piątek, 3 lutego 2012

Dominika M. Dobrowolska - Ku kres(k)om emocji



Dominika M. Dobrowolska- urodzona w Sosnowcu, artysta plastyk, grafik i ilustrator. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Tworzy głównie w technikach grafiki warsztatowej- akwaforcie, akwatincie, linorycie, serigrafii..., także technikach mieszanych.
Ma na koncie kilkanaście wystaw zbiorowych i indywidualne.
Obecnie mieszka i tworzy w Warszawie.

Przez kilka studenckich lat była związana ze środowiskiem literackim Trójmiasta, tworzyła m.in. ilustracje do zbioru opowiadań Adama Kamińskiego Sam, wierszy Pauli Dereń- pod redakcją Pawła J.Lęckiego.

Jej twórczość nierzadko inspirowana jest kulturą starożytną, secesją, a także literaturą; często bywa ilustracją, opowieścią, zawsze jest jednak pełna tajemnicy i niedopowiedzeń - tak, aby zostawić pole dla erudycji odbiorcy.

"Wirtuozerska symfonia śmiałych, acz precyzyjnych kresek i naturalnych światłocieni. Grafiki imponujące kompozycyjną spójnością, wysmakowane plastycznie, urzekające swobodną, niewymuszoną kunsztownością. Tematycznie pomysłowe, ikonograficznie często wręcz oryginalne, a warsztatowo niemal doskonałe. W nastroju klimatyczne, nieledwie czarodziejskie i ulotnie metafizyczne;) Ujmujące wizyjną, bez mała oniryczną aurą. Wybitne."
                                                                                          dr Jacek Kowzan - historyk i teoretyk kultury

Więcej prac autorki:  http://variart.org





Koincydencja (dedykowana Ukochanemu)
technika mieszana,akwatinta

© Dominika Dobrowolska

Daleko od nieba
grafika warsztatowa, technika mieszana

© Dominika Dobrowolska

Morze
grafika warsztatowa

© Dominika Dobrowolska

Impresje letnie
grafika warsztatowa, technika mieszana- akwaforta i inne.

© Dominika Dobrowolska

Moonlight sonata
serigrafia

© Dominika Dobrowolska

bez tytułu
serigrafia

© Dominika Dobrowolska

W stronę morza
linoryt

© Dominika Dobrowolska

Las
linoryt

© Dominika Dobrowolska

Dama z....
akwatinta, akwaforta

© Dominika Dobrowolska

Ja, Salome
akwatinta, akwaforta

© Dominika Dobrowolska

...i inne historie miłosne
monotypia graficzna

© Dominika Dobrowolska

Po drugiej stronie lustra
grafika warsztatowa

© Dominika Dobrowolska

Bez tytułu 2
akwatinta, akwaforta

© Dominika Dobrowolska

Władca
akwatinta, akwaforta

© Dominika Dobrowolska

Wieża Babel
akwatinta, akwaforta

© Dominika Dobrowolska

Rydwan
akwatinta, akwaforta

© Dominika Dobrowolska

Zielone
linoryt

© Dominika Dobrowolska

Widok z okna
akwatinta, akwaforta

© Dominika Dobrowolska

Za murem
serigrafia

© Dominika Dobrowolska

Pejzaż śląski
grafika warsztatowa

© Dominika Dobrowolska

Pejzaż nie-pogodny
grafika warsztatowa- akwaforta.

© Dominika Dobrowolska

167 komentarzy:

  1. Witam na kolejnym wernisażu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam :) Piękne te grafiki ślicznej Dominiki :)) Piękne! Niezmiennie się zachwycam. Ich poetycką syntezą, melodyjnością, tajemnicą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witajcie Maria i Wiola :)

    OdpowiedzUsuń
  4. cześć wszystkim ja bardzo lubię grafikę Dominiki:) poetycka i wrażliwa bardzo jest dama z podoba mi się ostatnio...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dama z... to faworytka JaWita z tego co pamiętam;)ale i ja ją lubię, to taki trochę żarcik, przewrotność z mojej strony...;))

      Usuń
  5. Witam wszystkich:) Jacku, Marysiu i Wiolu:*

    OdpowiedzUsuń
  6. Marysiu taki komplement spod Twoich palców to dla mnie przyjemność...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkleję to tu raz jeszcze :) Bo rozbudowane te możliwości teraz :) Domisiu, masz niesamowity słuch graficzny i poetycki :) W twoich pracach zachwyca mnie rytm, Światło i bardzo lapidarna, wieloczuciowa opowieść. Takie wyśmienite haiku graficzne.

      Usuń
    2. Az się zarumieniłam:) Cieszę się ogromnie. Rytm, poetyckość i światło to dla mnie bardzo ważne. No i że tak ujmę- "nieprzegadanie" :)

      Usuń
  7. Dobry wieczór. Jestem . Uczta prawdziwa, wszystkie moje ulubione nareszcie w jednym miejscu .Będę sobie mogła wracać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majeczko, cieszę się, że jesteś. Mnie brakuje jednej mojej ulubionej;p

      Usuń
    2. trzech kobiet ? mnie ich brakuje właśnie :)

      Usuń
    3. A która jest Twoją ulubioną?

      Usuń
  8. hej :) Dominiko bardzo lubię twoje grafiki sama próbuję w tej dziedzinie działać i wiem że to nie jest takie łatwe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiolu:) dziękuję, wiem, wiem, ze próbujesz, ale już swietnie sobie radzisz! Na moje rady zawsze mozesz liczyć:*

      Usuń
    2. dzięki niedługo skończę wreszcie akwafortę i akwatintę to pokażę ... i linoryt się powoli kroi.... pozdrawiam..

      Usuń
    3. Pokażesz efekty mam nadzieję, na Variart?:)pozdrawiam i ja!

      Usuń
    4. oczywiście:) pozdrawiam muszę znikać mam sesję i trochę nauki:) powodzenia w twórczej pracy;)

      Usuń
    5. Dziękuję i wzajemnie, powodzenia!

      Usuń
  9. Wieża Babel, Za murem i Daleko do nieba - te trzy na razie zatrzymały mnie na dłużej. Uwielbiam je.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maju, czyżby Ci się spodobały wydłużone formy? :)

      Usuń
    2. Owszem , bardzo !!!! :)

      Usuń
    3. O, to mam jeszcze jedną wydłużoną, niepokazaną nigdzie, będzie dla akurat dla Ciebie:):*

      Usuń
    4. Pęknę z ciekawości !!!! Tu jej też nie ma ?

      Usuń
  10. Domisiu, masz niesamowity słuch graficzny i poetycki :) W twoich pracach zachwyca mnie rytm, Światło i bardzo lapidarna, wieloczuciowa opowieść. Takie wyśmienite haiku graficzne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o właśnie, dobrze mówisz Marysiu - maksimum treści przy oszczędnych środkach

      Usuń
  11. Witaj Dominika ...... Zawsze duża przyjemnośc mi sprawia przypominanie starszych prac, bo jest całe mnówstwo świetnej twórczości, którą warto co rusz pokazywać na nowo........ np "Rydwan"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rydwan to całkiem osobna bajka.Widziałam kilka wersji kolorystycznych.To co pokazaliście tutaj podoba mi się chyba najbardziej. Takiej dynamiki próżno szukać gdzie indziej, Cacuszko to jest.

      Usuń
    2. Rydwan to jak ktoś powiedział- już (moja) klasyka. Praca sprzed kilku lat, oj pamiętam te wielogodzinne szkice koni w ruchu......

      Usuń
  12. Karolina Wilczewska3 lutego 2012 20:50

    Witam,

    Cześć Jacek "Rydwan" super,
    ale "Ja, Salome" hmm z charakterem takie lubię.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Karolina :) ..... Rydwan to tak jak Dominika napisała, to już jest jej klasyka ....... ale bardzo podoba mi się to w jakim kierunku teraz idzie .... własnie takie haiku graficzne

      Usuń
    2. A ja bym miała kłopot z wyborem. Każda z prac jest niezwykła. Pięknie buduje nastrój. I zawsze jest o czymś :)

      Usuń
    3. Witaj Karolino, miło, ze wpadłaś. Ja Salome, to próba pokazania starego, biblijnego tematu w całkiem nowy sposób...Wierzby to taki polski akcent;p

      Usuń
    4. Jacek, podoba mi się określenie haiku graficzne!

      Usuń
    5. Mi też :)

      Usuń
    6. To Maria wymyśliła .... mi też sie podoba i bardzo dobrze oddaje Twoje prace

      Usuń
    7. Marysi wiec dziękuję:*

      Usuń
    8. Właśnie takie wybieranie z repertuaru dostępnych tematów i ich nowatorskie, oryginalne opracowanie jest niezwykle odświeżające i stanowi nie tylko o odwadze, ale i o pomysłowości artysty. Salome odchodząca z głową Jana Chrzciciela, a może po prostu naga kobieta odchodząca z czerepem mężczyzny...? Przerażające;)

      Usuń
    9. Caedmon, odpowiadając na Twoje pytanie - cóż, jest to i jedno i drugie zapewne;):p
      Próba zderzenia się z klasycznymi tematami nie musi wcale być nudna i powtarzalna.

      Usuń
    10. Karolina Wilczewska3 lutego 2012 21:21

      Przerażające ale jakie piękne ;)

      Usuń
  13. Gratuluję Artystce! Jest w tych pracach jakieś urzekające piękno, ale i nieokreślona siła wyrazu, która każe mi wydać jedynie ów lem’owski „przydech niebiański” - ten rodzaj zdławionego westchnienia od nadmiaru uznania i rozkoszy.

    A skąd tytuł „Ku kres(k)om emocji”? Rozumiem, że to zamierzona gra słów? Czy Artystka na "krańcach emocji" szuka inspiracji dla swej twórczości? Jeśli tak, to te emocje otrzymały tu porażającą obserwatora ekspresję. Wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Caedmon, miło się czyta takie westchnienia;) gra słów jak najbardziej zamierzona! Kreska tworzy emocję, emocja tworzy kreskę, bo przeciez nie inaczej, a wszystko to razem balansuje od krańca do krańca... "Tworzę o sobie , ponieważ jestem tematem, który znam najlepiej" - jak powiedziala Frida Kahlo, wiec i ja tworzę pod wpływem własnych, szczerych emocji, mam wielką nadzieję, że to działa - i co najważniejsze- jest czytelne.

      Usuń
  14. Teraz wciągnął mnie linoryt W stronę morza. Im dłużej na niego patrzę tym więcej widzę. Cóż za pole do popisu dla wyobraźni !!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Karolina Wilczewska3 lutego 2012 20:56

    Wspaniałe grafiki...
    gratuluję talentu i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne,tajemnicze,lapidarne i pełne zarazem,zmysłowe i poetyckie,świetne warsztatowo-prace Dominiki są...
    Hej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Żabotyk:) Twoja opinia jest dla mnie bardzo istotna, dziękuję!

      Usuń
    2. To prawda Maciek ..... warsztat Dominika ma świetny .... i to, że zajmuje się takimi technikami...... ja jestem pełen podziwu.

      Usuń
    3. Ale tak sobie pomyślałem, że gdyby tworzyła w mniej pracochłonnych technikach, to moglibyśmy częściej oglądać nowe prace.

      Usuń
  17. przepiękne prace...mnóstwo w nich wrażliwości...niesamowity warsztat! gratuluję Artystce :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Catwing, a mówią niektórzy, ze wrażliwość to nie zaleta w dzisiejszym świecie;) Dziękuję, miło, ze zajrzałaś.

      Usuń
    2. w dzisiejszym świecie to faktycznie różnie bywa, ale w sztuce przydaje się bardzo :)))

      Usuń
  18. Brawo Dominisiu przepiękne i nastrojowe prace gratuluję z całego serca !!!!

    broda502

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam panie Andrzejku!! Jak dobrze Cię widziec,dziękuję i pozdrawiam mocno!

      Usuń
  19. Witam Wszystkich,
    Miałam okazje widziec Twoje prace, linoryt to niestety dla mnie niestety czarna magia.
    Praca w strone morza tak bardzo mi się podobała ,ze po przeczytaniu tekstu na VA pod pracą odnalazłam film i go obejrzałam . Niesmowite wrażenie na mnie zrobił -praca również ogromnie mi się podoba :)
    Twoje prace to obrazy zdażeń i słów ...przynajmniej tak je odbieram :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko, naprawdę pod wpływem linorytu obejrzałaś Mar Adentro?! Niesamowite, sprawiłaś mi duzą radość, to jeden z bardzo ważnych dla mnie filmów. Na pewno teraz mnie rozumiesz, czemu ten linoryt musiał powstać i czemu ma taką, a nie inną formę.
      Tak, słowa, poezja, cytaty pod pracami to dla mnie nie tyle uzupełnienie grafik, ile współistnienie.

      Usuń
    2. tak :) praca i tekst tak bardzo ze sobą współgrają...że nie dało się inaczej- okropnie wrażliwam na słowo pisane i obrazy które potrafią opowiadac :)

      Usuń
  20. Karolina Wilczewska3 lutego 2012 21:18

    Musiałam wrócić bo "Pejzaż śląski" dość mocno na mnie zadziałał,
    im dłużej patrzę tym bardziej czuję zapach metalu i próchniejącego drewna.
    Świetna praca….

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja co rusz wracam do tych grafik ..... jest w nich coś co przyciąga

      Usuń
    2. Dziękuję! Pejzaż sląski to ukłon w stronę moich korzeni...

      Usuń
    3. Karolina Wilczewska3 lutego 2012 21:27

      To się zgadza bo juz miałam wychodzić ale jeszcze raz rzuciłam okiem - magnetycznie działają.

      Usuń
  21. doby wieczor wszystkim
    klaniam sie Autorce zafascynowana... oczarowana...
    brak slow..
    Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, Twoje oczarowanie to dla mnie cudowna recenzja...:)

      Usuń
  22. Pejzaż nie-pogodny jest zaś przytłaczający. To pewnie przez to obniżenie linii horyzontu i spływające na niego kłęby ciężkich, ołowianych, a u góry czerniejących chmur. Tkwi tu świetnie oddana potencja jakieś mającej nadejść gwałtowności w aurze. Piękno budowane przez grozę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miało być przytłaczająco, dziękuję :) Ja kocham takie kadry po prostu, że się tak po fotograficznemu wyrażę.
      To jedna z moich ulubionych prac i choć maleńka- ma wymiary około 15cm- ma dużą moc. Muszę ją kiedyś pokazać na wystawie na żywo, zapraszam;)

      Usuń
  23. widok z okna i impresje letnie moi faworyci , Twoje kolorowe grafiki to dla mmnie największ magia pozdrawiam i dobry wieczór:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór Rafałku. Widok z okna niedawno "odzyskałam" od Krzysia u którego lezała już szmat czasu:)
      Kolorowe grafiki to bardzo duzo roboty, niestety... Dziękuję :*

      Usuń
    2. wiem dlatego szczególnie podziwiamL)

      Usuń
  24. Dominiko wspaniałe grafiki!! podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, dziękuję ślicznie. Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Witaj Ewa :) ..... miło, że zajrzałaś

      Usuń
    3. Prace Dominiki to liryki grafiki.

      Usuń
    4. Cudne określenie, dziękuję Ci.

      Usuń
  25. Dominika ..... zachwycam się "Damą z ...." to własciwie świetny pomysł na serię ..... chętnie bym zobaczył :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Dama z..." kojarzy mi się z Merlin Monroe niewiem czemu wywołuje u mnie uśmiech :)

      Usuń
    2. Rzeczywiście ma coś z Marylin :) .... no i też poprawia mi humor :)

      Usuń
    3. To jest dobre skojarzenie;) tez;)

      Usuń
  26. A wiesz, że mi się moja Dama z.. kojarzy z Twoim Portretem hrabiny,a to oznacza, że mamy podobne poczucie humoru;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)...... Faktycznie :) .... zapomniałem już o tym rysunku .

      Usuń
  27. Witam wszystkich a w szczególności autorkę prac. Masz bardzo graficzną rękę i spojrzenie na rzeczywistość. Jednocześnie czuć ciężar prasy, czerń drukarskiej farby i malarską lekkość w nieskończonej gamie szarości. Bardzo do mnie trafia Twoja twórczośc. Serdecznie Cię pozdrawiam:) Michał Bartosiewicz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Michał, miła niespodzianka, że jestes.
      Takie zdanie od rasowego grafika warsztatowego, który zna zmagania z prasą to dla mnie duża przyjemnność! I ja Cię serdecznie pozdrawiam:))

      Usuń
  28. Warto podkreślić tu raz jeszcze dość trudne, czaso- i pracochłonne techniki, w których tworzy Artystka. Widać, że osiągnęła dużą biegłość i czuje się w nich swobodnie. Oprócz pracy koncepcyjnej docenić więc trzeba także właśnie ten wkład w precyzję i kunsztowność wykonania.

    A tak z ciekawości, która praca z tu prezentowanych była najtrudniejsza pod względem technicznym, zajęła Artystce najwięcej czasu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten wybór techniki jest dla mnie ciągłym źródłem podziwu.

      Usuń
    2. Dziękuję za uznanie.
      Najwięcej czasu? Żalezy jak to rozumieć.
      Najwięcej czasu przy matrycy-blaszce na pewno zajął Rydwan,Impresje Letnie, linoryty również są czasochłonne.
      Przy odbijaniu zaś sporo nerwów mnie kosztował Widok z okna- bo kazdy kolor trzeba było odbijać osobno, no i duzy format pracy- okolo 100cm szerokości.
      Z innych, tutaj nie pokazanych, zdecydowanie przodowała w trudnosciach technicznych- a tym samym zajęła najwięcej czasu- seria biblijna, tam równiez są 3 matryce dla kazdego koloru.
      Sporo czasu, bo pare miesięcy, dłubałam przy pewnym miedziorycie na zamówienie. Uff;)

      Usuń
  29. Teraz się zawiesiłam przed Widokiem z okna. Cudne subtelne kolory, delikatne przejścia barw.Ja nie rozumiem jak można coś takiego zrobić w grafice !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mnie cieszy, była to praca wtedy dosc eksperymentalna, pamiętam. Chciałam połaczyć graficzną kreskę z wrażeniem malarskości, czyli coś pomiędzy rysunkiem a malarstem, a moze jednocześnie?:)

      Usuń
    2. Udało Ci się w zupełności !!!

      Usuń
  30. ogladam...i oglada...wszystkie piekne...
    ciagle jednak powracam do widoku z okna..."leciuchne to okna tchnienie"......moze jestem "Oknowcem";-)...
    Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, cieszę się, że Widok Ci się podoba:)

      Usuń
    2. podoba...?...to za male slowo...
      chyle czola przed
      wielkim talenten
      ogromna wyobraznia
      i sercem
      ktore to mozna w kazdym z dziel odkryc
      Ola

      Usuń
  31. Jakbym miał wybrać prace najbardziej do mnie przemawiające to: Koincydencja, Morze, Impresje letnie, Widok z okna- moje typy i najbardziej do mnie trafiające. Czuć w nich niesamowitą harmonię i wyważenie między światem czerni i bieli, które zdają się toczyć ze sobą niekończącą się dyskusję...
    Michał Bartosiewicz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Michał ... pięknie to ująłeś

      Usuń
    2. Zgadzam się. Bardzo , bardzo mi miło..!

      Usuń
    3. Mam nadzieję, że w końcu uda mi się przyciąć korzenie i w końcu Was "namacalnie" spotkam i sobie pogadamy:) Pozdrawiam :) Michał Bartosiewicz

      Usuń
    4. Koniecznie! Pozdrawiam i do zobaczenia!

      Usuń
  32. Dominisu- gratuluje talentu, wrażliwości i umiejętności zatrzymania chwili i mam nadzieje zobaczyc jeszcze nie jedną Twoją pracę,
    Pozdrawiam Wszystkich cieplutko( u mnie -18...chyba nie naj zimniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znikam -bo obiecałam sobie raniutko wstac :)
      dobrej nocki

      Usuń
    2. Dobrej nocki Moniś, dziękuję, ze wpadłaś. Usciski serdeczne.

      Usuń
  33. Z tych prac wyłania się frapująca osobowość, bogata wyobraźnia, spora amplituda inspirujących, głębokich emocji i ogromna wrażliwość Artystki. Na światło, słowo, świat...

    Wolno zazdrościć tym, którzy znają Ją osobiście...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm.Najosobisciej to mnie można poznac własnie poprzez prace ;p

      Nawał komplementów jest dla mnie ciut niezręczny, ale miło mi bardzo. Dziękuję.

      Usuń
    2. :) .... no to możesz mi zazdrościć .... Autorka jest równie wspaniałą osobą, jak jej grafiki :)

      Usuń
    3. Wszystko to prawda, i jeszcze wiele wiele więcej.Niezwykła to Artystka i piękny Człowiek :) Cieszę się, że Ją znam :)

      Usuń
    4. Jejku, jejku (zarumieniona po drugiej stronie łączy) - dziękuję Wam Kochani:**

      Usuń
  34. Dominika .... będę znikał, bardzo dziekuję za przemiły wieczór i piękne wrażenia wizualne .... Dobranoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobranoc Jacku, dziękuję za pięknie zorganizowaną wystawę, poswięcony czas. Dobrej nocki!

      Usuń
  35. Dobrej nocy i ja wszystkim życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście dziękuję za wspaniałą wystawę. Gratuluję Dominisiu i życzę jeszcze wielu cudnych prac i ciekawych wystaw :)

      Usuń
    2. Dobranoc Maju, dziękuję, ze byłaś. Kolorowych snów!:)

      Usuń
  36. dziekuje za wieczor pelen wrazen...klaniam sie wszystkim
    Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojej, przegapilam o ile mozna przegapic wystawe w necie. ale obecnosc artystki pewnie przegapilam.
      swietne prace. ujmujace, zastanawiajace.

      mbiermann

      Usuń
  37. Dominiko, jestem Twoim wielbicielem! Musiałem szybko wpaść tu, wiem, spóźniony jestem, ale dopiero dobiegłem do domu....Gratuluję talentu podziwiam Twoje prace i jeszcze wpadnę sobie jutro po podziwiać.Piękna wystawa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarku, cieszę się, ze wpadłeś, lepiej pozno niz wcale, dziękuję, usciski!

      Usuń
  38. Jestem spóźniona, na swoje usprawiedliwienie mam, to, że jest mróz w poznaniu i wieczór autorski się przedłużył... Jestem Dominiko Twoją fanką!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, dziękuję, milo mi:):**

      Usuń
  39. Też spóźniony jestem....twórczość Dominiki wielbię!!!! Wrażliwość, delikatność śladu, talent!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Andrzejku, jestem zaszczycona,dziękuję, że zajrzałeś !

      Usuń
  40. jak zwykle trafiłem późną nocą...
    grafiki Dominiki cenię sobie od wielu lat... myślę, że wszystko co chciałem na ich temat powiedzieć udało mi się opowiedzieć Artystce na żywo... teraz siedzę i wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzysiu, wiem. Ach te wspomnienia, mamy takie dobre i piękne, ale bedą jeszcze inne, nowe:* Usciski

      Usuń
  41. A ja za Krzysztofem.

    Brawo, Dominiko. Oglądając Twoje akwaforty, pomyślałem o malarstwie czarnofigurowym.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WItaj Karolu, ostatnio sporo słyszałam o Twoim i Krzysia projekcie, trzymam kciuki! Dziękuję za wizytę i ciekawe skojarzenie:)

      Usuń
    2. Dziękuję, Dominiko :). Wiele teraz nad tym pracujemy, rzeczywiście. Pomyślałem sobie o jeszcze jednym zbliżeniu. Mianowicie - obrazy takie, jak "Rydwany" lub "Bez tytułu 2"... Bardzo kojarzą mi się z rysunkami Norwida. Znam je dokładnie - piszę o Norwidzie doktorat.

      Usuń
    3. Oo, ciekawa analogia. Norwid miał dobrą kreskę, arcyzdolny ogólnie czlowiek, robił tez grafiki.
      To ciekawe jak wielu poetów, pisarzy równie doskonale rysuje, maluje- i odwrotnie, wsród plastyków są i Ci z powodzeniem piszący.
      I wsród moich przyjaciół są takie przykłady.

      Usuń
  42. Wybacz Dominiko, że nie byłem na Twoim wernisażu ale nie jestem w stanie przełamać mojej niechęci do tego rodzaju spotkań, które mnie rozpraszają i działają na nerwy a sztukę lubię kontemplować w skupieniu i ciszy. Szczególnie jeśli jest to sztuka tak szczególna jak ta którą nam przedstawiasz.
    Nie znamy się osobiście ale jestem pewny, że jesteś człowiekiem wyjątkowym bo tylko taka osoba jest w stanie wykonać tego rodzaju dzieła. Ręka która tworzy takie grafiki musi być prowadzona przez osobę o wielkim sercu, wrażliwą i kochającą otaczającą ją rzeczywistość o pięknej poetyckie osobowości i wrażliwości a doskonały warsztat i znajomość historii jest tylko w tym pomocny.
    Jestem oczarowany tajemniczym baśniowym światem, który tworzysz swoją zdecydowaną kreską i światłem. Owacje na Stojąco !!!

    pozdrawiam Piotr D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotrze, dziekuję najserdeczniej za tak wspanialą wypowiedz. Mam nadzieję, że dane nam będzie się kiedyś osobiscie poznać, na zywo wzajemnie popodziwiać nasze dzieła- moze z okazji jakiejś wystawy??:)
      Dziekuję i pozdrawiam cieplo.

      Usuń
  43. ”ku kres/k/om emocji” trafiony tytuł do
    treści wystawy; napewno są to przyjemne
    emocje i jeszcze do niej wróce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ze tytuł i wystawa się spodobały, pozdrawiam.

      Usuń
  44. Wielkiej urody i utkane ogromną wrażliwością prace... "Morze", "Impresje letnie", "Po drugiej stronie lustra"...
    Gratuluję wystawy, pozdrawiam,
    WalDemar

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WalDemarze, radość wielką swoją obecnoscią mi sprawileś. Dziekuję. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  45. I ja się spóźniłam, chociaż tak bardzo chciałam się tutaj na czas stawić...
    Dominiko, Twoje grafiki to balsam dla mojej duszy ! A "impresje letnie" są piękne ! ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesiu Kochana, balsam dla duszy, jak to pięknie brzmi...dziękuję ślicznie:* Sciskam mocno, mocno!:)

      Usuń
  46. przepraszam,że dziś dopiero tu dotarłem a nie na wernisaż i przepraszam, że cieszę się z tego, że w ciszy mogłem sam wędrować po świecie Twych prac. Nie porządkuję wrażeń bo od Koincydencji przez Impresje letnie po Pejzaż nie-pogodny rozpiętość emocji taka, że szkoda tu słów. ukłony

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Duhu, Twoja obecnosc to wielka radosc. Dziękuje za mile słowa i uznanie. Pozdrawiam serdecznie. D.

      Usuń
  47. Wybacz i mnie Dominiko, ale też się sporo spóźniłam choć planowałam być punktualnie -ale niestety choroba mnie zmogła - dziś już jest lepiej i mogę podziwiać Twoje dzieła -naprawdę jestem zafascynowana Twoimi pracami ilekroć je oglądam, najbardziej jednak podoba mi się "widok z okna", Ja, Salome, Morze impresje letnie - chyba dlatego że kocham pejzaż
    pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszy Twoja fascynacja, Aniu. Dziekuję najserdeczniej. Zdrówka zyczę:):*

      Usuń
  48. Za murem, Pejzaż pogodny- te dwie grafiki są mi bliskie .W pierwszej pracy rytm linii, oszczędność wyrazu sprawia to , że uspokajam się .W drugiej masa nieba, kruchość lądu wzbudza zgoła odmienne uczucia. Gratuluje Dominiko!

    OdpowiedzUsuń
  49. "Impresje letnie" oraz "Wieża Babel", moi faworyci. Chociaż mojej ulubionej pracy nie ma, a była nią rycina miasta, na pewno wiesz, która. W biogramie wspominasz o ilustracjach w zbiorze opowiadań, czy pod wierszami. Np. taki "pejzaż nie-pogodny" to by mi się od razu w jakimś kwartalniku widział obok opowiadania.

    Zawsze mnie zastanawiało, jak to jest z tą akwafortą? Jak to wszystko powstaje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Talat, dziękuję, tak, wiem , która jest Twoją ulubioną :)))
      Jak to wszystko powstaje...? Opowiem Ci kiedyś na zywo, obiecuję. Pozdrawiam cieplo.

      Usuń
  50. ja bardzo lubię Twoje prace Dominiko, cieszę się, że znalazłam tu moje ulubione Daleko od nieba i Letnie impresje a postać Władcy zatyka mnie! pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lidziu, aleś mnie zaskoczyła! Bardzo się cieszę, ze zerknęłaś na wystawę, lubimy te same prace:))) pozdrawiam cieplo i serdecznie!!

      Usuń
  51. witaj Dominiko!
    Zachwyciły mnie i zatrzymały
    dwie cudowne serigrafie
    Moonlight sonata i Bez tytułu......
    KOINCYDENCJA jest niesamowita!!!???!!!
    Impresje letnie, pejzaże, zielenie
    widok z okna, las, morze
    daleko od nieba i w stronę morza
    to też moje ulubione klimaty'''''
    Akty i po drugiej stronie lustra
    i inne historie miłosne::::::

    Niezliczone techniki
    jedynej w swoim rodzaju - Dominiki
    Cała jej dusza na kreski przelana
    czarodziejsko wysmakowana
    Zaprasza nas do świata swojego
    kreskami emocji nowo odkrytego
    Pełnego tajemnic piękna i zapytań
    muzyką płynących uniesień i czytań.

    Dominiko! Gratuluję wspaniałej wystawy
    Życzę dalszych sukcesów i nowych inspiracji
    duchowych poszukiwań wśród zgiełku życia
    Pozdrawiam serdecznie :)Anna K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, jak pięknie to napisalas!! Jestem zachwycona wierszem, słowem, jakim operujesz. Bardzo dziękuję, wzruszonam. Usciski zasylam serdeczne i podziękowania.

      Usuń
  52. Dominiko, gratuluję pięknej wystawy i nieprzeciętnego talentu.

    OdpowiedzUsuń
  53. Magda, dzięuję Ci bardzo. Usciski

    OdpowiedzUsuń
  54. Trafiłam tu późno, ale zwiedzam wystawę z dużą przyjemnością. Jakże piękne rysunki! Mają swój indywidualny, niepowtarzalny klimat. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elea, bardzo się cieszę, Twój komentarz sprawił mi duzą przyjemność. dziękuję.

      Usuń
  55. Ciekawe to, zdolne.

    OdpowiedzUsuń
  56. Przegapiłem na żywo niestety. Nie było mnie i nie mogłem.
    Gratuluję wystawy. Świetne prace.
    Pozdrawiam
    Krzysztof

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzysztofie dziękuję i pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  57. Jako grafik grafikowi - gratuluję wystawy, Widok z okna mnie urzekł bardzo, grafika moze być malarska, i na odwrót - malarstwo graficzne. :) Lubie niespodzianki. Pozdrawiam serdecznie z Kijowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natko, taka opinia mnie wielce raduje! Zasylam pozdrowienia z Warszawy dla Kijowa i dla Ciebie:):)

      Usuń
  58. Dominiko - szacun jak mówią starzy indianie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Waldku, dziękuję, pozdrowienia cieple!!:))

      Usuń
  59. Niezwykłe są Twoje światy, Domisiu. Do przeżywania.Do zapatrzenia, refleksji.. Pozdrawiam ciepło:) JWS

    OdpowiedzUsuń
  60. Oh lala ! Un régal pour les yeux ...
    Belle et douce soirée mon amie, bisousss :)

    OdpowiedzUsuń
  61. ...świetne, perfekcyjny warsztat. Ukłony.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora