piątek, 11 maja 2012

Barbara Trzybulska - W Międzyczasie Nieba i Ziemi - ceramika




1990-95 studia na wydziale Ceramiki i Szkła w pracowni prof. Krystyny Cybińskiej, ASP Wrocław

Wystawy:
2001 "Zakochane karasie" wystawa indywidualna , Warszawa
          Dolnośląskie Wystawy Sztuki "Ceramika 2001" ,Arsenał Wrocław
2003 Międzynarodowe Biennale Ceramiki CEBIKO , Korea
2004 The 1st International Ceramic Journal Editors Symposium 2004 ,Chiny
2005 East - West Ceramic "Moulded Earth" , Regensburg Niemcy
2006 ST`ART International Art Fairs , Strasbourg Francja
2007 "Narrative Keramik" Keramik aus den Osten der EU, Keramikmuseum Westerwald, Niemcy
2007 "Szukam ciszy, patrzę w wodę" wystawa indywidualna, Wrocław
2008 „W międzyczasie nieba i ziemi „ wystawa indywidualna, Łódź
2009 "European Ceramics – WESTERWALD PRIZE 2009" ,Keramikmuseum Westerwald , Niemcy

Sympozja:
2001, 02, 04 Międzynarodowe Sympozjum "Porcelana Inaczej", Wałbrzych
2002 International Symposium for Ceramic, Siklos Węgry
2006, 07, 08 Plener Łobez

Nagrody:
2003 brązowy medal CEBIKO Korea

Prace w zbiorach:
Muzeum Wałbrzych
Siklos Węgry
CEBIKO Korea

Bibliografia:
Peter Lane "Contemporary Studio Porcelain" A&C Black London 2003
Kerameiki Techni - Online Clayart International Magazine - best exhibitions 2007

Linki: http://trzybulskaceramika.blogspot.com/
           http://www.trzybulska.com/
           http://rybnagaleria.netgaleria.pl/

Moje prace
są tym, co widzę, tym, jak żyję.
Płynę z prądem, powoli, z dnia na dzień.
Maluję staw, bo jest przy mnie, słyszę jego chlupotanie, widzę jak błyszczy, faluje, burzy się.
Maluję pola, które mnie otaczają, ich rytmy, zmienne faktury.
Maluję niebo i wodę, ten moment, kiedy niebo odbija się w wodzie, a woda w niebie.
To wszystko chwile, zawieszone gdzieś, poza czasem, tam, gdzie zawsze panuje spokój.
Tam, gdzie nas nie ma...
Zbieram je, układam, łączę ze sobą. Bawię się wspomnieniami.
Ważne, że jestem w moich pracach. Każda z nich to ułamek chwil spędzonych tu i teraz, kiedyś, gdy była mgła lub padał deszcz,
gdy było cicho, gdy kaczki na stawie rechotały szyderczo a karpie stawały dęba.
Mam to wszystko pod powiekami i w opuszkach palców gdy przenoszę wrażenia na szamotowe płyty, fragmenty mozaiki,
układanki,
wsypuję do glinianych pudeł i zamykam.

Niech grzechoczą ...

1. 2005 r. 85x110 cm
© Barbara Trzybulska


2. 2011 r.  100x80 cm
© Barbara Trzybulska


3. 2011 r. 100x80 cm
© Barbara Trzybulska


4. 2011 r. 218x70,5 cm
© Barbara Trzybulska


5. 2011 r. 60,5 x 159 cm
© Barbara Trzybulska


6. Będzie padać  2007 r.  174 cm
© Barbara Trzybulska


7. Mikrokosmos  2007 r. 48x48 cm
© Barbara Trzybulska




8. Piękny Marian 2009 r.  70x60 cm
© Barbara Trzybulska



9. Piękny Marian i jego oczko wodne  2005 r. 43x65cm
© Barbara Trzybulska



10. Pole 2007 r. 174 cm
© Barbara Trzybulska



11. Pole 2008 r.  185x185 cm
© Barbara Trzybulska



12. Pora deszczowa  2006 r. 71x91 cm
© Barbara Trzybulska



13. Pora deszczowa  2007 r.  68x253cm, 109x290 cm
© Barbara Trzybulska




14. Prosto do nieba 2008 r.  220x66 cm
© Barbara Trzybulska



15. Rybia miłość 2009 r.  57,5 x 49,5 cm
© Barbara Trzybulska




16. Staw 2010 r. 38x152 cm
© Barbara Trzybulska



17. Sushi pond - zrób sobie staw 2011 r.
© Barbara Trzybulska




18. Ścieżki wokół domu 285 x 90 cm
© Barbara Trzybulska




19. W międzyczasie nieba i ziemi 2008 r. 2 x (185x185) cm
© Barbara Trzybulska




20. Morski śmietnik  2001r  61x50 cm
© Barbara Trzybulska

21. Nie ma przestrzeni lepiej wykorzystanej niż pudełko sardynek 2001 r. 45x50 cm
© Barbara Trzybulska

108 komentarzy:

  1. Witam na kolejnym wernisazu ... dziś serwujemy wyśmienitą ceramikę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Basiu .... Witaj Krzysiek

    OdpowiedzUsuń
  3. Kontempluję. Zachwycam się i wzruszam. Podziwiam. Kontempluję. Uwielbiam. Podziwiam. Gratuluję!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Basiu ... miałem przyjemnośc widziec w Gdańsku Twoje prace ...... to kawał świetnego malarstwa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetna ceramika jestem wielkim fanem :D

    OdpowiedzUsuń
  6. dziękuję:}
    Janku , jak miło znów Cię spotkać, szkoda tylko , że w kosmosie :}

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam również. Wystawa jest troche inna niż dotychczasowe, bo przy prawie każdej pracy są fotografie detali, bez których pogląd o poszczególnych dziełach byłby daleko niepełny. Mam nadzieję, że mnogość obrazków nie narobi za dużo zamieszania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te fotografie detali bardzo pomagają w wizualizacji. Obejrzałam z ciekawością.

      Usuń
    2. Grażyna M-B11 maja 2012 21:00

      Wręcz przeciwnie Janie, przybliżają :) i pokazują te świetności z fakturą, forma i kolorem ...aż chce się wniknąc do środka patrząć na nie. Fajna wystawa, świetne prace :)

      Usuń
  8. Witam i ja, niezwykłe kompozycje, wspaniała wystawa na wysokim poziomie! gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  9. Krzysztof , dziękuję:}
    robię co mogę, by było to malarstwo, choć w tym materiale to nie jest łatwe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moim zdaniem wygląda to fantastycznie!

      Usuń
    2. A najlepsze jest to, ze przy malowaniu tlenkami, kolory są zupełnie inne po wypaleniu ..... i tu jest cały kunszt, zeby dobrać kolory nie widząc ich ... pełen szacunek

      Usuń
  10. Witaj Basiu, może się w końcu kiedyś spotkamy i na ziemi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj , Jacek ,rzeczywiście ,przepraszam , coś mi Jan utknął w głowie, myślę,że się spotkamy , prędzej czy później na pewno

      Usuń
    2. :) No bo Jan jest kuratorem tej wystawy, więc nie dziwota, że utknął w głowie :)

      Usuń
  11. dziękuję:}
    drugi Janku , zrobiłeś świetną robotę , mnóstwo pracy , fajnie je zestawiłeś wielkie dzięki , wreszcie ktoś za mnie zrobił ekspozycję :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aa, to pierwszy chyba Jacek.

      Usuń
    2. Janek .... to świetny pomysł z tymi miniaturkami detali ..... świetnie to przygotowałeś :)

      Usuń
    3. Coś trzeba było wykombinować.
      Się wzięło kalkulatorek i się się zrobiło.

      Usuń
    4. Janek, wspaniała ta wystawa, mistrzowsko podana!

      Usuń
    5. Grażyna M-B11 maja 2012 21:18

      no co...nie ma się czemu dziwić - Galeria jest znakomita !!! Prowadzący dbają o każdy szczegół ekspozycji!Tu się na prawdę można napatrzeć :) Swoją drogą, Basia też pięknie eksponuje swoją ceramikę :)

      Usuń
  12. Przepiękne. Zapraszam do Pepiniery

    OdpowiedzUsuń
  13. Niezwykle zmysłowe to prace. Chce się na nie patrzeć, słuchać ich muzyki, dotykać struktur i kolorów, wąchać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dotykac, wziąc do ręki, tak, mam dokładnie to samo:)

      Usuń
  14. Witam.
    Znakomite prace,świetnie podane,zachwycam się

    OdpowiedzUsuń
  15. w ceramice faktury rzeczywiście są istotne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktury, a u Ciebie wszak i kolorystyczne różniste niuanse drobne w detalach.

      Usuń
    2. to jest trochę taka mieszanka - malarstwo olejne , czyli szkliwa plus tempery czyli angoby, przynajmniej ja to tak traktuję

      Usuń
    3. Powiem Ci Janek, ze na wystawie w Gdańsku stałem i z bliska przyglądałem się temu wszystkiemu ..... jestem oczarowany do dziś :)

      Usuń
    4. ...aż Ci zazdroszczę :) Jacku

      Usuń
    5. Grażyna ... jest czego zazdrościć :)

      Usuń
    6. :}
      a ja miło wspominam nasze spotkanie, dobrze było mieć bratnią duszę , w końcu z drugiego końca Polski wpadłam

      Usuń
  16. coś mi nie działa "odpowiedz"
    Janek zrobił spore ciach , ale na korzyść :}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś mi dzisiaj też blogger szwankuje :(

      Usuń
    2. Grażyna M-B11 maja 2012 21:30

      mi też, ciągle przekierowuje, ale to nic, jakoś się potem znajduje;)

      Usuń
  17. ciężko wybrać faworyta z całej ilości faworytów tutaj ech :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mój to "Prosto do nieba" , mimo , że nic na niej nie ma :}

      Usuń
  18. Krzysiu, każda nowa rzecz u Basi jest faworytem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda :))) więc podziwiam jako całość :)

      Usuń
    2. Grażyna M-B11 maja 2012 21:09

      :) ja też...i rzeczywiście grzechocze... i mimo dobrze przemyślanego powodu, zachowuje swierzość ... Basia się tym bawi :)

      Usuń
    3. świeżość :/

      Usuń
  19. Cześć. Cudna kolejna wyprawa w "BaśkowyŚwiat". Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  20. Grażyna M-B11 maja 2012 20:56

    Witam autorkę i wszystkich obecnych :) Basiu, gratuluję tego pięknego zbioru powyżej. Piękna wystawa! Bardzo mi się podoba jak znajdujesz pretekst do tworzenia swojej ceramiki. Patrzę i patrzę i wydaje mi się, że czuję ten nastrój otoczenia w jakim mieszkasz, poruszasz się i zapach stawu i burzy :)) miło jest tam ...I kolor taki naturalny w Twoich ceramikach (grzechoczących...Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  21. Odpowiedzi
    1. :))))))))))) witam, witam :) Basiu kapitalnie sobie pracujesz :)Doceniam trudy wypieku ( domyslam sie, że czasem bywa trudniej niż tego się spodziewasz?-myślę o różnych niespodziankach)

      Usuń
  22. dobry wieczór Grażyno, dziękuję :} staram się dobrze rozglądać, całe to otoczenie jakoś samo wchodzi w głowę , nie da się być obojętnym

    OdpowiedzUsuń
  23. Basiu .... strasznie mi się podobają te stoliki z "czekoladkami" ...... w Gdańsku ukradkiem poprzestawiałem kilka "czekoladek" ;) ...... pomyslałem wtedy, że to świetna rzecz na garden party .... tak sobie można stać, rozmawiac i coś poprzestawiać w trakcie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Tak jak już wspominał Jacek, przed pierwszym wypałem niewiele widać, właściwie wszystko jest w odcieniach szarości, a niespodzianki czasem wykorzystuję na korzyść prac, czasem powtarzam wypały kilkakrotnie, aż będzie tak jak ja chcę .

    Stoliki to, jak powiedziała kiedyś moja znajoma , resztka dziecka we mnie :}, zbieractwo wszelkie, czasem szkoda wieszać prace w pudłach, bo elementy ruchome trzeba przyklejać i w ten sposób tracą sens

    OdpowiedzUsuń
  25. ...a na stolikach, to nie tylko czekoladki - jakiś placek, inne torciki, pierniki, a wszystko pyszne wielce. Szkoda, że mi sie nie udało wtedy przyjechać do Gdańska. Może kiedy indziej, gdzie indziej...

    OdpowiedzUsuń
  26. może tym razem Ciebie przyniesie na południe ...

    OdpowiedzUsuń
  27. te, które grzechoczą są najfajniejsze ;}, z reguły, kiedy wystawiam tą pracę proszę osoby, które mi pomagają przy wieszaniu, żeby ją ułożyły, za każdym razem jest inaczej ...

    OdpowiedzUsuń
  28. Grażyna M-B11 maja 2012 21:25

    A ósmy - Piękny Marian? Skąd ten tytuł? Przyciąga mnie (On) :)))))))))

    OdpowiedzUsuń
  29. no pięknie tu! pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  30. witajcie misie :}
    Piękny Marian, to imię pierwszego karasia, którego zmalowałam, jest tu zresztą wraz z oczkiem wodnym ( 9 )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje prace są tak wyjatkowe, tak piękne, ze nie można przejść obok nich obojętnie. i jak tak do znudzenia o tej mojej szafie, ale nie ma dnia, zebym nie wlepiała w nią oczu, a przeciez jest juz u mnie prawie dwa lata;)

      Usuń
    2. Paulina ... słyszałem juz o Twojej szafie :) .... ale ona chyba nie jest z ceramiki?

      Usuń
    3. jest tez z elementami ceramicznymi zrobionymi przez Basię:) dwa koniki morskie i fale:)

      Usuń
  31. Pudełka z sardynkami są wyśmienite :)

    OdpowiedzUsuń
  32. " Nie ma przestrzeni lepiej wykorzystanej niż pudełko sardynek " Gomez de la Serna

    OdpowiedzUsuń
  33. Dobry wieczór, przepraszam za spóźnienie!


    Piękna wystawa, niesamowite prace! Gratuluję i idę podziwiać szczegóły :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Tak sobie przeklikiwałem własnie wszystkie zdjęcia ... ale zdjęcia niestety nie oddają wymiarów ..... a te "tarcze masajów? robią niesamowite wrażenie w naturalnych rozmiarach ... są po prostu wielkie

    OdpowiedzUsuń
  35. Grażyna M-B11 maja 2012 21:41

    http://www.youtube.com/watch?v=VYQ-Al7ijk4&feature=related Dla Autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  36. i ten piekny marian nr 8 - chciałabym:)

    OdpowiedzUsuń
  37. lubię kiedy praca działa masa i kolorem , a te "tarcze" to raz łodzie, raz staw

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ... dla mnie zostaną jednak "tarczami" ;) .... OK?

      Usuń
    2. Też mi się mocno z Afryką kojarzą.

      Usuń
  38. 8 dzieje się w zimie, trafił się też wiosenny :}
    dziękuję Grażyno :}

    OdpowiedzUsuń
  39. Zastanawia, po jaką cholerę zdawałem egzamin przed Izbą Rzemieślniczą i zostałem mianowany ceramikiem? Teraz mogę sobie tylko popisać nie brudząc gliną klawiatury. Świetne prace. Ukłony dla Autorki JJ

    OdpowiedzUsuń
  40. uwielbiam ;)))to taki kop serdecznej...dobrej...ciepłej energii;)))
    pozdrawiam serdecznie
    ania

    OdpowiedzUsuń
  41. mogą być tarcze, praca skończona , żyje własnym życiem :}
    mój mąż właśnie wspominał targanie szafy ;} , też ją lubię , za kolor zwłaszcza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no zatargane było profesjonalnie:) ja tylko patrzyłam na to targanie, ale z podziwem;)

      Usuń
  42. Wpadlam tu na chwile i zachwycam sie kolorami, struktura, faktura...

    OdpowiedzUsuń
  43. każdy ceramik jest inny :}, pozdrowienia dla Jarosława :}
    dobry wieczór i dziękuję aniu

    OdpowiedzUsuń
  44. jeszcze jeden http://www.youtube.com/watch?v=dPz7WJo3GFk mam nadzieje, że nie przeszkadza taka muzyka :)

    OdpowiedzUsuń
  45. kapitalna wystawa Basiu! pewnie jeszcze nie raz tutaj zajrzę. dziękuję ślicznie i pozdrawiam:)
    chcę dodać, że też niektóre kawałki widziałem z bliska. i dotykałem! niezapomniane wrażenie, niezapomniane...

    OdpowiedzUsuń
  46. To ja dziękuję ;) że po całym dniu bieganiny mogłam na chwile przenieść się do Twojego świata - pełnego błekitu i wody .....szumu morza...rzeki....no po prostu morski świat ;)

    OdpowiedzUsuń
  47. Ryszardzie ! witaj :}, jeden kawałek nawet cierpliwie przechowujesz w kącie ;}

    OdpowiedzUsuń
  48. uwielbiam basiowe bajkowe prace

    OdpowiedzUsuń
  49. Grażyna M-B11 maja 2012 22:23

    Basiu, pieknie dziękuję za miłe chwile. Jestem pełna uznania. Gratuluję Ci raz jeszcze i pomalutku wracam zegnając się utworem Laurie Anderson "Jeden piekny wieczór"...taki pobrzekujący w tle jak grzechotanie Twojej ceramiki i w "kolorach", chyba Twoich :))))) Dobranoc wszystkim :) http://www.youtube.com/watch?v=tN1H60w4iNY&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  50. Witam i gratuluję. Osobiście przepadam za tego typu pracami, bo jest w nich jakaś pierwotna magia; coś nieuchwytnego, a jednoczesnie jak najbardziej realnego. Odczuwam przy nich dziwną, nieokreśloną nostalgię. Bardzo cenna sztuka...

    OdpowiedzUsuń
  51. dobranoc , i dziękuję :}

    OdpowiedzUsuń
  52. Dobry wieczór, przepraszam za spóźnienie ale byłam na koncercie :)
    Po drodze oczywiście obejrzałam prace. Są piękne. Ceramika - a ja miałam wrażenie, że miękkie tkaniny oglądam. Świetne prace. Gratuluję Autorce !!

    OdpowiedzUsuń
  53. Sieć mi coś dzisiaj szwankuje :(

    OdpowiedzUsuń
  54. ja już też się żegnam. świetna wystawa, piękne prace. jestem wielką fanką. dobrej nocy!:)

    OdpowiedzUsuń
  55. dziękuję ,
    nie przejmuj się siecią :}
    dziękuję wszystkim za odwiedziny i komentarze , dobranoc :}

    OdpowiedzUsuń
  56. Dobry wieczór,
    Spóźniłam się (siła wyższa) przepraszam bardzo..
    Ale już obejrzałam- wspaniała ceramika, taka malarska!!! Kocham ją za formę, decyzję, za detal i za kolor.
    Wzruszająca wrażliwość Basi i odwaga i świetne oko! i jaki kawał pracy, życia zapisany...
    Podziwiam, zachwycam się kolejny raz, zawsze tak samo się cieszę oglądając Basi prace.
    Basiu, dziękuję bardzo i ściskam ciepło,
    (piękna ekspozycja!)

    Anka K.- Łuc.

    OdpowiedzUsuń
  57. Basiu ... Dziekuję za miły wieczór i świetne prace
    Janek..... Dziękuję za zorganizowanie super wystawy.
    Dziękuję wszystkim, którzy tu zajrzeli. Dobranoc :)

    OdpowiedzUsuń
  58. No i uczta dla oka: owe faktury spieczonej materii, skąpane w ziemnych, stonowanych barwach, owe surowe "klejnoty" - dary Matki-Ziemi. I kompozycje, oparte na naturalnych, niewymuszonych rytmach, przywodzące na myśl odwieczną cykliczność przyrody i mądrość Natury.

    OdpowiedzUsuń
  59. Acha, zapomniałem przeprosic za spóźnienie. Przepraszam. :)

    OdpowiedzUsuń
  60. odjęło mi mowę ....długo to będę oglądał gratuluje!!!!
    Rafał Rdza - Spóźnialski

    OdpowiedzUsuń
  61. gratuluję, piękna wystawa....dzięki Tobie polubiłam błękity:)
    Alicja M

    OdpowiedzUsuń
  62. Brawo! Wystawa jest naprawdę imponująca! Cieszy oko i duszę! (:

    OdpowiedzUsuń
  63. Nie mogłam być wcześniej, dopiero wróciłam z podróży. Piękne prace, faktura, barwa... niesamowity klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  64. Wspaniałe prace, wspaniała wystawa... Gratuluję... WalDemar

    OdpowiedzUsuń
  65. Wuśmienita ceramika, jestem zachwycony!!! Gratuluję wspaniałej wystawy!!

    OdpowiedzUsuń
  66. bardzo dziekuję za miłe komentarze i odwiedziny :}

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora