawda! No to piszemy! :)

      Usuń
    8. "tesz" celowe.

      Usuń
    9. wiem, wiem, masz jeszcze to https://soundcloud.com/asthmatickitty/my-brightest-diamond-this-is-my-hand/s-wGz92#t=0:00

      Usuń
    10. To ja się wtrącę, lubię Margo Twoje felietony o malarstwie w eleWatorze, to jest coś. Kupuję eleWator tylko ze względu na te artykuły :)

      Usuń
    11. Your current browser isn't compatible with SoundCloud.
      Please download one of our supported browsers. Need help?

      Chrome | Firefox | Safari | Internet Explorer
      Jasne, ze potrzebuję... tylko czy ja, czy mój komputer? :)
      Zgadnij która z prac najbardziej mi się podoba.
      Masz trzy podejścia :) (możemy się tak zabawić?)

      Usuń
    12. Tak, z innymi uważam...

      a Wiktor, 25?

      co do komputera - nie wiem :)

      Usuń
    13. Margo uważaj na purystów językowych :)

      Usuń
    14. Paweł, na przejściu dla pieszych?

      Wiktor, 15?

      Usuń
    15. Margo, dobrze kombinujesz, ale jednak nie (choć ta praca owszem, bardzo mi się podoba)
      :))
      Spójrz mi w oczy...

      Usuń
    16. W oczy? Kiepsko mi idzie...

      22?

      Usuń
    17. Niestety nie... pozostaje Ci tylko nagroda pocieszenia. Coś ode mnie podobnego do tej pracy... a numer jej 18. :) (Z kartoteki podejrzanych :)

      Usuń
    18. Myślałam o 18, nawet puściłam oko, serio, ale cóż, potwierdza się jedynie... noo

      Usuń
    19. Jedyny portret... :)

      Usuń
  6. Witam,
    spaceruje i podziwiam ....
    elgrace : )))

    OdpowiedzUsuń
  7. Interesujące, o zróżnicowanej tematyce i kolorystyce. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam serdecznie Obrazy Ryszarda Miłka już od dawna mi się podobają - czyli od wystawy na której byłam pewnej zimy w Kołobrzegu -bardzo mnie zafascynowały -pozdrawiam Panie Ryszardzie rozmawiałam wtedy z Panem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witajcie Anno i Romualdzie.

    Autor powinien niebawem się zjawić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Janku, widzę że Autor już się zjawił :)

      Usuń
  10. Dobry wieczór,
    Obraz nr 5 szczególnie na mnie oddziałuje.
    Czy mógłby Pan napisać coś o jego powstaniu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień Dobry,
      ten temat pojawił się kiedyś w mojej wyobrazni,właściwie nie wiem skąd,stworzyłem kiedyś całą serię.To pojawia się spontanicznie,czasami nie wiadomo skąd i dlaczego,to nie jest sucha kalkulacja.Chłonę świat wszystkimi zmysłami,wszystko to podlega niewątpliwie procesowi filtracji na różnych poziomach i z tego tzw.materiału powstaje obraz,tak powstaje wiekszość moich obrazów,to zawsze jest niewiadoma.Sądzę ze w malarstwie wszystko rozgrywa się w nieuchwytnej grze wyobrazni,skojarzeń,i niekontrolowanych emocji,myśli,i impulsów.Czyli krótko mówiąc to nie jest matematyczna kalkulacja.Serdecznie pozdrawiam.Ryszard Miłek.Podaję ewentualnie swój nr.telefonu 608 239 132.

      Usuń
  11. jesli tak mozna ...to poezja kolorow ... pieknie
    el,,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czesc Malgosu :))) a ''8'' kolory stonowane , ale za to foooorma bardzo!!
      el,,,

      Usuń
    2. Your current browser isn't compatible with SoundCloud.
      Please download one of our supported browsers. Need help?

      Chrome | Firefox | Safari | Internet Explorer
      Jasne, ze potrzebuję... tylko czy ja, czy mój komputer? :)
      Zgadnij która z prac najbardziej mi się podoba.
      Masz trzy podejścia :) (możemy się tak zabawić?)

      Usuń
    3. Ups, przepraszam, pomyliłem rubryczkę.
      Niezależnie od tego, pozdrawiam :)

      Usuń
    4. hm... nie mam pojęcia i w jednym i w drugim przypadku

      może 25?

      Usuń
  12. Jestem zauroczona, zdecydowanie w moim guście. No i te zachwycające kolory! Odczuwam 100%pozytywnej energii, chce mi się patrzeć bez końca.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobry wieczór, 6,7 i 18.. piękne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Małgośko, dziękuję za zaproszenie i przypomnienie. Świetna wystawa!

    1,3,5,19,21

    domyślam się, że w 'realu' są mocniejsze!

    Pozdrawiam ciepło świetnych ludzi i dziękuję, że wciąż Wam się chce!

    OdpowiedzUsuń
  15. Zestawienie barw na pracy nr 5 rzeczywiście imponujące!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. owszem 5`ka fajnie barwi oko, ale 18`tka! ta dopiero mnie nakolorowała :)
      pozdrawiam Wiktorze

      Usuń
  16. Witam serdecznie,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,dziękuję za serdeczne komentarze i uwagi..............jest mi miło usłyszeć tyle ciepłych słów od Państwa.................

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór. A wie Pan jak pięknie wygląda teraz Pańskie Liceum w Tarnowie?

      Usuń
    2. Witam Pana
      Znam ten budynek odnowiony ale mam sentyment do starszego.Ale ten jest świetny.Nowoczesność robi wrażenie................Serdecznie pozdrawiam.........

      Usuń
    3. Tak... rozumiem doskonale. Również pozdrawiam i gratuluję pięknej wystawy.

      Usuń
    4. gratuluję pięknej wystawy,

      Usuń
  17. Witam,Dobry Wieczór
    Uwielbiam obraz "pod prysznicem" dla mnie symbolizuje SAMOTNOSC

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór.
      Podobnie go czuję.

      Usuń
    2. Szkoda że nie widział Pan wernisażu w Radomiu,gdzie bylo ich wiecej CUDO tylko szkoda
      że kazdy był wyrazem odosobnienia,może artysta tez jest samotny?

      Usuń
    3. Widziałem więcej, niż tu jest, ale niestety tylko na zdjęciach.
      Na żywo zdecydowanie mniej, ale pierwszy kontakt był właśnie na żywo.

      Usuń
  18. Kolorystyka zniewalająca, odważna. Widać własny styl i emocje - pokuszę się nawet o stwierdzenie, że skrajne. A tak pół żartem - jest na czym oko zawiesić :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Rysiu, bardzo dobre prace. Pozdrawiam z Olkusza. Kiedy do nas wpadniesz? Olgerd

    OdpowiedzUsuń
  20. Dla mnie wystawa Ryszarda, to jest taki spacer po wszystkich tonacjach - barwnych.
    Jak jakieś Das Wohltempeirerte Klavier, Kunst Der Fuge, albo 24 preludia opus 28 Chopina - przez wszystkie tonacje.
    I też obrazów jest 24... (plus nr 5 - kolorystycznie "odjazdowy").
    Tak mi się jakoś teraz skojarzyło...

    OdpowiedzUsuń
  21. Dobry wieczór :) Spóźniona, bo w podróży, ale nie mogłam sobie odmówić zajrzenia choć na chwilę. Gratuluję ciekawej wystawy! Dużo w niej pozytywnej energii, dużo głębokiej wrażliwości i kolor wręcz namacalny, choć wysmakowany. Piękne formy! Jeszcze raz gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  22. Dobry wieczór,
    jestem spóźniona, też na wyjeździe,
    pozdrawiam serdecznie Autora, Organizatorów i miłych Gości, a teraz pędzę do Galerii...

    OdpowiedzUsuń
  23. piękne obrazy, podziwiam rozmiary obrazów, jak również styl i ogrom emocji kipiących wszelakimi tonacjami barw, mam dwóch faworytów, 7 i 11, w jakiś przedziwnie przyciągający sposób działają na moją wyobraźnię, polubiłam je od pierwszego spojrzenia i tak już zostanie,
    są dla mnie jak diamenty leżące wśród szafirów i szmaragdów :)
    zachwyciły mnie piękną formą i stonowanym kolorem

    OdpowiedzUsuń
  24. Dobry wieczór,
    Obłe kształty większości prac doskonale grają z harmonijną paletą barw...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Będę się powoli żegnał.
    Dziękuję pięknie Autorowi - za wystawę i obecność,
    oraz wszystkim gościom
    - tym, którzy jeszcze przyjdą też.
    Wszystkim życzę dobrej nocy.

    OdpowiedzUsuń
  26. Panie Ryszardzie - 3, 6.7.14.19 i 21 targnęły moim serduchem. zawsze mówię, ze nie znam się na malarstwie, ale znam się na tym, co czuję, gdy patrzę. poczułam i za to dziekuje ogromnie.

    OdpowiedzUsuń
  27. wpadłam po czasie, kiedy wszyscy goście wyszli i powiem tylko, że jestem pod wrażeniem!!!

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam Panie Ryszardzie!
    Spóźniona nieco, przepraszam
    w sobotni wieczór spaceruję
    po galerii i jestem pełna podziwu
    kocham pastelowe barwy i szarości
    moje ulubione Pańskie prace to
    Numery 1 i 10, Numer 5 (cudny)
    Numery 6 i 7 oraz Numer 10
    Gratuluję i pozdrawiam
    AnaVera

    OdpowiedzUsuń
  29. Dobry wieczór. Jak dobrze, że galeria jest wirtualna i można zajrzeć po zmroku :) Obraz 25 - cudny ! ale i 5 i 6 i 10 .... Znalazłam w Pana obrazach wiele piękna i wyrazu , które do mnie przemawiają. Bardzo dziękuję :) Roma Jegor

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora