piątek, 20 stycznia 2012

Izabela Morlak-Pyżyńska - Malarstwo



Izabela Morlak-Pyżyńska
Absolwentka PWSSP w Łodzi. Dyplom w 1980r. Nr dyplomu: 1162, malarstwo w pracowni Profesora Modzelewskiego.

Ważniejsze wystawy:
  • 1980 - wystawa malarstwa w Łodzi "Pałac Młodzieży" ul. Piotrkowska 262
  • 1982 - wystawa malarstwa w Sopocie, Gdańsku, Gdyni w "Klubie Dziennikarza"
  • 1992 - Wystawa malarstwa "Dramatische Theater" w Darmstadt
  • 1992 - Wystawa malarstwa w Państwowej Galerii Sztuki w Płocku i Koszelówce
  • 1993 - Wystawa malarstwa w Mirabel - Francja
  • 1993 - Wystawa malarstwa w Mathildenhohe - Niemcy
  • 1994 - Wystawa malarstwa w Bayritcher HOF
  • 1994 - Wystawa malarstwa w Mirabel
  • 1994 - Wystawa malarstwa w Mathildenhohe
  • 1995 - Wystawa malarstwa na zamku w Łęczycy
  • 1997 - Wystawa malarstwa w salonie wystawniczym w Paryżu
  • 1992-2000 coroczne wystawy w BWA w Płocku
  • 2005 - Wystawa w klasztorze w Płocku
  • 2005 - Wystawa w Opinogórze w Muzeum Romantyzmu


strona www autorki: http://izabelamorlak.art.pl/

Wyspy dzieciństwa
olej, płótno

© Izabela Morlak-Pyżyńska

Ona i On
olej, płótno

© Izabela Morlak-Pyżyńska

Ślub
olej, płótno

© Izabela Morlak-Pyżyńska

Orkiestra na plaży
olej, płótno

© Izabela Morlak-Pyżyńska

Rodzina 1
pastel
© Izabela Morlak-Pyżyńska

Rodzina 2
pastel

© Izabela Morlak-Pyżyńska

bez tytułu
pastel

© Izabela Morlak-Pyżyńska

Przejście
pastel

© Izabela Morlak-Pyżyńska

Dzień życzliwości
olej, płótno

© Izabela Morlak-Pyżyńska

Smólsk 2009
olej, płótno

© Izabela Morlak-Pyżyńska

Kolacja przy świerszczach
olej, płótno

© Izabela Morlak-Pyżyńska

Akwarium
olej, płótno

© Izabela Morlak-Pyżyńska

Katedra
olej, płótno

© Izabela Morlak-Pyżyńska

Gracje
olej, płótno

© Izabela Morlak-Pyżyńska

Siostry
olej, płótno

© Izabela Morlak-Pyżyńska

Elf
olej, płótno

© Izabela Morlak-Pyżyńska

Instrument
olej, płótno

© Izabela Morlak-Pyżyńska

Zodiakalna Panna
olej, płótno

© Izabela Morlak-Pyżyńska

Tryptyk cz.1
olej, płótno

© Izabela Morlak-Pyżyńska

Tryptyk cz.2
olej, płótno

© Izabela Morlak-Pyżyńska

Tryptyk cz.3
olej, płótno

© Izabela Morlak-Pyżyńska

Viola d'Amore
olej, płótno

© Izabela Morlak-Pyżyńska



83 komentarze:

  1. Witam :) ..... Kolejną wystawę uważam za otwartą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry wieczór, lecę oglądać

    OdpowiedzUsuń
  3. Świat nie musi wygladać jak w wiadomościach .... dobrze, że są jeszcze ludzie, którzy patrzą pozytywnie :) ..... Bardzo mi się nastrój poprawił, gdy zobaczyłem te obrazy

    OdpowiedzUsuń
  4. Katedra i Instrument - zachwycają. W moich klimatach :)
    Cudne malarstwo - bajkowe !!

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Maja ..... ja po prostu zanurzyłem sie w świat tych obrazów ... i wcale nie chcę z niego wyjść ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Duża dawka otymizmu, choć w niektórych pracach jest drugie dno

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem w pracy, więc tylko połowicznie się zanurzam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To tak jak w życiu ... zawsze jest jakieś drugie dno ..... ale to pierwsze jest zachwycające :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam wszystkich, a przede wszystkim autorkę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wybitna wystawa. Oglądam zafascynowana.

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj Dominika i Janek .......

    Janek, ale żeś cudeńka przygotował :)

    OdpowiedzUsuń
  12. "Kolacja przy świerszczach" .... to jest coś co by mi się dzis przydało ..... letni wieczór w ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam wszystkich...bab

    OdpowiedzUsuń
  14. a gdzie autorka...bab

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj Bab ..... jeszcze nie dotarła .... może korek gdzieś jest

    OdpowiedzUsuń
  16. "Dzień życzliwości" .... bardzo dobrze na mnie działa ..... O tej porze roku oglądanie takich obrazów powinno być obowiązkowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. u mnie tez ciagle musze na nowo wchodzic.... bab

    OdpowiedzUsuń
  18. Poklikałem sobie na autorskiej stronie .... czuję się pozytywnie zakręcony :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam. Pastele mnie zachwyciły :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zachwyca mnie warsztat pani Izabeli, róznorodnosc srodków wyrazu...nieczęsto to jest.

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam serdecznie!!! Co za bajkowe, niezwykłe cuda!!! Wyobraźnia i warsztat powala...Moi faworyci to absolutnie "Smólsk" i "Gracje" :)))

    OdpowiedzUsuń
  22. Tak .... warsztat ma niebagatelny

    OdpowiedzUsuń
  23. Witajcie :) Gratuluję Artystce wspaniałych prac. Cudowna wystawa. Piękne baśniowe-oniryczne obrazy, piękne utkane światłem. Tryptyk mnie uwiódł od pierwszego wejrzenia!

    OdpowiedzUsuń
  24. Różnorodność prac mnie zachwyca, każda jest osobnym arcydziełkiem, osobną historią... gdyby byla z nami Autorka, zapytałabym czy warsztat ewoluował z czasem, (i) czy bylo to po prostu poszukiwanie nowych środków wyrazu. Szkoda, ze nie ma dat powstania przy pracach...

    OdpowiedzUsuń
  25. Albo mi się wydaje, albo "Zodiakalna Panna" fajnie nawiązuje do Salvadora Dali "Sen spowodowany lotem pszczoły wokół owocu granatu na sekundę przed przebudzeniem", przynajmniej tak mi się skojarzyło...

    OdpowiedzUsuń
  26. widzę tu inspiracje surrealizmem, impresjonizmem...autorka wykorzystuje przepięknie bardzo różnorodne środki wyrazu...znakomity efekt!!

    OdpowiedzUsuń
  27. ...ha, "Dzień życzliwości" też mi się szalenie podoba...przydałby się taki :)))

    OdpowiedzUsuń
  28. Catwing... dobrze widzisz ... tu jest mnóstwo surrealistycznych odwołań ..... szkoda, że zycie tak nie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  29. klaniam sie autorce i gratuluje..
    cudownie nieziemskie prace...
    ogladam i ogladam i oczu nie moge oderwac
    ola

    OdpowiedzUsuń
  30. a z kolei obie "Rodziny" jakoś tak melancholijne...

    OdpowiedzUsuń
  31. Witaj Ola!

    Catwing .... tu jest dużo pozytywnego i takiego dobrotliwego spojrzenia na ludzi .... wczoraj ogladałem film, który wpedził mnie w dość przygnębiający klimat ( "Droga" z Vigo Mortensenem ), więc te obrazy są dla mnie jak lekarstwo

    OdpowiedzUsuń
  32. uwielbiam miny postaci w "Gracjach" :))) dobrze, że nie napisano "3 Gracje", bo faktycznie są cztery, a kocia mina najlepsza :)))

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja jednak utknęłam przy katedrze i Instrumencie.Gdybym miała pieniądze MUSIAŁYBY być moje :):):)

    OdpowiedzUsuń
  34. Własnie myślę sobie, że brakuje ludziom takiego ciepłego spojrzenia na rzeczywistość ..... olbrzymią zasługę w tym ma telewizja ..... niestety z telewizją trudno jest rywalizować :(

    OdpowiedzUsuń
  35. Autorka tak pięknie łączy różne style, mnóstwo światła, szczypta nostalgii, nie mogę oczu oderwać...

    OdpowiedzUsuń
  36. Maja .... te obrazy o których mówisz, są najbardziej surrealne ... na stronie autorki jest ich jeszcze kilka .... są piekne .... ale mi dziś najbardziej potrzeba tych niosących ciepły klimat.

    OdpowiedzUsuń
  37. och, od lat nie mam telewizora i staram się ograniczać "pobór" wiadomości z innych źródeł do absolutnego minimum niezbędnego do egzystencji...to takie depresyjne, głupie pudło...

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja trzy lata nie oglądam telewizji i nie czytam gazet.....i żyję :):)....

    OdpowiedzUsuń
  39. no właśnie, ja 5 ale pssssyt!!!....to takie aspołeczne :P

    OdpowiedzUsuń
  40. zdecydowanie wolę wybierać dania, które wcina mój mózg, a ta wystawa jest bardzo piękną pożywką dla wyobraźni i serducha :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Witam wszystkich serdecznie. Gratulacje i słowa uznania dla Autorki. Pani Izabelo, to przepiękny świat. Mam wrażenie jakby tworzyło go światło i ciepło. Poezja w niesamowicie soczystej formie malarskiej. "Smólsk" cudowny, "Gracje"... zniewalająca baśń zatrzymana w pół słowa i koty, Anioły, zwiewne kobiety... Jestem zaczarowana:)

    OdpowiedzUsuń
  42. ha Lileczko, wybrałaś dokładnie te same co ja :))) prawda, że są przepiękne???

    OdpowiedzUsuń
  43. mnie ujely pastele i tryptyk.. szczegolnie tryptyku czesc trzecia...
    impresjonistyczna a la ... Monet ... Renoir...
    i tyle w niej lekkosci "Bycia"
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  44. No nie przesadzajcie ... są też wysmienite kanały jak Discovery, National Geographic czy Planete ..... chociaż mało oglądam, ale lubię posiedzieć czasem przy dobrych programach........ Telewizja to znakomite medium, ale kanały popularne to niestety wodę z mózgu robią ..... ale ogląda je mnóstwo ludzi, więc chyba ludzie lubią mieć robioną tą wodę ;) .... co niestety dobrze nie świadczy o ludzkości ;)

    OdpowiedzUsuń
  45. Witaj Leeloo .... w Twoich aniołach też jest mnóstwo tego ciepła.

    Ola ..... Autorka ma niesamowity warsztat i można w tych obrazach doszukać się wielu odniesień do najrózniejszych stylów .....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jacku:) Moje Anioły sporo mogą się nauczyć na tej wystawie i robią to z przyjemnością. Gratuluję! i cieszę się niezmiernie, pewnie długo będę się przypatrywała każdemu z obrazów, bo tyle tam smaczków...

      Usuń
  46. Dokładnie. Są wyjątkowe. A w Smólsku te... Aniołek i diabełek?:) Cudowne! I jeszcze te eteryczne pastele. "Przejście" mnie powaliło... Ja poproszę więcej:)Ciepły surrealizm, bez drastycznych i drapieżnych forma ale nie pozbawiony zadumy.

    OdpowiedzUsuń
  47. urzekajace te wyspy dziecinstwa...tu pozwole sobie sparafrazowac pana Galczynskiego..a ty mnie na wyspy dziecinstwa zawieź,
    wiatrem łagodnym włosy jak kwiaty rozwiej, zacałuj
    ty mnie ukołysz i uśpij, snem muzykalnym zasyp, otumań
    we śnie na wyspach dziecinstwa nie przebudź ze snu.

    Pokaż mi wody ogromne i wody ciche,
    rozmowy gwiazd na gałęziach pozwól mi słyszeć zielonych,
    dużo motyli mi pokaż, serca motyli przybliż i przytul,
    myśli spokojne ponad wodami pochyl miłością.
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  48. Leeloo .... pieknie to ujęłaś :) .....

    OdpowiedzUsuń
  49. tak, to chyba Aniołek i Diabełek razem zaglądają do wnętrza kościółka/domu...? śliczność...i te typowo dziecięce ciekawskie pozy!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Ujęcie aniołka i diabełka w tej postaci jest dla mnie odkrywcze, bo nie ma tu relacji "dobra i zła"... To po prostu... dwie natury zjednoczone w ciekawości... ;))))

      Usuń
    2. Lila ... odkryłaś nową opcję w komentarzach bloggera :)

      Usuń
    3. wow, to całkiem fajne!

      Usuń
    4. Prawie czuję się dumna;))) zważywszy, że przez dobre 10 minut nie mogłam wysłać komentarza, bo ramka mi...znikała;) ale teraz już opanowałam to "magiczne środowisko krasnoludków komputerowych";)

      Usuń
  50. Ola ..... Gałczyński to jeden z tych poetów, który do mnie trafia :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Jacku masz racje....tu winien moj impresjonistyczny bzik ;-)
    Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno nie mieć impresjonistycznego bzika ;) ... bo to jeden z najpiękniejszych stylów w malarstwie

      Usuń
  52. Jacku ciesze sie niezmiernie ... i jam zagalczynskowiona po uszy ;-)
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  53. Pozwoliłam sobie na wyszczególnienie kilku obrazów:
    "Rodzina 1"
    "Rodzina 2"
    "Przejście"
    "Smólsk 2009"
    "Siostry"
    Te najbardziej dla mnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  54. Diobołek z aniołkiem w Smólsku próbują zajrzeć za drzwi zamknięte na wieki. Ciekawość ich zżera, jako uczestników pleneru wtedy (2009) zżerała. Raz (chyba) się dla nas te drzwi wtedy otworzyły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem, kto wszedł pierwszy;)))? Cudny pomysł, rozważam to właśnie cały czas;)

      Usuń
    2. Nie za bardzo pamiętam. najprawdopodobniej komisarz pleneru (albo jak teraz mówią kurator), ale może być, że któryś z tych dwóch go we drzwiach wyprzedził, ale który? - jakoś nie zwróciłem uwagi...

      Usuń
  55. Szkoda, że autorka nie dotarła :( ..... Będę więc znikał .... Dziękuję za bardzo miły wieczór .... Dobranoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobranoc Jacku. Dziękuję za piękną wystawę, jeszcze będę tu zaglądać w najbliższych dniach chętnie:)

      Usuń
    2. :) ..... To Jankowi trzeba podziekowac, bo to on zorganizował :)

      Usuń
  56. i ja dziekuje autorce i wszystkim obecnym za przemily wieczor i zycze od czasu do czasu podrozy na wyspy dziecinstwa...;-)
    ola

    OdpowiedzUsuń
  57. i ja dziękuję i jeszcze raz serdecznie gratuluję Autorce i także zmykam...dobrej nocy! :)))

    OdpowiedzUsuń
  58. Piękne prace! Dziękuję również Jankowi, a autorce gratuluję!
    Bez tytułu' mnie powalił....

    OdpowiedzUsuń
  59. Dziękuję Jankowi a Pani Izabeli jeszcze raz podziękowania z serca za możliwość obcowania z tak pięknym światem w jej obrazach. Wszystkim życzę pogodnej nocy!

    OdpowiedzUsuń
  60. Cudne prace, poezja, metafizyka, i tak chociażby pastel "bez tytułu" i oleje na płótnie "Gracje" i "Siostry"...!
    Pozdrawiam Artystkę tu wystawiającą swoje prace, galernika w osobie Jacka Witczyńskiego,
    WalDemar

    OdpowiedzUsuń
  61. Pozdrawiam wszystkich Gości ,dziękuję za komentarze i przepraszam ,że nie mogłam się skontaktować Życzę wszystkim -pogody ducha i oswojonej rzeczywistości !

    OdpowiedzUsuń
  62. chyba udało mi się wysłać ! samodzielnie ! Z poważaniem - Izabela Morlak -Pyżyńska

    OdpowiedzUsuń
  63. Prace jak Ślub, Kolacja przy świerszczach, Wyspa dzieciństwa, czy Instrument - no, nie wiem jak się wyrazić. Chyba lubię, jak niebieski kontrastuje w pracy z resztą. Praca Ślub będzie chyba moim faworytem. Jeszcze jak widzę tę białą architekturę, to skojarzenia lecą w stronę Grecji. Podoba mi się w Twoich pracach również to rozmycie przestrzeni, postaci (które czasami występuje). Jak celowe zagubienie ostrości we fotografii.

    Zodiakalna panna z kolei, to jak u Salvadora: sen spowodowany przez lot pszczoły wokół owocu granatu na sekundę przed przebudzeniem.

    OdpowiedzUsuń
  64. Pięknie i bajecznie w tej galerii
    Przepraszam za takieeee spóźnienie

    OdpowiedzUsuń
  65. pastele i siostry cudne niedopowiedziane impresje.....pozdrawiam serdecznie
    Rafał - rdza

    OdpowiedzUsuń
  66. Interesująca wystawa. Pozdrawiam autorkę!

    OdpowiedzUsuń
  67. Spóźniłem się, ale nic to. Popisałbym do takich obrazków. Dziękuję Autorce i pozdrawiam najserdeczniej.

    OdpowiedzUsuń
  68. wszystkie prace robią niesamowite wrażenie,mają w sobie jakiś dziwny magnetyzm,jestem pełna podziwu gdy patrze jak autorka operuje pastelem, kolacja przy świerszczach jest moim ulubioną pracą :) pozdrawiam, Beataroo

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane i widoczne po zatwierdzeniu przez redaktora